Tujina

Tisoče sankcij: je Washington res izčrpal vse možnosti proti Moskvi?

Washington/Moskva/Bruselj, 15. 11. 2025 10.18 | Posodobljeno pred enim dnevom

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Ob vsaki novi napovedi sankcij Rusiji se v zahodnem svetu pojavijo trditve in upanja, da je to tisti ukrep, ki bo Moskvo spravil na kolena. Tako je tudi z dobavo novih orožij. In res, vsi ukrepi vplivajo na Rusijo, bodisi na gospodarskem bodisi na vojaškem področju. Toda nikakor dovolj, da bi jo - vsaj zaenkrat - zaustavilo. Tako je tudi z nedavnimi ameriškimi sankcijami proti ruskim naftnim družbam. Trumpova administracija sedaj trdi in priznava, da so izčrpali več ali manj vse možnosti. Je temu res tako?

Od invazije na Ukrajino je bilo proti Rusiji uvedenih okrog 23,960 sankcij. Največ so jih uvedle ZDA, in sicer 6441. S tem je Rusija daleč najbolj sankcionirana država na svetu. Daleč za njo, z okrog 5000 sankcijami je Iran. 

Ameriški sistem sankcij, ki je nekoč veljal za praktično neomejeno orodje gospodarske prisile proti "neposlušnim državam", je morda trči v ruski zid. Vsaj tako pravijo iz vrha Trumpove administracije. 

Državni sekretar Marco Rubio je v sredo izrazil nezadovoljstvo, ko je dopisniku Kyiv Posta povedal, da ZDA skoraj "nimajo več možnosti", potem ko so prejšnji mesec ostro sankcionirali še največja ruska naftna velikana, Rosneft in Lukoil. Rubio je po srečanju zunanjih ministrov G7 novinarjem dejal: "Z naše strani ni več veliko sankcij. Mislim, udarili smo po njihovih glavnih naftnih družbah, kar vsi zahtevajo."

Ruski tanker
Ruski tanker FOTO: AP

 

Sankcije proti Rosneftu, Lukoilu in njuni mreži hčerinskih družb bodo uradno začele veljati prihodnji teden, čeprav se izjeme že kopičijo. Ukrepi, ki so usmerjeni proti glavnemu viru financiranja ruske vojne v Ukrajini, so že sprožili vrsto izjem – očitno razpoko v enotni gospodarski fronti, še preden so pravila v celoti začela veljati. Madžarska si je zagotovila enoletni odlog; drugi namigujejo, da bodo zaprosili naslednjič, piše ukrajinski Kyiv Post.

Rubio je trdil, da je zdaj prednostna naloga izvrševanje – in ko gre za zaustavljanje t.i. senčne flote Kremlja, je neposredno pokazal na Evropo. EU je sankcionirala na stotine tankerjev, povezanih z Rusijo, ki prevažajo surovo nafto po znižani ceni kupcem iz Indije v Perzijski zaliv. Toda nekateri analitiki mislijo, da trditev, da je nadzor naloga Evrope, ne vzdrži.

Kimberly Donovan, direktorica pri Economic Statecraft Initiative Atlantskega sveta, je v pogovoru za Kyiv Post povedala, da je ideja, da ZDA zmanjkuje tarč, preprosto napačna. "Gre za politično voljo," je poudarila Donovan. "Potrebujemo agresivno izvrševanje in močan diplomatski pritisk, da bodo veljali ukrepi." Prav tako meni, da je iste ukrepe potrebno uvesti tudi proti Iranu in Venezueli. 

Donovanova je opozorila tudi na več pomembnih sektorjev, ki so se jim zahodne vlade doslej večinoma izogibale. Med njimi je glavni utekočinjeni zemeljski plin, temelj ruskega prihodkovnega toka, čeprav priznava, da bi sankcije proti utekočinjenemu zemeljskemu plinu lahko "ustvarile druge izzive za nekatere evropske države". Dodala je, da so petrokemikalije in dodatne ruske banke še vedno potencialne tarče sankcij. Druga prednostna naloga, je dejala, je tesnejše usklajevanje z uskladitvijo ameriških označb z 19 paketi sankcij, ki so jih že uvedli evropski partnerji. 

Donald Trump in Marco Rubio v Beli hiši
Donald Trump in Marco Rubio v Beli hiši FOTO: AP

Poleg sankcij bi lahko G7 in ZN uporabili bolj sistematičen pristop: uveljavljanje standardov pomorske varnosti, digitalizacijo dokumentacije in okoljsko odgovornost, dodaja.

Evropska unija je na drugi strani sprejela 19 paketov sankcij. Te so bile usmerjene proti ruskemu trgovanju z utekočinjenim zemeljskim pliomn (LNG), kriptovalutam, ruskim bankam, plovilom t.i. senčne flote in drugim gospodarskim entitetam Ruske federacije. In čeprav so ZDA sprejele največ sankcij proti Rusiji, Donovanova meni, da bi se ZDA morale bolj povezovati z ukrepi, ki jih je sprejela Evropa. 

"Ko se Združeno kraljestvo, EU in ZDA uskladijo, imajo sankcije veliko širši učinek," je dejala. "Ko se to ne zgodi, sovražni akterji izkoriščajo vrzeli – jurisdikcijsko arbitražo – in denar še naprej teče." ZDA imajo, ugotavlja, še vedno najmočnejši vzvod sankcij na svetu: dolar. Vendar moč ni pomembna, če je Washington ne uporablja usklajeno s svojimi najbližjimi zavezniki, dodaja. 

Uspeh trenutnega pritiska – in možnosti, da se Rusijo prisili k pogajalski mizi – zdaj temeljijo na apetitu Bele hiše po strogem izvrševanju in pripravljenosti za popolno usklajevanje z evropskimi partnerji, piše ukrajinski časnik. 

Rubiova trditev, da je omara s sankcijami skoraj prazna, pa na drugi strani poudarja vse večji razkol znotraj G7. Ameriška administracija pravi, da se pozornost preusmerja z načrtovanja novih ukrepov na izvrševanje obstoječih. 

KOMENTARJI (300)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Animal_Pump
15. 11. 2025 17.07
+2
Najboljše je...železna zavesa...Rusi naj bodo tam...mi tukaj...in konec. Ne vem zakaj tok cvilijo pa grozijo naj se sankcije odpravijo, če jim gre tko fajn? A jih matra, ker kitajci tiste surovine po diskontnih cenah odkupujejo na celoletni Black Friday...RUSKI RAZPRODAJI??
Odisej25
15. 11. 2025 17.31
+0
Saj železna zavesa je že postavljena in EU zaradi tega vse bolj tone. Ali ti misliš, da EU gre danes bolje, kot ji je šlo takrat, ko je dobivala ruske energente? Ali ti misliš, da v EU proizvodnja raste? Ja ampak samo vojaška, ostala ptoizvodnja umira in se seli v ZDA. Če kdo cvili je to EU. Ne ve več kaj bi strorila in zato razmišlja o največji kraji premoženja in denarja. Ti načrti so posledica praznih blagajn. Ali veš za koliko je upadla vojaška in finančna pomoč Ukrajini? Ti malo pomagam, iz ZDA dobivajo 60% manj iz EU pa 50 % manj. Kitajci in Indijci kupujejo energente po le malenkost nižjih cenah, ki so na trgu. EU kupuje energenta 4 - 6 krat dražje kot so na trgu, ker jih mora kupovati od ZDA, tako se je dogovorila Ursula.
Animal_Pump
15. 11. 2025 18.06
-3
Ja ja...berem tud jaz te sputnik insajder, telegram pravljice, ki vam lapajo...da je Evropa tik pred propadom. Lahko nam je 2x slabš...ampak še vedno 20x boljš kot rusom...pa lapaj dalje. Tud, če je slabše...je boljše...sam da ni opravka z izsiljevalskimi rusi.Simpl. Pač kupujemo namesto 22 vrst kruha zdaj 19 vrst...pa še potico zraven.
marre
15. 11. 2025 19.34
+0
Vsaki pogovori kateri so bili in še bodo je prva ruska zahteva po umiku sankcij. Evropa ima ogromno proizvodnjo in sedaj krepi še vojaško, medtem ko Rus razen prodaje energentov in manufakture orožja ne dela nič.. In to je na srednji in dolgi rok nevzdržno. Men je jasno, da si čist iz sebe, ker bodo Ruski fašisti verjetno uspel okupirat spet eno do tal porušeno mesto, kjer ne bo žvel nikoli več nobeden. Ampak za za Pokrovsk recimo se tepejo direktno že 28 mesecev in okoli njega je minimalno 50.000 vatnikov, kateri so že pognojili Ukrajinsko zemljo.. Evropa pomaga kolikor ji to kapacitete puščajo, medtem ko Trump ki je nazorsko veliko bližje Putlerju, dela vse da ne bi Ukrajincem dal niti prodal nič.. Ampak Ukrajinci se bodo obdržali, tudi brezzobih nepismenih vatnikov mora enkrat zmagat..
medŠihtom
15. 11. 2025 16.26
+2
z vsem skupi malo pretiravate. vi samo poskrbite, da bote imeli dovolj prihodkov in dovolj nepremičnin po celem svetu da se lahko odsvaljkate v drugo bajto, če vam tuki ni všeč iz xy razloga. tako kot so nardil ukrainci ki jih videvaš po sloveniji, briga njih fronta, oni so svoje rešili in spokali v novo življenje in nihče ne gleda nazaj. samo še tablice na avtu se zamenjajo pa nihče več ne ve kdo je kdo in kdo je bil kdo. kdor hoče pa lahko svobodni živi v blatu (rusiji) in se prepričuje kako prav ima ion kako narobe imajo vsi ostali. koga briga.
Odisej25
15. 11. 2025 15.45
+4
Vsakomur, ki zna angleško, nemško, italijansko in lahko bere in posluša neodvsne komentarje iz teh držav, je popolnoma jasno, da je EU v ogromni krizi, da zmanjkuje denarja, zato bi EU rada ukradla ruski denar in sredstva. Vsakomur je jasno, da ukrajinska vojska počasi, a vztrajno izgublja. Ukrajinska vojska ni dosegla niti enega samega uspeha na bojiščih, kljub temu, da je dobivala vsa mogoča orožja in Rusija sploh ni (ali zelo malo) uporabljala svojih namonejših orožij. ZDA so številčno uvedle 6.000 sankcij, EU 20.000 sancij, Rusija pa gospodarsko raste. Ali ne bi bil čas, da se Ukrajina začne pogajati? ZDA vojaška revija ''MWM'' je 21.Avgusta 2025 0bjavil novico: Rahlo skrivni vojaški dokumenti so potrdili, da so Ukrajinske oborožene sile od izbruha obsežnih sovražnosti z Rusijo februarja 2022 izgubile več kot 1,7 milijona vojakov, vključno s padlimi in pogrešanimi. Britanski general je izjavil , da je razmerje ubitih 1 Rus : 36 Ukrajincev . EU in ZDA ne brigajo Ukrajinci, tam so izključno zaradi svojih interesov, pravzaprav EU zaradi britanskih in ZDA interesov. Sama EU pa izginja.
bandit1
15. 11. 2025 16.02
-2
Združene države Evrope
15. 11. 2025 16.30
+4
Keri bedak si ti haha 1 : 36 razmerje ni nikoli bilo doseženo v več tisočletni zgodovini človeškega bojevanja. Imaš generale, ki govorijo bedarije ker dobivajo podkupnine iz rusije, kar je v dobi kriptovalut enostavno. Douglas general tudi že 4 leta govori, da bo Ukrajina naslednji teden padla. Njega tudi poslušaš a ne? Keri pacient hahah
marre
15. 11. 2025 16.35
+4
No nič od tega ni res. Ampak čisto nič.. Niti ni res da Evropi zmanjkuje denarja, če bi bilo to res, bi že zdavnaj zaplenili tistih 300 milijard, pa tudi če jih bomo, bo denar namenjen za Ukrajince. Kar se bojišča tiče je Ukrajina v defenzivi, predvsem je težava ker jim primankuje orožja in municije in pa ljudi, ker ni splošne mobilizacije in ni mobilizacije pod 25 let. Sploh odkar je Trump postal predsednik, niso dobili nič omembe vrednega. To, da jih Rusija ne tolče z vsem je spet ena laž, tolčejo jih z vsem kar imajo, z izjemo jedrskega orožja. Pa ni kaj dosti pomagalo.. Po drugi strani jim Ukrajinci lepo uničujejo rafinerije, tovarne municije, orožja, transformatorske postaje itd.. Katere dokumente ti bereš, bog se usmili.. Kater Britanski general? Hahaha.. Če verjameš v to razmerje 1:36 ti ni več pomoči.. Dejansko razmerje je nekje 1:5, se pravi 1 mrtev Ukrajinec na 5 Rusov.. Kar je tudi popolnoma logično, če razumeš, da Rus čelno napada utrjene položaje in linijo.. Gledam to zgodbo vsak dan na telegramu, samo okoli Pokrovska so že našteli preko 50.000 mrtvih vatnikov, bodisi peš, z kros motorji itd... Ukrajinci sami hočejo več orožja, ker se enostavno branijo in za njih poraz praktično pomeni konec obstoja. Na že okupiranih prostorih Kremelj izvaja Genocid, prepovedano je vse kar je Ukrajinsko, od simbolov, jezika, zgodovine itd.. Ironično počne točno to, za kar obtožuje Ukrajince.. Nvm v kakšnem interesu je, da pišeš te laži, že večkrat si pisal neu.mnosti ampak s tem zapisom si pa šel še eno stopnico višje..
marre
15. 11. 2025 16.36
+3
Seveda.. Majst sploh ne ve kaj govori.. Še iz Kremlja ne bi prišli taki podatki, ker bi se jim vsi smejali.. Aja pa če te tako skrbi za propad EU in ne vem kaj, pot v širni svet je odprta, verjetno boš bolj srečen v kakšnem takem režimu, kot je Ruski, Kitajski al pa Severno Korejski..
marre
15. 11. 2025 16.39
+4
Ja pa prokremeljski boti tud zelo radi citirajo Scotta Ritterja, nekdanji častnik in inšpektor za orožja, danes pa poznan kot obsojen pedofil in nekdo, ki je verjetno že ene 500x napovedal končno zmago Rusije, samo še par dni pa bo..
Animal_Pump
15. 11. 2025 17.02
+2
Evropski BDP je OGROMEN – primerjati ga z Rusijo je skoraj smešno Evropska unija: 17 bilijonov USD Rusija: 1,9 bilijona USD (manj kot Italija!) In ti dejansko misliš, da Evropa propada....verjameš insajder zgodbicam. Vsa mogoča orožja ni dobila...samo odpadno zahodno...z omejenim dometom, Ker če so govorili o pojačanem dometu...so rusi cvilili, da to ni fer. Nobenih uspehov praviš. Rusija z vso mašinerijo in plačanci iz azije pa afrike...se matra že 4 leta z Ukrajino...Druga vojska sveta...rabi 100.000 jurjev vojakov, da Pokrovsk zavzame...mesto v velikosti Celja. In zavzemajo ga že od lanskega leta. Padel naj bi že 47krat. Sem misli, d aje prejšnji teden dokončno padel...pa vidim, da še vedno boji potekajo. Stari druga vojska sveta...ne zmore ene ukrajine podrediti. Še do Kijeva ne pridejo...kaj šele do Berlina.
Odisej25
15. 11. 2025 18.10
-2
ZDE Douglas govori, da je vse slabše za Ukrajinsko vojsko. To govorijo tudi mnogi nekdanji CIA analitiki. Tako govorijo mnogi Evropski generali in vojaki. Tako govorijo vsi gostje norveškega novinarja Glen Diesena. Je pa res, da taki kot si ti , že od samega začetka govorite o tem kako je Putin bolan, kako je Rusija pred kolapsom, kako Rusi izgubljajo vojno, kljub temu, da napredujejo, lažete o tem, kako je Zelenski heroj, a danes se vse bolj javno odkriva, da je skorumpiran komik, vsak dan pišete o tem, kako je z Rusijo konec in to od prvega dne. Danes pa je na vseh frontah Rusija napredovala in še malo pa bo res konec, ko bo Rusija osvojila Doneck, v katerm tako in tako je prebivalstvo večinoma ruskio. Pokrajina se bo vrnila, priključila Rusiji, enako kot se je Primorska in Istra priključila Jugoslaviji.
Odisej25
15. 11. 2025 18.21
-2
ZDA so se več kot 20 let matrale v Afganistanu in potem so zbežale. ZDA ne zmorejo premagati Hutijev. Ukrajina j e dobila vse napredno orožje Zahoda razen atomskih bomb in raket, ki jih sama ne zna upravljati. Dobila je pa vso obveščevalno podporo, z vsemi sateliti in Starlinkom. Brez tega, je že zdavnaj ne bi bilo več. Kaj po tvoje ni dobila? dobila je tehnologijo za izdelavo dronov, dobila je Leoparde, F 16, Abramse, Himarse, Javeline, kasetne bombe vse lahko orožje. Dobila je na miljone granat, Pred vojno je NATO pomagal zfgraditi utrdbe in vojaške položaje okoli Pokrovska, ki zdaj pada. Ukrajina ni zmagala niti ene same pomembne bitke. Na vseh frontah izgublja. Ko pride do izmenjave zapornikov in trupel je vedno 1 rus proti 40. ukrajincem. Ker Ukrajina izgublja izvahja razne atentate. Ubili so hčerko Dugina, kar tako, da zastrašijo. Atentate Ukrajina izvaja tudi doma. Ubili so kar nekajh novinarjev, ki so poročali resnico. Ukrajinski politiki neprestano lažejo in želijo si 3 SV, ker če bi NATO poslal vojake je to 3SV. Ukrajinski politiki in EU politiki je zadnje, kar si želijo MIR. V taki situaciji ostajajo ukro naci politiki na oblasti in EU politiki tudi. Galupv institut je izmeril, da skoraj 70% ukrajincev želi mir za vsako ceno , tudi za ceno izgube ozemelj. GB tega noče in Zelenski kot komik, vazal uboga GB. Bo prišel čas, ko bo bežal iz Ukrajine v eno svojih vil, ki jih ima po svetu. Če bo ostal doma, bo končal kot Ceauscescu.
Odisej25
15. 11. 2025 18.30
+1
Animal, po tvoje Rusi ne morejo priti do Kijeva , kaj šele do berlina. Zakaj pa potem EU bo potrošila 10 krat več denarja kot Rusija za orožje? Koliko je 5% BDP Evrope? 20 Bilijonov, koliko Rusije 2 Bilijona. Koliko je 5% od 20 Bilijonov in koliko je 30 % od 2 bilijinov. Upam, da znaš izračunati.
Animal_Pump
15. 11. 2025 18.48
-2
Dobila je staro orožje...z omejenim dometom...pa še tega malo. Rusi od korejcev dobivajo HWASONG rakete z dometom 900 km..pa iranske rakete...drone. Ni dobila orožja dolgega dosega...JASSM rakete ...Da ti razložim podrobno...
Animal_Pump
15. 11. 2025 18.49
-2
MEADS...PrSM...TAURUS. GM-158A JASSM (370 km) – NI DOBILA AGM-158B JASSM-ER (1.000 km) – NI DOBILA AGM-86 ALCM – NI DOBILA Tomahawk (1.600 km) – NI DOBILA.....NI DOBILA TAURUS KEPD-350 (500–600 km)......THAAD – NI DOBILA Ameriški sistem za prestrezanje balističnih raket. Ukrajina ga ni dobila. Patriot PAC-3 MSE – samo majhna količina Dobili so nekaj Patriotov, AMPAK NE najnaprednejše verzije v večjih količinah.............LOVCI IN BOMBNIKI – NI DOBILA NAJBOLJŠIH F-35 – NI DOBILA F-15EX – NI DOBILA F-18 – NI DOBILA Eurofighter Typhoon – NI DOBILA Rafale – NI DOBILA Dobili bodo samo F-16, in še te v omejenih količinah.............RAKETNI SISTEMI DOLGEGA DOMETA – NI DOBILA NAJBOLJ BOLJŠIH ATACMS – dobila je, ampak samo stare verzije (165–300 km), NE 450-km super-različice GLSDB – zelo omejene količine PrSM (500+ km) – NI DOBILA.............TOP ARTILERIJA IN OKLEP – DOBILA JE, AMPAK NE “NAJBOLJŠE”
Animal_Pump
15. 11. 2025 19.00
Ukrajina NI dobila »vsega naprednega orožja« – niti blizu. Če to po tvoje pomeni “vse napredno orožje”, potem ne poznaš niti osnov vojaške tehnike. Ukrajina je dobila omejene verzije in omejen DOMET, ne strateškega orožja. 1 Rus : 40 Ukrajincev” je totalna izmišljotina. To dobesedno kroži samo v ruskih propagandnih kanalih. Nobena zahodna, nobena ukrajinska, nobena neodvisna analiza ne potrjuje tega. Če bi bilo to res, bi bila ruska vojska že v Lvovu. Zakaj EU daje več za orožje kot Rusija? Ker ima EU 10× večji BDP. To je matematika za 6. razred. EU BDP ≈ 17 bilijonov Rusija ≈ 1,7 bilijona 5 % EU BDP = 850 milijard 30 % ruskega BDP = 510 milijard EU lahko da 10× več, ker ima 10× večji BDP. To ni dokaz ruske moči, ampak evropske. Aja...pa veš ko rusi napredujejo...pobirajo poleg ukrajinskih vojakov še svoje mrtve vojake zraven. Sej razumeš ...ane. Evropa se pa oborožuje odvračalno...da ne bi kdo sanjal o kaki specialni operaciji. Itak rusi niso sposobni okupirat Evrope. Če se vsi oborožujejo...zakaj s eše Evropa ne bi, če se lahko. SIMPL.
Odisej25
15. 11. 2025 21.51
Vse orožje, ki so ga poslale ZDA, se je po nekem času izkazalo za neučinkovito. Rusi so ga preštudiraliin onesposobili. Letala F 35 ne morejo poslati iz preprostega razloga. Prvič, ne zaupajo ukrajinskim pilotom, drugič, da jih strenirajo potrebujejo vsaj 5 let. Hvališ ukrajinsko vojsko. ok. zakaj pa ne more ta vojska onazaj osvojiti ozemlja. zakaj se vedno umika? Matiupol, Bahmut, itd. Vedno se samo umika. Kursk, umaknila se je. Ruska vojska napreduje počasi a vztrajno. Morda imajo velike izgube, vendardosti manjše od ukrajinskih. In vojska , ki se brani je v utrjenih položajih. Rusi, da nimajo prevelikih izgub, raje prej dolgo časa bombardirajo in to se je zgodilo zdaj. Po vztrajenem bmbardiranju, so tako oslabili Ukrajince, da je Pokrovsk padel. Da bodo ne morejo zmagati, vedo tako Ukrajinci kot kolektivni zahod. Sicer pa, če je EU vojaško tako močna, zakaj ne napade Rusije. Zakaj vojaki NATO ne gredo v napad? Zakaj EU politiki s Kalasovo in Ursulo pravijo, da bodo do leta 2030 bili sposobni napsti Rusijo. Vsakdo, ki je napadel Rusijo je izgubil. Rusije kot najmočnejše jedrske sile ni mogoče zagati. Rusi imajo doktrino, ki pravi svet bo obstajal samo z nami. Brez nas niti sveta ne bo. In to ZDA vojaki zelo dobro vedo. Ta vojna je nastala zaradi ekspanzije NATO z miselnostjo, da se Rusija ne more upreti. Zahod je močno verjel, da bodo sankcije privedle do prevrata v Rusiji. Močno se je zmotil in zdaj EU ne ve kako se izvleči iz tega. ZDA pa se umikajo. In praviš, da Ukrajina ni dobila najboljšega orožja. Si se vprašal, zakaj ga ne dobi? Ali zato, ker ZDA želijo dolgo vojno? Ali zato, ker ZDA ne zaupajo Ukrajincem? Kje je razlog, da ga ne dobi? Razlog je v tem, ker so ZDA spoznale, da kakršnokoli orožje dajo Ukrajincem, imajo Rusi zmeraj odgovor. ZDA ne dajo orožja, ker vedo, da ga bodo Rusi onesposobili. Ali ti veš za kakšen drug razlog?
sosed5
15. 11. 2025 15.32
+5
Haha. Sankcije amerov, nafto bodo rusi sedaj se lazje preko madzarske furali v evropa in drugam, brezskrbni, da bi jim ukrainci kaj bombandirali, ja to so trumpove sankcije, za bruhat
Združene države Evrope
15. 11. 2025 15.23
+4
Sankcija je, da se vsem rusom fizično prepreči, da še kadarkoli stopijo na evropsko ali ameriško zemljo. Rusi namreč še vedno lahko prosto po prešernu potujejo po Evropi, medtem ko njihova žlahta kolje Ukrajince v Ukrajini. Naslednja sankcija je, da se zaseže vsa črna flota tankerjev, medtem ko plujejo mimo Evrope. Potem je treba fizično presekati vse internetne kable, ki povezujejo rusijo z Evropo in USA. Ta ukrep bi jih še najbolj bolel, ker s tem prekineš povezavo do finančnih trgov, aplikacij, ki jih na veliko uporablja ruska vojska, na kriptovalute lahko pozabije, ker so vse te pomembne borze na zahodu. Z eno potezo lahko zahod povprečnega razvajenega rusa iz moskve prestavi v življenje za 40 let nazaj. Ampak zato ni politične volje. Dokler rusi ne pridejo, do Nemčije ali pa Avstrije, resnih sankcij žal ne bo.
cirenij
15. 11. 2025 15.29
-1
Odisej25
15. 11. 2025 15.34
-2
Odlično, zdaj pa še pojasni, zakaj bi hotel, da se to uveljavi, kar ti predlagaš? Kaj so nam slabega storili Rusi? Kaj so slabega storili Rusi po celem planetu? Primerjaj njihova slaba dela z slabimi deli kolektivnega Zahoda. Če jih primerjaš od leta 1000 ači pa 1500 ali 1900 dalje, z lahkoto ugotoviš, da niso niti 1/10 tako slabi kot Zahod. A ti veš koliko nacij, naroda, koliko ljudi so dejanja Zahoda iztrebila. Samo v Indiji so v 40 letih britanske kolonializacije pobili s lakoto ali kako drugače 120 - 160 mmilijonov ljudi, v Avstraliji so eliminirali skoraj vse aborigene. ZDA so Med letoma 1778 in 1871 podpisale več kot 500 pogodb z različnimi plemeni. Od tega jih je Kongres ratificiral okoli 374. Zelo težko je najti eno samo, ki je bila v celoti in dolgoročno spoštovana s strani ZDA. Kršitve so bile pravilo, ne izjema. Koliko držav je NATO napadel protizakonito? Kako Francija še danes izkorišča Afriko? Ali veš za Francoski kolonialni frank? In še bi lahko našteval.
Združene države Evrope
15. 11. 2025 15.41
+5
Vsi zahodni imperiji so propadli. Samo ruski je preživel, ker jih je hitler napadel. Če v letu 2025 podpiraš ruski imperij je to isto, kot če bi jaz podpiral evropski imperij v letu 2025. Zakaj bi evropa plačevala za plin in nafto? Zakaj evropa ne sme s silo osvajati ozemlja, rusi pa lahko?
sosed5
15. 11. 2025 15.45
+0
Lahko bi nasteval se en se, mislim da sin pozabil generatorja vseh morij, cerkev. V vojni je vedmo vnospredju sako interes. Ali politicni. Ali gospodarski v ozadju vsega pa verski!.In eno stvar pozabljas, vojna je pred nasimi vratmi.
Odisej25
15. 11. 2025 16.16
-3
Zd dr EU, od kot to ime? Čista pplitična znanstvena fantastika, enaka kot so tvoji komentarji. Res je, da vsi Zahodni imperiji počasi propadajo, Britanci se še vedno oklepajo ''vomonvelta'' Francozi še vedno imajo Francoski kolonialni frank, J. Amerika je še vedno igrišče ZDA. Rusija je preživela, kljub temu, da so jo napadale tako rekoč vse vojske kolektivnega zahoda. Preživela je Napoleonovo najmogočnejšo armado tistega časa itd. Ruski imerij je zrastel pred nekaj stoletji in če je to imperij, potem so ZDA tudi imperij, ker so se ustanovile okoli leta 1970, takrat pa je Rusija obsegala vse , ozirima pše več kot danes. Imela je Aljasko. Tako imenovani ruski imperij se krči, medtem, ko se ZDA imperij preko NATO širi. Evropa je še pred 100 leti bila največji ropar, zdaj pa mora kupovati. Kdo pa brani Evropi, da osvaja tuja ozemlja? Ruska vojna ni imela namena osvajati, ampak zagotoviti varnost Rusije, ki jo je ekspanzivni NATO ogrožal, kljub podpisani Helsinški deklaraciji, ki pravi, da nobena država ne sme ukrepati na način, da ogrožasosednjo državo.
Združene države Evrope
15. 11. 2025 16.25
+2
Za rusko cesarstvo si že slišal? Cesarstvo s kolonijami je imperij. Kako pa misliš, da je Rusija postala največja država na svetu? A so rožice sadili po sosednjih državah? Saj mogoče se to v Evropi spet zgodi. 20% EU in UK pomeni več kot 100 mio ljudi. Tako da tisti ki navijate za rusijo, pazite da se en dan ne zbudite v kakšnem domačem imperiju v katerem boste takoj označeni za izdajalce. Tako kot si rekel, nihče evropi tega ne brani. Direktni napad rusije na kakšno bolj pomembno evropsko državo, pa bo povzročilo točno to, o čem govorim. In takrat boste rusofilčki spoznali, da verjetno niste dobro preračunali haha
marre
15. 11. 2025 16.43
+2
Kaj so slabega naredili? Misliš poleg 45 letne okupacije srednje in komplet vzhodne Evrope, začeli veliko osvajalsko vojno, katera traja že 4 leta itd.. In to samo v zadnjih nekaj desetletjih. Če gremo pa nazaj v zgodovino pa vidimo sam en imperializem, okupacijo in nasilno porusevanje manjših narodov, komunizem, gulage, prvo tajno službo itd itd.. Skratka nič, ampak čisto nič dobrega še ni prišlo iz te tamnice in ječe narodov.. Tisti, da ko tale umetna tvorba razpade, bo svet veliko lepši in varnejši kraj..
Odisej25
15. 11. 2025 16.46
-1
Rusko cesarstvo je nastajalo najmanj 1000 let. Ko so se ZDA ustanovile (13 majhnih državic) je Rusko cesarstvo obsegalo še več ozemelj kot ga obsega danes. Rusija je postala največja, tudi zaradi tega, ker se je cesarstvo širilo na vhod, v Siberijo, pod arktični krog, ki so bili skoraj nenaseljeni. Rusko cesarstvo niti približno ni pobilo toliko domorodcev (zato ker jih ni bilo) kot belci v Ameriki, ko so širili imperij. Dva ZDa zgodovinarja sta napisala knjigo Ameriški holokavst , kjer dokažeta, da so v Ameriki iztrebili več kot 100 milijonov ljudi od takrat, ko je Kolumb ''odkril'' Ameriko . Rusi so v vseh svojih imperialnih vojnah pobili nekaj 1000 ljudi. Nikoli niso bili trgovci s sužnji, nikoli niso šli preko oceana, da bi osvajali prekomoraka ozemlja, t kar je delala EU in ZDA. Vsa zgodovinska dejstva povedo, da Rusija ni nikoli ogrožala Evrope. Vedno je bila le želja sodelovati z EU državami. Medtem pa je EU večkrat hudo ogrozila obstoj Rusije. Britanci se nikakor ne morejo sprijazniti s tem, da Rusija ni bila njihova kolonija. Jaz ne navijam za Rusijo, jaz navijam za EU, da vzpostavi dobre gospodarske in varnostne odnose s Rusijo. Rusija je naravno zaledje in sosed EU. Od ZDA nas ločijo oceani. Rusija danes in nikoli pre, ni kazala nobene želje, da bi direktno napadla kakšno evropsko državo. Rusija ne potrebuje ozemlja, ne potrebuje osvajati EU. Kaj bi dobila s tem? Nič, le ogromno težav. Kaj pa dobi kolektivni Zahod, če porazi Rusijo? Upam, da si dovolj pameten, da si sam odgovoriš.
Odisej25
15. 11. 2025 16.58
-2
Pa recimo, da so 45 let okupirali vzhodno Evropo. Kaj pa je to v primerjavi Britancev in vseh Evropejcev, ki so več stoletij okupirali, izkoriščali, pobijali po celem svetu. Belgijski kralj Leopld si je prisvojil Kongo, kar tako. In v teh 10letih je pobil 10 mio kongočanov in ravno toliko jih je pohabil. Ali so Rusi trgovali s črnimi sužnji. Kocentracijska taborišča so si izmislili Britanci. Kje so živeli severnoameriški domorodci, v rezervatih - gulagih. Kam je izginila večina avstralskih Aborigenov. V Indiji so Britanci samo v 40 letih pobili med 120 - 160 milijoni indijcev, tudi z načrtno lakoto in pomanjkanjem. ZDA zgodovinar Stannard je napisal monografijo Ameriški holokavs, kjer empirično dokazuje, da so pobili ali kako drugače iztrebili 110 milijonov domorodcev. Koliko ljudi so pobile ZDA v Vietnamski in na BV? V koliko državah so izvedle puč. Robert Kennedy je jasno povedal, da so med letom 1950 - 2010 ZDA zrušile vsaj 60 legalno izvojenih vlad po celem planetu. Rusija ni po letu 1945 napadla nobene evropske države. Bile so intervencije, ne pa napad. Toda iste intervencije so delale ZDA (Čile, Nikaragva, Grenada, Panama) pa jim tehga nihče ne očita. ZDA so vodile najdaljšo vojno po letu 2000 Afganistan itd. Samo zahvaljujoč Rusiji je bil nacizem in Hitler poražen. To ni pa ''čisto nič'' za take omejence kot si ti.
2mt8
15. 11. 2025 15.12
+2
Srbi bi umrli za Ruse, Rusi pa za Srbe ne bi.
E.Nigma
15. 11. 2025 15.16
-3
2mt8
15. 11. 2025 15.18
+1
Pamir
15. 11. 2025 14.56
+3
Ruski moški lahko potujejo iz Rusije, Ukrajici ne smejo iz Ukrajine razen bogatih.Malo Ukrajincev se uspe prebiti čez močno zastraženo ukrajinsko mejo.
E.Nigma
15. 11. 2025 14.58
+2
Sploh bogatih? A revežev se to ne tiče? Kaj pa te bogatim manjka 1500 km stran od fronte?
ivanović
15. 11. 2025 15.03
+2
točno, za njih bi bil blagoslov, da se Zeleni podtaknjeni drogeraš umakne, da se zmenijo in da je mir
Pamir
15. 11. 2025 15.04
+4
Reveži so na fronti, ne morejo plačati pobega tako kot v vsaki vojni.
E.Nigma
15. 11. 2025 15.09
+1
Ruski moški lahko potujejo iz Rusije, Ukrajici ne smejo iz Ukrajine razen bogatih.Malo Ukrajincev se uspe prebiti čez močno zastraženo ukrajinsko mejo. Torej so prisiljeni se boriti? Al kaj si zdaj hotel povedati? Jaz v kolikor bi mi država dala kasneje boljše življenje bi se tudi. Drugače pa bi bil begunec. Pa ziher ne v Sloveniji. Tam kjer imam boljše pogoje. Za UA je to Slovenija.
marre
15. 11. 2025 15.12
-1
So pa tud rusi edini katere lahko Putler mobilizira preko mobilne aplikacije.. ce se ne odzoves 15 let aresta.. tega ni v svetu, mogoce v Severni Koreji
2mt8
15. 11. 2025 15.17
-1
Putin je vpoklical še dodatnih 135.000 ruskih revežev. Rusija ima 140 mio prebivalcev, nima jih 270 mio kot Nigerija.
E.Nigma
15. 11. 2025 15.18
+0
In tak smo mi zavozili obvezno naborništvo.
E.Nigma
15. 11. 2025 15.19
-1
In je zdaj pridruži se nam na Madagaskarju za 3000€
E.Nigma
15. 11. 2025 15.21
-1
Varuj Ring-tailed lemuja pred izumrtjem. Ali pa pri v Spar po Hofer ceni jest
-xxx-
15. 11. 2025 14.51
+12
Vsi ameriski ukrepi so unicili evropo..ker ima gnilobe v parlamentu tud slovenci imamo tam gnilobe zato pa imamo take cene in toliko kreditiv veliko miljonov gre iz zepov slovenije v ameriko in ukrajino cocainkem
2mt8
15. 11. 2025 14.51
-5
Poglejte luksuzne avtomobile z ukrajinskimi tablicami. Notri se vozijo večinoma mafijaški Rusi z dvojnim državljanstvom, ki nočejo na fronto...
ivanović
15. 11. 2025 14.52
+9
Ma nobeden noče na fronto, potrebno bi se bilo zmenit za mir. kajne?
E.Nigma
15. 11. 2025 15.01
+3
Rusa z UA tablico ti ne boš srečal. Ker so in UA in Rusi preponisni na svojo identiteto. Kot tudi v SLO ne vidiš Yugoslavica z njihovo tablico. Razen, če se mu gre za papirje. Pa še takrat ga faca izdaja.
2mt8
15. 11. 2025 15.11
+3
Bogatih Rusov v Ukrajini je veliko, to je dejstvo.
E.Nigma
15. 11. 2025 15.15
-1
To pomeni kraja identitete. To ne doživiš od nikogar od njih nikoli.pa raje crkne kt, da Rus reče da je UA in obratno. Zato pa so se poslovili eden od drugega. Pametno.
Nace Štremljasti
15. 11. 2025 14.49
+0
mi pa ki živimo v demokraciji pa kar podpiramo Rusijo,kaj pa vi ostali...
Groucho Marx
15. 11. 2025 14.42
+5
Tudi 'načelni' golobnjak je v svojih sankcijah proti Izraelu predvidel vrsto izjem.
Pamir
15. 11. 2025 14.40
+3
Za 25.000 pravoslavcev Ukrajincev v Sloveniji bi se spodobilo zgraditi večjo pravoslavno cerkev.Ukrajinsčino v Ljubljani slišiš povsod.
E.Nigma
15. 11. 2025 14.45
+3
Isto kot v MB. Na zavodu za zaposlovanje pa jaz in še trije MB. Pa se je je kabla mi na telefon, ko sem bil tam, kao dobil bi javna dela. Slišim zadaj. Pa ne mogli ja iz Malečniku da dođem u Mariboru. Pelje avtobus in kolo gre vsaj po bregu dol. Pa on ne može. Za 1200€
E.Nigma
15. 11. 2025 14.50
-1
Slovenska pomlad
15. 11. 2025 14.35
+5
Dokler ima Rusija posnetke Trumpa in deklet,jim ni potrebno skrbeti.
2mt8
15. 11. 2025 14.28
-4
Rus si niti BMW-ja ne more popravit, ker v Rusiji ni rezervnih delov. Naročajo jih preko Kitajske, iz tam pa dobijo cenene kitajske ponaredke 😂😂😂
ivanović
15. 11. 2025 14.33
+10
Rus ima rad svojega žigulija, to lepo peljejo oni in lepo s kladivom popravijo, pa še sredinca pokaže zahodu babuška. Ne morete jim nič
2mt8
15. 11. 2025 14.35
-3
Kako boš pa s kladivom popravil pregoreno ECU enoto pri Audiju, rusić?
E.Nigma
15. 11. 2025 14.37
+1
Meni ni znal noben popraviti skuterja vW vrecimo. Je pa znal celo mašino mi zamenjat. Za450€. Pa nisem niti vprašal katera znamka je. Glavni, da se peljem lahko.
E.Nigma
15. 11. 2025 14.39
+8
Drugače pa Lada 4x4 je šla še v vsaki breg. Se tam kjer se pubeci nismo smeli pelati. Vleklo, ko K. Pa še hajcunga sredi zime odprta oknaaa pa gasa.
2mt8
15. 11. 2025 14.45
-3
E.Nigma...hvališ Lado ampak zagotovo se voziš v nemškem avtu, kajne?
E.Nigma
15. 11. 2025 15.03
+0
E.Nigma
15. 11. 2025 15.05
+1
Piska, ko grem preko polne črte pa še smernike pri zavijanju sama daje. Je pa udobna drugač
Tovariš Balki
15. 11. 2025 16.03
+1
Tudi originali so iz kitajske za bmw...pa to
Pamir
15. 11. 2025 14.28
+5
Zahod lahko pravoslavcem Ukrajincem pošlje samo še orožje iz Hoolywoodskih filmov Vojna zvezd, vse ostalo je že poslal.Amerika več ne pošilja, Eu pupuje od njih in pošilja.Trump je pameten.
2mt8
15. 11. 2025 14.32
+0
Ukrajinci se odpovedujejo pravoslavju. Pravoslavje bodo furali le še Rusi, Srbi, Bolgari in Grki.
ivanović
15. 11. 2025 14.34
+4
Pamir
15. 11. 2025 14.38
+4
A res? Si to v za šankom slišal? Kaj bodo postali ,vsi komunisti haha
anatomija
15. 11. 2025 14.54
-2
Kako naj normalen človek razume , da pravoslavni Slovani Rusi plačujejo muslimanskim Čečenom , da v njihovem imenu pobijajo pravoslavne Slovane Ukrajince in za to pobijanje muslimane blagoslovi patriarh Ruske pravoslavne cerkve
Pamir
15. 11. 2025 15.02
+4
Pravoslavni Ukrajinci prav tako plačujejo Čečenom da pobijajo pravoslavne Ruse in za to muslimane blagoslovi patrarh ukrajinske pravoslavne cerkve.A ti to razumeš?
brezveze13
15. 11. 2025 14.23
+9
kako že gre pravilo živi in pusti drugim živeti
E.Nigma
15. 11. 2025 14.25
-6
brezveze13
15. 11. 2025 14.22
+8
dragi zahod ne bodite pametni in podgrevajte rusa z vsemogočimi sankcijami, poglejte si malo zemljevid ali še boljše kar globus azija je največja celina na svetu in poglejte koliko procento od tega je rusije, zato se vam pa n putko lahko smeje vi bojkoptirate rusko gospodarstvo a sami ustavljate in ukinjate razne firme ker nimate zaradi imbarga kupca to je kot da j--b---e---š- sam sebe
ivanović
15. 11. 2025 14.20
+3
Ukrajinci kakorkoli so bili slabi in manjši so se hrabro borili. To sedaj je pa le mrcvarjenje. Ubogi ljudje tam umirajo za interes Bruslja. V Donetsku in Lugansko noben več noče biti nazaj v Ukrajini, tisti ki so bili za Ukrajino so že zbrisali. To bi bilo potrebno upoštevati
ivanović
15. 11. 2025 14.21
+1
MasteRbee
15. 11. 2025 14.25
-1
Rusija bo verjetno razpadla na Zahodni in Vzhodni (kitajski) del.
E.Nigma
15. 11. 2025 14.26
+3
In so v Sloveniji kot begunci. Z 100.000€ vredno benfo
E.Nigma
15. 11. 2025 14.20
-3
Pa saj se bi zavedate tega ali ne? Od socialne se ne sme trgati nič. Od vsega ostalega se lahko. Pa magari je to dohodnina ali posojila prijatelja ali v tem primeru Božičnica. Pod kodo plača se ne sme nič pod minimalko trgati. Ostalo še pa lahko vse. Ker je pobot. Sploh ne veš dokler se ne pozanimala zakaj nisi dobil dohodnine na račun. Torej bomo vsi zdaj plačali te kazni? Boli me K za protiustavnostn tega anti slovenskega zakona
E.Nigma
15. 11. 2025 14.23
-4
Se ti zavedaš kakšen minus je to? Plus obresti izposojenega kredita pri Azijcih? Če vsak dobi 860€ tudi neupravičen, ker ne dela. Torej sem ga plačal jaz. Plus kazen. Plus kredit. Plus obresti. Ja hvala lepa za takega Božička. Bolj me niste mogli zaj....t
E.Nigma
15. 11. 2025 14.40
-2
2mt8
15. 11. 2025 14.15
+1
Če zahod Ukrajini ne bi pošiljal sodobnega orožja, bi specialna operacija res trajala kakšen teden. Tako pa 4 leta. Edino pravoslavno in komunistično upanje sveta je lahko ogroženo.