Znanost in tehnologija

Avtor umaknjene študije o covidu-19: Bil je ovira pri delu, vse, kar je rekel, je bilo treba preveriti

New York, 28. 07. 2020 10.22 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 6 min
Avtor
Natalija Švab
Komentarji
70

Njegovi izsledki so maja precej pretresli strokovno javnost. Dr. Sapan Desai je s kolegi objavil dve študiji. Najbolj odmeven podatek? Antimalarik hidroksiklorokin, ki ga je za zdravljenje covida-19 priporočal celo ameriški predsednik Donald Trump, naj bi pospešil smrt pri pacientih s covidom-19. Številni so bili na nogah. Nekoliko bolj v zatišju pa je minil umik študij, ko je bilo ugotovljeno, da so rezultati pridobljeni na sumljivih podatkih. New York Times zdaj razkriva, da gre za zdravnika, ki ima rad bližnjice, njegovi nekdanji sodelavci pa pravijo, da ni vreden zaupanja.

Hidroksiklorokin se je znašel v središču sporne študije.
Hidroksiklorokin se je znašel v središču sporne študije. FOTO: AP

Dr. Sapan Desai je sredi globalne pandemije novega koronavirusa poskrbel za enega največjih "medicinskih škandalov zadnjega časa". Torej v času, ko je veliko neznank, ljudje pa upajo, da bodo vsaj iz strokovnih krogov prihajale zanesljive informacije, si je privoščil "spodrsljaj", ki v marsičem spominja na kasneje prav tako umaknjeno študijo Andrewa Wakefielda, ki je na podlagi dvomljive raziskave trdil, da je "dokazal" povezavo med cepivi in avtizmom. Študija še danes straši ljudi in poganja odpor proti cepivom, čeprav je bila večkrat ovržena. 

Podobno je tudi Desai uspel ljudi prestrašiti ravno v najbolj nepravem času, ko je v boju proti covidu-19 na voljo relativno malo zdravil, strah - tako za zdravje kot ekonomijo - pa velik. Na koncu  se je izkazalo, da je nauk njegove zgodbe predvsem v tem, da je lahko tudi znanost slaba, apetiti po slavi pa preveliki.

Desai naj bi imel rad prepoznavnost. Te dni sicer zanj uporabljajo bolj pridevnike, ki se nanašajo na razvpitost kot pozitivno slavo. In v New York Timesu so mu tokrat posvetili izjemno dolg zapis, ki je nastal na podlagi raziskovanja njegove kariere. Poglejmo torej, kdo je mož za zadnjo študijo, ki meče slabo luč na znanost in pomaga vsem, ki sejejo dvom v znanost. 

Desai je diplomiral pri devetnajstih, ko je bil star 27 let, je bil že zdravnik z doktoratom. Do leta 2014 ni bil le vaskularni kirurg, dokončal je tudi program MBA in se podal v poslovne vode, ob tem pa je bil še raziskovalec, ki je objavljal v strokovnih publikacijah. 

Ko se je pojavil novi koronavirus, je videl priložnost, da še nekoliko izboljša svoj položaj v strokovni skupnosti. Skupaj s sodelavci je objavil dve študiji, najbolj je odmevala tista, ki je trdila, da uporaba hidroksiklorokina za zdravljenje pacientov s covidom-19, prispeva k njihovi smrti. Odmev je bil tako velik tudi zato, ker je to zdravilo propagiral ameriški predsednik Donald Trump, ki je zato postal tarča posmeha in kritik, da podpira uporabo smrtonosne snovi. 

Nekoliko manj na očeh javnosti se je nato začel klopčič razpletati. Nekaj tednov potem, ko so drugi raziskovalci po svetu začeli opozarjati, da podatki v študiji ne držijo, sta bili študiji umaknjeni. Izkazalo se je, da Desai surovih podatkov ni skrival le pred svetom, ampak tudi pred avtorji, ki so skupaj z njim podpisali študijo. Je pa zatrdil, da so bili pridobljeni iz množice podatkov družbe Surgisphere, ki jo je na noge postavil v času specializacije. 

Zdaj umaknjena študija je povzročila plaz kritik in dvomov, dala je zagon teorijam zarote, javnost se je začela spraševati, koliko je sploh mogoče zaupati strokovnim navodilom sredi pandemije, ki je takrat že začela postajati tudi vse bolj predmet političnih delitev. V ZDA so šle stvari tako daleč, da je začel del strokovnjakov podpisovati peticijo, da se antimalariki izločijo iz nabora zdravil, ki jih uporabljajo za zdravljenje bolnikov s covidom-19, čeprav so drugi podatki kazali, da pomagajo in je umiku nasprotovala tudi FDA. 

Umik študi je, tako New York Times, spodbudil nekatere nekdanje sodelavce zdaj 41-letnega Desaija, da javno spregovorijo o njegovem delu. Opisali so ga kot človeka, ki išče bližnjice in pogosto olepša svoje reference in dosežke, da bi hitreje uresničil svoje ambicije. 

Desai je trdil, da ima veliko bazo podatkov, ki jo analizira s pomočjo AI. A surovih podatkov ni videl nihče, niti soavtorji študije.
Desai je trdil, da ima veliko bazo podatkov, ki jo analizira s pomočjo AI. A surovih podatkov ni videl nihče, niti soavtorji študije. FOTO: Shutterstock

Prav tako naj bi bil nezanesljiv zdravnik, ki naj bi ga bolj kot nega pacientov zanimala raziskovanje in objavljanje. 

"Nikoli nisi mogel zaupati ničemur, kar je rekel. Vse je bilo treba preveriti," je za NYT dejala Vanessa Olcese, ki je z njim delala v medicinskem centru univerze Duke. Njegovi sodelavci naj bi se tudi spraševali, kako je mogoče, da je kljub dvomljivemu delu vedno napredoval na naslednjo stopnjo izobraževanja.  

Nekoč naj med nočnim dežurstvom ne bi odgovarjal na klice, na koncu pa pojasnil, da ni bil dosegljiv, ker je oživljal dojenčka, čeprav je glavna sestra zanikala, da bi tisto noč sploh imeli takšen tak primer. Olcesejeva je dejala, da je bil Desai "ovira pri delu"

Njegove težave so se nadaljevale tudi na univerzi v Teksasu, kjer je nekaj nadrejenih zahtevalo, da ga izključijo, a mu je v bran stopil vodja oddelka dr. Hazim Safi. Pomagal mu je, da je tam zaključil študij. Menil je namreč, da mu kolegi polena mečejo pod noge zaradi ljubosumja in razlik v osebnosti. 

Februarja je sicer pustil službo v Chicagu, kjer je v eni od bolnišnic delal od leta 2016. Novinarji so na sodišču izbrskali, da so bile proti njemu vložene tri tožbe zaradi slabega dela. Njegov predstavnik je sicer zanikal, da bi bile upravičene. Se pa ena nanaša na primer, kjer naj bi bilo njegovo zdravljenje krivo, da so morali pacientu amputirati del noge, drugemu pa del črevesja. 

Vsa ta leta je sicer delal tudi na razvoju družbe Surgisphere, ki je razvila produkt QuartzClinical, kjer naj bi se zbirali anonimizirani zdravstveni podatki pacientov iz več kot 1200 bolnišnic v 45 državah, skupaj naj bi imeli podatke že več kot 240 milijonov pacientov. 

Sapan Desai se je zdaj umaknil iz javnosti.
Sapan Desai se je zdaj umaknil iz javnosti. FOTO: YouTube: TRT World Now

Obstoj baze sicer ni jasno potrjen, Desai je vedno zatrjeval, da je projekt v skrivnost ovit zaradi varovanja podatkov. So pa pri NYT govorili z nekdanjo zaposleno, Ariane Anderson, ki je dejala, da gre za podatke, ki jih je zaradi različnega načina vnosa zelo težko primerjati in da naj bi samo za organizacijo podatkov o 200 pacientih potrebovala dva dni. Koliko bolnišnic je dejansko vključenih v sistem, ni vedela. 

Ampak prav ti podatki naj bi bili podlaga za sporni študiji. Desai je namreč zagovornik uporabe AI za analizo podatkov in sprejemanje zaključkov. Vseeno mu je maja uspel veliki met - objavi v dveh najbolj prestižnih strokovnih publikacijah. 

Prva študija je trdila, da izsledki temeljijo na 8.910 covid-19 pacientih iz 169 bolnišnic v Aziji, Severni Ameriki in Evropi. Ugotavljala je, da kardiovaskularne bolezni pripomorejo k slabemu razpletu bolezni, da pa ni dokazov, da bi imela zdravila proti visokemu krvnemu tlaku škodljiv vpliv. Še več, nakazovalo se je, da morda celo pomagajo. Študija je bila objavljena v The New England Journal of Medicine. 

Študija, ki jo je objavil The Lancet, pa je ocenila, da "Trumpov" antimalarik hidroksiklorokin pacientom ne pomaga, ampak jim škoduje. Avtorji so trdili, da so analizirali podatke skoraj 100.000 pacientov iz 671 bolnišnic na šestih kontinentih. Rezultati so bili skrb vzbujajoči - pri pacientih, ki so jih zdravili s klorokinom in hidroksiklorokinom, naj bi se petkrat pogosteje pojavil nepravilen srčni ritem, pri njih naj bi bila večja verjetnost smrti. 

Čeprav je šlo za "opazovalno študijo", je hitro in glasno obkrožila svet. Komentator na CNN jo je označil za prelomno, celo WHO je zadržala nekaj kliničnih testiranj s temi zdravili. Po umiku študije se nekatera sicer nadaljujejo. 

Medtem ko je splošna javnost hitela slaviti Desaija, je del strokovne javnosti začel preverjati podatke študije. Hitro so ugotovili, da je vse skupaj na trhlih nogah. Znanstveniki so zahtevali surove podatke, ki jih Desai ni nikoli predstavil, njegovi soavtorji pa so priznali, da jih pravzaprav niso nikoli videli. Zahtevali so celo neodvisen pregled študije, a je šel Desai v boj, skliceval se je na sporazum o nerazkrivanju informacij. 

Obe publikaciji sta študiji umaknili, Surgisphere je ugasnil svojo spletno stran, Desai, ki je sprva z veseljem potrjeval intervjuje, se je zavil v molk. Škoda, ki jo je s svojim početjem povzročil znanosti, pa ostaja. 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (70)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Tukiw
29. 07. 2020 21.24
+0
Že nekompetentno faco ima. Kot bi rekel Židan, še za zobno ščetko ...
Tukiw
29. 07. 2020 21.16
+2
Sami vesoljci. Covid 19 je še kako realen. Manj kadit pa se bo zjasnilo.
flamengo
29. 07. 2020 13.35
+1
levaki so povsod isti, poden od podna
G8J
28. 07. 2020 16.48
+2
Narod pa kar naprej še naiven in verjame v izmišljeni COVID-19
Diverzanti
28. 07. 2020 14.36
-7
Kot kaže ima Sapan Desai vse prav. Zato so se spravili na njega.
GospodT
28. 07. 2020 14.28
+10
Zahvala 24ur, da se je posipal s pepelom in pogledal zadevo pod drobnogledom, sicer veliko veliko tednov po tem, ko smo opozarjali, da se moti. Hkrati pozivam odgovorne, da ne pišejo neumnosti glede Wakefielda. Vsaj njegovo študijo bi lahko prebrali, če jo že omenjate. Nikjer v študiji ne trdi, da cepivo OMR povzroča avtizem. On piše o tem, da STARŠI poročajo, da se je otrokovo stanje poslabšalo neposredno po cepljenju in da so otroci pridobili simptome avtizma. Šlo je za preeliminarno študijo, kjer je bilo potrebno nujno zapisati vse okoliščine. Nikjer Wakefield v študiji ne trdi tega, česar ga dolžite, s tem, žal, še naprej spodkopavate lastno integriteto. Do KDAJ in ZAKAJ to počnete??
Uporabnik419925
28. 07. 2020 14.26
+14
PANDEMIJA virusa COVID-19 ja eden največjih nategov v moderni človeški zgodovi takoj za prirejenim pristankom astronavtov na luni. Ne človeška noga še ni stopila na luno! Le robotske sonde brez posadke so obiskale nam najbližji naravni satelit, tako so Rusi lahko samo poslikali ostanke pristajalnega vozila Eagla, ko je pristal ter vzletel iz lune brez človeške posadke ter potrdili, da Američani ne lažejo. Van Alenov radijaciski pas: uporabite google, ko človeško telo zapusti magnetno zaščito planeta zemlje, ki ga nudita severni ter južni pol je izpostavljeno gama radijaciji z sonca. Sonce je en ogromen nuklearni reaktor, kjer se vsak dan, vsako sekundo odvija jederska fuzija. NASA je pojasnila, da so astronavte zaščitili pred vesoljsko radijacijo na 14 dnevni poti z 1-mm debelo folijo. Zanimivo vse povsod drugod uporabljajo za zaščito pred radijacijo svinčene plošče, rentegensko slikanje zlomov, poškodb, zobovja... Drugi največji nateg je bil 9.11.2001 Fals Flag atack na Newyorska dvojčka WTC 1 in 2 , Pentagon... Letalski motorji iz titana so se stopili, potni list ugrabitelja nepoškodovan, WTC-7 stavba se zruši po parih urah pisarniških požarov kot hiša iz kart na posnetkih viden samo dim nič ognja iz WTC-7 stavbe. 3 največji nateg človeštva je izbruh smrtonosnega virusa COVID-19. Now use your brains and stop acting like bunch of sheaps. Kaj je cilj vsega skupaj bomo pa zvedeli v roku 2 let ali že prej. Ko bom poznal vsaj 5-10 ljudi, ki bodo umrli zaradi COVID-19 virusa bom rekel res je nevaren. Nevaren tako kot srčno, žilna oboljenja, možganske kapi ter 100 različnih oblik raka. Zaradi katerih vsako leto umre več kot 10 ljudi, ki jih poznam na takšen ali drugačen način. Carpe Diem Ovčke. Urednik: če zbrišeš mam kopirano. Ne pustim si kratiti pravico deljenja svojega prepričanja. Cenzura svobode deljenja mnenj državljanov je znak zatiralnih režimov.
DemokracijaMolka
28. 07. 2020 14.36
+10
Kako pa vse to veš ? Oziroma si se vprašal zakaj to veš ? In kaj boš storil sedaj, ker imaš vse to vedenje?
mic3
28. 07. 2020 15.17
+8
@Krimski: The Fall of The Cabal ... poglej potem pa ropotej
Uporabnik419925
29. 07. 2020 14.32
+0
Storil ne bom nič kar je protizakonito. Bom pa ozaveščal ostale naj sami raziskujejo in ne vzamejo vsega za 100% kar jim mediji servirajo iz dneva v dan.
VolkBrenin
28. 07. 2020 13.54
+3
kar se same AI tiče....nas lahko pokoplje - dobesedno....," razmišlja " brez čustev človeka ....na podlagi vnešenih parametrov ...ki jih je lahko - neskončno - en sam napačen parameter - hote ali nehote vnešen - pa posameznika lahko stane , življenja , službe , zdravja imetja , svobode ...etc....celo države spravi v vojno....etc ...
VolkBrenin
28. 07. 2020 13.46
+5
mene bolj zanima ....kdo plačuje Dr. Sapana Desai , ki je s kolegi objavil dve študiji......kakršni pač že .....in kdo plačuje kontra raziskovalce in medicinsko sestro Vanessa Olcese....in njegove nasprotnike / malo hecno je navesti ime neke medicinske sestre in ne kopico drugih imen , ki odvržejo njegovo teorijo....brez da ga zagovarjam bi to lahko prikazalo marsikaj.....Po kakšnem ključu naj jaz zaupam " nekim " xy strokovnjakom in znanstvenikom ....??! ? ..... Znanstveniki se opetapajo znanstvenika ....Primer : Biologija prepričanj.....Nekdanji profesor in priznani znanstvenik dr. Bruce H. Lipton v njej predstavi svoje poskuse in poskuse drugih vodilnih znanstvenikov, ki natančno razlagajo mehanizme, s pomočjo katerih celice prejemajo in procesirajo informacije iz okolja......Kljub evidentnim dokazom za svoje trditve / znanstvenim dokazom / je bil zaničevan in deležen " vsega lepega " ...javno ....98 % , ki brez znanstvenih dokazov govori proti njegovi teoriji trdijo svoje ( stara dognanja , kot so jih naučili ) ...nihče ne povpraša o. njihovih dokazih - objavah z. študij in podobno......drug primer - korporatizem - jeffrey gruup - psihološki fenomen širših dimenzij....spet ne trdim , da imata oba prav....vendar , prvi ima znanstvene dokaze proti znanstvenikom - ki trdijo drugače ...in drugi ima zgovorno misel ....najbolj lahko verjamete nečemu , kar vidite in slišite s svojimi očmi in ušesi....( kar pa je že druga preobširna tema , kako predvsem pa - zakaj ....)....
VolkBrenin
28. 07. 2020 13.50
+6
za lažje razumevanje ....po celem svetu imajo različen pristop ( ki ga seveda zagovarjajo ) do zdravljenje recimo ene vrste določenega raka . ..in VSI trdijo , da je samo njihov najboljši in najbolj primeren....do trenutka , ko pride na vrsto misel in se realizira - Štefančič Marcela jr....kdor prej umre , bo dlje mrtev....
Millady
28. 07. 2020 13.55
+7
Plačujejo jih farmacevtski lobiji, tim. farmako-mafija, brez dvoma
VolkBrenin
28. 07. 2020 14.01
+3
seveda ....in komu potem verjameš ...??! ....po spletu kroži pogovor nekega našega mikrobiologa ali nekaj sorodnega , ki govori v primorskem dialektu , ki kramlja s svojo znanko v usa - če se prav spomnim v pasedeni ...prav tako dr. slovenka ...dela na sorodnem področju ...aja , sem se vmes spomnil ...o preverjanju in načinih ter zanesljivosti in smiselnosti testiranj....Jima verjeti....???!
Millady
28. 07. 2020 14.29
+9
Lahko verjameš, še bolje je, da zbereš vse prebrano na en kup in sam prideš do zaključka o tem kaj se dogaja na globalni ravni. Ne rabiš biti mikrobiolog, epidemiolog ali pulmolog, zadošča le zdrava pamet :))
Generacija56
28. 07. 2020 13.36
+1
Nekdo je brihten, iznajdljiv, a nekdo drug ima na voljo najmočnejši računalnik na svetu, ki je sposoben izračunati globalni odziv na zadani odziv.... In tako se je zgodil Jeff Bezos, ki je V ENEM DNEVU zaslužil 13 milijard dolarjev, ker so vse ovce sveta zameketale, ko jim je on zaukazal... Revčki pa še vedno gledajosvoj mobi... A je kriv, ali ni? O tem, zakaj in kako je bil pripravljen, pa je "višja matematika", hahahahaha....
devlon
28. 07. 2020 13.21
-3
brihten. in iznajdljiv
RDPESA
28. 07. 2020 13.20
+5
"""ki ga je za zdravljenje covida-19 priporočal celo ameriški predsednik Donald Trump""" Trump je tudi izjavil, da naj si ljudje vbrizgajo razkužila v telo.. Nič čudnega saj tudi pri nas se je politika dvignila čez stroko.. Zakaj? Ker jim to nalagajo kapitalisti, ki financirajo njihove politične stranke.. Tako je po celem svetu in ni važna politična barva temveč dobiček.. Raja je potrošni material..
Millady
28. 07. 2020 13.36
+10
Trump ni izjavil, da si ljudje vbrizgajo razkužila. Izjava je bila vzeta iz konteksta
RDPESA
28. 07. 2020 14.36
+3
Zatem je predlagal, da bi virus uničili z injekcijami razkužila, "skoraj kot čiščenje"... Tako nekako je bilo.. Če bi se držal politike bi bilo OK ampak se vmešava v stroko in daje izjave, ki jih ne bi smel.. Zgoraj sem napisal, da se je politika dvignila čez stroko zaradi drugih interesov.. Naj govori o stvareh na katere se spozna in medicina to sigurno ni..
Generacija56
28. 07. 2020 13.19
+0
Bil je informacijski medij, ki je preveč objavljal podatke o preminulih znastvenikih v ZDA, katerim so pripisovali velika razsvetljenja v veliko vejah znanosti. Brez detaljev, kakšen preboj so kje dosegli, le napotilo, ker, namen je bil, da se jih utiša. A že samo dejstvo, da so nato "zaplavali" v stilu podmornice, zagotavlja, da je bil razlog. No, sedaj tudi medija ni več. So ga ugasnili....
Zentrum
28. 07. 2020 13.00
+7
Seveda. En doktor je kriv za nezaupanje ljudi. Ne manipulacije in agende medijev, ki trajajo že vsaj od prve svetovne dalje, ah kje pa. Ta doktor si zasluži ves gnev in linč.
lambily
28. 07. 2020 13.00
+8
Za lažnive medije je dovolj da trump izjavi kako je nekaj koristno. Naredili bodo vse da ga potolčejo. Fauči je propagiral to zdravilo pri zdravljenju virusnih bolezni že leta 1990. Ko je Trump hotel da ga uporabljajo za covid, je vse pozabil in mu zabil nož v hrbet. Svojci umrlih v Ameriki bodo iztožili bajne vsote od zdravnikov in bolnišnic, ki so verjeli Trumpovim sovražnikom in niso dovolili zdravljenja. Malo poguglajte, pripravlja se velika stvar. Ubogi demokrati ki so hoteli s tem preprečiti Trumpovo zmago na volitvah se zaletavajo v steno. Na srečo ljudje niso več tako neumni. In izgubiti svojca zaradi političnih spletk (ne zaradi tipa ki ga tu opisujejo, to je samo POP tv obramba), je ne samo boleče ampak je ljudi razbesnelo. Trump ima zmago že v žepu. Ravno včeraj v medijih: Zaradi tega je umrlo na deset tisoče ljudi.
Millady
28. 07. 2020 13.19
+8
Zmaga Trumpa je vprašljiva, žal, preveč je odprtih front, z vseh strani ga napadajo njegovi domači
Krta?a 21
28. 07. 2020 12.58
+13
Je pa zlo važn da ovce verjamete vse kar prek bill gatesa pove who. Dragi moji, bill gates ni ekspert za cepiva. Je le en programerček ki je ibmu ukradel patent za windowse. Mal preverjajte kdo in kako vam servira podatke.
Krta?a 21
28. 07. 2020 12.53
+3
Zdravilo ni eno samo, zdravil je več. Problem je le v tem, da bo farmacija vse po spisku razglasila za šarlatanstvo. Nima se smisla bost s farmacijo. Kdor je pameten jih bo poiskal, drugi pa na ventilator. Narava je neizprosna...
User1063544
28. 07. 2020 12.45
+18
Zdravilo samo po sebi ne deluje proti Kovidu; Deluje pa v kombiunaciji z cinkom. In tukaj so beležili neverjetne rezultate v manj kot 24 urah... Ampak to je zarota, laž, fa*e ne*s itd.... Saj kot veste, kar javni medij reče, je avtomatsko res..
User1063544
28. 07. 2020 12.45
+2
Pa poglejte kaj je nedovoljena beseda.... (*)
AxisDeus
28. 07. 2020 12.30
+23
Nikoli prej niso ljudje bili tako arogantni, kot danes. Včasih se je mesar, učitelj, odvetnik, kdorkoli, zavedal, da se mora držati svojega foha, na ostale pa gledati s spoštovanjem. Danes pa ljudje, ki v resnici ne znajo napisati niti preproste formule pentobarbitala, "prebirajo" in bojda celo razumejo resne farmacevtske in druge izsledke, ki jih ponuja stric Google, ni treba niti v knjižnico in na par predavanj iz univerzitetne biokemije, to je vse izguba časa, in se prepirajo s strokovnjaki o tem, kaj je v resnici v cepivih. Bojim se takih ljudi, priznam, in izgubljam voljo, da bi z njimi sploh debatiral, saj s tem škodim živcem in samemu sebi - tisti so kot neprebojen zid, saj vsak racionalen argument odbijejo z novo, prav tako absurdno in laično teorijo, kot bi gluhemu kričal. Gripe so in bodo vedno nevarne, ker se ekstremno hitro cepijo na nove in nove seve, zato se motite, če mislite, da bomo pri Covidu končali. Ko se bo zaradi vse pogostejše in vse večje konzumacije antibiotikov razvila že rezistenca (že zdaj imamo ponekod ta problem), bomo šele v večji kaši.
AxisDeus
28. 07. 2020 12.38
+16
Da mi ne bo kdo očital, ker sem del komentarja očitno zbrisal: rezistenca na bakterije. Proti virusu so antibiotiki povsem nemočni.
Geres
28. 07. 2020 12.39
+25
Z marsičem se strinjam. AMPAK tudi zdravniki imajo tle svoj delež. Če prideš k nekemu do konca arogantnemu zravniku in si z njegove / njene strani obravnavan kot bizgec, ki itak ne bo nič razumel in moraš samo tiho bit, potem greš pač po informacije danes na splet. In od tam do teorij zarote je samo korak.
Krta?a 21
28. 07. 2020 12.40
-21
Dej ne joki. Da se ne prepiram dalje s takimi gumpci tvojga kova "od foha". Začniva pri dokazu za virus? Ga imaš? Miljon evrov nagrade.
Generacija56
28. 07. 2020 12.47
-7
Ti pa ga boš IZPLAČAL, milijonček? Hahahahaha... Neverjeten nivo komunikacije... Ljubček, za milijonček dobiš betonske škornje, za milijardo pa sploh ne bi debatirala... O čem ljudje sploh komentirate? A se ZAVEDATE, kaj so ameriške korporacije za ta denar pripravljene narediti? ZRUŠITI VLADO, KUPITI CELOTEN MEDIJ! Sedaj pa človek bere ze pamflete, ki niso vredni elektrike, porabljene, za objavo....
AxisDeus
28. 07. 2020 12.50
+10
Geres: tega se zavedam, posledica tega je tiha privatizacija zdravstva, kjer je nižja kasta preobremenjena in premalo plačana, višja pa preobremenjena na račun zasebnega polnjenja žepov in sočasnega socialističnega ostanka sistema javne zdravstvene ambulante. Nastrada bolnik, ki je le številka in obravnavan po liniji odpora, ki je pogojen z (ne)vezanim denarnim vložkom. Ampak to nima veze s tem, ali je cepljenje učinkovito ali ne, ali kot laik lahko o čim razsojaš ali ne, to bi moralo biti nekemu sorazmerno inteligentnemu človeku jasno. Ko mi nekdo pametuje, da smo davico in tetanus odpravili z boljšo higieno, bi se najraje šel nekam zakopat. Krtača: ne, nimam. Virus nedvomno je, vprašanje kakšen in kateri, ter kako deluje, če je tak, kot ga medijski konstrukt predstavlja, ne more vedeti nihče, ker zanesljivih in neodvisnih informacij ni, predvsem pa ni kriterijev, da bi informacije lahko sfiltrirali. Point je, da bomo po Covidu kmalu, v letu ali dveh, spet imeli nek nov virus, in zatem še kakšnega. Nimamo zadnjič take situacije.
Krta?a 21
28. 07. 2020 12.51
-9
Da sem prebral tvoj odgovor z zelo veliko dokazi, mi je na tel požrl 5% baterije, tko da ne bom več bral. Torej kje smo ostal, aja, dokaze na mizo.
Zentrum
28. 07. 2020 13.22
+3
Krtača, saj imajo dokaze. Vsak dan testiramo več kot tisoč ljudi in najdemo okužene. Z nezanesljivimi testi. Pa kaj potem, če na embalaži piše, da testi niso namenjeni v diagnostične namene. To so samo brezvezne črke na plastiki.
preprostež
28. 07. 2020 12.16
+28
Farmacevstka industrija je neusmiljena.
Thinc25
28. 07. 2020 12.37
-7
prep...! Imaš prav, vendar farmacevtska industrija ni sproducirala tega virusa!
Geres
28. 07. 2020 12.41
+11
Lahko probaš preživeti brez. Že ko boš imel hudo angino, boš vesel, da obstaja. Alternativa je revmatična vročica in adijo srčne zaklopke. Podobno v primeru škrlatinke. Pa če bodo šle samo zaklopke, bo še dobro.