Tujina

Trgovec želel sprožiti množične strelske napade, orožje nevede prodal agentu FBI

Phoenix, 13. 06. 2024 09.58 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Trgovec strelnega orožja v Arizoni je moškemu, za katerega ni vedel, da je tajni agent FBI, prodal orožje z namenom, da bi mu ta pomagal uresničiti načrt za množično streljanje na manjšine. Kot je zapisano v obtožnici, je prodajalec upal, da bo s prodajo orožja in posledično napadom "spodbudil rasno vojno". Aretirali so ga med vožnjo v smeri proti Atlanti, kjer naj bi želel izvesti strelski napad na enega od rap koncertov, v vozilu pa je imel sedem kosov strelnega orožja.

Velika porota v Arizoni je Marka Adamsa Prieta v torek obtožila trgovine s strelnim orožjem, prenosa strelnega orožja za uporabo pri zločinu iz sovraštva in posedovanja neregistriranega strelnega orožja.

Novinarji The Guardiana so skušali stopiti v stik s Prietovim odvetnikom, vendar njegovo ime ni bilo navedeno na sodnih zapisih. So pa kontaktirali odvetnika, ki je Prieta zastopal prejšnji mesec, ko so ga aretirali v Novi Mehiki, vendar se ta na prošnjo za komentar ni odzval.  

Trgovina s strelnim orožjem v ZDA. Slika je simbolična.
Trgovina s strelnim orožjem v ZDA. Slika je simbolična. FOTO: Shutterstock

V obtožnici je zapisano, da je 58-letnik iz Prescotta na eni od razstav orožja v Arizoni rekrutiral moškega, za katerega ni vedel, da je FBI agent pod krinko. Glede na obtožnico se je Prieto agentu zaupal in mu povedal, da že nekaj časa razmišlja o izvedbi množičnega poboja manjšinskih skupin, da bi s tem "podžgal rasno vojno" pred predsedniškimi volitvami novembra letos. Kasneje naj bi nato Prieto za tarčo napada določil rap koncert v Atlanti, ki naj bi se odvil sredi maja.    

Strelski napad naj bi začel načrtovati januarja, nato pa naj bi ga več mesecev načrtoval tudi na razstavah orožja po Arizoni, Phoenixu in Tucsonu. Prieto je agentu prodal dve puški, ki naj bi jih FBI-jevec nato uporabil za strelski napad.  

14. maja so Prieta aretirali v Novi Mehiki, medtem ko se je iz Arizone vozil v smeri proti Atlanti, prav v času ko naj bi se v Atlanti odvijal omenjeni rap koncert. Oblasti so sporočile, da so v njegovem vozilu našli sedem kosov strelnega orožja.

Okrožni sodnik iz Nove Mehike je nato Prietu odredil zvezni pripor, saj da bi v primeru, da bi bil na prostosti, predstavljal "resno nevarnost za skupnost".

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (38)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

bu?e24 1
13. 06. 2024 15.01
+1
Levi desni usi so papuče od elite vi pa od levih in desnih
Boogieweeed
13. 06. 2024 14.45
-1
Glejte dragi desni vazali. Zmagali ste na volitvah v EU in kaj je sledilo? Nobene spremembe na vidiku. Zakaj? Tu pa. Se začne razmišljanje z lastno glavo. Nekako tako gre, vaši reprezentanti ne reprezentirajo vas ampak svojo opcijo znotraj parlamenta. Zakaj? Ker morajo ubogat? Koga? EU komisarko? Koga ona uboga? Usa bando. Koga oni ubogajo pa se lepo vidi v konfliktu na bližnjem. Vzhodu, zidovske bankirje ki imajo vse pod palcem. A resno mislite da ste kaj drugega kot kmeti na šahovnici?...
Boogieweeed
13. 06. 2024 14.46
+2
Boogieweeed
13. 06. 2024 14.38
+0
Namen orožja je ubijanje vse drugo je pesek v oči. Nismo se na tej stopnji da bi se znali z besedami zmenit. Baje da smo najboljrazviti biser evolucije. Po moje tudi ja. ..
IKOSS
13. 06. 2024 14.42
+0
Glede na zapisano, bi bilo zanivo vedeti. Kakšna je raven vašega osebnega poznavanja te tematike, od kje te znanje prdobili? Ste se v preteksloti kdaj osebno seznanili z ognjenimi strelnimi sredsvi, ste tega kdaj aktivno uporabljali, v kakšni vlogi?
oježeš
13. 06. 2024 14.02
+1
In ko bo odslužil kazen, če jo bo sploh dobil, bo lahko še naprej prodajal orožje.
AlexReal
13. 06. 2024 14.00
+4
Ampak pomembno pa je, da so v mnogih državah prepovedali nakup tablet za splav, prav tako je prepovedan sam splav, da ne omenim razne knjige, ki so v knjigarnah prepovedane.... ni kaj , demokracija po ameriško !
Razumnež
13. 06. 2024 13.43
+0
NeXadileC
13. 06. 2024 13.03
-2
FBI je pistal zelo izpolitizirana ustanova, kar posledično pomeni, kriminalna in distopična. To so ugotovitve številnih, katerih mnenja štejejo.
Peni Stojanović
13. 06. 2024 12.23
+4
nonsuper zdej pa zacnite pametvat s pravico do nosenja orozja vsem
IKOSS
13. 06. 2024 12.45
+1
Nekateri vztrajno ne razumejo! Prisotnost krvnih deliktov med populacijo nima praktično nič z dostopnostjo do nekaterih potencialno bolj nevarnih sredstev! Zanimivo, da so ob včerajšnji novici, da v Nemčiji razmišljajo o zaostritvi nošenja nožev, večina razume, da je problem v ljudeh z neustreznimi temeljnimi osebnimi vrednsotami, ko pa beseda ananese na ognjena strelna sredstva, nekateri menrijo, da je problem v sredstvih in ne ljhudeh. Zgolj vprašanje, kako posebna zakionska regulacija naslovi problem črnega trga? kako posamezniku, ki se odloči zagrešiti tak zločin to onemogočiti, če mu je na voljo vrsta sredstev, ki jih je moč uporabiti v vlogi učinkovitega orožja? In za konec, nihče ne zagovarja teze, da bi morala biti možnost do nošenja ognjenega strelnega orožja znotraj zakona na voljo prav vsem prebivalcem.
Zmaga Ukrajini ......
13. 06. 2024 13.56
-1
Nekateri vztrajno ne razumejo, da je prisotnost krvnih deliktov med populacijo PRAVILOMA premosorazmerna z dostopnostjo do strelnega orožja. Seveda ne gre za edini (in nujni) pogoj, vsekakor pa zelo "pomaga", da (npr. v ZDA) pride do hujših strelskih napadov, ki ne bi bili niti tako pogosti, niti tako smrtonosni, če dostop do strelnega orožja ne bi bil tako lahek. Seveda je temu botrovala tudi "kavbojska" kultura v ZDA, saj zgodovina kaže, da so državo osvojili s pištolo / puško in na konjskem hrbtu. Če malce parafraziram tvoj komentar - ljudje z neustreznimi temeljnimi osebnimi vrednotami bodo TEŽJE prišli do smrtonosnega orožja, zato ni pričakovati veliko strelskih napadov. Skratka veliko ljudi - veliko bolnikov - veliko orožja - veliko strelskih izgredov,... Vse skupaj je močno povezano in obstajajo močne korelacije med enim in drugim. Ne glede na to, kako rad bi ti opravičil nošenje orožja. PRAV NOBENE POTREBE NI, da bi vsak, ki bi si zaželel, lahko tudi prišel do orožja. Pa ne mi zdaj govoriti o črnem trgu in lastništvu orožja "na črno". V populaciji bo vedno tudi odstotek takih. Vendar pa tudi ti ne bodo tako zlahka naokoli hodili z orožjem.
Boogieweeed
13. 06. 2024 14.36
Ja ja? Definitivno je problem v Ljudeh, ravno zaradi tega bi se moral prepovedat dostop vsem. Orožje ni orodje kakor nož. Ampak je orodje za ubijanje. Point orožja je v UBIJANJU. OK?
IKOSS
13. 06. 2024 14.37
@Zmaga Ukrajini ... Naprej je treba razčistiti, kaj pomeni korelacijski količnik. Tage se določi na podlagi matematične enačbe in v kolikor je ta 1 to pomeni, da je moč na podlagi enega dejavnika z gotovostjo napovedati drugega. V kolikor je ta 0, na podlagi enega dejavnika drugega ni moč napovedati. V našem priemru to pomeni, da je število krvnih deliktom moč z gotovostjo (veliko verjetnsotjo) napovedati na podlagi števila ognjenih strelnih sredstev v okolju. V kolikor analiziramo omenjene podatke ugotovimo, da je korelacijski količnik izjemno šibek, oziroma celo ne obstaja. Zgolj primer. Obstajajo okolja s primerljivo dostopnostjo ognjenih strelnih sredstev in imajo zelo različen koeficiente krvnih delkitov, prav tako obstaajjo primeri okolij, kjer imajo ena zelo restriktivno področno zakonodajo, na drugi strani pa visok koeficient krvnih deliktov, prav tako pa obstaajjo takšna, kjer je število krvnih deliktov nizko, ob tem pa imajo zelo liberalno področno zakonodajo. Ob upoštevanju zapisanega, na podlagi katerih kriterijev torej lahko trdite, da je korelacijski količnik za omenjena dejavnika visok? Ali nemara to trditev postavljate le na podlagi lastnega občutka? In za konec, pri razmevanju tematike je treba razumeti, kaj pomeni termin orožje, psledično pa tudi, kaj vse je moč uporabiti v vloči docela učinkovitega orožja.
IKOSS
13. 06. 2024 14.45
@Boogieweeed Če naj bi bilo, kot ste zapisali. Kako potem opredeliti vsto vlog v katerih ljudje uporabljajo in vrsto razlogov zaradi katerih ognjena strelna sredstva posedujejo/uporabljajo? Dejstvo namreč je, da so ognejna strelna sredstva izrazito večamensko blago, zgolj ejna od teh je vloga orožja in še celo v tem primeru je družbeno problematičen le del teh vlog, vse ostale so družbeno neproblematične, ali celo koristne.
Morana7
13. 06. 2024 15.02
+1
Zmaga, daj prosim lepo napiši še zgodovinsko gledan ljubeč odnos Arabcev do nožev...imajo zanimivo zgodovino rezanja glav ampak to verjetno nima absolutno nič s porastom napadov z noži v današnjiku.. Pa s tem, da ima nož oz cca 10 nožev minimalno vsak slehernik v svojem gospodinjstvu. Zakaj potem ne beremo o množičnih napadih z noži vsepovprek? So dostopni in smrtonosni ali pač ne? Od kdaj pa kriminalci ne hodijo zlahka naokoli z orožjem? Kako bodo pa zasledovali svojo kriminalno kariero brez orožja? Lepa beseda lepo mesto najde? Boogie pri nas je največ umorov z orodjem, ki je tudi smrtonosno orožje, kar je konec koncev tudi logično., saj je najbolj dostopno a še vseeno tu ni ključna dostopnost ampak kaj se v ljudeh zgodi, da gredo in nekoga umorijo.
bu?e24 1
13. 06. 2024 12.02
+1
Sej ne rab to delajo njihovi medije že
Jimi1
13. 06. 2024 12.00
+4
Ta bi pa malo bolj pogojno držala vodo... Trgovec z orožjem zaloten da je prevažal 7 kosov orožja... Pri odprti trgovini je to še malo kosov v distribuciji... Za nekoga namociti pa ravno dovolj...
PARTIZAN PEPE
13. 06. 2024 11.44
+0
Podjetništvo danes
kor22
13. 06. 2024 11.43
+11
Cudno da drugih nikoli ne dobijo ko grejo na pohod na belce
Natoforever
13. 06. 2024 11.13
+2
Ah spet MAGA na pohodu...rogove je imel?
Zmaga Ukrajini ......
13. 06. 2024 11.18
+1
Ja, snel je čelado, vendar so rogovi ostali na glavi.
Nidani
13. 06. 2024 11.04
+1
Toliko o tem, kaj nas čaka če desni pridejo na oblast!
ZDA teror
13. 06. 2024 12.04
-2
Ne, ravno obratno, to sledil, če desni ne pridejo na oblast
Zmaga Ukrajini ......
13. 06. 2024 10.56
-6
Aha,... to so ti "z rogovjem", ki se pustijo tako zlahka nategnit trampeljnu in vsem populistom, ki trosijo sovraštvo čez migrante. Te paciente bi bilo treba vse pozapret. Poleg tega seveda, da bi morali v Ameriki res narediti nekaj glede tako lahkega dostopa do orožja. In glej ga šment - spet pacienti a la trampelj, zavirajo to idejo, ker je orožarski lobi pač premočan. Še vedno je denar sveta vladar. Rovtarji so pripravljeni za denar prodati tudi lastno mati.
štajerski janezek
13. 06. 2024 11.07
+0
Slovenska pomlad
13. 06. 2024 10.52
+13
Spomnimo se,da je Janša pri nas pozival na oboroževanje.
Thor78
13. 06. 2024 10.59
+0
Na legalno oboroževanje. Kar pomeni izpit iz varnega rokovanja z orožjem. To bi moral znati vsak zavedni Slovenec. Poleg tega si še varnostno preverjen in narediti moraš še zdravniški pregled in psiho teste. Verjamem pa, da bi se vam levim zataknilo pri varnostnem preverjanju in psiho testih.
Nidani
13. 06. 2024 11.06
+6
Grosupeljski Putin to še vedno poziva... groza...
Igor Zupančič
13. 06. 2024 11.51
+2
trollolll
13. 06. 2024 11.52
+9
ko sem jaz delal izpit iz varnega rokovanja je bilo kar nekaj mulcev tam, ki jim niti palico nebi dal... pa ti imajo zdaj orozje. samo toliko.
lsica
13. 06. 2024 13.46
+2
Kako pa veš da so potem res dobili orožje na koncu? Tudi če opraviš varno rokovanje, še ne pomeni, da boš dobil dovoljenje.
oježeš
13. 06. 2024 14.09
+1
Thor78, imam že kar lep čas izpit za rokovanje z orožjem, vendar nimam nobenega orožja in ga tudi ne potrebujem. Poziv ni bil na legalno oboroževanje ampak na splošno oboroževanje. Že tako je kar precej nelegalnega orožja, potem bi pa res lahko večina poštenih ljudi s strahom hodila po Sloveniji. Saj tudi ko se dva streljata, ni rečeno za zablodeli metek ne more zadeti nič krivega človeka.
Boogieweeed
13. 06. 2024 14.40
-1
Legalno oborozevanje vodi v ilegalno ubijanje, kapiraš?
bohinj je zakon
13. 06. 2024 10.51
+3
To so ti.............."zamaskiranci".
Maxx365
13. 06. 2024 11.37
+3
oježeš
13. 06. 2024 14.10
Kdo od Varde je pa imel dovoljenje za nošenje orožja?