Tujina

V Oklahomi sprejeli skoraj popolno prepoved splava

Oklahoma City, 06. 04. 2022 08.17 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Zakonodajalci Oklahome so odobrili skoraj popolno prepoved splava, s čimer je Oklahoma postala zadnja v nizu ameriških zveznih držav pod vodstvom republikancev, ki uvaja strogo zakonodajo o splavu, medtem ko se še letos pričakuje odločitev vrhovnega sodišča, ki bi lahko razveljavilo odločitev v primeru Roe proti Wade, ki je temelj pravice do splava v ZDA.

 

Ukrep, senatni zakon 612, bi opravljanje splava razen za reševanje življenja nosečnice v nujnih medicinskih primerih spremenil kaznivo dejanje, ki se kaznuje z do 10 leti zapora in globo v višini 100.000 dolarjev. Splav bo prepovedan tudi v primeru posilstva ali incesta.

Predlog mora sedaj podpisati le še republikanski guverner Kevin Stitt, ki pa naj bi obljubil, da bo podpisal "vsako zakonodajo za življenje", ki se bo znašla na njegovi mizi.  Če bo Stitt zakon podpisal, bo ta začel veljati 26. avgusta.

Zakonodajo uvajajo potem, ko je Oklahoma postala glavna destinacija za ženske iz Teksasa, ki so želele opraviti splav, potem ko je ta zvezna država sprejela zakon, ki prepoveduje postopek po približno šestih tednih, torej v zelo zgodnji fazi nosečnosti.

"Če bo zakon stopil v veljavo, bo to uničujoče za vse, ki iščejo oskrbo v Oklahomi," zatrjuje je koalicija skupin za pravico do splava.  

"Skoraj polovica žensk, ki jih trenutno obravnavajo v Oklahomi, so medicinske begunke iz Teksasa. Zdaj pa bi se lahko prebivalci Oklahoma soočili s prihodnostjo, v kateri v svoji državi ne bodo imeli več prostora za to osnovno zdravstveno oskrbo," še poudarja koalicija, ki jo povzema New York Times. 

V ZDA že nekaj časa poteka burna razprava o splavu.
V ZDA že nekaj časa poteka burna razprava o splavu. FOTO: AP

Predstavnik Jim Olsen, republikanec iz Rolanda in avtor zakona, je dejal, da je bil ukrep sprejet v pričakovanju odločitve vrhovnega sodišča o zakonu Mississippija, ki prepoveduje splav po 15 tednih nosečnosti. Če bi sodišče potrdilo ta zakon, bi lahko razveljavilo odločbo Roe proti Wade iz leta 1973, ki je določila ustavno pravico do splava, in je državam prepovedala prepoved postopka pred predvidenim preživetjem ploda, kar je približno 23 tednov.

Od Floride do Idaha sicer organi zveznih držav delujejo, kot da je bil Roe vs. Wade že odstranjen, pravijo kritiki. Prav tako pospešeno uvajajo omejitve, katerih cilj je, da bi splav postal nezakonit v čim več okoliščinah.

"Očitno sem navdušen, ker imamo možnost, da bomo videli rešenih veliko življenj dojenčkov, delno je to seveda odvisno od prihodnjih sodb sodišča," je dejal Olsen. Povedal je, da je bil zakon sprejet brez razprave. "Nihče ni razpravljal in nihče ni spraševal," je dejal. "Pravzaprav sem bil kar šokiran."

Če bi razveljavili Roe proti Wade, bi splav ostal zakonit v več kot polovici držav, ne pa tudi v širokem pasu Srednjega zahoda in Juga. Medtem ko bodo nekatere ženske lahko potovale v druge zvezne države ali se zanašale na tablete za prekinitev nosečnosti, mnoge v skupinah z nižjimi dohodki do splava ne bodo imele dostopa.

V ZDA sicer danes opravijo veliko manj splavov pri najstnicah kot v preteklosti. Tipična ženska, ki se zdaj v ZDA odloči za splav, je najverjetneje že mati, revna, neporočena, v poznih 20-ih letih, ima nekaj izobrazbe in je v zelo zgodnji nosečnosti.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (126)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Mateo Charles von Pavlovi?
06. 04. 2022 15.18
-2
Vsi ti kaj pišete o posilstvu. To se dogaja. Zaradi seksualizacije. Itd In porngrofije. Tako se potem enemu zmeša. Pol pa gre do ene ženske pa takoj. Jo hoče. Vsarih časih tega ni bilo tako na veliko. Se je pa vseeno dogajalo. Ker so bili pač bolniki. Jaz nisem proti splavu takrat kadar. Nekdo nekoga posili. Sem katoličan. In če ne moreš vzdržati pol pa pač uporabljam kond.. Ome. Niso pa to vedno učinkoviti. Itak ta mladina je vedno bolj čudna. In se ne zna obnašati. To so pa zato krivi politiki od desnih in levih. Ker jim je vseeno. In zato ljudje moji porn.. Grafija je dobro orožje teh elit, ki vladajo. Ozimoram tako zvanega kapitalizma. Prvi pa so itak z tem začeli v ZDA. In to njihova ameriška filozofija. In to je orožje kapitalizma. V Nemčiji pa so itak hoteli tudi rdeči socialisti to reč. Pri desnih je pa to vseeno. Ker itak jim ni mar če bo človek to gledal. Važno da imajo od tega denar. Na primer Janša. Njemu je itak vseeno. On je težak antikrist tako kot drugi politiki.
RdečaKapica
06. 04. 2022 12.17
+5
Crestor je čisto noter v temo padel...mogoče ima pa osebno izkušnjo in mu je za mišjo dlako ratalo priti na ta svet...Hec na stran, neverjetno je, da se še v 21. stoletju, po vseh revolucijah in napredku spet ali pa še vedno pogovarjamo o pravicah žensk...in da o tem odločajo stari, pokvarjeni dedci in zafrustrirane ženske, opranoglave in nesamostojne, v praksi pripradnice rimokatoliške Cerkve...
JApajaDAja
06. 04. 2022 12.22
+0
največja žrtev je nezaželen otrok,ki je privekal na ta kruti svet!če ni pogojev za njegovo srečno, zdravo,ljubeče otroštvo,je ab edina rešitev,....če se je zanemarila ostala "preventiva" pred zanositvijo!
Mateo Charles von Pavlovi?
06. 04. 2022 15.04
Ti nima veze cekrev z tem lol. Na. Žalost si pač to opran lol. Cerkev v ZDA se ne vmešava v poltiko in to se vidi. Vi ste res. N.... Eumni na žalost. Zakaj pol v ZDA dovoljujejo bogokletja in satanizem. Verjetno bi itak ne. Veste zakaj. Po vaše. Komentarju sodeč. Levi in desni boste nekega dne vsi šli vam jaz povem. Leva in desna politiika je nagnusna. Na. Primer levi se delajo kaki svobodniki so ampak nič od tega ni res. To je smao zavajanje. In pranje glave.
Abica
06. 04. 2022 11.04
+1
Crestor je ZDRAVNIK? Gotovo se "heca".
stumfeta
06. 04. 2022 11.07
+1
Abica
06. 04. 2022 11.07
+1
No, vsekakor je prespal vsaj biologijo in kemijo.
stumfeta
06. 04. 2022 11.09
+3
In to že v osnovni šoli :) Mi je pa nekje na neki točki predlagal, naj kako knjigo o embriologiji v roke vzamem, tko da to pa mogoče res obvlada :)))))))))))))))))))))))))
Abica
06. 04. 2022 11.02
+4
Portal, zakaj mi brišeš komentar, kjer podučujem enega moškega o ustavnih pravicah nas žensk?
MiciMici17
06. 04. 2022 10.45
+14
Nočem niti brat.. stavim pa, da so pri sprejemanju takih odločitev sami stari prdci zraven!
Mateo Charles von Pavlovi?
06. 04. 2022 16.52
Kaki stari itd. Sploh nimaš pojma o pojmu. Ne rabijo biti stari zraven.
AbcXyz1
06. 04. 2022 10.40
-4
Kot družba bi raje delali na ozaveščanju, da vsake naše odločitve prinesejo za sabo odgovornost. Moralne vrednote so čisto na dnu oz. so nekje neobstoječe. Smili se mi mladina, ki je programirana skozi vso to seksualno in denarno propagando in se že v mladih letih brez pravih temeljev odločijo spati z nekom in pol ni čudno, da je toliko splavov. Posilstva, da bi bila kot razlog zagovarjanja so tako mala v celotni statistiki, da niso niti not. Pravica nekoga se konča pri pravici nekoga drugega in pri splavu gre za odločanje o življenju otroka. To ne gre spremeniti čez noč taka zakonodaja deluje diktatorska, na dolgi rok pa bodo ljudje začeli razmišljati preden se spustijo v delanje otroka.
crestor
06. 04. 2022 10.42
+2
JApajaDAja
06. 04. 2022 10.43
+13
"načrtovanje" abortusa zagotovo ni v načrtu nobene ženske/ dekleta! če se "zgodi"-naj sama odloči o tem!
Abica
06. 04. 2022 10.46
+9
Sploh ni tako. Tudi pravica posiljevalca, ki vbrizga seme v žensko, mogoče otroka, bi se morala končati mnogo pred tem, pa očitno to ni ovira. No, "šalo" na stran, pri nas je meja za prekinitev nosečnosti 10 tednov (ali celo 12), do takrat zarodek ne šteje za otroka, ker to pač res ni. Če bi ga potegnil ven, zarodek ne bi živel, to je težko celo po 26. tednu.
AbcXyz1
06. 04. 2022 10.48
-7
Eno je načrt, drugo pa razmišljanje pred dejanjem. Abortus ni načrt, ampak posledica odločitve. Spati z nekom, če nimaš osnov ljubezni s partnerjem, če nimaš vizije in želje...do takrat počakaj in se vzdrži ne pa da se podleže tem nagonom pol pa pride do težkih odločitev.
krucyfix
06. 04. 2022 10.50
+9
Mislim da je fundamentalno narobe, da eni svoje verske nazore vsiljujejo celotni družbi. Čeprav je prav da se vsak zase drži svojih nazorov in vrednot - ampak v praksi si danes bogati vseeno najdejo rešitev. Če pa ne, si pa poglejte, kako je bilo ne tako dolgo nazaj na Irskem, ko so se družine dobesedno odrekle svojih nezaželeno nosečih hčera in jih odpeljale k sestram magdalenkam, da ne bi o tem kaj so z njimi naredili tradicionalno verujoči Albanci sledeč njihovemu Kanunu. Splava nihče ne gre delat z veseljem.
stumfeta
06. 04. 2022 10.53
+7
AbcXyz1, jao, še en ki ima spolne odnose izključno zaradi prokreacije in očitno tudi nihče drug ne sme uživat.
stumfeta
06. 04. 2022 10.53
+2
Aja, otrok postane šele ko se rodi, pred tem je pa zarodek in kasneje plod.
AbcXyz1
06. 04. 2022 11.53
+0
Stumfeta, ti si žival, ki deluje čisto iz nagona ali si človeško bitje z zavestjo, da taka ravnanja lahko privedejo do težkih odločitev kot je splav?
stumfeta
06. 04. 2022 12.08
+0
AcbXyz1, sigurno ne seksam samo zaradi štepanja otrok, če je to tvoje vprašanje. Jaz ne vem a zate obstajata samo dve skrajnosti al si abstinent al pa seksaš kot žival iz nagona al kaj? Mislim, a zdaj ne bomo seksali, ker lahko mogoče zanosimo? Tebi se zdi normalno seksat samo za to, da otrok iz tega ven pride?
Nace Štremljasti
06. 04. 2022 10.19
+8
spet bo dosti otrok od fare,mislim fajmoštrskih
JApajaDAja
06. 04. 2022 10.43
+4
vedno manj je tega...kler se je obrnil na isti spol!
polikarbonatka
06. 04. 2022 10.07
+18
Do 10 let zapora in z globo do 100.000 dolarjev.Dobrodošli v največji demokraciji na svetu.Še talibani jim lahko zavidajo.
polikarbonatka
06. 04. 2022 09.58
+18
Veliko moških na teh protestih proti pravici do enem večjih civilizaciskih dosežkih v prid ženskam.To mi nikoli ne bo jasno.Zakaj so tako zagnani?
crestor
06. 04. 2022 10.05
-15
Pobijanje nerojenih otrok eden večjih civilizacijskih dosežkov? Svašta, kaj človek prebere tule, kakšna miselna dekadenca.....
crestor
06. 04. 2022 10.08
-18
Vsak uboj nerojenega otroka je hud poraz tako ženske, ki to stori, kot ginekologa, ki to opravi in družbe v celoti, v kateri se to dogaja.
stumfeta
06. 04. 2022 10.10
+16
Uuuuuuuuu, pobijanje nerojenih otrok? A skupek celic je zate že otrok?
stumfeta
06. 04. 2022 10.11
+9
crestor
06. 04. 2022 10.14
-13
Klasičen odgovor brezvestnih levičark. S splavom menda odstraniš zgolj krvavo tvorbo skupka celic, ki je zgolj nečloveški stvor, kot menda kirurg odstrani rakasto tvorbo. Je tako?
polikarbonatka
06. 04. 2022 10.16
+14
crestor,če si že tak dušebrižnik pričakujem da imaš izdelano neko prioritetno lestvico družbenih vrednot.O zlorabah otrok s strani enako dušebrižne institucije pa nič?
crestor
06. 04. 2022 10.17
-9
stumfeta, svetujem ti v tvoje dobro, da se končno nehaš sramotiti tule gor in vzemi v roke kakšno dobro knjigo embriologije, da ne doš izpadla tako butasto.....
crestor
06. 04. 2022 10.18
-6
polikarbonatka, kdor dela slabo naj za to odgovarja, jaz s tem nimam problema...
stumfeta
06. 04. 2022 10.20
+6
U j'ž'šna, kaj pa je to emblio..., eblio..., ammm, no, to kar si ti napisal.
crestor
06. 04. 2022 10.22
-6
Abica
06. 04. 2022 10.26
+12
Bolje torej, da se otroka rodi in potem v plastični vrečki vrže nekam v gozd. Glavno, da ni bilo splava!
stumfeta
06. 04. 2022 10.27
+11
No, klasičen očitek brezvestnega desničarja, ki se obnaša, kot da se ženska pred splavom dobi s štirimi prijateljicami, spije en zdrav smuti in malo poopravlja peto prijateljico, ki je ni zraven, nato gre na splav, po njem pa še ena eno kavico in sladoled, da se počasti. Če tebi niso jasne osnove, potem ti drugi nismo krivi. Zarodek do določenega tedna starosti ni drugega, kot skupek celic- biološko, medicinsko in zato je splav dovoljen do določenega tedna starosti (medtem ko se ti in tebi podobni nasprotniki splava obnašate, kot da iz ženske tik pred porodom nasilno vlečejo ven polno razvite plode) . Filozofsko se stroka še vedno krega, kdaj nekdo postane bitje, predvsem zaradi tega, ker se ne morejo zmenit, kdaj se začne zavest, se pa vsi več ali manj strinjajo, da novorojenček zavesti nima. In tudi filozofija je bila stroka, ki je imela besedo pri temu ali splav da ali splav ne. Kar se tiče pa naših osebnih prepričanj, ki SO OSEBNA PREPRIČANJA IN NAJ ZATO TVOJA OSEBNA PREPRIČANJA OSTANEJO TVOJA IN PUSTI MOJA D FAK PRI MIRU, je pa pač tako, da vidimo našega otroka od tistega trenutka dalje, ko izvemo, da smo noseči, pa čeprav nam je (vsaj nekaterim) kristalno jasno, da gre na začetku biološko samo za skupek celic.
crestor
06. 04. 2022 10.29
-6
Abica
06. 04. 2022 10.29
+6
Abica
06. 04. 2022 10.32
+11
Če meni govoriš, jaz poznam druge rešitve. Sama sem uspela priti skozi rodno dobo brez neželene nosečnosti, pa tudi na srečo me ni nihče posilil, pa tudi moj zarodek ni bil poškodovan, ni imel vidnih bolezni. Z neželenimi otroci se pa počne vse mogoče, predvsem jih nihče nima rad. V Ameriki, kjer niti sociala ne deluje, je pa sploh katastrofalno. In ja, otroke se tudi vrže stran, če je mama preobremenjena, nora, bolna, in če se bo take sililo, da rojevajo, bo tega še več.
stumfeta
06. 04. 2022 10.34
+5
Ja Megi, tebi govori, ker ni sposoben sarkazma dojet.
JApajaDAja
06. 04. 2022 10.34
+10
moški odločajo o ženskem telesu!? koliko jih "pobegne",ko zvedo, da je ženska zanosila, koliko pravdanja za dokazovanja očetovstva,ne plačevanju preživnine,izogibanje vseh odgovornosti do otroka...in sedaj naj moški odločajo o tem? ne, to je izključna pravica vsake ženske!
crestor
06. 04. 2022 10.40
-4
Ja, res nima smisla dopovedovati gluhim in slepim. Bodo pa nekateri ob večnem obračunu svojega življenja deležni hudega neprijetnega presenečenja, v kako veliki zmoti so živeli...
crestor
06. 04. 2022 10.44
-1
...pravzaprav, niti ne vem, če je to zmota...je bolj huda sebičnost, egoizem.
Abica
06. 04. 2022 10.46
+2
stumfeta
06. 04. 2022 10.50
+5
Cresti, jaz res težko sodim o inteligenci nekega človeka, sploh, če je nekaj takega na tem portalu načeloma sankcionirano, ampak, ko si na neki točki spodaj poudarjal kako nimam pojma in kako si ti baje zdravnik, a ti resno misliš, da te na faksu spustijo čez izpit, če napišeš da zarodek na začetku ni skupek celic? Pa pojdimo še pikico dalje. Vsaka od teh celic se je sposobna razviti v popoln organizem, zato se imenujejo zarodne matične celice in jih je možno spodbuditi, da se razvijejo v točno določeno telesno tkivo. ker so CELICE!
stumfeta
06. 04. 2022 10.51
+3
Ne ne Megi, on je zdravnik, veš. Zdravnik, za katerega je zarodek otrok in zarodek na začetku ni samo skupek celic. In on je faks naredu :)
crestor
06. 04. 2022 10.53
-3
To sploh ni bistvo. Bistvo je, da je ČLOVEK ČLOVEK od oploditve naprej, ko se združita obe spolni celici. To je bistvo.
Abica
06. 04. 2022 10.57
+2
Crestor, to učijo tako v RKC, pri biologiji pa ne. Torej to ni BISTVO, kot praviš, še manj pa DEJSTVO. Je le tvoja laična zmota.
stumfeta
06. 04. 2022 10.58
+2
Abica
06. 04. 2022 11.00
+4
Ko se združita dve spolni celici, nastaneta dve celici, potem štiri in tako naprej, skratka skupec celic, ki ga ne bi videl niti z mikroskopom, če ne veš, kaj iskati. To pač ni človek. Meni se zdaj ne da več tukaj odgovarjat, ker tele cerkvene razprave pač niso zame. Ti pa puščam pravico do veroizpovedi, ki ti jo zagotavlja ustava, ženske pa vsaj pri nas na srečo še imajo pravico do splava, prav tako v isti knjižici - Ustavi RS.
crestor
06. 04. 2022 11.36
+1
Tudi jaz ne mislim nikogar prepričevati. Medicina da pač določene odgovore, ne pa vseh. In zato imamo teologijo, ki da odgovore tudi na vprašanja o splavu, ki jih pač medicina ne omogoči.
Abica
06. 04. 2022 11.47
+2
Teologija je veda o verstvih. To se ne toče nas vseh, ki smo ateisti ali agnostiki. Pozabil si na pravo, ki ureja medicinske dileme.
Abica
06. 04. 2022 11.49
+2
Da malo obrnem: razmišljanje teologa o mojem zarodku je lahko kvečjemu to. Ne bi ga nikoli upoštevala, on me pa tudi ne more prisilit.
stumfeta
06. 04. 2022 11.53
Medicina in biologija dajeta biološke in medicinske odgovore o splavu in ta dejstva niso odvisna od tega, kakšno mnenje nekdo ima, ker so medicinska in biološka dejstva. Filozofija daje določena razmišljanja, ki so podlaga tudi za vsebino različnih zakonov. Teologija je veda o bogu in odnosu do njega in nima bit kaj pametna glede bioloških in medicinskih dejstev. Religija je osebno dejstvo vsakega posameznika in naj kot tako tudi ostane.
Fago
06. 04. 2022 09.50
+12
Ste kaj drugega kot Deklino zgodbo, pričakovali od desničarjev?
polikarbonatka
06. 04. 2022 09.49
+16
Kaj se je zgodilo z deklaracijo o človekovih pravicah in temeljnih svoboščinah?To kar se je zgodilo v Ameriki je samo začetek.
Alnilam
06. 04. 2022 09.46
+18
Tega ne morem razumet. Morali bi delati v smeri da se zmanjša število splavov, vsekakor. Splav ni pozitivna stvar. Ampak tega se je treba lotit z boljšim ozveščanjem o kontracepciji in večjo podporo materam, ki jih doleti nezaželjena nosečnost. Da se vsaj zmanjšajo splavi, ki so posledica socialno ekonomskih težav. Splav pa mora vedno biti opcija, ki je na voljo.
Rožice že odcvetajo
06. 04. 2022 09.44
-10
Smo leta 2022. Nisem za ali proti splavu. Ne razumem, da še dandanes pri množici zaščitnih sredstev proti nosečnosti, toliko splavov. Ali se starši z otroci res nič ne pogovarjajo o tej tematiki? Za mene bi bil normalen splav, če je ženska posiljena in zanosi. Sicer pa ne razumem, zakaj leta 2022 ni zaščitena ona ali partner. Če se je to dogajalo v naši mladosti, ko je bila spolnost tabu tema, še razumem, danes pa, ko povsod piše o tem, je po TV....
Abica
06. 04. 2022 09.45
+7
Rožice že odcvetajo
06. 04. 2022 09.46
-4
Seveda, če je poškodba plodu se tudi strinjam, da je splav potreben.
Abica
06. 04. 2022 09.50
+7
Rožica, preveč filozofiraš. Pravica do splava je ena od velikih pridobitev, ki je vpisana v vse sodobne (evropske) ustave. Večina žensk, ki se odloči za splav, to naredi s težkim srcem.
polikarbonatka
06. 04. 2022 09.38
+12
Desni ekstremizem je v porastu,po celem svetu,tudi v Evropi.
Abica
06. 04. 2022 09.37
+16
Kako mora biti luštno otroku, ki ga mama ne želi, fotra itak ni nikjer. Ki je bila prisiljena, da ga rodi.
Abica
06. 04. 2022 10.05
+6
Zanima me mnenje minusarjev na mojo trditev.
JApajaDAja
06. 04. 2022 09.37
+8
čakam še samo na uvedbo vavčerjev za sex :-) o človeku bi/že odločajo "drugi"!
Abica
06. 04. 2022 09.33
+20
Dobrodošli otroci narkomank, pijank, posiljenih znotraj družine ali od drugod, revnih, brezdomk, takih, ki že imajo po šest otrok, dobrodošli otroci s hudimi boleznimi... Kako boste preživeli, nikogar ne zanima, glavno, da boste ugledali luč sveta. Lepo vam bo.
Abica
06. 04. 2022 09.31
+10
Če bo še vrhovno sodišče, po novem kritično nazadnjaško, razveljavilo omenjeno sodbo, bodo te prepovedi še lažje.
krucyfix
06. 04. 2022 09.30
+13
Talibi imajo dejansko zelo podobne poglede na svet kot tile.
Abica
06. 04. 2022 09.26
+10
Naprej v srednji vek!