Tujina

Število umorov s strelnim orožjem v ZDA v prvem letu pandemije naraslo

Washington, 11. 05. 2022 07.15 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

V ZDA je bilo leta 2020 izvršenih 19.350 umorov s strelnim orožjem, kar je 35 odstotkov več kot leta 2019 in največ v zadnjih 25 letih, je sporočil ameriški Center za nadzor nad nalezljivimi boleznimi (CDC). Število samomorov s strelnim orožjem se je medtem leta 2020 povečalo za manj, a jih je bilo vseeno 24.245.

Trgovina z orožjem
Trgovina z orožjem FOTO: Shutterstock

Število umorov s strelnim orožjem se je najbolj povečalo med osebami, starimi od deset do 24 let, in sicer za 40 odstotkov, največje povečanje so zabeležili med mladimi temnopoltimi Američani. Pri njih je bilo umorov s strelnim orožjem 21-krat več kot pri belcih v enaki starostni kategoriji.

Američani na začetku pandemije nekaj časa niso smeli iz svojih stanovanj in hiš, so pa lahko na dom naročali vse mogoče, tudi strelno orožje. Orožarskemu lobiju je uspelo politike prepričati, da so prodajo orožja razglasili za nujen posel, tako kot na primer proizvodnjo hrane.

V času pandemije se je z orožjem opremilo pet milijonov ljudi, ki so prej živeli v gospodinjstvih brez orožja. Hkrati z nakupi je v 28 zveznih državah ZDA naraslo tudi število primerov nasilja s strelnim orožjem. 

KOMENTARJI (64)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

flojdi
11. 05. 2022 19.07
. neki mi ni jasno. ?a je center za nalezljive bolezni zadolžen za umore in samomore / a pol so umori in samomori tut nalezljivi ; al kak
Mr.Who
11. 05. 2022 12.38
+1
In to se dogaja v drzavi, ki izvaža demokracijo??
Levi smradi
11. 05. 2022 13.49
+2
nikhrast
11. 05. 2022 14.19
-1
flojdi
11. 05. 2022 19.08
. ja .. če češ enga ubit .. ga lohk , če češ ubit sam sebe .. se tut lohk. aleluja / bohpumagi
JohannDoe
11. 05. 2022 11.49
+2
Če priviješ pokrovko na lonec z vrelo vodo, evidentno "rešiš problem", če služiš s kurjenjem pod loncem. Mogoče kdo še ni pozabil, da vzroki za nasilje in nezadovoljno družbo niso v dostopnosti orožja. Elite in kapital praviloma teh vzrokov za nasilje nočejo naslavljat, ker v veliki meri na njih služijo, skušajo pa problem navidezno reševati in svoj dobiček podaljševati s prikrivanjem simptomov, kar v tem primeru pomeni z drastičnim omejevanjem legalnega orožja. Če smo čist iskreni, tud kitajski sistem nadzora in socialnih kreditnih točk bi bil učinkovit. In kmalu pridemo do tega, da se bomo tudi o tem "neobremenjeno" javno pogovarjali. Spomnite se.
MUNGATUMBA
11. 05. 2022 21.03
Sociualne kreditne točke pa rešujejo problem ? Pozročajo še večji nadzor- tiranijo med- nad ljudmi
JohannDoe
11. 05. 2022 11.34
+1
Med karanteno naraslo število med temnopoltimi, kjer je že itak sedaj največ nasilja. Krivi so, evidentno, beli protestanti srednjih let moškega spola, ki, kot vemo, pregovorno nabirajo orožje. Rešitev problema je kot na dlani: ukinitev orožja in dodatni dve leti karantene na domu.
JohannDoe
11. 05. 2022 11.37
Mogoče bi posijalo sonce, če bi dali žensko za predsednico, recimo Hillary. Ko so dobili temnopoltega Obamo, je orožarski in vojaški lobi skorajda presahnil, da so mu morali dajat umetno dihanje. Po Afriki in Vzhodu namesto bomb so pa delale hrup samo še krave in koze.
JohannDoe
11. 05. 2022 11.39
+1
Ja, ameriški Demokrati so vedno suša za orožarski in vojaško-industrijski lobi.....
MUNGATUMBA
11. 05. 2022 21.04
Lukrisa
11. 05. 2022 09.55
+4
Pametnega se pa najbolj delajo.
nikhrast
11. 05. 2022 14.21
-3
No, ekonomsko uspešni pa so, zato pa vse rine tja.
Rains-
11. 05. 2022 09.38
+2
Če bi pri nas dovolili orožje bi se čez noč pobili kokr smo razdeljeni na vseh možnih podorčjih, hahahah.
JohnnyKranjski
11. 05. 2022 09.41
+4
Niti ne, tud pri nas je v resnici velik orožja, zločin se pa največkrat (60%+) dogaja z ukradenim, ki ga pa nikjer ni problem dobit. Pr ns recimo greš na hrvaško al pa bosno, je od vojne tolk še skritega
Animal_Pump
11. 05. 2022 09.44
+5
Sej orožje je pri nas dovoljeno...eni imamo dovoljenja...samo je kr postopek priti do tja. Več kot pol jih na psihotestih že pade. Drugače imajo pa v ZDA nekatere države bolj strogo zakonodajo glede orožja kot pri nas. Orožno dovoljenje lahko dobijo pri 21 letih....pri nas npr..ga lahko dobiš pri 18 letih
JohnnyKranjski
11. 05. 2022 09.49
+4
Iskreno, mam kolega k bi jz rekj da je rahlo preveč nor da bi mu zaupal z orožjem, ampak je naredu vse teste tko da. Jz tud gledam da bi šel delat to samjz bi bol "zbirateljske" kose imel.
JohnnyKranjski
11. 05. 2022 09.50
+3
Amerkanci majo še mal drugač, puške lahko pomojm da celo pred 21, pištole po 21, švibrovke pomojm da tudi pred 18. Sicer se morda motim, je nekaj časa od kar sem to gledal pa se pogovarjal z enim tm
CyberWorm00000
11. 05. 2022 10.02
+3
w ameriki je zlo odwisno od wsake zwezne držawe : ))) so pa wčas mal bizarni zakoni da prej mulac lohka kupi pištolo k pa per w trgowini : ))
JohnnyKranjski
11. 05. 2022 10.15
+3
Imaš pravico umreti za državo, ampak piva pa tud pogledat ne smeš.
IKOSS
11. 05. 2022 10.24
+3
@Rains- Splošno znano dejstvo je, da so posebej Romi dobro založeni z vsakovrstnimi ognjenimi strelnimi sredstvi, prav tako različni kriminalci, preprodajalci mamil, ipd.. In vendar hujših krvnih deliktov ne beležimo. Mar je realno domnevati, da je preostanek populacije predstavlja večje varnostno tveganje, od zgoraj omenjenih? V kolikor ne, ali celo manjšega, je trditev iz prvotnega komentarja v celoti netočna!
JohnnyKranjski
11. 05. 2022 10.27
+3
IKOSS končno nekdo ki ima vsaj kanček logike in razuma, da ne piše da bi se vsi postrelili.
ZIGOTA
11. 05. 2022 11.17
+1
IKOSS
11. 05. 2022 11.39
+4
@Zigota Nesporno dejstvo je, da obstaja v družbenem okolju vrsta sredstev in načinov s pomočjo katerih je moč docela enostavno ogroziti zdravje ali celo življenje soljudi. Zgoraj omenjena sredstva in načini so dosegljivi praktično vsem. V kolikor je množica ljudi v našem družbenem okolju tako krvi željna, kako to, da se ne soočamo s pravo epidemijo ubojev ter umorov? V kolikor nekdo resnično verjame v zapisano, kako si potem sploh upa hoditi po cesti. Tam ima nedvomno vsak voznik možnost docela enostavno resno ogroziti druge udeležence v prometu! V kolikor ima nekdo dovolj neustrezne temeljne osebne vrednote, da nas želi ogrožati, je tega sposoben že sedaj, v kolikor pa teke želje nima, nas ne bo ogrožal ne glede na to, kakšna sredstva poseduje. Varnost družbenega okolja se posledično zagotavlja predvsem na način, da imajo ljudje ustrezne temeljne osebne vrednote, oziroma se iz družbenega okolja tiste, ki teh nimajo, umika.
JohnnyKranjski
11. 05. 2022 09.25
+3
Da bi pa naredili kaj o 700k smrtih letno zaradi srčnih obolenj to pa ne... pa večina je zaradi nezdrave prehrane pa k cele dneve visijo v bajtah ali službi in se ne gibajo
IKOSS
11. 05. 2022 09.17
+4
Osnova za to, da se o tematiki lahko sploh začne razprava je razumevanje nekaj osnovnih terminov. Na primer, kaj definicija termina orožje in biti oborožen sploh pomeni. Nedvomno mnogi mislijo, da so jim ti jasni, dejansko pa temu še zdaleč ni tako, kar se pogosto izkaže iz njihovih izvajanj.
JohnnyKranjski
11. 05. 2022 09.22
+2
Tam je tudi strelno orožje drugače definirano... pri nas je vse na smodnik, pri nih je na smodnik, ki je v tulcu in narejeno po določenem letu (tam po 19. soletje če se prav spomnim). Vse ostalo, tudi njihove reprodukcije narejene danes so antike
JohnnyKranjski
11. 05. 2022 09.23
+3
Tam imaš lahko revolver, ki ni na naboje, ampak posebej smodnik in svinec, ampak.... to ni uporabljeno v zločinih skoraj nikoli
Rodion Raskolnikov
11. 05. 2022 09.28
+1
Za večino zdravih državljanov je definicija orožja popolnoma jasna, za tiste ki jim ni, je povsem razumljivo zapisana v 2. členu Zakona o orožju.
JohnnyKranjski
11. 05. 2022 09.32
+2
Ja za naše državljane in zakone, sam američani majo pa drugače definicijo. Pri nas NE moreš kupit revolverja na smodnik, ki strelja PRAVE izstrelke (samo da ni v tulcu), brez KARKŠNIH KOLI pregledov... te so tam lahko preko pošte pa so jih res dostavili na dom. Samo teh se v kriminalu skoraj ne uporablja, tam so večinoma polavtomatske ukradene pištole
IKOSS
11. 05. 2022 09.45
+3
@Radion Raskolnikov Definicije, ki se uporabljajo v zakonodaji pogosto nimajo veliko skupnega z strokovnostjo! Vprašanje, je vijačnik (izvijač) orožje? V kolikor ni, ali ga smemo odnesti na posebej varovano območje? Kako se sredstva razvrščajo v praksi dobro povzema naša kazenska zakonodaja. Bistvo vprašanja orožja in oboroženosti je, da je potencialno oborožen prav vsakdo med nami, saj poseduje sredstva s pomočjo katerih je moč zlahka streči po zdravju in celo življenju ljudi. Ko razumemo to spoznamo, da varnosti v družbi ni moč zagotoviti, oziroma temeljiti na posebni zakonski regulaciji sredstev.
JohnnyKranjski
11. 05. 2022 09.51
+4
Strokovna definicija in politična definicija. Dan in noč. Politiki pišejo kar jim paše pa če ima kako strokovno osnovo ali ne
Killer999
11. 05. 2022 09.14
+1
Americani si sami kopljejo grob istocasno ko resujejo svoj problem delajo vojno po svetu drugace ne znaj
ZIGOTA
11. 05. 2022 11.19
+3
Killer999 sam upamo lahko, da ta vojna ne pride k nam.
IKOSS
11. 05. 2022 09.12
+5
Žalostno, da se pri nas tako brez kritične distance povzemajo tuji članki, ki pa temeljijo na njihovih notranje političnih agendah. Problem nasilja v določenem družbenem okolju ima vzroke v neustrezno izvedeni socializaciji mladih, vsi ostali dejavniki pa so drugotnega pomena!
The_Duke
11. 05. 2022 09.09
+3
Ok s strelnim orožjem se jih je med sabo pobilo 19000, plus še 24000 samomorov, pa je dostop do strelnega orožja še vedno njihova temelna pravica!!?? V Ukrajini je bilo na obeh straneh ubitih 7000 ljudi (podatek ZN) v dveh mesecih. Torej je Ukrajina samo en dan v Ameriki.....
JohnnyKranjski
11. 05. 2022 09.14
-1
The_Duke
11. 05. 2022 09.14
+0
Z namenom, da postavimo življenje v Ameriki "zibelki demokracije" v kontekst....
JohnnyKranjski
11. 05. 2022 09.19
+0
Ne moreš nasilje v ameriki primerjati z ukrajino. To da je orožje uporabljenk v obeh v tem primeru ni pomembno... zakaj ne bi potem primerjal lovske nesreče na svetu z ukrajino (pri tem upoštevaj potem tudi tiste iz afrike k imajo doma narejen orožje pa vžigalice za smodnik)
JohnnyKranjski
11. 05. 2022 09.19
+2
Nevermind lahko primerjaš sam mal počaki da napišem
JohnnyKranjski
11. 05. 2022 09.21
+4
Nasilje v ameriki je zaradi drog (denarja) in razlik med ljudmi (tolpami) [v večini primerov], medtemko v ukrajini se gre za denar (nafta, plin, ozemlje) in razlike med ljudi (rusi in ukrajinci), tako da ja, načeloma imaš prav
GibbsNCIS
11. 05. 2022 09.01
+4
a je pri nas kej drgač razn to da se bijemo z golimi pestmi ali pa noži? procent je skor enak na št. prebivalcev
JohnnyKranjski
11. 05. 2022 09.05
+2
Tam izpostavljajo strelbo orožje kot vir vsega zla v državi (ne po sveti, tja ga z veseljem prodajajo)
JohnnyKranjski
11. 05. 2022 09.08
+1
Demokratom še posebi gre na živce, ker če je folk oborožen se lahko upre, če ima pa samo vlada orožje, bi jih lahko pa silili v "neameriške" stvari... republikanci tega nočejo dovolit, bide(n) hoče to doseči
GibbsNCIS
11. 05. 2022 09.15
+2
demokrat sploh ne ve al bi prdnu al stisnu. svojim bi vse pobral, ukrajincem pa vse dal...
JohnnyKranjski
11. 05. 2022 09.23
+2
Ne dal... prodal. Da Evropa, proda Amerika
RdečaKapica
11. 05. 2022 08.53
+5
A bejžte no, a bodo te tudi šteli pod žrtve korone? Samo vprašam...ne, to je kolateralna škoda vseh zbezljani ukrepov po celem svetu, posledice kolektivne norosti, ko je človek prvič v zgodovini ugotovil, da lahko zaradi nečesa umre (prej smo menda živeli večno).
JohnnyKranjski
11. 05. 2022 08.57
+1
Nah, korono majo posebi 350 tisoč (vir CDC, za 2020(
jesenvoyo
11. 05. 2022 08.51
+6
Si predstavljate koliko umorov z orožjem bi bilo pri nas, če bi bil dostop do orožja tak kot v Ameriki.
JohnnyKranjski
11. 05. 2022 08.54
+3
Pa ne veliko več... kdor hoče orožje ga bo dobil, pa naj bo zakonito ali nezakonito... tam je tudi večina (60%+) zločinov z strelnim orožjem, storjenih z ukradenim orožjem... k so videi na yt k rapperji neki nabijajo pa z orožjem mahajo, če serijske prepišeš v bazo, vidiš da jih imajo v rokah 3/4 ukradenih
GibbsNCIS
11. 05. 2022 09.03
+3
kak dostop do orožja pa je v ameriki? če misliš da tam orožje kupiš kot kruh v merkatorju se motiš. tudi v usa so preverke. problem je črni trg isto kot pri nas. kriminala z legalnim orožjem je tudi v ameriki malo kot pri nas
JohnnyKranjski
11. 05. 2022 09.06
+1
Eni pač verjamejo da je v ameriki k GTA da grejo v trgovino pa kupijo mitraljez, bombomet, mine, tank pa 200.000.000.000 nabojev za 50$
flojdi
11. 05. 2022 19.19
.uf kwa ste teŠki..grem pogledat film ( tretjič !) Stop ! or my mom Will shut
JohnnyKranjski
11. 05. 2022 08.45
+2
"Američani na začetku pandemije nekaj časa niso smeli iz svojih stanovanj in hiš, so pa lahko na dom naročali vse mogoče, tudi strelno orožje."
JohnnyKranjski
11. 05. 2022 08.45
+1
Ne moreš tm kar naročiti strelnega orožja na dom
JohnnyKranjski
11. 05. 2022 08.48
+2
Lahko naročiš sicer kit, ampak da ga sestaviš moraš imeti potrebno orodje in tudi dele, ki so strogo regulirani, npr. AR15 lower reciever je regulirani del... ostalo lahko kupiš brez problem res na dom, ampak brez tega dela puška ne dela, če ga hočeš kupit moraš posredovati potrebne obrazce iti čez pregled ozadja in POTEM ne dostavijo tebi na dom, ampak najbližjemu orožarju kjer je še nekaj papirjev in čakanja za izpolnit
GibbsNCIS
11. 05. 2022 09.12
+2
seveda dobiš lahko po pošti samo moraš met papirje poštimane kot pri nas. jaz lahko kupim orožje od enga privat iz nemčije npr. vendar moram imeti za to vse papirje. razn če grem na "dark net" k ti pol orožje spakirajo v mikrovalovko pa ti jo pošlejo
JohnnyKranjski
11. 05. 2022 09.16
+1
Dobr oni majo mal drugače, cel kit brez nadziranega dela lahko kupiš na dom. Orožje pa tist reguliran del pa po vseh pregledih in papirjih ne dostavijo tebi na dom, ampak najbližjemu puškarstvu ali prodajalcu z ustrezno liceno, kjer ima on še nekaj papirjevbo prevzemu, ampak basically ko je pri njemu greš komot iskat
JohnnyKranjski
11. 05. 2022 08.29
+3
Zanimivo pa, da kljub cca 50k nrtvih zaradi strelnega orožja to ni najbolj pogost vzrok smrti... 1. mesto so srčne bolezni (skoraj7 700k in to če sem prav prebral tabelo, je v ENEM LETU)
JohnnyKranjski
11. 05. 2022 08.34
+4
1.5 MILIJONA jih letno umre samo zarafi srčnih bilezni, raka, covida,...
JohnnyKranjski
11. 05. 2022 08.35
+5
Raje imam delujoče zdravstvo, kot 7 pušk, pa avto k požre 25L na 100km
LuckyBastardo
11. 05. 2022 08.29
+4
MA sej prav, Nej se pokončajo med seboj, najbolj krvoločni narod na svetu
spectator935
11. 05. 2022 08.22
+3
V ZDA z orožjem, pri nas z golimi rokami...
JohnnyKranjski
11. 05. 2022 08.27
+1