Nasa odkrila prvi planet, velik kot Zemlja in v območju primernem za bivanje

Washington, 07. 01. 2020 09.34 |

Novo odkritje astronomov. Zunaj našega osončja, v območju primernem za bivanje, so odkrili planet TOI 700 d, ki je velik kot Zemlja. "Navdušujoče je, ker ne glede na to, kaj izvemo o planetu, bo videti popolnoma drugače kot tisto, kar imamo tukaj na Zemlji," so navdušeni raziskovalci.

Satelit TESS, ki išče planete, je našel prvi potencialno naseljiv eksoplanet, velik kot Zemlja, ki kroži okrog zvezde približno 100 svetlobnih let od Zemlje, so sporočili iz Nase. Odkritje so objavili med 235. zasedanjem Ameriškega astronomskega društva v ponedeljek v Honolulu.

Planet je znan kot TOI 700 d in je eden od treh, ki krožijo okoli zvezde. Je ravno na pravi razdalji, da podpira tekočo vodo in je v območju, primernem za bivanje. Svoja odkritja so astronomi potrdili z vesoljskim teleskopom Spitzer, ki ima infrardeče sposobnosti, in z dodatnimi opazovanji. Prav tako so modelirali potencialno okolje planeta, da bi nadalje preučili njegovo 'bivalnost'.

Planet TOI 700 d
Planet TOI 700 d FOTO: NASA

Najdba je za astronome navdušujoča, saj gre za enega izmed planetov, kjer bi bilo mogoče bivati, odkritih zunaj našega osončja in v velikosti Zemlje. TOI 700 d je najbolj oddaljen od treh planetov, ki v 37 zemeljskih dni obkroži zvezdo. Od svoje manjše zvezde dobi planet približno 86 odstotkov energije, s katero naše sonce oskrbuje Zemljo. Menijo, da je planet dobro zaprt, kar pomeni, da je ena stran vedno na dnevni svetlobi.

Druga dva planeta v sistemu, TOI 700 b in c, sta drugačna. Notranji planet, b, je velik kot Zemlja in skalnat, kot je naš planet, in za pot okoli zvezde potrebuje 10 zemeljskih dni. Drugi planet, c, naj bi bil plinast in velikosti med Zemljo in Neptunom, ki pot okoli zvezde opravi vsakih 16 zemeljskih dni.

Paul Hertz, direktor oddelka za astrofiziko v Nasi, je povedal, da je bil TESS zasnovan posebej za iskanje planetov v velikosti Zemlje, ki krožijo okoli okoliških zvezd. "Planete okoli bližnjih zvezd je najlažje spremljati z večjimi teleskopi v vesolju in na Zemlji. Odkritje TOI 700 d je ključna znanstvena ugotovitev za TESS. Potrjevanje velikosti planeta in statusa bivalne cone s Spitzerjem pa je še ena zmaga za Spitzerja, ob koncu znanstvenega delovanja januarja."

Na začetku je bila zvezda napačno ocenjena kot veliko bolj vroča, zato so astronomi mislili, da bodo planeti, ki krožijo okoli nje, preblizu in vroči, da bi podpirali življenje. Toda raziskovalci, ki sodelujejo z ekipo TESS, so opozorili na napako. "Ko smo popravili zvezdine parametre, so se velikosti njenih planetov znižale, in ugotovili smo, da je najbolj oddaljen planet približno velik kot Zemlja in v območju bivanja," je povedala Emily Gilbert, študentka na univerzi v Chicagu. "Poleg tega v enajstih mesecih zbiranja podatkov nismo zasledili plamtenja zvezde, kar izboljša možnosti, da je TOI 700 d bivalni in olajša modeliranje njegovih atmosferskih in površinskih razmer."

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

V prihodnosti bi lahko misije z vesoljskimi teleskopi, kot je James Webb, ki se bodo začele leta 2021, ugotovile, ali imajo planeti atmosfero in njihove kompozicije. Simulacije okolja, ki so jih ustvarili raziskovalci s pomočjo TESS-ovih podatkov, so razkrili planet, ki se lahko obnaša zelo drugače kot naš. Ker je zaprt, je način, kako nastanejo oblaki in sunki vetra, nam tuj. "Nekega dne, ko bomo imeli resnične spektre od TOI 700 d, jih bomo lahko primerjali z najbližjim simuliranim spektrom in nato primerjali z modelom," je dejala Gabrielle Engelmann-Suissa, univerzitetna gostujoča asistentka pri Nasini raziskovalni asistentki za vesoljske raziskave. "Navdušujoče je, ker ne glede na to, kaj izvemo o planetu, bo videti popolnoma drugače kot tisto, kar imamo tukaj na Zemlji."

Nikdar več
09. 01. 2021 20.05
Kera trola in kolko časa vozi tja?
Iniesta
09. 01. 2021 21.11
S trenutno tehnologijo bi potrebovali vec kot milijon let da pridemo tja ...
gorican42
14. 04. 2020 14.26
Kaj vam pomaga iskat nove planete, če na zemlji še enga virusa ne znamo omejit. In če že gremo tja...kdo bo šel ? Ja itak kdo drug k bogataši. Na srečo ti ki so sedaj živi tega ne bojo dočakali.
Transformerji
14. 01. 2020 14.23
Super, nahrbtnik na rame in pohodne čevlje in gremo v manj obljuden, nepokvarjen svet.
Kragul
10. 01. 2020 16.26
Kako legendarno ste prevedli 'Tidal lock' (sinhrona rotacija) v DOBRO ZAPRT! No mene ste zgubil pri temu stavku, ampak velik sreče peihodnjič, ko boste ugibali kaj kej pomeni.
Uporabnik443897
09. 01. 2020 13.51
Kaj pa mali zeleni možicelji ?
kure bedne
08. 01. 2020 20.42
Spet NASA "strokovnjaki". Zanimivo, koliko letečih škatelj-beri satelitov smo poslali v vesolje pa nobeden ni direkt prenašal, kako se oddaljuje od matere zemlje. Ta pravi strokovnjaki pravijo-pokažite mi vsaj en posnetek zemlje iz vesolja, vendar ne od NASE, znamko fotoaparata in višino leta. Pol bomo pa verjeli. Tisto CGI sranje od Muska raje hitro pozabimo.
Foxn.ca
08. 01. 2020 18.04
Ali ima nasa pravi pritiski v pisarnah, je vprašala sosedova Pentla ?
08. 01. 2020 15.02
Zdravorazumska razlaga proti enemu od bizarnih nesmislov Babilonskega heliocentričnega modela. Ravna Zemlja - Zemljina putanja i gravitacijaYouTube.
08. 01. 2020 16.17
Prosil bi minusarja, da nam razloži v čemu se je bistri dečko zmotil, minuse kar tako klepat brez protiargumentov zna vsak.
08. 01. 2020 18.14
Wauuu kakšen protiargument spet, da dol padeš.
08. 01. 2020 14.38
lažne planete i lažni Hubble teleskop: YoTube.
08. 01. 2020 14.21
200 svetlobnih let daleč ? " Neverjetno"! Ampak Hubble ali pa vsaj enega od 2000 satelitov bo treba obrnili enkrat proti zemeljski kugli na spodnji del in vendarle enkrat posneti v živo promet up side down ali pa vsaj na ekvator, da vidimo kako izgledajo objekti pod kotom 90 stopinj . "Jaz sem z močnim daljnogledom pred sončnim svitom ugotovil, da se izven zemljine orbite nahaja nov kazino podoben je planetu nekako tako zgleda kot disko kugla oddaljen je na pol poti do lune daljnogled me je stal samo 80 Eur, če bi imel močnejšega bi morda našel še kakšen žogast lunapark med Zemljo in Marsom tako pa..."
08. 01. 2020 14.44
Ravna Zemlja - Reakcija Japanaca parodija :YouTube
08. 01. 2020 18.18
Vse kaže, da je za nekatere minusarje kritično razmišljanje z vsaj malo logičnega razmišljanja "španska vas".
Deo30
08. 01. 2020 13.02
Ta naša elita si ne zasluži niti tega ki imajo....Sejejo samo strah,trepet ter vojne....Ubijanje vsega mogočega.......Za it na drugi planet narod mora biti bolj zrel in napreden....
Deo30
08. 01. 2020 13.00
Nita ta svet ne znajo vladat in da je kot mora bit za sigurni planet...Kaj da greste na unega pa da ga tudi uničite.....
Smešno
08. 01. 2020 07.20
.. res mrzlo. 🌡izmerjeno!
Smešno
08. 01. 2020 07.04
Saj ni res, pa je - teorija. Lep dan Butale! Pa oblecite se toplo, ker zunaj je relativno mrzlo..
thelycandraven
07. 01. 2020 17.26
Samo za obcutek kako dalec je v resnici ta planet..ker 100 svetlobnih let se mogoce slisi malo...na hitro sem zracunal; da bi lahko tja prispeli v nekem doglednem casu (npr 15 let), bi potrebovali vesoljsko plovilo, ki je tako hitro, da bi od zemlje do lune prislo v zgolj 20 sekundah. To je pa 100x hitreje kot je hitro najhitrejse vesoljsko plavilo, kar ga premore trenutna tehnologija.
RamzesII
07. 01. 2020 16.02
"v območju primernem za bivanje" Koga ali česa? Spet klasično primerjanje z Zemljo, je treba pogledati tudi izven tega.
Vridraivardo
07. 01. 2020 15.38
Črvine, ukrivljenje prostora in časa, bi privoščil zanamcem ,ker svet ,ki ga poznamo ,bo verjetno ,že, čez nekaj desetletij ,hudo uničen. Z strani onesnaženja, naravnih katastrof,kriminala,in zaradi zmeraj bolj ,pokvarjenih prebivalcev planeta zemlje.druzba , norme ,globalne zadeve red in nasilje ,za zdaj še v belih rokavicah to zahteva. Noro se počasi izgubljamo v tem svetu ,norimo in psihično in duševno trpimo.
Vridraivardo
07. 01. 2020 15.28
100 s.let,dokler ne bo razvita vsaj 5 krat na hitrost svetlobe je to ,vse skupaj brez zveze,pa se to, bi pot. Trajala 20 .let. Edino, če bom mogoče, kaj ustvaril z črvi za vrtom .črnine pa to.mogoce ukrivljene čas in prostor,se bom bo globalno. Vse je relativno.
RamzesII
07. 01. 2020 16.05
Po vesolju se potuje drugače, z meddimezijskimi portali, skoki. Težko razumljivo a tako potujejo razviti nezemljani.
benkvik
07. 01. 2020 15.24
Ma ni za verjet ne vedo kako izgleda zemlja a poznajo sestavo planeta milione svetlobnih let dalec.Malo smešni znanstveniki.
Lisec7