Tujina

Vrhovno sodišče ni blokiralo zakona, ki omejuje splav

New York, 02. 09. 2021 07.41 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
Natalija Švab
Komentarji
81

Vrhovno sodišče ZDA je zavrnilo blokiranje zakona o prepovedi splava v Teksasu po šestih tednih nosečnosti, kar močno omejuje trenutno dostopnost do splava v tej državi. Prav tako pa omogoča preganjanje številnih, ki bi pomagali pri splavu po tem roku.

Odločitev je velika zmaga za nasprotnike splava, ki si že desetletja prizadevajo za omejitev dostopa do tega postopka. Zagovorniki pravice žensk do splava pa ga označujejo za hud udarec ženskam, še posebej pripadnicam etničnih manjšin in revnejšim. 

Sodniki so s sicer s 5 proti 4 zavrnili nujno zahtevo izvajalcev zdravstvenih storitev za odredbo o prepovedi izvrševanja sprememb, ki so začele veljati včeraj. 

Protest proti zakonu

Eden od šestih konservativnih sodnikov, vrhovni sodnik John Roberts, je sicer stopil na stran liberalnih kolegov, kar pa ni bilo dovolj. "Odredba sodišča je osupljiva," je v ločenem mnenju zapisala liberalna sodnica Sonia Sotomayor. "Večina sodnikov se je odločila, da bo zakopala glavo v pesek, ko je bila postavljena pred zahtevo po ukrepanju proti očitno neustavnemu zakonu, zasnovanem tako, da ženskam prepoveduje uresničevanje ustavnih pravic in se izogiba sodnemu nadzoru."

Večina sodišča pa je v razlagi pojasnila, da odločitev "ne temelji na nobenem sklepu o ustavnosti teksaškega zakona" in dovoljuje nadaljevanje pravnih postopkov.

Nasprotniki sprememb v Teksasu opozarjajo, da je vse skupaj jasen dokaz, kako se je pod predsednikom Donaldom Trumpom vrhovno sodišče nagnilo v desno. 

Sporni zakon po mnenju njegovih nasprotnikov pravzaprav pomeni prepoved splava v Teksasu, kjer naj bi od 85 do 90 odstotkov splavov opravili po šestem tednu nosečnosti. Do tega roka namreč številne ženske sploh ne vedo, da so noseče. 

Nasprotniki tudi opozarjajo, da bo to v zaprtje prisililo številne klinike, ki v tej zvezni državi omogočajo opravljanje splava, medtem ko nasprotniki teh klinik že leta vztrajajo, da gre za posel z vzpodbujanjem splava, v zadnjem času pa so se znašli v nemilosti konservativnega pola zaradi nove veje delovanja – predpisovanja hormonskih terapij mladostnikom, ki želijo spremeniti spol oziroma zatreti spremembe, ki jih prinaša puberteta. 

Omejitev splava, ki jo prinaša zakonodaja v Teksasu, ni bila doslej nikoli dovoljena v nobeni zvezni državi, vse odkar je vrhovno sodišče leta 1973 odločilo v primeru Roe proti Wade, prelomni sodbi, ki je po vsej državi legalizirala splav. 

Sodišča so običajno takšne poskuse omejitev blokirala predvsem na podlagi primera Roe proti Wade. Toda zakon v Teksasu je drugačen, sestavljen je bil tako, da otežuje blokiranje na sodišču. Običajno bi tožba, s katero se želi ustaviti zakon, ker je protiustavna, kot obtožene imenovala državne uradnike. Vendar pa zakon v Teksasu, ki ne predvideva izjeme za nosečnosti, ki so posledica incesta ali posilstva, državnim uradnikom prepoveduje njegovo uveljavljanje in namesto tega spodbuja zasebnike, da tožijo vsakogar, ki izvaja postopek ali pri tem "pomaga". 

Se pa mnogi že sprašujejo, ali tokratno ravnanje sodišča predstavlja podlago za odločanje v primeru Misisipija, ki želi prepoved pri 15 tednih, odločitev pa pričakujejo prihodnje leto. 

Ameriški predsednik Joe Biden je sicer v odzivu na dogajanje dejal, da "bo njegova vlada branila pravice žensk". 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (81)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Grozno
02. 09. 2021 13.38
Ma daj, AntiMarksist, pajac si, da ni večjega. Kakšne nebuloze stersaš izpod prstov. "Ja, ampak, ona bo potem morala skozi nosecnost in porod. Bo dobila strije.. lazje je splav.". Prav vidi se ti, da si zamorjen, da konca, celo življenju na dnu socilane lestvice, pol se pa po internetu razkuriš in trosiš neumnosti. Fix, vse ženske bodo zdej nardile splav, da nebodo mele "strije", drugih razlogov praktično ni. Pol pa še nabijaš nekaj, da bomo kar izumrli, zarad tega. Ja dragi mojster, važno je, da nas je 100 milijard, četudi bo polovica teh otrok nevzgojenih ozirma vzgojenih v poden od človeka. Daj umiri se in pojdi k maši.
glasNI
02. 09. 2021 12.38
+0
Zanimivo je, da so proti splavu večinoma moški, ter ženske z "privzgojenim podložništvom" moškim. Predlagam naj oni splavov ne delajo, ostale naj pustijo pri miru. Zopet desničarska posla, drugim bi govorili, kako naj živijo. Zazrite se vase, popravljajte SVOJE napake, bog ve , da vam jih ne manjka. Še enkrat, druge pustite živeti, kot se njim zdi prav, bo šlo svečke?
Razumnež
02. 09. 2021 13.02
Se popolnoma strinjam.... Zato tudi ne prijavim soseda, ker tepe svojo ženo. To je njena stvar in kdo sem jaz, da bi se vmešaval v življenje drugega.
AntiMarksist
02. 09. 2021 13.13
+0
Problem je.. da lahko v ZDA gredo vsi levicarji v Kalifornijo, potem pa lahko pobijajo svoje otroke kolikor jih hocejo. Samo ne, borijo se za "pravice" v Teksasu, ki je zelo konzervativen.. to je napad levicarjev na "tradicionalne vrednote". Levicarji ne pustijo drugih na miru in ne kontra. Levicarji so tisti, ki pumpajo neskoncne kolicine woke/LGBTI propagande.. desni so po ukradenih volitvah in covid "epidemiji" koncno zaceli dojemati, da je stvar resna..
soncarica84
02. 09. 2021 20.28
Zaradi ekonomskega stanja se ogromno prebivalcev seli iz californije v texas. Hitro se bo spremenila miselnost ljudi
Thrasymachus
02. 09. 2021 12.37
+1
Zakaj "my body, my choice" ne velja tudi za cepljenje, prav tako zakaj ne za evtanazijo. Nekam dvolicno se mi zdi selektivno odlocati, kdaj je nekdo gospodar svojega telesa.
AntiMarksist
02. 09. 2021 13.14
-1
Ce levi ne bi imeli dvojnih meril, potem ne bi imeli nobenih meril..
nikhrast
02. 09. 2021 15.45
Pri cepljenju ne gre za "my body, my choice", če se ne cepiš lahko okužiš vse okoli sebe.
Thrasymachus
02. 09. 2021 17.15
+1
Vendar pa cepljeni lahko ne glede prenašajo virus(e), debeli in starejši ljudje podobno temu finančno pritiskajo na zdravstvo (in s tem posredno posegajo v ekonomsko osebno sfero drugih), kadilci s svojim dimom prav tako škodijo drugim, itd. Odgovor po mojem ni v brezciljnem omejevanju, saj se ljudi se enostavno prisiliti ne da, niti v cepljenje niti v necepljenje, niti v splav ali v prepoved splava.
Blallka
02. 09. 2021 12.18
-1
Splav ni nič drugega kot umor. A zato, ker je človek majhen (nekaj cm), pa kao ni človek? Gredo v maternico in razkosajo malega človečka in po delih spravijo ven in to se jim ne zdi nič spornega. Ta prave žvali.
Razumnež
02. 09. 2021 11.44
-1
Nosečnica ima pravico piti in kaditi vse do poroda.... seveda lahko s tem tudi nadaljuje, saj ima pravico. In PRAVICO je potrebno ščititi !!
Razumnež
02. 09. 2021 11.50
+0
Da ne bo kdo grdo pogledal kakšno pijano in zakajeno nosečnico !!!!! Ima PRAVICO biti taka! Zato prosim, brez šikiniranja in godrnjanja !!!
Razumnež
02. 09. 2021 11.41
-2
Najboljše, da se splav legalizira tja do zadnjega tedna pred porodom.... Ali pa še boljše do 3-leta po rojstvu, če morda pride do prirojenih bolezni, ki se jih še ni zaznalo. Seveda bi moral starš imeti pravico do umora otroka, vse dokler se le-ta ne osamosvoji. Tako bi imeli res PRAVICO početi, kar se nam zdi primerno.
AntiMarksist
02. 09. 2021 11.44
+1
Razumnež
02. 09. 2021 11.49
-2
Ma v bistvu dokler živi pod isto streho bi morali imeti starši ali še bolje skrbniki to pravico.
*Violate*
02. 09. 2021 10.55
+2
A ni lepo, ko ti drzava diktira, kaj poceti s svojim telesom? Pa ne samo telesom, kaj pa pol z otrokom naredis? Tok enga opevanja o sirotisnicah, pa zapuscenih otrocih, pa obremenitev proracuna itd. Da ne govorim o tem, kako se potem zenske po stopnicah mecejo, "udarijo v rob mize", z obesalnikom malo vrtajo v svojo maternico...ipd. da resijo zadevo. Al pa kksne koktejle tablet, cistil, alkohola itd. Al pa kr dojencki zaduseni in vrzeni v smeti. Lepa demokracija. Da se meni to zgodi - rodim otroka (seveda na crno) in ga dostavim pred presednisko palaco. Pa ga imejte. In to je visek civilizacije v 2021? BRUHANJE. Ocitno smo na svetu resnicno le za to, da recemo da in prosim.
AntiMarksist
02. 09. 2021 11.11
-2
Ja, kako grozno. Pricakujemo od zensk, ki so spolno zrele da so tudi dovolj mentalno zrele, da razumejo v kaj lahko vodijo nezasciteni spolni odnosi in da sprejmejo dolocene akcije, ce ne zelijo otroka. Saj bi rekel, da pade odgovornost tudi na moskega, pa se zenske stalno derete da je to 100% njena odlocitev, tako da ni treba. Kar se pa tvoje pateticne manipulativne retorike tice, pa verjetno ves kam si jo lahko zataknes..
Neya Skufca
02. 09. 2021 11.26
+2
Hahahah ker supak AntiMarksist, nic na svetu ti ne daje pravice, da drugemu cloveku dolocas kaj pocne s svojim telesom. Kaj ma zveze s tabo in tvojim lajfom, ce bo zenska, ki je ne poznas, naredila splav? Popolnoma nic. Sam tvoj ego bo prizadeti pa tvoji majhni, omejeni mozgani.
AntiMarksist
02. 09. 2021 11.45
+0
Ce je umor nekaj moralno sprejemljivega, ne bodite sokirani ce boste dobili metek..
Metalllca
02. 09. 2021 10.26
+1
Njihova država njihova pravila. Čudno to vas pa ne moti v primeru Turčije, Irana...
AntiMarksist
02. 09. 2021 10.34
-1
Moti jih samo ker se tice zensk. Joj, a sedaj pa ne bodo mogle pobijati otrok in bodo morale pomisliti na kontracepcijo? Kako nefer.. a se kdo cudi da v Afganistanu 99% podpira sharijo? S takim odnosom, kot ga kazejo nekateri tukaj povsem razumem zakaj nocejo "progresivnih zahodnih vrednot".. pobijati nedolzna bitja, sploh pa nase otroke je nekaj slabega, ok?
karamba34
02. 09. 2021 10.25
+4
Bo več ilegalnih splavov, dojenčkov končalo v smeteh. To se dogaja tam, kjer je splav prepovedan.
AntiMarksist
02. 09. 2021 10.35
+2
Me zanima kaksna je kazen pod sharijo za zdravnika, ki bi naredil splav? Odsekana roka ali odsekana glava?
karamba34
02. 09. 2021 10.21
+0
Bo več ilegalnih splavov, dojenčkov smeteh. To je za nas desničarje napredna družbena ureditev.
Metalllca
02. 09. 2021 10.19
-3
Do splava imajo v Teksasu še vedno pravico tisti pri katerih gre za poškodbo zarodka, in mislim da posilstvo..pravilno da se pri vseh ostalih splav prepove kam pa pridemo bret odgovornosti. Kdor bo hotu gre lohk še zmer v sosednjo državo
soncarica84
02. 09. 2021 10.29
+1
peglezn
02. 09. 2021 10.18
+3
za kozlat, redneck talibani furajo sceno... tudi pri nas... kdo bo pa naše ženske sprejel, ko bodo bežale... bo janshari tudi prosil, da ostanejo in oskrbujejo mentalne paciente?
AntiMarksist
02. 09. 2021 10.39
Kdo pa je branil zenske v Kolnu? Pozensceni moski so samo pasivno gledali kako "temni fantje" ropajo in posiljujejo, v Rusiji pa so jih nabutal tako zelo da so koncal v bolnicah. uganite kaj hocejo levi naresti z vso woke propagando? Kdo bo branil zenske potem? Feministke? Ja, smo videli v Afganistanu kako so feministke tekmovale katera bo prej dala ruto na glavo..
Oilchecker
02. 09. 2021 10.05
+5
6 tednov je občutno prezgodaj. Bedasta ideološka farsa, ki ne ščiti ne otrok, ne žensk. Je pa celotna diskusija izredno občutljiva kakorkoli obrneš. In to v času interneta in manka racionalnosti ni dobro.
Oilchecker
02. 09. 2021 10.11
+2
Teksas je norišnica. Bom pa rekel, da sam nikakor ne podpiram ekstenzije te debate (ki mimogrede s tem nima veze, a jo rad spravljajo v isti koš) in to je hormonska terapija mladoletnih. Poberite jo stran. Ne dorasli otroci, razen v najnujnejših kliničnih primerih, nimajo kaj odločati tako zgodaj. Pri tem je progresivnost dekadenčna.
AntiMarksist
02. 09. 2021 10.11
-2
Racionalnosti manjka ravno zaradi tega, ker se levicarji nikoli ne ustavijo v svoji "progresivni revoluciji". Namesto, da bi se ustavili na eni normalni tocki v stilu "splav naj bo zelo redko in se takrat ne brez dobrga razloga" so forsirali in forsirali. Odgovor je pa da so dobili sedaj kontro. Miljoni splavov so eticno zelo sporni kakorkoli obrnes. In vse jokanje zensk je totalna blamaza za "empaticne levicarje".. v ZDA so se zaceli zavedati, da levicarji niso zgolj nesposobni, temvec da so zlonamerni.. zaradi tega se polarizira. Koncna faza kulturne vojne, ki vedno bolj gre proti drzavljanski vojni..
AntiMarksist
02. 09. 2021 10.23
+0
Ta ekstenzija te debate je povsem na mestu, ker je ista stvar. Levicarji namenoma in sistematicno spodkopavajo temelje civilizirane druzbe. Desni so koncno zaceli dojemati s cim imajo opravka, zaradi tega pa tako ostra definicija "otroka". Feministke bi nucale da jih vrzemo v Somalijo, da bi dojele za kaj se pravzaprav borijo..
xyz01
02. 09. 2021 10.04
+4
O ženskih pravicah odločajo moški, zakaj že? Bo nekoč veljalo tako kot zagovarjajo telibani - da je za ženske najbolje da so doma ali pa pod zemljo.
AntiMarksist
02. 09. 2021 10.15
-3
Ce hocejo zenske pravico da pobijajo lastne otroke, potem ni vec moralega zadrzka za moske, da jim recejo NE.. ironicno je, da so talibani zmagali ravno zaradi "moralne dekadence zahoda", pa se levi tega ne zavedajo ali pa hocejo zavedati..
Razumnež
02. 09. 2021 11.43
O pravici do življenja otroka odločajo starši.... A to se ti zdi OK?
AntiMarksist
02. 09. 2021 12.08
+1
Levicarji ne znajo logicno misliti. Ce imajo starsi "pravico" nad zivljenjem otroka, to pomeni da smo nazaj v suznjelastnistvu. Zelo progresivno..
Fluxx
02. 09. 2021 09.55
+6
Bodo hodile v druge zvezne izvajat. Tako kot milijone irk in poljakinj. No pa ksn statomodnimi nacin bo ksna ufurala kinbo poguben se za njo. Srednji vek pac. Nasljednje so potem naglave rute in zakrivanje obrza
soncarica84
02. 09. 2021 09.57
+1
AntiMarksist
02. 09. 2021 10.02
-3
A niste levicarji baje tisti, ki imate empatijo, socutje in se borite za vse mogoce in nemogoce zrtve? Kaj pa nedolzni otroci? Zakaj je prevec pricakovati od miljonov zensk (in moskih, samo baje oni nimajo besede pri tem) da ne pobijajo nerojenih otrok in da preprecijo zanositev?
xyz01
02. 09. 2021 10.06
+1
Samo tiste, ki imajo denar bodo lahko hodile v druge države, tiste, ki denarja nimajo pa se bodo posluževala raznih mazačev. Posledično bo več zastrupitev, komplikacij in celo smrti.
xyz01
02. 09. 2021 10.07
-1
O čem ti pišeš? Pobijanje nerojenih otrok? Sodiš v srednji vek, ko še niso poznali znanosti in anatomije.
Grozno
02. 09. 2021 10.10
+5
Dragi, omejeni, AntiMarksist, saj se zavedaš, da kontracepcija včasih tudi nenačrtovano spodleti, ne? Razumem, da v praksni nimaš izkušenj s tem ampak bi vsenno mogel vsaj slušati o temu, če tudi v praksi nikoli nisi imel priložnosti, da bi kaj takega izkusil.
AntiMarksist
02. 09. 2021 10.28
+1
Seveda se.. samo ko govorimo o miljonih splavov, ki so "vse smo naredili, pa vendar je spodletelo" ne verjamem vec tem argumentom. Ze tako ali tako je jasno da je vse skupaj politicno motivirano in kaj je zadaj, kar je se razlog vec da se vam postavimo po robu. Levi samo lazete in manipulirate. Polno besed kot "empatija" pride iz vas, vase posledice pa so moralno povsem bankrotirane. Popuscanje komunistom ne pelje nikamor, samo se v nove napade na naso kulturo. Ali se zavedate kaj caka vas levicarje, ce uspete uniciti civiliacijo?
Grozno
02. 09. 2021 10.58
+1
Kaj ma kličeš levi? Kje sem rekel, da sem levi? Nisem levi, nisem desni in nisem komunajzer, vendar vseeno mislim, da ima ženska končno pravico, da se odloči, ali bo imela otroka ali ne. Sej drugače na to na kar namiguješ lahko še vedno storiš. Preden gre narediti splav, se z njo preprosto pogovoriš, ji poveš, da boš ti vzgajal in skrbel za otroka, da od nje ne rabiš nič. Mislim, da vsaka normalna nebi imela problema s tem.
Grozno
02. 09. 2021 11.05
+1
Ampak to ti pa spet ni prov, ne? "Otrok rabi mamo in očeta" zaradi tega ima, da je zraven in da sodeluje pri vzgoji, četudi tega nikoli ni hotela. Omejeno, res, kle mi uletel pričat neke zgodbice iz srednjega veka in biblje.
AntiMarksist
02. 09. 2021 12.10
+0
Zenska ima pravico do dolocene tocke. Ko skupek celic rata "clovesko bitje" in clovekove pravice. Kdaj to rata lahko debatiramo, samo nekje se zgodi ta prehod. V teksasu so se odlocili za "ce utripa srce je ze clovek"..
soncarica84
02. 09. 2021 09.52
-2
Zenska najde nacin, da se otroka znebi. Pac bodo eni na tem bolje sluzili.
AntiMarksist
02. 09. 2021 09.56
-2
Ce je tako zelo pametna, zakaj ne more biti prej tako zelo pametna? A je res tako zelo tezko uporabljati kontracepcijo, sploh ker obstaja toliko razlicnih metod? Kje je vasa empatija do otrok?
heartbreaker
02. 09. 2021 10.03
+0
se najde tud način, da se ga ne "znebi". rodiš in oddaš v rejo. A je tolk težko to narest?
AntiMarksist
02. 09. 2021 10.46
-1
Ja, ampak, ona bo potem morala skozi nosecnost in porod. Bo dobila strije.. lazje je splav..
soncarica84
02. 09. 2021 16.28
Heartbreaker.... Malo se informiraj glede otrok, ki so v reji in v sirotisnicah.
soncarica84
02. 09. 2021 16.31
Antimarksist, otroka ne naredi zenska sama. Malo spolne vzgoje ti ne bi skodilo.
AntiMarksist
02. 09. 2021 09.45
-9
Novo pravilo v Teksasu je.. "ce bije srce je ze otrok".. vsi tisti, ki podpirate pobijanje otrok, hkrati pa se derete kako empateticni in dobri ste se probajte vprasati.. ali ste res? Ali si otroci ne zasluzijo empatije in dobrote in zascite?
Argentumonium
02. 09. 2021 12.14
Ne bom se spuščal v razpravo o splavu, ampak če se človek malo poglobi v znanost in biologijo nasploh, je logično, da pri zarodku bitje srca ne pomeni tudi zavesti. Srce začne biti, da lahko telo deluje, koliko so pa možgani razviti, pa je drugo.
Lutra Lutra 1
02. 09. 2021 09.44
+6
Vedno bolj je jasno, da so ZDA s talibani sklenili dogovor o umiku iz Afganistana. S seboj so peljali tudi njihove vrednote.
AntiMarksist
02. 09. 2021 10.30
-1
Z razlogom hoce Biden naseliti te tujce v Ameriko. Bodoci BLM.. levi vedo kaj pocnejo in nic kaj lepega ne bo..
tash73
02. 09. 2021 09.37
+8
Res gre cel svet v srednji vek
AntiMarksist
02. 09. 2021 10.05
-3
Zakaj? Ker nekateri zelijo enake pravice za vse, tudi nerojene otroke?
Metalllca
02. 09. 2021 09.36
-2
Njihova država njihova pravila
tash73
02. 09. 2021 09.39
+4
Ponesreči sem ti dala plus. Kašna njihova pravila! Dokler ne bo moški donosi otroka nima pravice vtikati se v žensko telo. Pa sama ne bi delala splava, če ne bi bilo kaj hudo narobe. Ima pa vsaka ženska pravica sama to odločit, ne pa skupina starih prdcev ki so se prilimali na stol
Thor
02. 09. 2021 09.46
-1
Dokler ne bo moški donosi otroka nima pravice vtikati se v žensko telo. BREZ MOŠKEGA VTIKANJA V ŽENSKO TELO TUDI NOSEČNOSTI NI
AntiMarksist
02. 09. 2021 09.47
-4
Ko enkrat nehamo govoriti o skupku celic in zacnemo govoriti o cloveskem bitju s pravicami, ni vec stvar samo "pravice" matere. Nezasciteni sex lahkp vodi v nezazeljene posledice..