Znanost in tehnologija

Nizke temperature v ZDA in Kanadi zagodle številnim lastnikom Tesle

Ljubljana, 29. 12. 2022 16.24 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

"Elon Musk, najbrž nisi mislil na ledene razmere pri oblikovanju Tesle," je potožila lastnica električnega avtomobila te znamke, ki je na družbenih omrežjih objavila posnetek težav z odpiranjem vrat v zimskih razmerah. Zaradi nizkih temperatur, ki so med prazniki zajele Kanado in ZDA, so imeli številni vozniki Tesle težave s svojimi avtomobili.

Večina voznikov se zaveda, da morajo v zimskem času računati na nekaj dodatnih minut, preden lahko sedejo za volan in se odpravijo na pot. Predvsem ob jutrih in večerih je namreč treba pogosto "spraskati" vetrobransko steklo in morda očistiti sneg z vozila. Toda, lastniki Tesle se včasih morajo spopasti še z drugačnimi težavami zaradi temperatur pod lediščem. 

Kot se je 23. decembra morala Rachel Modestino, meteorologinja iz Ontaria. Ko se je namreč želela odpeljati s svojim avtomobilom znamke Tesla, jo je ta pustil na cedilu. Ker so temperature padle na okoli –15 stopinj Celzija, je vozilo (kot številne druge) obdal tanek sloj ledu. Pri tem pa je zamrznila tudi ročka vozila, ki je pri Tesli skrita oz. poravnana z vrati in se iz vrat dvigne s pritiskom na desni del ročke. To pomeni, da ročke ni mogla povleči in odpreti vrat. 

Svojo izkušnjo je tudi posnela in videoposnetek objavila na Twitterju. "Elon Musk, najbrž nisi mislil na ledene razmere pri oblikovanju Tesle," je pripisala ob posnetku. Njena objava je požela več kot 10,2 milijona ogledov, pod njo pa se je vnela burna razprava. Nekateri uporabniki družbenih omrežij so te objave vzeli kot povod za "kampanjo" proti električnim vozilom nasploh. Spet drugi so ji cinično odgovorili, da če ima dovolj denarja za Teslo, mora imeti tudi dovolj denarja za garažo. 

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Številni drugi lastniki Tesle pa so ji hiteli pojasnjevati, da ima vozilo vgrajene funkcije za "odtajevanje" in segrevanje vozila na daljavo, s pomočjo aplikacije, pa tudi, da omogoča nastavitev avtomatskega odpiranja vrat, ko se lastnik približa vozilu. 

Modestinova je nato pojasnila, da je vključila funkcijo segrevanja vozila, preden je pristopila do njega, ter da je uporabila tudi funkcijo za odtajevanje, a da nič ni delovalo. "To je moja prva zima s Teslo, veliko se še učim. Drugače povsem občudujem ta avto, ne me narobe razumeti," je dodala. Dejala je, da je svojo izkušnjo delila zgolj zato, ker se ji zdi to "neumna" napaka glede na ceno vozila. 

Nekateri drugi lastniki so ji pritrdili in dejali, da so tudi sami imeli podobne težave. "Ročke niso edina težava, je tako? Tudi okna se ne spustijo, ko so zamrznjena, kar pomeni, da nisem mogel zapreti vrat ... Mislim, da imaš prav, Rachel, gre za napako pri oblikovanju. To rešujejo z obvodi, vendar se je začelo z napako. Tudi jaz imam rad ta avto, vendar se strinjam s tvojo opazko," je zapisal uporabnik Igor Kluin, sicer glede na opis na Twitterju tudi sam oblikovalec. 

Spet drugi so opozorili tudi na težave s polnjenjem vozila v mrazu. Tako je na božični večer uporabnik TikToka Domenick Nati obtičal pri polnilnici ob letališču Lynchburg Regional v Virginiji. Na posnetku, ki ga je objavil na svojem profilu, najprej vidimo, da na armaturni plošči kaže, da je temperatura –7 stopinj Celzija, baterije pa je dovolj le še za cca 30 kilometrov. Ko je vozilo priklopil na polnilnico, pa se je na zaslonu izpisalo: "Baterija se segreva – pustite kabel priklopljen." Po dveh urah se je še vedno prikazovalo isto sporočilo. 

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

V naslednji objavi je Nati pojasnil, da so iz družbe Tesla odpeljali njegov avtomobil in mu za čas popravila zagotovili nadomestno vozilo iste znamke. 

Baterije pri električnih vozilih so bolj občutljive na nizke temperature. A tudi pri navadnih vozilih se v zimskem času, ko se temperature spustijo krepko pod ničlo, lahko zgodi, da se izprazni akumulator in avto ne vžge. Prav tako lahko ročke in stekla zamrznejo tudi pri navadnih avtomobilih. 

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (62)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

mandan
02. 01. 2023 21.53
+1
Kolikokrat sem bil brisan na tem portalu...a resnica počasi a vztrajno prihaja...
xelA
30. 12. 2022 10.02
+6
Kupit si je treba avto ne pa "aplikacije"
Abrams
30. 12. 2022 09.35
+3
Važno vam je edino to, da sta Pirc-Golob za. Kr nabavte, pa sončnih celic še za v posteljo. Čez 20 let bo polomoma enako kot trenutno z nafto. Glavni igralci se bodo šli igrice kdo da več.
Intihar
30. 12. 2022 09.27
+7
Pa kdaj je amerikanc znal kaj pametnega in koristnega naredit
Zverinjak
30. 12. 2022 09.34
+2
Edino mekić in gazirane pijače, pa še to je vse skupaj en krš
nikhrast
30. 12. 2022 15.22
-5
Inty, se hecaš ali jim pa zavidaš, poglej od kje prihaja večina know-howa, iz Rusije in Kitajske sigurno ne.
gasper111
30. 12. 2022 09.27
+10
-15°C oz. -7°C pa vse crkne. Hvala lepa za tak avto, ki povrhu še poceni ni.
AlexReal
30. 12. 2022 09.16
+11
Očitno elektrika ni pravi nadomestek za bencin in diesel. Gremo naprej !
Potouceni kramoh
30. 12. 2022 08.26
+14
Najboljši Tesla je bil izdelan v 19 stoletju.Vse ostalo so nianse
Justiceiscoming81
30. 12. 2022 08.24
+11
Tesla za teslo
Uporabnik1921539
29. 12. 2022 21.15
+3
Ni ravno cist tako Ramzess.Ko veata odpres se steklo malo spusti in ko jih zapres,se spet dvigne.Coupeji imajo taka vrata tudi
ACC0
29. 12. 2022 21.09
-2
Tudi klasični avti imajo težave z nizkimi temperaturami.
FlatyEric
29. 12. 2022 21.40
+8
disorderliness
30. 12. 2022 08.49
-9
Ne drži. Avti na notranje izgorevanje imajo največ možnosti, da niso vozni. Namreč vžgejo na zastarele svinčene akumulatorje, to je pa bolj tko tko. Najbolj zanesljiva je pasja vprega, nato pa s konji, šele mnogo kasneje na vrsto pride vol in kamela.
disorderliness
30. 12. 2022 08.51
+4
Hanibal Barcas je Alpe prečkal s sloni. A? Kaj pa to?
rcarlos
29. 12. 2022 21.08
+16
To so tiste vrste ljudje, ki imajo Teslo samo zato da "jo pač imajo", pa pojma nimajo niti o osnovnih funkcijah avtomobila, kaj šele o kakšnih naprednih... Btw, tudi jaz imam na cliotu včasih probleme z odpiranjem vrat, pa je kljuka normalno dostopna, samo kaj češ, če gumice zamrznejo da mormo vlamljat notri :D
Nikay
29. 12. 2022 20.56
+17
Električni avto kot rešitev, je tako kot bi si z drekom rit obrisal. AVTO na DROT, kupi samo TROT.
peglezn
29. 12. 2022 20.49
+29
Tesla? A to so tiste kripe, ki vozijo 90kmh v zavetrju za šleparji po primorski AC?
FlatyEric
29. 12. 2022 21.41
+10
kmetavzar123
29. 12. 2022 20.45
+0
Vsak človek ima izbiro, da kupi kaj pač želi, če ima seveda dovolj denarja in tisti ki kupi električni avto, pač že naprej ve da bo ob mrazu pač malo večkrat na polnilni I, tako pač je z elektriko, zato pa mislim da še so itak večji izzivi za električne avte kot pa njihov domet, največji pa seveda infrastruktura. Še kakih dvajset let bo potrebnih, da bomo vsi na elektriki ali kakšni drugi alternativi🤔
kmetavzar123
29. 12. 2022 20.47
+19
Jaz bom kar na dieslu, tankaš pelješ😉😉
Uporabnik1921539
29. 12. 2022 20.42
+17
Elektrika in avto sta kot sedlo in krava.To je le nek prehod do prave "zelenosti" viznje,ki je vodik.Spomnite se CD diskov,ki so se vsem zdeli visek!In kje so zdaj?Ce ze,v tem trenutku zgolj prikljucni hibrid z bencinom.Tam od 80 k Eur naprej.Zdaj mi pa se recite,da se izplaca!
Ramzess
29. 12. 2022 20.38
-10
"Tudi okna se ne spustijo, ko so zamrznjena, kar pomeni, da nisem mogel zapreti vrat ... " V čej fora te izjave, zakaj bi spuščal, odpiral okna na avtu, če je mrzlo. Vrata avta menda lahko zapreš, ne glede ali so okna odrta ali zaprta.
Factsarereal
29. 12. 2022 20.55
+10
Vsa vozila pri Tesli imajo coupé vrata in se steklo spusti oz dvigne
Eva14
29. 12. 2022 20.31
+34
Elektricne avte bi mogli prepovedat. Zdaj me pa kar popljuvajte. Kje je varnost? Sploh ga ne slisis ko se pripelje za teboj. Baterije bolj onesnazujejo okolje kot dizli in bencinarji s svojimi izpusnimi plini. Kam boste to odlagali? Poleti porabijo vec energije ker je klima, pozimi ker je gretje. Dajte no. Ko bo zmanjkalo energije za kuhanje, segrevanje vode v bojlerju, gretje stanovanj in his zaradi vasih elektricnih avtov, upam da boste vi prvi lacni in zmrznjeni.
Silmarillion
29. 12. 2022 20.52
-1
Prepovedala jaz ne bi. Kaj pa tehnološki razvoj, ne moreš stvari kar prepovedati? Glede zvoka se pa menda da urediti, to je najmanjši problem.
whattheuck
29. 12. 2022 20.29
+3
... zajele Kanado in SEVER Amerike!! V Kansasu sigurno ni mrzlo, v Teksasu še manj.
nikhrast
29. 12. 2022 20.42
-10
Ta teden se temperature dvigujejo, v Torontu danes 9*C, v Kansanu, MO, pa tudi do 10*C, vse mokro, poplave ponekod. V Torontu pa tako nismo dobili veliko snega.
Blaž Smolnikar 1
29. 12. 2022 20.10
-4
Je rekel seter73 ki še ni vozil električnega avtomobila, ampak je slišal od prijatelja Janeza v vaškem kafiču, ki je videl na lastne oči, ampak je žal spil 6 laških prej.
Blaž Smolnikar 1
29. 12. 2022 20.03
+10
Seveda ima, ampak je lažje narediti novico, ki to sploh ni. A če je meni se včeraj popoldan v npr. Golfa zaklenil ključ v pritljažnik, bomo tudi naredili novico zakaj VW koncern ni pomislil na to?
Factsarereal
29. 12. 2022 20.17
+2