Ukrajina

Estonska premierka o ruski tiralici: 'Dodaten dokaz, da je prav to, kar počnem'

Moskva, 13. 02. 2024 10.01 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min
Avtor
Maja Pavlin, STA, K.H.
Komentarji
770

Estonska premierka Kaja Kallas je v Rusiji pristala na seznamu iskanih oseb. Rusija premierko in še dva druga baltska politika obtožuje sovražnih dejanj, domnevno zaradi uničenja spomenikov, posvečenih sovjetskim vojakom. Kallasova pravi, da ruska poteza ni nič presenetljivega, da gre za poskus ustrahovanja in ga dojema kot dodaten dokaz, da dela prav.

Kot poročajo tuji mediji, so ruske oblasti v torek estonsko premierko Kajo Kallas razglasile za iskano osebo. Premierka te baltske države je vse od ruske invazije, od te bosta kmalu minili že dve leti, odločna zagovornica Ukrajine. Ob tem je tudi eden najmočnejših glasov v Evropski uniji in Natu, ki se zavzema za to, da bi Ukrajini zagotovili več orožja.

Na seznam iskanih oseb pa je Rusija poleg Kallasove uvrstila še estonskega državnega sekretarja Taimarja Peterkopa in litovskega ministra za kulturo Simonasa Kairysa.

Kaja Kallas
Kaja Kallas FOTO: AP

"To so ljudje, ki izvajajo sovražna dejanja proti zgodovinskemu spominu in naši državi," je novinarjem danes po poročanju tujih tiskovnih agencij pojasnil tiskovni predstavnik Kremlja Dmitrij Peskov.

Na spletni strani ruskega notranjega ministrstva so, ne da bi navedli specifične obtožbe zoper Kallasovo, premierko vključili v bazo podatkov kot "iskano po kazenskem zakoniku", navaja Deutsche Welle

Tiskovna predstavnica ruskega zunanjega ministrstva Marija Zaharova je potrdila prvotno neuradne navedbe, da so jih na seznam dodali zaradi "uničevanja spomenikov sovjetskim vojakom" v drugi svetovni vojni. "Zločine proti spominu na tiste, ki so svet osvobodili nacizma in fašizma, je treba kaznovati," je dejala in zatrdila, da je to šele začetek. 

Tudi tiskovni predstavnik Kremlja Dmitrij Peskov je potrdil informacije. Dejal je, da so bili estonska predsednica in drugi baltski politiki na seznam uvrščeni zaradi sovražnih dejanj proti Rusiji in "skrunitve zgodovinskega spomina", poroča nemški medij.

Odziv Kallasove na potezo Rusije

Estonska premierka je v odzivu obsodila potezo Moskve in jo označila za taktiko ustrahovanja. "Poteza Rusije ni nič presenetljivega. To je le še dodaten dokaz, da je prav to, kar počnem. Močna podpora EU Ukrajini je uspešna in škodi Rusiji," je dejala Kallas ter obljubila, da bo še naprej podpirala Ukrajino, se borila proti ruski propagandi in se zavzemala za krepitev evropske obrambe.

"Vedno sem govorila, da se rusko orodje ni spremenilo. Rusija je skozi zgodovino svojo represijo vedno skrivala za tako imenovanimi organi kazenskega pregona. To vem iz svoje družinske zgodovine. Ko so mojo babico in mamo izgnali v Sibirijo, je KGB izdal nalog za aretacijo. Kremelj zdaj upa, da bo ta poteza pomagala utišati mene in druge, vendar ne bo. Nasprotno. Še naprej bom močno podpirala Ukrajino. Še naprej se bom zavzemala za večjo obrambo Evrope," je 46-letna estonska premierka zapisala na omrežju X (nekdanji Twitter). 

Kaja Kallas
Kaja Kallas FOTO: AP

Predsednik Evropskega sveta Charles Michel je estonski premierki na omrežju X izrazil podporo. "Uvrstitev na seznam iskanih oseb lahko nosiš kot častni znak za svojo neomajno obrambo vrednot in načel, na katerih je bila ustanovljena EU," je zapisal in dodal, da se "vojnemu hujskanju iz Kremlja" ne bodo pustili ustrahovati.

Že pred tem je Kairys v odzivu za francosko tiskovno agencijo AFP Rusijo obtožil izkrivljanja dejstev. "Režim počne, kar je vedno počel: skuša zadušiti svobodo in še naprej ustvarjati svojo različico, ki je v nasprotju z dejstvi in logiko," je dejal. Dodal je, da ga veseli, da "njegovo delo pri odstranjevanju ruševin sovjetizacije ni bilo neopaženo".

Litovski zunanji minister Gabrielius Landsbergis pa meni, da gre pri potezi Moskve za "nagrado za ljudi, ki podpirajo Ukrajino in boj dobrega proti zlemu". 

Vse bolj napeti odnosi med baltskimi državami in Rusijo

Odnosi med Estonijo, Litvo in Latvijo ter Rusijo na drugi strani so napeti, odkar so države ob razpadu Sovjetske zveze, ki so jo dojemale kot okupacijsko silo, pridobile neodvisnost.

V zadnjih letih so začele odstranjevati spomenike iz obdobja Sovjetske zveze, ki jih vidijo kot simbol sovjetske okupacije. Čeprav je bilo več sto spomenikov že dolgo deležno kritik med številnimi prebivalci trojice držav, so prizadevanja za njihovo odstranitev dobila nov zagon z rusko invazijo na Ukrajino.

Ta je sprožila zaskrbljenost pred širšim konfliktom in vse tri baltske države, ki so tudi članice Nata, so okrepile porabo za vojsko in krepitev zaščite na meji. Poleg tega so izgnale ruske diplomate iz svojih držav.

Napetosti vladajo tudi okrog pravic ruske manjšine v trojici držav. Moskva je ta mesec poklicala na pogovor predstavnike vseh treh baltskih držav in jih obtožila sabotaže ruskih predsedniških volitev na njihovih ozemljih, češ da se ne odzivajo na prošnje Rusije, naj zagotovijo varnost na voliščih na ruskih veleposlaništvih v teh državah.

Kallas je vse od začetka ruske agresije nad Ukrajino februarja 2022 odločno na strani Kijeva. Znotraj Evropske unije in zveze Nato je ena najglasnejših podpornic dobave več orožja Ukrajini.

Afera, v katero je vpleten premierkin mož

Kallasovo in njeno vlado je sicer avgusta pretresla afera, povezana z vojno v Ukrajini. Izkazalo se je namreč, da je njen soprog Arvo Hallik lastnik delnic v podjetju, ki je kljub vojni nadaljevalo poslovanje z Rusijo. V transportnem podjetju Stark Logistics ima Hallikova poročanju medijev 24,9-odstotni delež.

Ob razkritju afere se je takrat oglasil predsednik države Alar Karis, ki je dejal, da razkritja pod vprašaj postavljajo verodostojnost Estonije. Kallasova je namreč pred tem estonska podjetja pozvala, naj prenehajo s poslovanjem v Rusiji.

A premierka se je možu postavila ob stran, vse očitke pa je po zgledu nekdanjega ameriškega predsednika Donalda Trumpa označila za "lov na čarovnice". Tako ona kot njen soprog sta se v luči očitkov branila, da je Halik le solastnik logističnega podjetja, ki je drugemu estonskemu podjetju Metaprint pomagalo zaključiti posle v Rusiji v času, ko se je vojna v Ukrajini začela.

Tudi Star Logistics je takrat sporočil, da so drugi stranki le pomagali pri prenehanju proizvodnje v Rusiji in da njihovo delo na noben način ni prispevalo k ruskemu gospodarstvu, niti ni kršilo estonske zakonodaje, saj da je vlada Kallasove poslovanje z Rusijo prepovedala zgolj državnim podjetjem, je poročal Bloomberg.

Lokalni mediji so sicer poročali, da je podjetje Metaprint od začetka vojne v Ukrajini do novembra 2022 Rusiji prodalo blago v vrednosti 17 milijonov evrov, poroča Guardian. A Hallikov poslovni partner Martti Lemendik je pozneje za estonske medije povedal, da je podjetje med februarjem 2022 in avgustom 2023 na ruskem trgu prodalo za več kot 32 milijonov dolarjev blaga. Podjetje pa je sodelovalo tudi s sankcioniranimi posamezniki, kot je Sergej Kolesnikov, je poročal estonski ERR.

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (770)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

NIKI 2
17. 02. 2024 10.58
Velik dosežek velike voditeljice rušenje spomenikov
Zvedavi_norec
15. 02. 2024 14.14
+1
Samo, da je šov za narod...
AJOJ_SI
15. 02. 2024 09.16
+3
Sem mislil da je samo Zelenski nor pa vidim da imajo Estonci še bolj noro babico, upam da imajo še kaj prostora v umobolnici zanjo🥴
AJOJ_SI
14. 02. 2024 17.44
+3
Ta Kaja je primitivka plačana s strani Američanov, raje naj se briga za EU kako bo izšla iz krize zaradi Ukrajine, namesto da ruši Ruske spomenike...
patogen
14. 02. 2024 09.12
-3
Estonija je v letih 1939-1950 izgubila 1/3 prebivalstva. Likvidacije, deportacije v Sibirijo, prisilno delo, pregoni umori. Potem naj pa še spomenike komunistične osvoboditve in obeležja svojih okupatorjev gledajo? Če jih ne bi Stalin vojaško napadel leta 1939 se ne bi odprla veriga nasilja in smrti.
Zvedavi_norec
15. 02. 2024 16.37
Če ne bi oni bili kolaboranti, bi bilo tudi morda drugače
marre
13. 02. 2024 21.57
-4
Velik slabga se ti kot drzavi lahko zgodi, sam to, da mas Rusa za soseda je pa najslabsa stvar k se ti lahko zgodi..
HumanNOTsheep
14. 02. 2024 10.33
+0
nevem no če pogledam stanje v naši državi je najslabša stvar v parlamentu
Zvedavi_norec
15. 02. 2024 16.37
OvcjiPastir
13. 02. 2024 21.52
-4
Putinu ni težko druge države napasti. Če mu je katera trn v peti, jo samo obtoži nacizma in napade. Ogromno se je naučil od Adolfa.
fljfo
13. 02. 2024 21.54
-1
fljfo
13. 02. 2024 21.27
-2
Pričakoval sem, da bo Putin začel groziti tudi baltskim državam...
STRIKE-ONE 333 V.I.P
13. 02. 2024 21.35
-4
Prav si pričakol saj jim je že, pred časom sem obajvil da so na meji katerega vidijo objavili plakat z Putinom in napisom” da se ruske meje ne končajo nikjer..” igrajo na strah ki ga mnogi širijo po eu.
JAZsemTI
13. 02. 2024 21.37
+1
Saj jim ne grozi. Se pa te tri “čivave” repenčijo ker imajo pogodbo z ameriškim buldogom😏
fljfo
13. 02. 2024 21.43
+0
fljfo
13. 02. 2024 21.43
+1
JAZsemTI
13. 02. 2024 21.46
+1
marre
13. 02. 2024 21.56
-1
Pocnejo to namest njega njegovi podlozniki ala Medvedev.. Sam za razliko od Ukrajine, bo tukaj zivece Ruse veliko tezje propagandno oprat, ker velika vecina njih si zeli zvet v EU in ne Putlerjevem totalitarnem carstvu .
ap100
13. 02. 2024 21.18
+7
uničevanje katerihkoli spomenikov je za mene zavržno dejanje - premikanje na druge lokacije ne spada v ta segment
JAZsemTI
13. 02. 2024 21.31
+3
Od zgodovine se ne da pobegniti. Pa lahko porušiš kar ti je na poti in si postaviš nove obeliske…
Opazujemvas
13. 02. 2024 20.57
-8
Putin ima samo srečo, da je Poljska v NATO-u, srečo ima to, da Poljake držijo nazaj zavezniki. Poljaki in Ukrajinci ne bodo pozabili nikoli vseh zločinov nad njimi, ki so jih storili Rusi. V Ukrajino je upal vkorakat, na Poljsko Ruska vojaška noga nikoli več ne bo stopila.
marmilan
13. 02. 2024 21.00
+3
JAZsemTI
13. 02. 2024 21.44
-3
Ne poznaš dovolj zgodovine. Poljaki so vse do nastanka SZ garbali pravoslavce kjer in kakor so lahko. Zato so jih Sovjeti ob prvi priliki premikastili za nazaj in za naprej. Poljaki so zdaj zagrenjeni in užaljeni a kaj jim to pomaga. Če samo prdnejo na rusko zemljo jih bodo poslali v kameno dobo.
fljfo
13. 02. 2024 20.49
-4
Jutri bo izdal tiralico za Stallonejem, ker je prebutal onega Rusa v Rockyju...Ne bi se čudil
nebel
13. 02. 2024 20.41
+2
Dodaten dokaz da zblojeno prebujeni skrajni levičarji v realnem življenju lahko počno samo traparije. Ker prave sposobnosti ne premorejo. Niti si je ne želijo, ker bi potem bilo konec prebujenosti, začeti bi morali delati.
pope p
13. 02. 2024 20.53
+0
desničarji delajo že dolgo pa še niso naredili nič. raje sem doma na socialki in chillam :D
STRIKE-ONE 333 V.I.P
13. 02. 2024 20.32
+5
Tako ruski kot ukrajinski viri potrjujejo da so Rusi presekal pot življenja v Avdiievki. Ukrajinci so operativno ne efektivno obkoljeni.
Opazujemvas
13. 02. 2024 20.35
-5
fljfo
13. 02. 2024 20.35
-6
Še vedno Avdivka? A se ta linja sploh kam premakne?
Opazujemvas
13. 02. 2024 20.38
-1
fljfo@ Pa to je uspeh za vojaško silo št. 00000000002 na svetu, končno so se premaknili za 200 metrov.
JAZsemTI
13. 02. 2024 20.39
+4
marre
13. 02. 2024 20.40
+3
Če me sponim ne vara si že lani začetek oktobra zatrjeval, da je Avidijevka praktično v Ruskih rokah..
STRIKE-ONE 333 V.I.P
13. 02. 2024 20.42
-3
Vidim poznavalaca se oglašata. Avdiivka je skrajno pomembna saj je najmočnejši nato bunker grajen od 2014. Sirski je poslal dve elitni brigadi v pomoč tako pomembna je ampak mogoče je bolje da vpraša vaju strokovnjaka? Rusi so tudi 2 km od časov jara, ki je še manjši je pa tako imenovana vrata za kramatorsk in slaviansk.
STRIKE-ONE 333 V.I.P
13. 02. 2024 20.44
+0
Spomin te hudo vara kot vedno, pač pristransko.
marre
13. 02. 2024 20.44
-4
Res je, da so Rusi dost stisnili obroč.. Je pa tud res, da so Ukrajinci v Avdijevko poslal 3. ločeno jurišno brigado, eno najboljših v Ukrajinski vojski. Sicer ali je to pametno nvm, sam očitno so se odločil, da bodo spustl Rusom vso kri, katero bodo lahko.. Še sedaj si lahko na telegramu pogledate posnetke iz drona o stotinah uničenih ruskih oklepnikih in tisoči kateri so že umrli za te ničvredne ruševine..
fljfo
13. 02. 2024 20.45
+0
In kaj jim povzroča take težave, da se že tako dolgo mučijo?
gozdar1
13. 02. 2024 20.46
-5
Rusom se še kar prikazuje nato po ukrajini. So one nato generala že našli, ali so poniknili skupaj z bio ptiči neznanio kam? Realsnost je , da so rusi po 2 letiih na 8 podlage še vedno par km od ruske meje.
marre
13. 02. 2024 20.46
-2
Ne.. Moj spomin je odličen.. Samo očitno še ne nisi slišal za koncept sarkazma.. Seveda si bluzil že lani, tako kot si bluzil že predlani o nekih namišljenih ruskih zmagah..
STRIKE-ONE 333 V.I.P
13. 02. 2024 20.46
-5
Eh marre vso vojsko so že rusi, ne ukrajinci tam izgubili zato napredujejo? Mislim to je tvoja logika vojne. So ničvredne ruševine ja ampak spodaj pod zemljo pa so hudo vredni bunkerji.
STRIKE-ONE 333 V.I.P
13. 02. 2024 20.51
-2
Vsa nato tehnika, orožje, tisoče tujih specialcev, nato satint, comint ter humint potencijali, ter zelo dobri in vrhunsko opremljeni ukrajinski vojaki… aja pa mine te so hude pa kraljica artiljerija huh…snajperisti… si lahko malo bolje sedaj predstavljaš? Sej če tvoja vprašanja ne bodo nabita z cinizmom in provokacijami boš dobil normalen odgovor.
marre
13. 02. 2024 20.53
+0
Spet te nore teorije o bunkerjih? Nikol nism reku, da so izgubl vse vojske.. Večkrat sm sam reku, da je Ruski soldat totalno ničvreden in potrošna roba in očitno tud če jih gre 20.000 k stvarniku, za eno mal večjo vas, je to za Rusko vodstvo sprejemljivo.. Ukrajinci pač nimajo te možnosti, njihove enote niso samo lahko zamenljiv kanonfotr, zato morjo vojevat pametno pa izčrpavat vraga tam kjer imajo prednost, oziroma so vkopani.. Kar v Avdijevki sigurn so..
marre
13. 02. 2024 20.55
-2
No če smo že pri tujih plačancih, samo Nepalcev je prišlo v Rusko vojsko cca 15.000 od začetka vojne.. Kar se Nato orožja tiče, seveda se je dokazalo, da je mnogo superiornije od stare Ruske šare, samo tega ni v tisočih kot imajo to Rusi ampak v desetinah, mogoče nekaj sto komadov.. Še vedno pa niso Ukrajinci dobil tistga kar bi res potreboval, rakete dolgega dosega, več vodenih raket in neko 80-100 letal veliko aviacijo s katero bi zračno prevladal nad svojim teritorijem..
STRIKE-ONE 333 V.I.P
13. 02. 2024 20.58
+1
Zakaj potem izgubljajo če so superiornejši?
marre
13. 02. 2024 21.02
-1
Gre za minimalne premike vojska, katera je na papirju druga najmocnejsa sila na svetu.. Ce je tvoja ideja zmage napredovanje za 2,3km na enem delu fronte v enem letu, navkljub vsej premoci v tehniki, da o denarju niti ne govorimo..
STRIKE-ONE 333 V.I.P
13. 02. 2024 21.07
+0
Verjami da boš jedel te svoje besede. Sam si rekel da ne veš če je panetno da so poslali tja elitne enote katere so že globoko v kotlu. Enkrat ko se porazijo glavne enote in kapacitete jih bo kaj ustavilo pomladi?
gozdar1
13. 02. 2024 21.11
+0
Pravljice o uničenih elitnoh enotah poslušamo že več kot eno leto. Mesto branijo relativno malo številne enote.
STRIKE-ONE 333 V.I.P
13. 02. 2024 21.11
-2
In ne podtikaj skupaj z ostalimi tu, kajti nikdar nisem pisal da so Rusi vzeli avdiivko ampak da so jo napadali in niso uspeli saj je očitno, do zadnjih dnevov in danes ko pa so uspeli globoko v samem mestu. Ali bo ukrajincem uspelo odbiti ruske enote ali bodo poraženi bodo pokazale ure pred nami?
gozdar1
13. 02. 2024 21.12
+1
STRIKE-ONE 333 V.I.P
13. 02. 2024 21.18
-2
Avdiievko napadajo tudi 4 wagner bataljoni! Tako trdijo na kanalih.
marre
13. 02. 2024 21.22
+2
Aha potem so Rusi prpelal tud ultimativni nacisticen kanonfutr.. No upajmo, da jih bo cimvec gnojilo Ukrajinsko zemljo..
STRIKE-ONE 333 V.I.P
13. 02. 2024 21.23
+0
Gozdar katere ukrajinske enote branijo avdiivko in kako malo številčne so?
marre
13. 02. 2024 21.30
+0
Ocitno je prisel ukaz direktn od Putlerja, da je treba okupirat Avdijevko.. Ze zadnjic je na nekem zboru govoru kako so uzel 19 his.. Rab Putler neko simbolicni zmago, sploh zdej pred volitvami.. Stratesko popoloma podrto mesto nima nobeme vrednosti.
STRIKE-ONE 333 V.I.P
13. 02. 2024 21.46
-2
Marre, ko si ga zdaj mimo vsekal, stratesko pomembno ni mesto ampak njegova lega in visoravni v okolju.
Opazujemvas
13. 02. 2024 20.25
-4
Prosim moderatorja, da mi razloži, kaj neresničnega sem napisal, da so Rusi 1.9.1939 skupaj z takrat nacistično Nemčijo napadli Poljsko, pred tem podpisali pakt z nacistično Nemčijo in Hitlerjem, da so v mestecu Katyn na Poljskem v gozdu masakrirali 22.000 Poljskih oficirjev in intelektualcev, da je Rusija sodelovala z nacisti. Kaj od tega ne drži prijatelj moderator.
Opazujemvas
13. 02. 2024 20.32
-1
Da ne bo pomote Katyn masaker so storili Rusi sami, množično grobišče pa našli šele pozneje Nemci.
Opazujemvas
13. 02. 2024 20.41
-4
No ljubitelji Rusije, resnica tudi boli, če se Putin že izgovarja na neko zgodovinsko pravico mora tudi to požret, skupaj z vami.
Aleš Hartner
14. 02. 2024 15.25
+1
Med ZSSR leta 1939 in Rusijo leta 2024 je velikanska razlika.
fljfo
13. 02. 2024 20.25
-9
Kaj se ta Putin konstantno meša v zadeve izven svoje države?!?
c00kies
13. 02. 2024 20.31
+6
Isto bi lahko vprašali kavbojce, ma ne, kar cel NATO pakt.
fljfo
13. 02. 2024 20.33
+0
Tako je c00kies...Končno eden, ki ju meče v isti koš! Tukaj si eni mislijo, da je ena stran nedolžna in druga vse kriva...🤦
OvcjiPastir
13. 02. 2024 20.39
-3
@fljfo ni stvar v tem kdo je kriv. Ameriška vojska je v EU dobrodošla, ruska pač ne. Če prideš ti na moje dvorišče in rečem da si vsiljivec potem pomeni, da si vsiljivec. Preprosto.
JOCR1255
13. 02. 2024 20.23
-2
Obisk turistov v RU se je zmanjšal za 99% in obisk RU v ostalem svetu povečal za 130% na podlagi izračuna Putinovih volilcev.
nebel
13. 02. 2024 20.44
+0
Evropejci in Američani zaradi sankcij ki tudi tu delujejo najbolj na njih same, niti ne morejo tja. Ne velja denar, ne veljajo kartice (ni SWIFT)
marre
13. 02. 2024 20.17
-4
Seveda, da so podrl, me čud da niso te spomenike okupacije podrl že prej.. Med 46 letno okupacijo je recimo ena Estonija padla iz 88% etničnih Estoncev ma 52% v letu 1991.. Po drugi strani pa je število etničnih Rusov v istem času naraslo iz 8%, na 39 v letu 1991.. No od zloma komunizma in padca SZ se je stanje močno popravilo, vendar si baltski narodi še vedno smatrajo, ta del njihove zgodovine za okupacijo, da o represiji, bedi in revščini niti ne govorimo.. Noben voditelj baltskih držav nima niti najmanjšega namena potovati v Putlerjevo Rusijo, tako, da je ta "tiralica" namenjena bolj v propagandne namene.. Se bodo pa Baltiki do 2025 totalno odrezali od Rusije, še elektro omrežje bodo dokončno povezal z EU in to bo še zadnji vzvod s katerim bi Putler lahko izsiljeval te države..
Nace Štremljasti
13. 02. 2024 20.11
+8
UtisanBimbambom
13. 02. 2024 20.13
-10
G. Papež
13. 02. 2024 20.03
+1
Tota pa že tak zgleda, kot da je že pred tremi dnevi nazdravljala s plutonijem v šampanjcu.
Infiltrator
13. 02. 2024 20.00
+0
Ona misli da dela prav