Znanost in tehnologija

Veliko vznemirjenje in adrenalin, pa tudi finančni zlom in depresija

Ljubljana, 20. 06. 2021 10.38 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 11 min
Avtor
Kaya Kamenarič
Komentarji
361

Kriptovalute so v samem začetku vzbudile interes pri zelo majhni skupini navdušencev. Z leti, tudi z rastjo vrednosti, predvsem pa s krepitvijo zaupanja v novo tehnologijo, pa so izredno hitro pridobivale veljavo tudi v širši populaciji. A kljub ideji, da bomo s kriptovalutami "na hitro zaslužili", je vredno razmisliti o vlaganju na dolgi rok in se zavedati, da lahko vse, kar bomo vložili, tudi izgubimo. To poudarjajo tako na Logoutu kot tudi vlagatelja, ki sta z nami delila svojo pot in razloge, zakaj se jima zdi vlaganje v kriptovalute smiselno.

Kriptovalute so v zadnjih nekaj letih hitro pridobile ogromno pozornosti tudi v širši populaciji. Danes jih priznavajo celo nekatere banke, trg pa se zaradi zaščite uporabnikov vedno hitreje tudi regulira. "Živimo v času družbenih omrežij in predvsem neodvisnih in neformalnih virtualnih skupnosti. Informacije se hitro širijo," pravijo na centru pomoči pri prekomerni rabi interneta Logout.

29-letni Jure je eden tistih, ki so se s kriptovalutami začeli ukvarjati zaradi želje po hitrem zaslužku. Z njimi se je seznanil že leta 2013, ko so bile za večino še nepoznane, v trgovanje pa se je poglobil leta 2018. "Potem pa začneš malo raziskovati, v kaj točno si vložil denar, in vidiš, kaj kriptovalute sploh so in zakaj so uporabne," je pojasnil. Meni, da kriptovalute predstavljajo kar nekaj inovacije, a misli, da je večina kriptovalut – in ni jih malo – nepotrebna in da bodo po vsej verjetnosti tudi propade. Odkar je začel vlagati, je svoj vložek povečal za 350 odstotkov, "kar v svetu kriptovalut verjetno ni nič posebnega," je dejal. 

Vlaganje

Jure sledi ideji, da bodo kriptovalute ohranjale vrednost denarja. "V primerjavi z delnicami, nepremičninami in kovinami je zaščita pred inflacijo boljša. Mislim, da to funkcijo trenutno opravlja celo bolje kot zlato," je dodal. Večinoma vlaga prav v bitcoin (BTC), a ima tudi nekaj ostalih večjih kriptovalut, kot so ethereum (ETH), litecoin, cardano, chainlink itd. "Te imam bolj za dnevno trgovanje in niso dolgoročna investicija," je dejal in pripomnil, da ga bolj kot tehnologija blockchain zanimata investiranje in trgovanje. "Glede na to, da so kriptovalute še precej nova stvar, je možno z njimi veliko zaslužiti," je dodal.

28-letni Danijel, ki primarno vlaga v BTC, ETH in smartlands (SLT), se je po drugi strani s kriptovalutami začel ukvarjati prav zaradi tehnologije, ki se skriva za njimi. "Zaradi njihovega potenciala za posodobitev oziroma evolucijo trenutnega centraliziranega finančnega sistema," je dejal in dodal, da v njih vidi tudi možnost izmenjave dobrin med posamezniki brez posrednikov oziroma bank, tako kot se je trgovalo pred tisoč leti.

Kriptovalute so produkt tehnologije veriženja blokov, ki malemu vlagatelju omogočajo, da je zraven ob samem začetku neke ideje, ta pa lahko kot inovacija, ki zelo uspešno rešuje določen problem digitalizacije družbe, in ob podpori skupnosti, ki jo zgradi, uspe do te mere, da omogoči finančno neodvisnost posamezniku, ki v tradicionalnih finančnih okoljih priložnosti za sodelovanje v tako zgodnji fazi razvoja sploh ne bi imel, pojasnjujejo na Logoutu.

Podobno kot smo internet vzeli za svojega, nato pa je spremenil podobo sveta in odnosov v družbi, je tudi tehnologija veriženja blokov v osnovi decentralizirana in – vsaj pri bitcoinu – tudi brez lastništva oz. je v lasti vseh, ki omrežje sestavljajo, dodajajo.

Podobno razlaga tudi Danijel, ki bitcoin med drugim občuduje zato, ker se v vsem tem času njegove mreže ni dalo "shekati". "Za razliko od nekaterih drugih kriptovalut," je dejal in pripomnil, da je prav zato še danes med najvarnejšimi valutami. Podobno kot Jure tudi Danijel meni, da bi bitcoin lahko, čeprav je svoje delovanje začel po principu digitalne valute, postal neke vrste digitalno zlato, tako da ne bi bil namenjen vsakodnevnem trgovanju. 

Povsem navdušen pa je Danijel tudi nad tehnologijo ethereum (ETH), saj lahko programerji poleg trgovanja ustvarjajo tudi povsem nove dAppse (decentralizirane aplikacije) na samem ETH-ju. "Omogoča tudi t. i. pametne pogodbe, ki med drugim omogočajo avtomatski digitalni podpis pogodb, kar naj bi olajšalo trgovanje, nakupe, sklepanje pogodb itd. Lahko bi povedal še veliko več, a nimava dovolj časa," je še dejal. 

Visoki donosi so zelo mamljivi, a prinašajo tudi izredno velika tveganja

"Ko govorimo o trendu in navdušenju množic, je pri kriptovalutah glavna motivacija žal še vedno špekulacija o rasti in hitrih zaslužkih. Resničnega razumevanja tehnologije, tudi zaradi dokaj specifičnih in tehničnih podrobnosti, še ni. Marsikdo si najverjetneje niti ne predstavlja, kako je v resnici videti bitcoin," pravijo na Logoutu in dodajajo, da so visoki donosi za nepoučene zelo mamljivi, a poudarjajo, da prinašajo tudi izredno velika tveganja. 

Pasti bitcoina.
Pasti bitcoina. FOTO: Shutterstock

Splošno znano je, da je vrednost večine manj znanih kriptovalut v korelaciji z gibanjem tečaja bitcoina, ki  utegne imeti tudi velike popravke in velika nihanja tečaja. Tudi do 80 odstotkov, pravijo na Logoutu. "To lahko nepoučenim in predvsem neodgovornim vlagateljem ob izgubah povzroči hude finančne in psihične stiske," pravijo in dodajajo, da že imajo prve uporabnike, ki jim nudijo psihološko pomoč. 

Jure večino informacij črpa z YouTuba, a kot pravi, je treba paziti, komu slediš. "Poslušam le tiste, ki se res spoznajo na kriptovalute, ki so se v preteklosti dokazali z dobrimi odločitvami in so uspešni dolgoletni investitorji," je pojasnil in dodal, da vsake toliko rad prebere kakšno knjigo o investiranju. Priporoča avtorje, kot sta Nassim Taleb in Robert Kiyosaki, vsem, ki jih zanimajo kriptovalute, pa priporoča knjigo The Bitcoin Standard Saifedeana Ammousa. "Pravijo, da je pri investiranju v delnice pomemben 'time in the market', pri kriptovalutah pa bolj 'timing the market' zaradi izrazite volatilnosti. In zato je še kako pomembno, kdaj vložimo," je še dejal.

Danijel informacije primarno izbrska na spletu, pri tem pa se izogiba "clickbait" člankom in standardnim Googlovim rezultatom. "Izogibam se tudi zloglasnim youtuberjem, ki vse prepričujejo, da bo kriptovaluta X dosegla vrednost Y tega in tega datuma," je pripomnil in poudaril, da je, če si v kriptovalutah, najpomembnejše, da se držiš pravila DYOR (Do Your Own Research), da torej zadevo raziščeš sam. 

"Dnevno se od nič hudega slutečih žrtev v denarnice goljufov pretakajo milijoni evrov"

Ker se mnogi na kriptovalute ne spoznajo, spremljajo različne spletne "strokovnjake" in svetovalce, a nemalokrat se zgodi, da nasveti niso tako nedolžni, v ozadju pa so drugi interesi. Na Logoutu poudarjajo, da je treba res dobro preveriti kredibilnost avtorjev različnih prispevkov. "Tam, kjer je denar, so tudi interesi goljufov, ki prežijo na žrtve," pravijo. 

"Dnevno se od nič hudega slutečih žrtev v denarnice goljufov pretakajo milijoni evrov," pravijo in dodajajo, da so slednji pri svojih pristopih zelo kreativni in prepričljivi. Zelo pomembno je, da nikomur ne zaupamo ključev in skrivnih gesel do svojih denarnic. Čeprav je večina o tem že dobro obveščena, se še vedno lahko zgodi, da kdo nasede kakšnemu banalnemu triku.

Uporabne platforme in skupine z nasveti

Obstajajo tudi precej dobre platforme, posvečene učenju finančne pismenosti, delovanju trgov, investiranju in trgovanju. Avtorje na teh platformah oceni skupnost, pravijo na Logoutu. Ena izmed takih platform je TradingView.com

"Pri nas priporočamo spremljanje Telegram ter Facebook skupin Bitcoin društva Slovenije in Blockchain think tanka Slovenije ter podcasta Aidea in Odbita do bita. Uporabniki naj pri prvem investiranju zaupajo preverjenim in reguliranim menjalnicam, kot je na primer Bitstamp," pravijo. 

Tudi Jure je v zadnjih treh letih, odkar vlaga, naletel na kar nekaj goljufov, a na srečo je prevare prepoznal, še preden so ga ukanili. "Kriptovalute so raj za goljufe," je dejal. "Opažam, da se dogaja veliko lažnih akcij, ko ti nekdo obljubi, da ti bo, če mu pošlješ svoje kriptovalute, nazaj poslal dvojno vrednost," je dejal in pojasnil, da obstajajo tudi kriptovalute, ki delujejo po principu piramidnega sistema. "Najbolj znana piramida do zdaj je BitConnect," je pripomnil. 

"Veliko goljufov je na spletu," je prepričan tudi Danijel, ki priporoča shranjevanje osebnih ključev in gesel. "Za vstop v kriptovalute predlagam popolnoma nove račune in gesla ter čim manj uporabe starih," je dejal.

Kot poudarjajo na Logoutu, so predvsem mladi tvegana in ranljiva skupina, saj imajo"nedozorel občutek za kontrolo impulzov in slabšo kontrolo čustev, bolj so nagnjeni k tveganemu vedenju, so bolj naivni in v obdobju raziskovanja, zaradi pomanjkanja izkušenj jih lahko navdaja pretiran optimizem, iščejo takojšen uspeh, nevarna pa je tudi slaba finančna pismenost". 

"Mehanizem je podoben kot pri igrah na srečo"

Najhujša stopnja posledic velikih izgub so lahko hude čustvene stiske, ki vodijo v samomorilne misli, pravijo strokovnjaki iz Logouta. "Na izgubo se posameznik lahko pripravi samo z znanjem in zavedanjem, da lahko vse, kar vloži, tudi izgubi, in v skladu s tem tudi deluje," pravijo. Taki posamezniki vlagajo previdno in so potrpežljivi in stabilni tudi takrat, ko tečaji padajo. 

V to kategorijo vlagateljev spadata tudi Jure in Danijel, ki dobro razumeta, koliko sta zmožna tvegati in koliko izgubiti. "Ves investiran denar je denar, ki si ga lahko privoščim izgubiti," pravi Jure, ki vlaga tedensko ali mesečno, ko so cene nizke, in prodaja, ko so visoke. "To je sicer preprosto reči, a je v praksi zelo težko izvedljivo," je dejal.  

Na drugi strani pa čustveno nestabilni posamezniki, ki dnevno trgujejo in ne razumejo delovanja tovrstnih finančnih inštrumentov, relativno hitro zaidejo v težave. Mehanizem je podoben kot pri igrah na srečo. "Naš center za nagrajevanje v možganih je nenehno stimuliran ob pričakovanju nagrade. V našem primeru je to pozitivna rast tečajev košarice izbranih kriptovalut," pojasnjujejo na Logoutu.

Kriptovalute kot igre na srečo
Kriptovalute kot igre na srečo FOTO:

Vlagatelji in trgovci lahko trgujejo 24 ur na dan, sedem dni v tednu. Možgani trgovcev tako ves čas pričakujejo nagrado in postopoma se toleranca na dopamin, ki se ob tem sprošča, zvišuje. Posledično posameznik tvega in vlaga še več. Pogosto tudi zato, da bo izravnal izgubo, ki jo je že pridelal. Lahko se razvije nova oblika nekemijske zasvojenosti – zasvojenost s trgovanjem s kripotvalutami, so razložili na Logoutu.

"Mislim, da kriptovalute zaradi možnosti velikega zaslužka pritegnejo hazarderje," pravi Jure, ki je prepričan, da lahko nekatere posameznike kriptovalute zasvojijo tako kot stave ali igralnice. "Meni za to ni treba skrbeti, saj nimam želje obogateti čez noč. Imam dolgoročnejšo strategijo, saj se želim s tem ukvarjati vse življenje. Je pa res, da tudi sam včasih težko zadržim emocije, ko cene močno rastejo ali padajo," je dejal. 

Tveganje za razvoj zasvojenosti je večje pri dnevnih trgovcih (day traders), medtem ko dolgoročni vlagatelji pogosto bolje prenašajo nihanje trgov in se ne odzivajo tako hitro, četudi gre za tvegane naložbe. 

"Trgovanje je lahko tudi zelo zasvajajoče," je prepričan tudi Danijel, ki priporoča disciplino in odsvetuje vsakodnevno spremljanje rasti in padcev cen. "Ko posadiš seme, ga tudi ne gledaš vsako uro ali pa vsak dan, preden zraste v drevo. Posadil si ga kot dolgoročno investicijo – in isto je s kriptovalutami," je prepričan. "Tudi Rim ni bil zgrajen v enem dnevu," je pripomnil.

"Ali se zavedam, da lahko izgubim ves svoj vložek? Da," pravi Danijel, a dodaja, da se mu zdi tehnologija dovolj prepričljiva, da je pripravljen tvegati. "Možnost za propad obstaja. Ampak to je tveganje investiranja v nekaj novega, ljudem neznanega. Kaj pa, če nam ta tehnologija spremeni življenje, transformira finančni sistem trgovanja in nam omogoči tisočero novih možnosti, na katere sploh še nismo pomislili? Pouči se in se sam odloči, jaz sem se že," je dodal. 

25 odstotkov vlagateljev trguje s sredstvi, ki so namenjena osnovnim potrebam

V anketi, ki so jo na Logoutu opravili med vlagatelji in ima sicer za zdaj še relativno majhen vzorec, se je že pokazalo, da jih 40 odstotkov doživlja FOMO, strah pred zamujanjem priložnosti, 25 odstotkov jih trguje s sredstvi, ki so namenjena osnovnim potrebam in tekočim stroškom, pri 15 odstotkih pa so posledice kompulzivnega trgovanja vidne pri osnovnih potrebah, kot so spanje, prehranjevanje in spolnost.

Veliko vznemirjenje, adrenalin in ugodje, pa tudi finančni zlom, depresija in samomorilnost

"Za kompulzivne trgovce s kriptovalutami sta značilni globoka duševna vpletenost in preokupacija," pojasnjujejo na Logoutu in razlagajo, da igralci trgujejo zaradi velikega vznemirjenja, adrenalina in ugodja, ki se sproža ob pričakovanju rasti vrednosti portfelja. "Pogosto pa trpijo tudi zaradi velikih osebnih stisk, ki se s kompulzivnim igranjem le poglabljajo in lahko privedejo tudi do skrajnih situacij, kot so finančni zlom, depresija in samomorilnost," dodajajo.

Pogosto posameznike nad vlaganjem v kriptovalute navdušijo pozitivne izkušnje znancev. A kot opozarjajo pri Logoutu, se pogosto zgodi, da tovrstne pozitivne informacije pridejo ravno v trenutku, ko je trg že 'pregret' in zrel za popravek, kar pomeni, da obstaja verjetnost, da bo novi vlagatelj doživel razočaranje. Na Logoutu zato tudi odsvetujejo, da se vlagatelji in trgovci postavljajo v vlogo finančnih svetovalcev. 

Pojasnili so še, da strah pred izgubo ni motivator neke aktivnosti, zato se pogosto ne pojavi na samem začetku trgovanja. Takrat so prisotna predvsem prijetna čustva, kot so optimizem, vznesenost in vznemirjenost. Posamezniki, ki jih je zelo strah izgube, po navadi sploh ne pričnejo trgovati. Strah pred izgubo se sicer na neki točki pojavi pri vseh, vendar kasneje, ko kriptotrgi začno padati, še pojasnjujejo.

Kako si lahko pomagam, če pri sebi zaznavam izrazite težave?

Poskrbi za varnost računov in denarnic (menjava gesel, dvofaktorska avtentikacija, 'whitelistanje' naslovov ipd.), vzemi si daljši odmor in za nekaj časa prekini aktivnosti trgovanja, o težavah se odkrito pogovori s svojimi najbližjimi, če pa je stiska prehuda, poišči strokovno pomoč, svetujejo na Logoutu in dodajajo, da se lahko obrnete tudi nanje, in sicer na brezplačno klicno številko 080 73 76.

Novi vlagatelji: razpršite tveganja, vlagajte na daljši rok in investirajte le toliko, kolikor ste pripravljeni izgubiti

Kar nekaj nasvetov ste lahko zasledili že med branjem članka, tu pa je zbranih še nekaj dodatnih. 

Jure novim vlagateljem svetuje, naj več kot 5 odstotkov denarja za vlaganje ne vlagajo v kriptovalute, dokler ne pridobijo večletnih izkušenj s trgom. "To pa še zlasti velja takrat, ko gre za večje količine denarja," je dodal. 

"Pozanimaj se, ne vlagaj v projekt samo zato, ker ti je to rekel prijatelj ali kdor koli drug," svetuje Danijel in še enkrat poudarja, da je pametno investirati le denar, ki si ga pripravljen izgubiti. "Ne jemlji posojil in ne prodajaj lastnine zato, da bi lahko več vložil," pravi. "Ustvari popolnoma nov e-mail in nova gesla za te stvari. Shranjuj osebne ključe in kode za obnovitev računov, če bi slučajno pozabil geslo. Ne deli jih z nikomer," je še dodal.

Nekaj nasvetov za nove vlagatelje so pripravili tudi na Logoutu. Med drugim naj se posamezniki ustrezno podučijo o delovanju kriptoproduktov, njihova motivacija pa naj ne bo le želja po zaslužku. "Razpršite tveganja (del prihrankov v stabilnih kriptokovancih, tokeniziranih delnicah, morda celo v NFT-jih), s strategijo HODL ustvarjajte tudi pasivni vir prihodkov na platformah decentraliziranih financ, imejte del svojega imetja tudi v tradicionalnih delnicah kriptodružb oz. družb, ki vlagajo v kriptoekosistem in kotirajo na borzi. Vlagajte na daljši rok, izogibajte se dnevnemu trgovanju in trgovanju z vzvodi, ker tega denarja v resnici nimate," svetujejo. 

"V primeru rasti unovčite vsaj del dobička oz. kolikor ste vložili na samem začetku. Ne trgujte s čustvi in ne nasedajte vplivu tako imenovanih pump&dump shem. Ne dovolite, da stanje vašega portfelja vpliva na vaš vsakdan in čustva. Poskrbite za res dobro zaščito svojih digitalnih denarnic," so še dodali.

Koronavirus pasica nova
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (361)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Blallka
01. 09. 2021 08.35
Davek bodo pobirali na kaj? Na menjavo denarja? To je dobesedno noro. Greš na hrvaško, zamenjaš evre v kune, pa država hoče 10 %. W T F. Denar je denar, pa virtualni ali papirnati.
Blallka
01. 09. 2021 08.39
Sej ko ti kupiš kune dejansko že plačaš s tem davek, provizijo za nakup. In potem podjetje, ki se s tem ukvarja plača davek. In sedaj se je država spomnila, da bo revežu pobrala cekine, ker ta veliki so že bogati in so izstopili brez davka.
dante
28. 06. 2021 11.23
Lepo je biti klošar, se ne sekiraš za izgube
Abrams
24. 06. 2021 14.44
-1
Zakaj se to greste novinarji ???? Dobro veste, da samo en stavek enega nadutega zemljana lahko ogrozi milijone naivnežev. Enako se je zgodilo z delnicami. To so navadni produkti, ki so namenjeni naivnim. Cilj je pridobit čim več malih, da se teža goljufije razporedi na tako nizek nivo, da ni odgovornosti. Kripto valute so navaden prah. In ko bo nekomu dovolj, ko ne bo več zaslužka, bo enostavno z eno izjavo zadevo ugasnil. Ali pa bo prišlo kaj novega. Mislim, da je skrajni čas, da ugotovimo, da brez dela ni jela.
Benjamin Tišler
20. 06. 2021 20.37
-1
1x se nam bo mogoče posvetilo, denar mora postati statistično nepristranska cenilka vrednosti, kWh..
Špartanec
20. 06. 2021 20.08
+0
Če že kdo misli je zdaj pravi čas, ko so vse valute padle ful
3xčipiran
20. 06. 2021 17.51
+3
Če 24 ur pišejo da je pametno vlagati v kritpto valute, bežite čim dlje stran, ker se pripravlja velik padec 😃 oni že vejo. Je pa res da se bo splačalo kupit čez kakšno leto spet👍👍😉
Chain link
20. 06. 2021 18.52
+3
Boombaar
20. 06. 2021 16.32
+4
Satoshi Namamoto, kaj bo zamenjalo bitkonje?
Satoshi Nakamoto
20. 06. 2021 16.33
-6
Ne morem normalno pisat ker mi admin briše komentarje. Potem pa izgleda kot da brez smisla nekaj pišem
Satoshi Nakamoto
20. 06. 2021 16.35
-4
V glavnem nastale bodo paralelne uradne regulirane kriptovalute. Raznih tipov in lastnosti. Kot kriptojuan, kriptoeuro, kriptodolar. Ampak ne na hitrico.
lnterReflections
20. 06. 2021 16.35
+0
On misli, da bomo leta 2100 še vedno imeli evre in dolarje oz. bo kar ameriški dolar za cel svet. Po njegovo bo vse centralne banke na tem svetu zamenjala globalna centralna banka, s katero bo upravljal Rothschild.
Satoshi Nakamoto
20. 06. 2021 16.36
-4
Satoshi Nakamoto
20. 06. 2021 16.38
-4
Morda bo nastal kak ali več globalnih reguliranih projektov kriptovalut ki bodo sprejete v velikem delu sveta. Ni nujno da vse v soglasju z ZDA
lnterReflections
20. 06. 2021 16.43
-1
Evo, a sem vam rekel!? Po njegovo naj bi bil USDT glavna kriptovaluta, ki bi jo uporabljal cel svet, vse ostalo pa bo izginilo. Rothschild pa bi določal, koliko USDT-jev lahko spravijo v obtok.
spiderx2020
20. 06. 2021 17.09
-1
kripto dolar ne bo nič drugačen in nič boljši od sedanjega dolarja ki je navadna ponzijeva shema, prav tako ga bodo printali do nezavesti v neomejenih količinah in vlekli to ponzijevo shemo še naprej do nezavesti, oziroma dokler ne bo padel na ničlo. to ni nobena konkurenca bitcoinu , kripto dolar bo podoben digitalnemu juanu: se pravi obvezen KYC, država nadzira vsako transakcijo in vam pri vsaki transakciji odbije davek, če boste pa kritični do oblastnikov, vam bodo pa zamrznili račun in vas izločili iz sistema Bitcoin je po drugi strani decentraliziran in deloma anonimen, nihče ga ne kontrolira in nihče vam ne more preprečiti, da nekomu pošljete bitcoin. prav tako vam nihče ne more zapleniti bitcoina, kar za dolar ne velja, banka vam lahko blokira račun kadarkoli
Satoshi Nakamoto
20. 06. 2021 17.16
-1
Zakaj bi bil drugačen in boljši? Sedanji dolar je kralj valut in svetovna rezervna valuta tako kot investicijsko zlato. Gotovo pa bodo tudi velike države in monetarne unije slej ko prej morale it na kake svoje paralelne kriptovalute ki ne bodo podvržene devalvacijam.
Satoshi Nakamoto
20. 06. 2021 17.17
-3
Tudi mojega podpisa mi nihče ne more zaplenit in prepovedat pa to še ni valuta
Satoshi Nakamoto
20. 06. 2021 17.19
-4
Za dolar po celem svetu dobiš kar hočeš. Drugo je kako ohranja vrednost ampak s tem so problemi vedno bili in vedno bodo. Pri vsaki zadevi.
lnterReflections
20. 06. 2021 16.14
+0
Satoshi misli, da jaz koga hočem povleči za nos. Ravno obratno. Če kdo ne zna trgovati z delnicami ali forex-om tudi s kripto ne bo znal. Če bi bil prevarant, bi rekel: "Pridi, pa ti pokažem, kako se v enem dnevu iz 100€ naredi 1000€." Takih je na yuutube-u malo morje.
Satoshi Nakamoto
20. 06. 2021 16.28
-4
Zakaj te je partizan prijavil adminu kot prevaranta?
lnterReflections
20. 06. 2021 17.50
-2
lnterReflections
20. 06. 2021 16.02
-1
"Meni, da kriptovalute predstavljajo kar nekaj inovacije, a misli, da je večina kriptovalut – in ni jih malo – nepotrebna in da bodo po vsej verjetnosti tudi propade." Prav je povedal. Razen bitcoina in etheruma trenutno res ne vidim kako, ki bi imela razlog, da še obstaja. Mogoče komu res uspe narediti kakšen boljši projekt, ampak zaenkrat ni videti, da bi ta 2 imela kako resno konkurenco.
Chain link
20. 06. 2021 16.04
-5
Maš od binanc, ki imajo svoj coin je zelo dobra investicija BNB, Theta isto take nalozbe ki imajo neko uporabo za svet so definitivno supr.
lnterReflections
20. 06. 2021 16.06
+1
Super, naj se dokažejo, vsaj zaenkrat ne vidim, da bi lahko resno ogrozila BTC ali ETH. Sicer pa je BNB token in ne kovanec.
lnterReflections
20. 06. 2021 16.07
+0
Elon Musk je npr. ljubitelj DogeCoin, pa ga z vsemi milijardami, ki jih ima, ne more spraviti na prvo mesto.
Chain link
20. 06. 2021 16.13
-1
lnterReflections
20. 06. 2021 16.16
-1
Upam! Etherum in Bitcoin cash sta edina 3 kovanca, ki jih imaš v "long" poziciji, vsi ostali so v "short". BCH je trenutno že blizu stop loss-a in me bo tudi tukaj kmalu likvidiralo, ETH pa se kar dobro drži zaenkrat.
kryptix
20. 06. 2021 16.16
+0
Doge ima druge probleme že samo da se jih vsako minuto 10000 narudari pomeni da cena nebo nikoli višja od 1$ vsaj v bližnji prihodnosti ne
lnterReflections
20. 06. 2021 16.16
-1
lnterReflections
20. 06. 2021 16.16
-1
Papyrus123
20. 06. 2021 16.20
+0
Ada bi mu lahko v parih letih postala konkurenca...Ethereum 2.0.bi mogu ponudit precej izboljsav, trenutno deluje zgolj zaradi l2 kripto kot so Polygon itd,...je pa ze ogromen sistem, kot tehnologija pa je pricel zaostajat
lnterReflections
20. 06. 2021 16.22
-1
Kdo je etherum 2, etherum clasic ali kdo drug? Jaz pri altih vedno uporabljam nižji risk: reward kot pri BTC in ETH, p tudi če imajo dober projekt
Papyrus123
20. 06. 2021 16.30
+0
Mislm, da BTC bo vseeno zlato 2.0 kot store of value..tehnologijo pa ima identicno ali boljso ze prakticno vsak projekt, ki ni meme
lnterReflections
20. 06. 2021 16.45
+0
Zlato bo vedno nezamenljivo, saj ob apokalipsi bitcoina ner moreš uporabljati, bo pa takoj za zlatom.
Chain link
20. 06. 2021 16.00
-1
Tkole je pozimi 30 januarja da bi dau 5 jurjev v dogecoin, ki sem jih mel prisparanih sem poslusal novice in kolege da je to nateg da ne bo nic iz tega, danes bi bil bogatejsi za vec kot 100 jurjev. Lp lep vikend zelim koliko ga je se ostalo.
Satoshi Nakamoto
20. 06. 2021 16.05
+0
Če bi platino kupil pred časom ali pa rodij - isto
Satoshi Nakamoto
20. 06. 2021 16.05
-1
Kopu sedaj dogecoin za 5 jurjev če upaš :)
Satoshi Nakamoto
20. 06. 2021 16.06
-1
Chain link
20. 06. 2021 16.08
+0
Hahaha ni sanse dau sm mau v Shiba Inu za sprdnjo, mau v Theta Network pa v BNB.
Papyrus123
20. 06. 2021 15.59
-2
Ja, ce si kupoval kripti od marca lani, ko se je trg zlomu in je blo vse na razprodaji in pravocasno prodajal za vlozeno glavnico si bil kmalu vsaj na nuli. Nihce ni mislu da se bo baloncek napihnu do te mere....zdej, mnogi pa so kupovali letos marec, april, ko jr bitcoin biu 50,60k v nekem prepricanju da grr do pol milijona in vzel kredit je pa pohlep, in 80% trenutnih igralcev je prav takih... Dejstvo je, da zna BTC pogledat proti k20$ po tem pa bo akumulacija in nato rast hitra, prevec tudi velikih institucij je vpletenih. No ljudje pa so bili prrpricani, da bodo institucije kupile Bitcoin za 5,10 let nalozbo, vendar normalno bodo prodajale, pobirale dobicke in vstopile nazaj po nizji ceni. Tut na to so se ljudje zanasali, da sedaj, ko pa so vpleteni skladi, banke, institucije se Bitcoin ne bo zlomu, pa se kako, se vec manipulacij. No ce pa je nekdo kupoval prejo lanskega leta, je na svoj kapital z najbol "ziher" valutami napravil minimalno 50x
kryptix
20. 06. 2021 16.04
+3
To je normalno si predstavljaš da si ti en tistih kitov ki je rudaril BTC ko se je ta stvar šele začela. in sedaj kupujejo banke,podjetja,... in če si ti tisti prvi ki je narudaril veliko število le teh si prvi ki hoče da institucije popušijo in ravno to se dogaja.
celjan2
20. 06. 2021 16.13
+3
A je kdo od 5eh ki so lani kupovali bitcoine, letos kaj prodal? Verjetno ne. Kr ujckajo bitcoine v nekih imaginarnih svetovih in na koncu imeli še man kot pred nakupom.
Razmišljajoči
20. 06. 2021 15.53
+4
Ja,mislim da sta že vse povedala.
blackB
20. 06. 2021 15.53
+3
Vlaga se hruske pa cesnje, ... s kriptovalutami pa samo trgujes. Prevec volatilen trg je in vecina ljudi jih ne kupi na dnu. No pa se vedno nismo tam, ker je nov clanek o tem vsak drugi dan.
3xčipiran
20. 06. 2021 17.53
+2
Točno to, sledi velik padec, ker vsi pišejo o tem da je sedaj pravi čas za vlaganje 🤑🤑
Zasedena
20. 06. 2021 15.43
+1
intere in satoshi zakaj se vidva toliko dajata en drugega?
Satoshi Nakamoto
20. 06. 2021 15.48
-2
Mene on sploh ne zanima. Samo ščitim folk pred prevaranti
Satoshi Nakamoto
20. 06. 2021 15.48
-2
lnterReflections
20. 06. 2021 15.49
-1
Zato, ker je on skuril 5000$ na forexu, jaz pa nisem in je sedaj ljubosumen, nobenega drugega razloga ni.
Zasedena
20. 06. 2021 15.49
+2
samo vprasam sej briga me nic pac hecno se mi zdi da se toliko en drugega .. saj ves..
lnterReflections
20. 06. 2021 15.49
+3
Niti ene storitve ne ponujam, trgujem izključno zase. Če pa potrebuješ slovenske kripto prevarante, ti jih naštejem takoj.
Satoshi Nakamoto
20. 06. 2021 15.50
-2
5000 pismo me žali. 5000 skurim vsako sekundo
Satoshi Nakamoto
20. 06. 2021 15.51
-2
Poznam jaz take in vem koliko ljudi so pahnili v bedo s svojimi lažmi in prevarami. Potem pa folk misli da so sami taki naokoli
lnterReflections
20. 06. 2021 15.53
+1
A imaš v mislih nekdanjega promotorja OneCoina?
Satoshi Nakamoto
20. 06. 2021 15.54
+0
Satoshi Nakamoto
20. 06. 2021 15.55
+0
Ruja Ignatova. Te stvari obvladam za zabavo.
lnterReflections
20. 06. 2021 15.55
+2
Slovenski promotor OneCoina, ne ta glavni.
lnterReflections
20. 06. 2021 15.56
+3
Slovenskega pa ne poznaš vidim, vsak dan dela tehnično analizo za crypto in vleče ljudi za nos.
Satoshi Nakamoto
20. 06. 2021 15.56
-1
lnterReflections
20. 06. 2021 15.57
+2
Mene pa ne taki, ki sedijo na železniški postaji na klopci in čakajo, da kdo pozabi telefon ali mu denarnica pade na tla.
Satoshi Nakamoto
20. 06. 2021 15.58
-2
no saj razkrinkal sem te torej sva zaključila
lnterReflections
20. 06. 2021 15.37
+1
Saroshi Nakamoto, sedaj pojdi na Oando in poglej bolje. Vidil boš, da ima Oanda MT4 in Desktop. Jaz uporabljam Desktop in ne MT4.
lnterReflections
20. 06. 2021 15.38
+1
Oz. fxtrade in MT4. Jaz uporabljam fxtrade.
Satoshi Nakamoto
20. 06. 2021 15.39
-3
Zato ne moreš dat investor logginov za mt4? Ti je to prezahtevno?
Satoshi Nakamoto
20. 06. 2021 15.39
-1
Samo napiši številko računa, server in investor loggine. Pogledam in tu potrdim ali pišeš resnico ali morda samo LAŽEŠ
lnterReflections
20. 06. 2021 15.39
-1
Ker bi potem moral zapreti pozicije in jih prenesti na MT4.
lnterReflections
20. 06. 2021 15.40
+0
Pridi na tradingview, pa dobiš tam vse, da vidim, s kom imam opravka.
Satoshi Nakamoto
20. 06. 2021 15.40
-2
hhahahaahaaaaaaaa kakšna brezvezna LAŽ. Gledaš to lahko iz 100 različnih postaj saj pozicije niso na postaji ampak serverju. Ti si NEPISMEN
Satoshi Nakamoto
20. 06. 2021 15.41
-2
Jaz gledam svoja trgovanja istočasno na štirih tipih postaj še na mobiju. In iz vsaj 10 računalnikov in telefonov
lnterReflections
20. 06. 2021 15.42
+1
Imam subaccounte. Eni imajo opcijo MT4, drugi pa ne. In če hočem prenesti na subaccount, moram na tem subaccountu zapreti pozicije in jih na drugem odpreti.
Satoshi Nakamoto
20. 06. 2021 15.42
-3
To ti nakladaj onemu z rdečo zvezdo ki si ga vabil na TW. Ki pojma nima
Satoshi Nakamoto
20. 06. 2021 15.43
-3
Daj ne bluzi. Oanda lahko vsa trgovanja vidiš na MT4. Sicer LAŽEŠ
lnterReflections
20. 06. 2021 15.43
-1
Saj zato, ker nima pojma, je postal ljubosumen, ko je videl dobro izdelano tehnično analizo in predlagal moderatorju, naj me blokira, ker sem po njegovo prevarant.
Satoshi Nakamoto
20. 06. 2021 15.43
-2
Saj meni je jasno da lažeš in se izmikaš. Pišem zaradi bralcev
Satoshi Nakamoto
20. 06. 2021 15.44
-4
hhhahaaaa še oni z rdečo zvezdo ki je polpismen je ugotovil da si prevarant! ČESTITAM
Satoshi Nakamoto
20. 06. 2021 15.45
-3
In dobro je predlagal moderatorju ker si res prevarant
lnterReflections
20. 06. 2021 15.45
+3
Kolikor vidim, si ti tukaj tisti, ki ga imajo za trola. Je rekel kryptix, da ti pošlje par satoshijev, da boš nehal trolat.
lnterReflections
20. 06. 2021 15.46
+2
Tisti z rdečo zvezdo je mislil, da mu kažem program NASA-e za izstrelitev raket v orbito.
Satoshi Nakamoto
20. 06. 2021 15.46
-4
lahko mene imajo za karkoli. To ničesar ne spremeni. Ljudem ne ponujam lažnih storitev kot ti.
lnterReflections
20. 06. 2021 15.46
+3
Satoshi Nakamoto
20. 06. 2021 15.46
-3
Ja še tisti je ugotovil da za burek nimaš
Satoshi Nakamoto
20. 06. 2021 15.47
-4
in to na TW. Kaj šele če bi videl investor loggine
lnterReflections
20. 06. 2021 15.48
+1
Mater, te razjeda ljubosumje, tudi mene bi, če bi skuril 5000$ zaradi neznanja.
Satoshi Nakamoto
20. 06. 2021 15.49
-3
5000? Doslej sem skuril že desetine če ne stotine milijonov. Kaj tebi ni jasno?
blackB
20. 06. 2021 15.59
+1
Kaj ce bi se vidva posvecala trgu namesto prepiranju? Tole ni ekipni sport, razen ce rabis mnozico sledilcev prepricati, da so tvoja likvidnost na altih. Glede na to, da nihce od vaju ne omenja vrste grafov izven TVja pa lahko tudi nehata pihati v veter. Je razlog zakaj se tehnicni analizi rece tudi teorija nakljucnih crt :D ... pa ne recem, da obcasno ne deluje...
Satoshi Nakamoto
20. 06. 2021 16.03
-1
Si prišel iz teme? Tu sem javno napovedoval gibanje BTCja in vse zadel. 4 do 5x doslej. Torej?
Satoshi Nakamoto
20. 06. 2021 16.03
-1
Težko pa zraven gledam ko prevaranti vabijo ljudi v past z lažmi
blackB
20. 06. 2021 16.05
+1
Ne spremljam redno komentarjev, ker roko na srce ne prinasajo za mene nobenega dodanega znanja ... o kaksni prevari govoris?
Satoshi Nakamoto
20. 06. 2021 16.07
-2
ma lej ne morem jaz vsakemu ki gor pride razlagat vse od začetka
procesoid
20. 06. 2021 15.35
Meni je kar malo nerodno v tej temi, ko vidim, kako se nekateri matrajo z rudarjenjem nekih valut, medtem ko zase ne vem, kako bom zapravil vse pridelane €, ki jih imam...
Satoshi Nakamoto
20. 06. 2021 15.37
Kupi z njimi BTCje. Boš hitro brez tega problema
lnterReflections
20. 06. 2021 15.29
+1
Satoshi Nakamoto, že leta 2018 si rekel, da bo padel na 0$. To ste se verjetno pogovarjali v gostilni za šankom.
Satoshi Nakamoto
20. 06. 2021 15.33
-1
Že leta 2010 če smo že pri tem. Tudi v gostilni za šankom.
xTheOnex
20. 06. 2021 15.34
lnterReflections
20. 06. 2021 15.34
+3
Torej se motiš že 11 let, saj že 11 let vidiš 0$, ki jih ni.
Satoshi Nakamoto
20. 06. 2021 15.37
-1
Kje sem napisal kdaj da so. Napisal sem da bodo. Si nepismen?
lnterReflections
20. 06. 2021 15.39
+2
Že od leta 2010 vidiš bitcoin na nuli, ki je ne boš nikoli dočakal.
kryptix
20. 06. 2021 15.40
+3
Če si 2 leti nazaj kokodakal o 0$ za BTC potem jih ti pomoje res vidiš jaz vidim trenutno 34008$ za en BTC
Satoshi Nakamoto
20. 06. 2021 15.54
razumevanje pomena enostavnih tekstov je indikator funkcionalne pismenosti
Bratomil
20. 06. 2021 15.26
+2
Pa kje lahko kupim ta bikkonj? V zadrugi jih nimajo.
xTheOnex
20. 06. 2021 15.27
+1
kryptix
20. 06. 2021 15.28
+3
haha ko bi vsaj krava rekel ne pa bik kaj mu ga naj cuzne al kaj hehe
Satoshi Nakamoto
20. 06. 2021 15.30
+2
Satoshi Nakamoto
20. 06. 2021 15.31
+0
lnterReflections
20. 06. 2021 15.20
+1
Satoshi, a ti res misliš, da si najbolj pameten? Jaz sem long pozicijo odprl pri 5000$, zaprlo pa mi jo je na 45000$, kjer sem imel nastavljen stop loss. Na istem mestu sem odprl short pozicijo in vem, da bo padel vse do 18.000$ ali pa celo do 12.000$. Seveda bo najprej naredil en odboj navzgor in šele potem padel na to vrednost. A res misliš, da si edini, ki ve, da bo padel še niže?
Satoshi Nakamoto
20. 06. 2021 15.23
+0
Lažeš. Se točno spomnim kdaj si napisal da odpiraš dolgo pozicijo in kdaj si napisal da obračaš v kratko. Torej si vsak dan drugače izmišljuješ. Da veš kam bo padlo je navadni blef ker pojma nimaš o ničemer. Da bo padlo nižje si pa prepisal od mene že po prvem velikem padcu.
Satoshi Nakamoto
20. 06. 2021 15.24
-1
Pa niti slučajno ne bo padalo kot si napisal ampak bo vmes izvajalo range in večje poskoke in počelo vse živo dokler ne bo končalo na nuli. Vmes ti bo še 100x zabilo stope.
Satoshi Nakamoto
20. 06. 2021 15.25
-2
Ampak si pa zadel eno stvar. Res mislim da sem najbolj pameten ;)
Satoshi Nakamoto
20. 06. 2021 15.26
-2
Tvoja kratka pozicija je še vedno v minusu
lnterReflections
20. 06. 2021 15.26
+2
Eno sem odprl pri 5000$, druge pa sem odpiral n višjih nivojih in sproti vnovčeval. Pri 45000$, mi je zaprlo 3 pozicije. Eno short sem odprl takoj na 45000$, imam pa še eno nakupno za short pri 45000$. Če pa naredi sedaj dailly close pod 33000$, lahko stop loss premaknem iz 63000$ na 58000$ in se mi bo potem tudi nakupno znižalo iz 45000$ na 38000$.
lnterReflections
20. 06. 2021 15.27
+2
Če je short pozicija odprta pri 45000$, kako je lahko v minusu?
lnterReflections
20. 06. 2021 15.27
+2
Pridi na tradingview če upaš, pa ti pokažem.
Satoshi Nakamoto
20. 06. 2021 15.28
-2
Vsakič ko o tem pišeš pišeš drugače. Torej LAŽEŠ
lnterReflections
20. 06. 2021 15.29
+2
Poglej moje izjave za nazaj, saj ostajajo na portalu.
Satoshi Nakamoto
20. 06. 2021 15.29
-3
Tradinview ja :) Misliš da sem polpismen. Invrestor loggine pa skrivaš da se ti nebi ves svet smejal. Jemlješ pa kredit za star avto vreden par jurjev ker milijona v kriptovalutah nočeš drezat :)
lnterReflections
20. 06. 2021 15.30
+2
Satoshi Nakamoto
20. 06. 2021 15.30
-2
lnterReflections
20. 06. 2021 15.31
+3
Tebe daje foušija, ker če bi bil prepričan, da nič nimam, bi prišel na tradingview.
Satoshi Nakamoto
20. 06. 2021 15.32
-2
Od mt4 mi daj investor Loggine. Pravljic ne berem
lnterReflections
20. 06. 2021 15.33
+2
Ne uporabljam mt4, ker mi gre na jetra ta srednjeveška platforma.
Satoshi Nakamoto
20. 06. 2021 15.35
-2
Lažeš. Si tu napisal pri katerem brokerju trguješ in smo ugotovili da ima mt4. Sem pa ziher da si od takrat že menjaval brokerje kot vsak začetnik
Satoshi Nakamoto
20. 06. 2021 15.35
-2
Srednjeveška ja. Kot da je kaka razlika preko česa kupiš ali prodaš
tutp
20. 06. 2021 15.02
+4
Ajde poberte mi se s temi bogatuni. 3 države šopam loterije, da jih ujamem in prehitim denarno. Ena je logotip. Un en živi v našem naselju. Ima 120 mio eur. V bs3 folk nima za kruh. Fant dragi zgrešil si naselje. Tvoj mercedes z luxemburg rumeno tablico ne sodi tam. Pober se v koseze. Jasno???!!!
Satoshi Nakamoto
20. 06. 2021 15.05
+4
Si kdaj slišal za Stealth Billionaires? Skrite milijarderje? To je sedaj nova moda. Kot skrito kampiranje. Z obojim se zabavajo bogataši. Živi med navadno rajo pa oni sploh ne vedo kako premožen je. V ničemer ne izstopa namerno. To ga zabava
procesoid
20. 06. 2021 15.08
+5
Podobno se jaz delam norca iz nevoščljivih sosedov, ko vsi mislijo, da imajo več, pa se sploh ne zavedajo, kakšni reveži so...
Satoshi Nakamoto
20. 06. 2021 15.10
+3
++++ hahahaaa ja poznam. Mene recimo zabava ko me podcenjujejo. Potem pa surla do poda ko ugotovijo da sem se v bistvu norčeval iz njih
Satoshi Nakamoto
20. 06. 2021 15.11
+3
Potem sem pa KAO največja baraba na svetu....
yokerxdinterfan
20. 06. 2021 16.15
Slovenska posebnost je da se moraš pač kazati. meni ne sede to. Raje imam kakšene dobre slike v dnevni sobi, pa kakšno dobro uro ki ne izstopa. Hebes pol prevelke bajte pa vikend na morju pa 5 avtomobilov. to je tudi razlog da loto miljonarji postanejo spet reveži čeprav bi lahko generacije živle dobro življenje