Tujina

Umaknili znanstveni članek, ki je trdil, da ni dokazov o podnebni krizi

London, 26. 08. 2023 11.21 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Eden največjih svetovnih znanstvenih založnikov Springer Nature je umaknil članek, v katerem so avtorji ugotavljali, da niso našli dokazov o podnebni krizi. Kot so pojasnili, članek iz leta 2022 ni bil podprt z obstoječimi dokazi, bil je pristranski in selektiven.

Založniška hiša Springer Nature je umaknila članek iz leta 2022, v katerem so avtorji trdili, da ni bilo mogoče najti dokazov, ki bi pričali o obstoju podnebne krize. Kot poroča Guardian, so članek napisali štirje italijanski fiziki. Članek je bil januarja 2022 objavljen v znanstveni reviji European Physical Journal Plus. Članek z naslovom 'Kritična ocena trendov ekstremnih dogodkov v času globalnega segrevanja' naj bi preučil podatke o možnih spremembah pogostosti ali intenzivnosti padavin, ciklonov, tornadov, suš in drugih ekstremnih vremenskih dogodkov, je poročala AFP.  Odkar je bil objavljen, pa so ga v velikem številu delili zanikovalci podnebnih sprememb. Devet mesecev kasneje je bil članek nekritično povzet v zgodbi na prvi strani enega izmed avstralskih časopisov. 

Podnebne spremembe
Podnebne spremembe FOTO: AP

V članku so avtorji trdili, da so analizirali podatke in da niso odkrili nikakršnega trenda povezanega z ekstremnimi padavinami, poplavami, sušami in pridelavo hrane. Zaključili so, da na podlagi podatkov podnebne krize, ki naj bi jo doživljali danes, še ne občutimo. 

Več podnebnih znanstvenikov je za Guardian  izpostavilo, da je članek napačno predstavil nekatere znanstvene članke, da je bil "selektiven in pristranski" ter da so avtorji izbirali tiste informacije, ki so jim ustrezale pri izpeljavi zaključka. Na vedno glasnejše pomisleke so se tako oktobra 2022 odzvali v založniški hiši Springer Nature in sprožili interno preiskavo. Kot so pojasnili, so uredniki publikacije uvedli temeljito preiskavo, članek pa so preverili drugi strokovnjaki za to področje. 

Kot so sporočili zdaj, pa so založniki in uredniki po "skrbnem premisleku in posvetovanju z vsemi vpletenimi stranmi sklenili, da ne zaupajo več v rezultate in zaključke članka". Članek so zato umaknili, v opombi o umiku pa so pojasnili,  da so bili izraženi pomisleki glede izbire podatkov, analize in zaključkov članka. 

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (273)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

ajdanakolesu
27. 08. 2023 17.32
+2
Le kaj bi na to rekli dinozavri, je res kriv za vse spremembe na Zemlji, clovek?
SVEŽE GATE
27. 08. 2023 14.18
+2
Ne trpijo resnice!
Uroš Palhartinger
26. 08. 2023 21.26
+5
Podnebje nikoli ni bilo stabilno.. In podnebje določa Sonce in ne CO2 ...
Makalunga
26. 08. 2023 21.25
+7
Niso upoštevali, da krave prdijo in to jim je ušlo, kravji prdec. Da je ljudi preveč, pa jim ne potegne.
ivan z Doba
26. 08. 2023 20.58
-4
Teoretiki zarot pa v jok! Bemti, pa tako se trudijo.
Ivar The Boneless
27. 08. 2023 09.31
+1
Dosti teh tvojih zasmehovanih teorij se uresniči.
ArkaMast
26. 08. 2023 20.29
-3
Dokazi so vsak ljubi dan, po celem svetu.
Apostol1
26. 08. 2023 18.48
-1
50 let nazaj nazaj nas je bilo 4 milijarde in Kitajci pa Indijci so se vozili s kolesi , tudi v zraku in na vodi ni bilo toliko prometa kot ga je danes tako na cestah kot povsod drugje . Danes nas je 8 milijard in vsi se vozimo več ali manj z avtomobili ali motorji ali s skuterji in tako dalje , da o vsem ostalem sploh ne govorim. Lahko še dodamo mesno industrijo in tovarne in vsak ki zanika , da se vse skupaj ne pozna na ozračju je skregan z normalno pametjo. Dokler ne bo ves svet sodeloval v boju proti podnebnim spremembam , bomo imeli , poplave , neurja , tornade in še kaj . To kar sedaj doživljamo je na žalost šele predjed in glavna jed šele pride in to za ves svet. Drugače povedano , zanikanje podnebnih sprememb je debilizem , ki mu ni para.
zvoneti
26. 08. 2023 18.56
+8
Med temi de..li je tudi zelo veliko priznanih in izobraženih znastvenikov, ki se ne strinjajo z tem. Kdo ste vi ali jaz, da bova sodila kdo od njih je d.....en?
zvoneti
26. 08. 2023 19.05
+9
Znanost pomeni dvomim, razuskujem, preverjam.Znanost ni, da verjamem, ubogam ali sledim. Nikogar nebi smeli brisati in diskreditirati., to smo na žalost videli že v času covida. Za isto mizo jih dati in naj se mnenja in dokazi krešejo-to je znanost.
jank
26. 08. 2023 19.31
-1
To pa je zelo poenostavljeno, celo nevarno. Se bodo kresala mnenja o obliki Zemlje, o inženirskih statitičnih izračunih, o anatomiji, da ne naštevam. S takimi pogledi je za del vernikov zarot znanost nekaj slabega, kar je banalizacija par exlence.
zvoneti
26. 08. 2023 20.02
+6
Jank: Mislil sem naj se krešejo mnenja znanstvenikov. Ljudje naj imajo možnost slišati ali prebrati vse in ne samo tisto, kar bo nekdo odločil zaradi takih ali drugačnih namenov ali ciljev. Najslabše je, ko se nekaj prepoveduje, ker prav zaradi tega dosežejo nasproten učinek pri ljudeh.
123revizor
27. 08. 2023 11.41
+1
zvoneti
26. 08. 2023 18.29
+8
Nekoč so znanstveniki verjeli, da je zemlja ravna, da se sonce vrti okili zemlje..........skratka znanost dovoljuje oz. zaželjeno je da se poraja dvom in različna mnenja, ki vodi v novo raziskovanje, dokazovanje..... Zakaj je potrebno v današnji dobi kogarkoli brisati, diskreditirati, utišati, umikati članke.....ali gremo nazaj v kameno dobo ali kaj?
jank
26. 08. 2023 19.41
+1
To niso bili znanstveniki, ker teh pojavov niso raziskovali z znanstvenimi metodami, ampak so jih po svoje opisovali, jih razglasili za dogmo in podobno. Znanost deluje na podlagi preverjenih znanstvenih metod in rezultati morajo biti preverljivi. Vse ostalo je mazaštvo, šamanizem in alkimizem v srednjem veku in podbno.
zvoneti
26. 08. 2023 20.21
+7
To so začetki znanosti, ja in strinjam se, da znanost deluje na podlagi peverjenih znanstvenih metod 9n da morajo biti rezultati preverljivi, kar v tem primeru podnebnih sprememb žal še niso. Znanstveniki, ki trdijo nasprotno od uradnega narativa niso neke babe Vange, ki malce napamet nekaj napovedujejo. Razen seveda, če vi veste več od njih in imate dokaze. To, da nekomu, ki je strokovnjak prepoveš povedati argumentirano mnenje, ga utišaš, brišeš in dikreditiraš je zame strašljivo, grozno, neznastveno in za v kameno dobo.
123revizor
27. 08. 2023 11.48
+1
Hmh...če bi se držali metod, ne bi nikoli napredovali kot družba (primer cerkve in njihove "metode, dogme"...celo inkvizicijsko preganjanje), ... Skratka , če ne bi dvomili, bi bilo vse isto kot prvič dogmatsko povedano...primer: testiranje prisotnosti virusa covid-19, ko cikluse tako dolgo ponavljaš, da res najdeš kar želiš...pri tem pa utišaš komentar /dvom izumitelja tega testa. Preverljivost je OK, ampak pri istih metodah, brez nekritičnega mnenja, bomo po vsej verjetnosti dobili iste rezultate.
zvoneti
26. 08. 2023 18.21
+3
Štirje italijanski fiziki so torej kupili diplome in doktorate in nimajo pojma o teh zadevah, ali kaj? Ali pa so se priznani strokovnjaki odločili, da si bodo namerno in brez razloga uničili reputacijo in to morebiti samo zato, da lahko butli verjamejo v teorijo zarot? Jah, vsi tisti, ki verjamete, kar vam pravi uradna stroka, ki je tako ali drugače financirana s strani kapitala-elit ste totalni opranci, kar smo videli že v času covida. Na žalost jim uspeva manipulirati 50% populacije, ki je vodljiva kot ovce.
jank
26. 08. 2023 19.43
-2
Vidim, da zelo uživaš, ker "veš nekaj več", kot mi navadni opranci Kar daj.
zvoneti
26. 08. 2023 20.27
+8
Ne, jaz priznam, da nevem nič, ne podpiram pa cenzure, poneumljanja, diskreditiranja, utišanja v imenu znanosti. TO NI ZNANOST IN NIKOLI NEBO.
trdovrat
26. 08. 2023 20.47
+3
Zvoneti, več kot 50%. Po moje,v mojem okolju, jih je kar vsaj 80 procentov. Jaz jih imenujem na kratko "verniki", ker so preleni da bi karkoli sami raziskali, ampak verjamejo to, kar jim podkupljeni "znanstveniki" servirajo. Tako so se obnašali kardinali v srednjem veku, ker so rekli "ne bomo pogledali dokazov, ker vemo da ni res". Niti ne verjamejo uradnim statističnim podatkom, da je v zadnjih dveh letih, bilo presežno mrtvih cca 22 milijonov zemljanov! SMRT FAŠIZMU
Ejga-Tega
26. 08. 2023 17.49
+8
Če je graf obrnjen navzdol, če merimo od zadnje kedene dobe, pa če je sedaj nekaj desetletij pretoplih, to še ne pomeni, da se segreva. Trend od zadnje otoplitve je v povprečju ohajanje in ponovni vstop v ledeno dobo. Pa ne drugo leto ali pa čez 10, 100 let, temveč čez tisočletja
prašek
26. 08. 2023 17.42
-2
STRIKE-ONE 333 V.I.P 26.08.2023, 14:50:17 -3 Za katere sem to trdil lažnivec trolovski? ...................................... Oprosti, ampak besedni zaklad pa nimaš prilagojen komentiranju !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
STRIKE-ONE 333 V.I.P
26. 08. 2023 20.09
+2
murate
26. 08. 2023 17.31
+4
Strike komentiranje na takšnih zadevah kot je tukaj je namenjeno predvsem temu da uporabniki izmenjamo mnenje ,izkušnje,pogled na isto temo ne pa žaljenju.
STRIKE-ONE 333 V.I.P
26. 08. 2023 20.04
+2
Se strinjam, potem pa prvo obsodite tiste ki provocirajo pogovr v takšno smer.
Matejv1983
26. 08. 2023 17.16
+4
Ti znanstveniki so svojo znanje in znanost izkazali pri kovidu in da lahko za nekaj evrov napišejo vse kar si želiš. To niso nobeni znanstveniki ampak navadni šalanterji...
STRIKE-ONE 333 V.I.P
26. 08. 2023 17.20
+5
Ja ampak ironija je v tem da ti ki “zaupajo znanosti “ tukaj zaupajo greti thunberg in njenim upraviteljem ki jo tako mocno reklamirajo namesto znanstvenikom ki trdijo da to ni res in je kot 100 krat do sedaj agenda v ozadju. Seveda so upravitelji takoj debelo plačali nekaj “strokovnjakov” da se strinjajo z njimi ter da še za dodatno debelejše plačilo napišejo dobro študijo ki to namiguje.
yanay
26. 08. 2023 18.00
-5
A naj zaupamo Grimsu, ki pravi, da je zemlja ravna?
avgust.
26. 08. 2023 17.10
+16
To je del propagande, ker zeleno, eko in podobno se sedaj zelo prodaja.
STRIKE-ONE 333 V.I.P
26. 08. 2023 17.08
+4
Veste kaj je informacijska podhranjenost? Za Primer vam bom dal shisui-a preberite spodaj. On povezuje fb in skupine o nlp\nlo. Si lahko to predatavljate? Zraven cnn, bbc, pop in vseh svetovnih agencij ki so objavile to njegovo “uradno” priznanje da vesoljci obstajajo in posnetke … oni informacijski podhranjenec pa se še kar naprej oglaša z… haha teorije zarote”? In taksen pol komentira mrna cepiva?
CestniKolesar370Wattov
26. 08. 2023 16.58
+1
Pred mezoikom ledenih plosc sploh ni bilo. Po ledeni dobi pa so ostale in se manjsale z dvigovanjem temperature. Tehnicno gledano smo se kar v ledeni dobi. Popolnoma naraven pojav a ne? Ledu ni, led nastane, ledu ni.... Ziher je elita s haarpom zakuhala ledeno dobo.
CestniKolesar370Wattov
26. 08. 2023 16.54
+10
Danes je oranzni alarm za nekaj, kar je bilo 20 let nazaj normalno. S tem senzacionalizmom vzpodbujate skepticizem. Zakaj danes oranzni alarm, 20 let nazaj pa to normalno? Evo me na morju. Oranzni alarm za mojo regijo, stopinj pa tipicno poletnih 33. Zakaj?
CestniKolesar370Wattov
26. 08. 2023 16.55
+1
In nek histericni clovek rece, da zdaj so sami alarmi, 20 let nazaj pa jih ni bilo. In to naj bi bil dokaz za karkoli.
zasvobodo22
26. 08. 2023 16.48
+6
saj tud enega dokaza ni da je kdo umrl zaradi covida so prepovedali obdukcije ,da pol vsak umrl od covida danes razgledani vemo da noben ni umrl od covida veliko pa zaradi nepravilnega zdravljenja po nekih protokolih brez vsake diagnoze pa bo tud verjetno izbrisano
zasvobodo22
26. 08. 2023 16.49
+1
Uporabnik1921539
26. 08. 2023 16.47
+11
res ni dokazov.Ali mi lahko nekdo pojasni,kaj je je na Zemlji dogajalo po ledeni dobi?Ja.....segrevala se je.Tudi zdaj se.Potem pa se bo zacela ohlajati.Taki so zemeljski cikli,da se planet ocisti viska vsega,cesar ne potrebuje.
Rezervni Kristus
26. 08. 2023 16.45
+5
Vsaj kaj drugega bi se lahko spomnili, ponavljanje "covidnih" taktik je neumnost, kdo bo to sploh vzel resno...