Tujina

V morju našli razbitine letala, oblačila in posmrtne ostanke žrtev

Džakarta, 10. 01. 2021 08.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
Urša Zupan
Komentarji
65

Indonezijska mornarica je v morju ob Džakarti zaznala signal iz črnih skrinjic potniškega letala, ki je v soboto strmoglavilo z 62 ljudmi na krovu. Potapljači zdaj iz morja vlečejo razbitine, osebne predmete in posmrtne ostanke žrtev, našli pa so tudi lokacijo črnih skrinjic. Reševalci upajo, da bosta prav skrinjici dali odgovor na vprašanje, zakaj se je nesreča sploh zgodila.

Več videovsebin
  • Iskanje pogrešanega letala
    02:44
    Iskanje pogrešanega letala
  • Našli razbitine indonezijskega letala
    01:10
    Našli razbitine indonezijskega letala
  • Svojci potnikov na letalu čakajo na novice
    01:00
    Svojci potnikov na letalu čakajo na novice

Razbitine potniškega letala Boeing 737-500 družbe Sriwijaya Air, na katerem je bilo 62 potnikov, so našli 23 metrov pod gladino morja, je sporočilo indonezijsko ministrstvo za promet. V iskalni akciji, ki so jo ponoči prekinili, zgodaj zjutraj pa spet nadaljevali, je sodelovalo več kot 300 reševalcev, pripadnikov mornarice in policije. Na pomoč so priskočila tudi štiri letala. 

Iz fotografij in posnetkov je razvidno, kako iz morja vlečejo kose letala, oblačila in osebne predmete potnikov. Našli so tudi lokacijo črnih skrinjic letala, je sporočil visoki predstavnik indonezijske vojske. "Zaznali smo signal črnih skrinjic in odkrili smo lokacijo. Upamo, da bomo lahko v kratkem prišli do skrinjic," je dejal. Gre za zapisovalnika pogovorov na letalu ter podatkov o letu.

Upanja, da bi kdo preživel strmoglavljenje, skoraj ni. "Našli smo več delov telesa in jih odpeljali v policijsko bolnišnico na identifikacijo," pa je povedal tiskovni predstavnik policije v Džakarti Yusri Yunus.

Kot smo že poročali, je pogrešano letalo vzletelo iz Džakarte ob 14.36 po lokalnem času (7.36 po srednjeevropskem). Le nekaj minut pozneje, ob 14.40, so kontrolorji letenja z njim vzpostavili zadnji kontakt. Namenjeno je bilo v mesto Pontianak v pokrajini Zahodni Kalimantan na otoku Borneo, za kar običajno potrebuje približno 90 minut. Ob vzletu je deževalo. 

Posadka ni poslala klica v sili. Na strmoglavljenje letala so najprej nakazali podatki spletne strani za spremljanje letov Flightradar24, po katerih je letalo približno štiri minute po vzletu v manj kot eni minuti izgubilo več kot 3000 metrov višine. 

Priče so povedale, da so slišale eksplozijo. Ribič Solihin je za BBC povedal, da so videli strmoglavljenje letala, zato se je kapitan njihove ladje odločil, da se vrnejo na kopno. "Videti je bilo, kot da bi strela udarila v morje, in letalo, ki je padlo v vodo, je eksplodiralo. Bilo je dokaj blizu nas, razbitine so skoraj zadele našo ladjo."

Da so našli predmete, ki bi lahko bili z letala, je že včeraj povedalo več prebivalcev otoka blizu domnevnega kraja strmoglavljenja.

Čeprav ima letalo kapaciteto za 130 potnikov, je bilo na krovu 50 potnikov, med njimi sedem otrok in trije dojenčki, ter 12 članov posadke. Vsi so bili Indonezijci. Njihovi sorodniki zdaj nestrpno čakajo na letališču v Džakarti in Pontianaku, da bi čim prej izvedeli, kaj se je zgodilo.

"Na letalu sem imel štiri družinske člane – ženo in tri otroke. Prav danes mi je žena poslala fotografijo otrok ... Kako ne bi bilo moje srce zdrobljeno na koščke?" je v solzah povedal Yaman Zai.

26 let staro letalo boeing 737-500 je bilo po besedah izvršnega direktorja letalske družbe Sriwijaya Air Jeffersona Irwina Jauwena sicer v dobrem stanju, zato vzrok strmoglavljenja še ni znan. 

  • krovni2
  • PRALNI STROJ
  • SESALNIK
  • ČISTILEC
  • klima
  • tv
  • ura
  • skiro
  • kosilnica
  • krovni

KOMENTARJI (65)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

muci007
10. 01. 2021 16.41
-3
Ekonomija v letalski industriji ima na žalost prednost pred varnostjo. ... in tudi pred življenjem.
kakafonijaprava
10. 01. 2021 15.23
-3
Standardi v tej letalski panogi so čist padli. Zato pa krive posamezne države!
Aleta
10. 01. 2021 14.42
+7
Panabanana
10. 01. 2021 14.21
+4
😭😭😭RIP
Carmenbula
10. 01. 2021 13.54
+0
Letalske družbe se ne sekirajo prav dosti, imajo zavarovano in mrvi so poceni ali tako kot so prikazali na ID Investigation, kolateralna škoda, nepomembni stroški poslovanja, dokler niste osebno prizadeti. To je citat preiskovalca NTSB...
User1538643
10. 01. 2021 14.09
-1
Vkalkulirana izguba do določenega procenta, podobno kot procent novih pokvarjenih izdelkov že na skladišču proizvajalca. Če je pod mejno vrednostjo, se ne ukrepa.
VAREN
10. 01. 2021 14.12
+5
Ti pa si krete-n. Mal si poglej koliko letalskih družb je propadlo zaradi strmoglavljen. Pa je bilo lahko samo eno. Bi te dal, na tisto letalo pa se uči potaplat.
User723439
10. 01. 2021 14.33
-1
Imajo zavarovano, ker tveganje vedno obstaja. Tako, kot imaš hišo zavarovano za primer požara, pa boš menda vseeno pazil, da se ti kaj ne bo užgalo. Ker slaba varnostna statistika vpliva na prodajo letalskih kart (posledično na prihodke), prav tako pa dobri piloti niso ravno poceni. Citat preiskovalca gor ali dol, lahko je tudi napačno interpretiran.
User1538643
10. 01. 2021 20.15
oježeš
10. 01. 2021 13.29
+9
Čestitam komentatorji. Samo tisti še manjka, ki bi pravočasno javil na letališče, da naj letalo sploh ne vzleti. Ostalo že vse poznate.
User1538643
10. 01. 2021 13.13
-3
"Na strmoglavljenje letala so najprej nakazali podatki spletne strani za spremljanje letov Flightradar24, po katerih je letalo približno štiri minute po vzletu v manj kot eni minuti izgubilo več kot 3000 metrov višine." - To pomeni, da je ta dodatni transponder, med padcem, ves čas imel elektriko.
User1538643
10. 01. 2021 13.14
-4
beware1
10. 01. 2021 13.30
+4
Ja, in pilot je imel fuĺllll časa za reagirati. Ne tvezi neumnosti. Bivši...JLA
User1538643
10. 01. 2021 14.12
-2
VAREN
10. 01. 2021 14.32
+3
Preden je en cepe-c to opazil na FR so kontrolorji leta že vedeli kje je letalo strmoglavilo.
RamzesII
10. 01. 2021 12.57
-2
"Upanja, da bi kdo preživel strmoglavljenje, skoraj ni." Ni, ne skoraj ni, kaj jim ni jasno.
Zmaga Ukrajini ..
10. 01. 2021 14.00
+10
To ni res. Npr. japonsko letalo leta 1985, ki mu je odpadel rep in je strmoglavilo na gorato območje – oblasti ga ponoči, ko so izgubili stik z njim, sploh niso iskale, ker so razmišljale kot ti – da ni več upanja in nihče ni preživel. Izkazalo se je, da je bilo kljub temu nekaj preživelih, vendar pa niso uspeli preživeti do jutra, ko se je začela iskalno –»reševalna« akcija. Če bi jih oblasti začele iskat in reševat takoj po strmoglavljenju, bi bilo preživelih gotovo več. Zelo znan primer je tudi »čudež v Andih«, kjer je leta 1972 v Andih na višini okrog 7000 m strmoglavilo urugvajsko letalo. Preživelo je kar veliko ljudi, vendar pa je potem, ko so jih po dobrih dveh mesecih vendarle našli, preživelo le še 16 od 45 potnikov. Pa spomni se npr. tudi preživetja stevardese, ko je istega leta – 1972, na Češkoslovaškem padlo jugoslovansko letalo. Skratka VEDNO je treba TAKOJ v iskalno akcijo, ker nikoli ne moreš vedeti kaj in kako se je zgodilo, dokler ne prideš na kraj nesreče. Možnosti so resda majhne, vendar obstajajo. Japonci so se zaradi pesimističnega razmišljanja v omenjenem primeru, potem kar fajn tolkli po glavi.
RamzesII
10. 01. 2021 15.00
+0
Vsak primer je zgodba zase, upošteva se okoliščine, ne govorit na pamet. Ja, japonci so ga polomili, namesto da bi poslali helikopter s pomočjo, ki skupaj s preživelimi počaka na gori, je res tako težko. Razen če so upali, da ne bo prič, tudi to se dogaja.
beware1
10. 01. 2021 12.36
+2
Sožalje vsem svojcem, ampak da terorizirajo svoj lastni narod v imenu vere, tega ne morem in ne bom nikoli razumel. Letalo kar tako ne explodira, biti mora presneto dovršeni vzrok.
RamzesII
10. 01. 2021 12.51
-3
VAREN
10. 01. 2021 14.30
+0
Uporabnik419925
10. 01. 2021 12.34
+4
Boeing 737-500 ni tako staro letalo. 4 minute po vzletu, hmmm v tem čadu bi moralo letalo doseči ustrezno višino za opravilo vseh standardnih postopkov vračila na vzletišče tudi v primeru najslabšega dogodka, torej odpovedi obeh motorjev. V roku 4 minut je specifično letalo tudi doseglo višino pri kateri ni možnosti naleta na visoko letečo "perjad": gosi,... Itd. Torej kaj ostane ? Katastrofalna odpoved krmilnih površin, ki so letalo pahnile v nenadzorovan padec, eksplozija na letalu "bomba", eksplozija enega od motorjev kjer bi delci lopatic kompresorja poškodovali trup do te mere, da bi letalo izbubilo ali velik del trupa ali krila,... sestrelitev z strani teroristov, čeprav v 4 minutah se tovrstno letalo dvigne na višino večjo kot je doseg lahkih prenosnih protiletalskih sistemov Ruskega ter Ameriškega izvora. Kaj še ostane ? Samomor pilota, ki bi vnesel prepovedan kos orožja v letalo ter eliminiral kopilota ter nato strmoglavil letalo ali pa katastrofalna napaka, ki se je izkazala za usodno na sodobnejšem Boeingu 737 MAX ? Vse kakor je nedoumljivo, da letalo po 4 minutah strmoglavi na takšen način.
lluckyss
10. 01. 2021 12.51
-4
Obstaja še majhna možnost da je to letalo navigiral kdo od sedanje slovenske vlade..Se opravičujem za slab črni humor, ampak, časi so pač takšni...
Xx.XX.xX
10. 01. 2021 13.26
+1
lluckyss pa dej že nehaj pod vsakim člankom omenjat SDS pa ostale klovne. Eni pa ste.. ne bom rekel kaj, ker me bodo brisal
VAREN
10. 01. 2021 14.14
+0
Jun2
10. 01. 2021 12.02
-7
Ljudje,ki pa umerajo zaradi lakote dnevno ni tragedija ali drugih bolezni...Ko pa 100 let staro letalo pade na tla je pa tragedija.Vecni mir vsem zrtvam.
Uporabnik419925
10. 01. 2021 12.35
+2
VAREN
10. 01. 2021 14.15
+0
HESOYAM tud ti si eden izmed kreteno-v tu gor.
resslovenka
10. 01. 2021 11.53
+2
😔 Tragično... 🥀
lluckyss
10. 01. 2021 12.03
+2
Res je...vendar bo v parih dneh zaradi nesposobnosti vlade samo v Sloveniji umrlo več ljudi kot v tej nesreči..
ka?ica
10. 01. 2021 11.35
+5
A, dojenčki niso otroci?! Ubogi svojci. :(
RamzesII
10. 01. 2021 12.53
+1
So že, samo potem bi morali navest, dojenčki, otroci, najstniki, itd. Če se že gremo terminologijo.
papi1
10. 01. 2021 11.20
-10
Vsak, ki se vsede v avion reskira svoje življenje, samo vsem se ne posreči, tako enostavno je to.
Trikotniknakvadrat
10. 01. 2021 11.22
+9
lluckyss
10. 01. 2021 12.01
+7
mackon08
10. 01. 2021 12.09
+7
papi1 Ko sedeš v avtomobil si v dosti večji nevarnosti kot v letalu.
RamzesII
10. 01. 2021 12.55
-3
Z avta lahko zbežiš, z letala ne moreš.
RamzesII
10. 01. 2021 12.56
-2
V avtu imaš vsaj z lastnimi ukrepi možnost da preživiš, v letalu tega ni, si v tujih rokah, prepuščen ...
kojnusar
10. 01. 2021 11.10
-1
spet boeing... me ga bo postalo strah. vedno ga bil vesel. 💔💔💔
RamzesII
10. 01. 2021 11.10
+9
"Na letalu sem imel štiri družinske člane – ženo in tri otroke. Prav danes mi je žena poslala fotografijo otrok ... Kako ne bi bilo moje srce zdrobljeno na koščke?" Nepojmljivo, ta utegne kmalu iti za njimi. Kako sploh preživiš to.
RamzesII
10. 01. 2021 11.09
+0
"Videti je bilo, kot da bi strela udarila v morje, in letalo, ki je padlo v vodo, je eksplodiralo." Zelo čudna izjava, ali pa česa ne vemo, kaj je hotel povedati. Da bi jim morda, nekaterim, uspelo, če ne bi ...
RamzesII
10. 01. 2021 11.06
-1
"V eni so bili osebni predmeti žrtev, v drugi pa človeški posmrtni ostanki" Lepo da sortirajo sproti, da pa bodo človeške ostanke ločili pa bo trajalo še dolgo.
RamzesII
10. 01. 2021 11.05
+0
"Preiskovalci pa analizirajo razbitine, ki so jih tamkajšnji ribiči našli že včeraj, a niso mogli potrditi, ali res pripadajo iskanemu letalu." Srednji vek, danes imajo vsi deli oznake, obstajajo podatkovne baze proizvajalca. Koliko časa rabijo za osnove.
FRC-H
10. 01. 2021 11.16
+5
Verjetno ne vedo tega, ker jim tega še nisi sporočil.
RamzesII
10. 01. 2021 11.04
-5
"V morju smo na dveh točkah zaznali signal, ki bi lahko prihajal iz črne skrinjice na letalu" Signal menda ja nosi tudi podatke vira. Saj smo v računalniški dobi.