Znanost in tehnologija

Med zasilnim pristankom je bil poškodovan B-2 'Spirit'

Whiteman, 17. 09. 2021 09.23 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
Daniel Fazlić
Komentarji
79

Do incidenta je prišlo v letalski bazi Whiteman, v torek okrog 00.40 ure. Pilota naj bi javila težave z upravljanjem letala, letalo pa je po pristanku zavilo s steze in obstalo na krilu. Ameriška vojska je incident potrdila, podrobnosti pa so še vedno skope.

B-2 'Spirit' se je ustavil izven pristajalne steze.
B-2 'Spirit' se je ustavil izven pristajalne steze. FOTO: The WarZone - Planet Labs

The WarZone je poročal o incidentu, ki se je zgodil v ponedeljek, z vsakim dnevom pa je prišlo tudi več informacij. Podjetje Planet Labs je kasneje reviji poslalo tudi posnetke njihovega satelita, ki je v tistem času slikal širše območje letališča. Na sliki je videti letalo B-2 "Spirit", ki je zapeljalo s steze in stoji na enem od kril, tam, kjer bi moralo biti levo pristajalno podvozje. 

"Motorji stealth bombnika so bili od časa nesreče pokriti in očitno potekajo aktivnosti reševanja in preiskave, v katere je vključenih veliko ljudi in vozil," je zapisal WarZone. Ameriška vojska je prav tako prepovedala vse civilne lete v oddaljenosti 10 kilometrov. Na vprašanje revije glede incidenta je ameriška vojska odgovorila le: "Potrjujemo incident, ki se je zgodil 14. septembra ob 00.40 uri. B-2 Spirit ameriških letalskih sil je med rutinskim letom javil okvaro med letom in se je po zasilnem pristanku poškodoval na vzletno-pristajalni stezi v letalski bazi Whiteman v Missouriju. Pilota nista bila poškodovana, prav tako ni prišlo do požara. Incident se preiskuje, več informacij pa bo posredovanih, ko bodo na voljo."

B-2 'Spirit'
B-2 'Spirit' FOTO: AP

Po navedbah virov od WarZone je pri letu B-2 prišlo do hidravlične okvare, med pristajanjem pa se je sesedlo levo podvozje, kar ga je obrnilo z vzletno-pristajalne steze. Na sliki je tako videti letalo, ki res kaže takšno sosledje dogodkov, saj je videti, da se je levo podvozje sedelo in letalo leži na krilu. 

B-2 'Spirit'
B-2 'Spirit' FOTO: AP

Zelo specifična stealth površina B-2 je sestavljena iz občutljivih materialov, ki absorbirajo radarsko energijo, nekatere njegove podpovršinske strukture pa so ključnega pomena za njegovo sposobnost dušenja radarskih valov, so še zapisali. Škoda je tako lahko samo površinska, ali pa precej hujša. Zrušitve podvozja lahko povzročijo tudi veliko škodo na mestu, kjer je podvozje nameščeno. Velike obremenitve na koncih kril med udarcem v tla lahko povzročijo hude strukturne poškodbe na krilih.

B-2 'Spirit'
B-2 'Spirit' FOTO: AP

Letalo B-2 je najdražje posamezno letalo v zgodovini, od leta 1997, ko so začeli program razvoja pa do danes, z vsem vzdrževanjem je tako vrednost enega letala spravilo že čez dve milijardi evrov. ZDA so prvo letalo uradno začele uporabljati leta 1997, prvič pa je sodelovalo v bojnih operacijah na Kosovu in Srbiji leta 1999. Najdražji program razvoja letal vseh časov je sicer zasedlo letalo F-35. 

Zgradili so 21 letal B-2, eno, "Spirit of Kansas" je bilo uničeno v nesreči leta 2008 na Guamu. 

Za ogled moraš omogočiti piškotke družbenih omrežij!

KOMENTARJI (79)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

setisfekšn
17. 09. 2021 16.35
+1
Ja res povejte mi če letalo vredno 2 miljardi dolarjev upraviči to ceno!!najdrażje letalo v zgodovini človeštva!
McGregor---
17. 09. 2021 15.45
-1
Incident 😂, kot da niso krivi oni ampak so jim podtaknili. Bodo spet 🇷🇺 krivi 😂😂😂
totinori
17. 09. 2021 13.30
-1
Ko so tovrstno nevidno letalo med bombardiranjem Srbije sklatili, so so Srbi nemudoma opravičili :"Izvinite, nismo znali da je nevidljiv !" Ostanke so Rusi z veseljem odpeljali.
modelx
17. 09. 2021 13.57
+6
1x2x3x4....
17. 09. 2021 13.18
+1
A je bil pilot ceplen?😀
Indawood
17. 09. 2021 13.16
+1
Tu je un k ga nej vidt
graf
17. 09. 2021 13.16
-7
ja ampak so jih kljub "nevidnosti" že kar nekaj sklatili ...
EEgon
17. 09. 2021 16.12
-4
graf
17. 09. 2021 18.00
-2
samo Srbi so sklatili 2 , res je da je bil starejši model , a prav tako neviden ! Srbi so se Amerom potem opravičili rekoč : nismo vedeli da je neviden ...
srp28
17. 09. 2021 13.03
-1
Zelooo poceni igracka😀
detect
17. 09. 2021 12.36
-9
daleč za ruskimi letali so.
EEgon
17. 09. 2021 16.14
-1
hahahahah.... po komentarju vidim, da nimaš pojma o čem pišeš. Rusi niti enega letala 5 generacije nimajo.
EEgon
17. 09. 2021 16.14
-1
Popravek, nihče razen USAAF nima lovca 5.generacije. Amerikanosi imajo dva?!
Butalec8
17. 09. 2021 12.16
+16
Kolk stran vrzenega denarja , američani pa si še osnovne zdravstvene oskrbe ne morejo prvoscit
graf
17. 09. 2021 13.17
+3
Gregi82
17. 09. 2021 11.55
-4
nebel
17. 09. 2021 11.53
+0
Če je B za Boeing, potem nič čudno, je kar navada.
Butalec8
17. 09. 2021 12.15
+6
knarim
17. 09. 2021 12.16
+2
BalalajkaGTI
17. 09. 2021 11.20
+0
Mi smo 5 takih strmoglavli v 3 mesecih...
BalalajkaGTI
17. 09. 2021 11.21
+2
Animal_Pump
17. 09. 2021 11.57
+0
Animal_Pump
17. 09. 2021 11.58
+1
Če gledaš našo bilanco...imš pa prav ja....pa še nekaj jih bomo strmoglavili.
enxx
17. 09. 2021 11.58
-3
Imaš prav. Nekaterim ne potegne tako hitro ali pa sploh ne!
CyberWormMythBuster
17. 09. 2021 11.16
-1
2 miljarde je že kr konkretn keš : ))) pilota sta bla ziher na raportu : ))) pr nam bančniki dobijo še kako nagrado : ))))
Rde?a pesa in hren
17. 09. 2021 11.15
-2
Ja, razen izdelave, to ni ameriško letalo. Je kopija naci letala Horten, potme ko so USA zasegli vse dokumente, ki se nanšajo na bolj ali manj tajna orožja, vključno s to mašino. So samo nadgradili, nič drugega... No. ja kot zmagovalci nad nacistično Nemčijo so si lahko to privoščili...
gozdar1
17. 09. 2021 11.25
+0
Rde?a pesa in hren
17. 09. 2021 11.26
+2
Zakaj a ste mi dali minus? Zato ker sem napisal resnico? POglejte Ho 229 na iskalnik, pa boste videli, o čem govorim...
Rde?a pesa in hren
17. 09. 2021 11.27
+1
Horten H.IX, RLM oznaka Ho 229, je bil nemški eksperimentalni dvomotorni reaktivni bombnik iz obdobja druge svetovne vojne. Načrtovala sta ga brata Reimar in Walter Horten, gradilo pa ga je podjetje Gothaer Waggonfabrik. Ho 229 sicer ni bil prvo leteče krilo, je pa bil prvo z reaktivnim pogonom.
Rde?a pesa in hren
17. 09. 2021 11.28
+1
Malo pobrskajte po netu.. to ni po moje, to so zgodivinska dejstva..
gozdar1
17. 09. 2021 11.30
+0
B2 je bil mogoč, šele ko je tehnologija dozorela, ker je taka zasnova naravno nestabilna. Govorit, da gre za kopijo samo zato ker gre za isto obliko je pač bedarija.
Rde?a pesa in hren
17. 09. 2021 11.46
-2
Dragi sogovornik gozdar, ko govorim o kopiji, ne mislim o celotni kopiji letala, jasno da ni izvirna kopija, ker to ni (bilo) izvedljivo. Je pa kopija po konceptu, in to je tisto o čem govorim. Gre za "bližnjico" , govoim o nadgradnji. Ja Horten je očitno kr fajn srmoglavil... B2 pa leti samo zahvaljujoč izredno dodelanemu letalnemu programu ter močnim računalnikom ki neprestano korigirajo let... OK tukaj je šlo očitno za drug problem... problme podovozja. V konceptu samem pa ni razlike, zakoni fizike so enaki l. 1945 kot danes... tu se ni zamenjalo nič.
EEgon
17. 09. 2021 11.55
+0
Potem so vsa letala kopije od bratov Wright???
kameltrajbar
17. 09. 2021 15.09
-1
McGregor---
17. 09. 2021 15.47
-1
gozdar1, če lahko 🇺🇸 recejo, da je vsako stealth letalo kopiranje za njimi, je tudi B2 čista kopija
Gajba12
17. 09. 2021 11.09
+1
Ah ti hamburgerji po celi črti razpadajo. Vse imajo že v podnu, zdravstvo, politika, vojska, ... ostal jim je samo še dolg do Kitajcev
Kr neki res
17. 09. 2021 11.06
+0
Srbi so ga s šibrovko sklatli dol🤣
Energetski mesija
17. 09. 2021 12.43
-1
Justiceiscoming81
17. 09. 2021 11.05
+0
tega se pa dobr vid
Da se mene pita..
17. 09. 2021 10.51
+2
Eno strmoglavilo na Guamu,eno na Hrvaškem,po bombardiranju Srbije.
gozdar1
17. 09. 2021 10.54
-4
mladica
17. 09. 2021 10.56
+2
Oprostite, nisam znao da je nevidljiv 😂
asgard
17. 09. 2021 11.34
+9
Energetski mesija
17. 09. 2021 12.44
-1
štrekeljc
17. 09. 2021 12.45
-1
holcar, ostank letala si lahko ogledaš v muzeju letalstva pred Beogradom. Zaznali so ga z nekim popolnoma zastarelim ruskm radarjem, ki so mu še zmanjšali frekvenco delovanja in s tem seveda tudi doseg na vsega 25km. Po zaznavanju so vseeno še imeli dovolj časa, da so izstrelili dve raketi. Ena je zatajila, druga pa letalo sklatila z neba.
gozdar1
17. 09. 2021 14.39
-1
Delov B2 zagotovo ni v surčinskem muzeju. Za zaznat tako letalo ne rabiš nobenega posebnega radarja, ampak moraš biti dovolj blizu. Tu je pogoj da si ob pravem času na pravem mestu. Poleg tega je treba ločit med zaznat in imeti podatke s katerimi lahko vodiš raketo. Prvo je veliko lažje kot slednje, zato ti tu nizke frekvence radarjev ne pomagajo veliko.
gozdar1
17. 09. 2021 14.40
+0
štrekeljc
17. 09. 2021 16.27
-1
Brkinjo
17. 09. 2021 10.50
+5
Hehehehe..še en nevidni🤣🤣🤣
ArseneLupin
17. 09. 2021 10.29
+4
komercialini satelit snema vojaško bazo? Biden, pejt se skrit! Postaja huje od Pearl Harborja! Kaj bodo še Afganistanci prodajal podarjeno ameriško opremo na kitajski tržnici v >New Yorku! ?
guruguru
17. 09. 2021 10.54
+1

Piškotki

To spletno mesto uporablja piškotke. S piškotki zagotavljamo boljšo uporabniško izkušnjo, enostavnejši pregled vsebin, analizo uporabe, oglasne sisteme in funkcionalnosti. S klikom na »Strinjam se« dovoljuješ vse namene obdelave. Posamezne namene pa lahko izbiraš in urejaš s klikom na »Nastavitve piškotkov«. Več o piškotkih lahko prebereš tukaj.

Omogoči uporabo piškotkov za ogled video vsebin, za boljše delovanje in napredno oglaševanje in si ob pregledu vsebin zagotovi optimalno uporabniško izkušnjo. S klikom na »Strinjam se« dovoljuješ vse namene obdelave. Posamezne namene pa lahko izbiraš in urejaš s klikom na »Nastavitve piškotkov«. Več o piškotkih lahko prebereš tukaj.