Znanost in tehnologija

Kaj vse omogoča virtualna resničnost?

Celje, 15. 12. 2021 06.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
Uroš Ferrari Stojanović, 24 UR ZVEČER
Komentarji
12

Zahtevne kirurške operacije, videoigre, potovanja – vse to virtualna resničnost že omogoča. Pa bi lahko slovensko znanje pomenilo nov preboj v tej tehnologiji? Podjetje Fit & Beat iz Celja kot pionir razvija področje potrjevanja licenc za različne vrste aktivnosti, vse to z uporabo očal za virtualno resničnost. "Fit & Beat je velik del t. i. metaverse projekta, mostu med digitalnim in fizičnim svetom, ki dejansko spodbuja še več interakcije in medsebojnega druženja ter sodelovanja," je dejal direktor podjetja Mark Kalin.

Več videovsebin
  • Iz 24UR ZVEČER: Mark Kalin o virtualni resničnosti
    03:24
    Iz 24UR ZVEČER: Mark Kalin o virtualni resničnosti
  • Iz 24UR ZVEČER: Kaj vse omogoča virtualna resničnost
    03:23
    Iz 24UR ZVEČER: Kaj vse omogoča virtualna resničnost

"S pomočjo produktov, ki jih razvijamo, in aplikacije, ki bo ena od prvih, ki bo omogočala, da si za uporabo nagrajen in spodbuja zdrav življenjski stil, bomo skušali uporabniku približati virtualni svet," je dejal Kalin in pojasnil, da bodo posamezniki s pomočjo virtualne resničnosti trening lahko opravili kjer koli. Poleg tega si posameznik lahko izbere svojega trenerja in naredi poljuben trening, pa naj bo to tek, veslanje ali fitnes. "Vse skupaj delaš s pomočjo igrifikacije, torej na zabaven način," je dodal. 

Virtualna resničnost ne omogoča zgolj nevarnih športov in vsega, kar je v resničnem svetu prepovedano. Že zdaj se s pridom uporablja v zahtevnih tehničnih in kirurških operacijah, predvsem pa videoigrah. "Vse, kar je danes že omogočeno na internetu in preko socialnih omrežij, se postopoma seli v virtualni svet. Mi pa želimo svoje produkte ponuditi v virtualnem svetu, da bo posameznik lahko s svojim avatarjem opravljal treninge," je dejal Rudolf Leban iz podjetja Fit & Beat.

Ekipa 24UR je v objektiv ujela tudi enega od ambasadorjev projekta Benjamina Radiča, ki je profesionalni bodybuilder in med drugim tekmuje na tekmovanju MuscleMania. "On uporablja očala za tako imenovano mešano resničnost, kar pomeni, da hkrati vidi tako realni svet kot digitalnega v interakciji," je dejal Mladen Ljubišić, razvijalec tehnologije. "Če bi to bilo to na primer pri vas doma, bi ga lahko skozi ta očala spremljali in videli, kako pravilno izvesti vadbo," je dodal.  

Eden od ambasadorjev projekta je profesionalni bodybuilder Benjamin Radič.
Eden od ambasadorjev projekta je profesionalni bodybuilder Benjamin Radič. FOTO: POP TV

Uporabniki bodo lahko pogledali tudi pod kožo svojega trenerja in videli, kako delujejo njegove mišice. "Tudi mišice in skelet bi lahko razstavili. Če na primer delaš vaje za ramena, boš videl, kako se določenih vaj ne izvaja. Vizualno je prikazano tudi, zakaj ne," je pojasnil Ljubišić. XR (extended reality) nam fizično resničnost, v kateri živimo, razširi v več dimenzij. "Ponavadi vizualno, ampak podkrepljeno z zvokom, včasih tudi z gibanjem, če govorimo na primer o simulatorjih," pojasnjuje Matjaž Požlep iz podjetja Art Rebel 9.

Kakšna je trenutna raba te tehnologije? Vključena tudi blockchain tehnologija

"V glavnem se uporablja v igričarstvu, počasi pa dobiva prostor tudi v muzejih in doživljajskih parkih," pojasnjuje Požlep. Sistem Play to Earn pa uporabnikom omogoča, da skozi igro in vadbo pridobijo žetone (tokine) in se hkrati učijo pravilne izvedbe vaj. Ekosistem fizičnega in virtualnega fitnesa pa poleg tehnologije umetne inteligence vključuje tudi veriženje podatkov, blockchain.

"Tudi blockchain predstavlja neko nadgradnjo sodobnega interneta, ki je bil doslej centraliziran, zdaj pa gremo v decentraliziran sistem, kjer so podatki razpršeni na več računalnikov po svetu, posledično pa so varnejši, lažje dostopni in bolj učinkoviti," je dejal Leban. 

Kriptožeton, ki ga uporabnik z vadbo pridobi, pa v blockchainu, verigi podatkov, omogoči trajen zapis, dokaz o opravljeni dejavnosti, s katero uporabnik lahko pridobi tudi licenco. Koncept je, poleg osnovnih uporabnikov, zanimiv tudi za zavarovalnice, zdravstvene ustanove, pa tudi delodajalce.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (12)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

ni_mi_vse_eno
19. 12. 2021 20.58
Zato so kamere brez AI brez vrednosti, saj lahko beležijo podatke, vendar v množici podatkov se vse izgubi. AI po drugi strani pa bo opazila, da je namesto avta pešec na cesti in opozorila nadzorni center in znižala hitrost v tunelu z utripanjem rumene ... etc. In gledali smo dva mladca sprehajati se v tunelu. Brez AI pa ne bi bilo efekta.
ni_mi_vse_eno
19. 12. 2021 20.54
Kamera ni opazovalec. Kamera je samo naprava, ki beleži podatke. Opazovalec (Zavest) pa potem podatke detektira in spravi v našo simulacijo. Zato je tako šokanten rezultat merjenja pri eksperimentu dvojne reže. Ko so detektorji prižgani in opazovalec opazuje, nastanega dve piki (delec). Ko so bili detektorji ugasnjeni, je bila valovna distribucija možnosti (valovanje). Ko pa bili detektorji prižgani, vendar ni nihče pogledal podatkov in nato so podatke izbrisali. Bilo je tako, kot da ne bi nikoli detektorji delali (="Double slit experiment record but not look at it"= Eksperiment dvojne reže, detektor snemal, vendar nihče ni gledal"). Rezultat eksperimenta je logični zaključek, da je vse simulacija možnosti, dokler opazovalec ne opazi. Tako, kot v igrici. Če ne igraš igre, se simulacija ne izvaja.
ni_mi_vse_eno
15. 12. 2021 15.51
Velika skrivnost je, da mi že živimo v virtualni resničnosti. Dokaz je eksperiment dvojne reže (quantum eraser experiment). Dokler ni opazovalca, je vse samo verjetnostna distribucija možnosti. Ko pa je opazovalec, pa "verjetnostna distribucija možnosti kolapsira v delec". Mi nismo naše telo (NDE, dr. Ian Stevenson ... etc), ampak vsako noč zapustimo našo simulacijo in gremo v druge simulacije izkušat zadeve, ki jih tu ne moremo. Sanje so v času sanjanja za nas resničnost.
Space Voyager
16. 12. 2021 10.00
dante
16. 12. 2021 17.59
opazovalec je že, zato pa imamo toliko kamer v tej novi digitalni evropi
preprostež
15. 12. 2021 14.13
Neuporabno v trenutni obliki. Naslednja generacija, prosim!
rcarlos
15. 12. 2021 10.26
+2
Tile "metaverse" projekti znajo bit hit naslednje leto, tako kot letos Shib, doge in ostali "meme" coini 😉
joze drugi
15. 12. 2021 09.28
-2
Z veliko neumnimi rečmi se da obogateti, vendar bom nekako z lepimi besedami povedal da ta, mislim da ni na pravi poti, no... mogoče pa z "malo" sreče...
Hodler
15. 12. 2021 08.39
-2
Imam Rift S že kaki 2 leti...vsega skupaj je bil v uporabi 5-10h. Je zanimiva tehnologija, ampak bo potrebno še nekaj let da se razvije v nekaj kar je nekaj uporabnega.
blazter
15. 12. 2021 08.38
+1
Glavobol ekstra klase.
Andrej Volaj
15. 12. 2021 08.32
+0
...s pomočjo igrifikacije 😊😉😄
gnoj222
15. 12. 2021 08.05
+0
Metaverse. Naslednji korak v filanju možgančekov s smetmi.