Nova dognanja o usodi dinozavrov

London, 30. 11. 2020 08.49 |

Nova raziskava je ovrgla teorijo, da so bili dinozavri v zatonu, še preden jih je trk asteroida dokončno izbrisal z obličja Zemlje. Nasprotno – če ne bi bilo katastrofe, ki je povzročila njihovo izumrtje, njihova prevlada ne bi bila ogrožena.

"Strašni kuščarji", kot bi prevedli besedo dinozaver, so se pojavili v času triasa, pred 230 milijoni let, in pred 66 milijoni leti nenadoma izginili. Njihovo usodo so tokrat pod drobnogled vzeli znanstveniki z univerze v britanskem Bathu. S statistično analizo so ugotavljali, ali so bili ob svojem koncu dinozavri še sposobni razvoja novih vrst.

"Ugotovili smo, da so dinozavri še vedno dominirali, da so bili zelo razširjeni in da jim je šlo dobro," je povedal prvopodpisani pod raziskavo, Joe Bonsor. "Če ne bi bilo trka asteroida, morda sploh ne bi izumrli in bi svetu vladali tudi po obdobju krede," je dodal.

Med 150-letno vladavino na Zemlji so se dinozavri razvili v različne vrste – nekatere so bile majhne, druge ogromne, največji primerki pa so merili kar 30 metrov. Prav ta raznolikost je bila po mnenju raziskovalcev prednost, ki jim je omogočila prevlado. Teorijo, da se je pestrost vrst počasi izgubljala, obdobje dinozavrov pa nezadržno bližalo koncu, je zdaj ovrgla študija, objavljena v reviji The Royal Society Open Science

Prejšnje raziskave so tako kot zadnja prišle do zaključka z modeliranjem družinskih dreves dinozavrov na podlagi takrat poznanih fosilnih ostankov. Na univerzi v Bathu pa so na podlagi najnovejših dognanj izdelali podrobnejša družinska drevesa in ugotovili, da so  pred 66 milijoni let dinozavri še vedno nemoteno uspevali na vseh celinah. V Severni Ameriki so prevladovale rastlinojede, v Južni Ameriki pa mesojede vrste, so dodali.

Za CNN je raziskavo komentiral paleontolog z londonskega Imperialnega kolidža, Alfio Alessandro Chiarenza, ki pri njej sicer ni sodeloval. Dejal je, da so uporabili verjetno največji nabor evolucijskih dreves dinozavrov doslej in zelo temeljite metode za proučevanje stopenj diverzifikacije.

Koronavirus pasica november

• Telefon meseca maja

dante
30. 11. 2020 17.07
od kod črpajo to znanje, ziher od Julesa Verna
30. 11. 2020 16.47
Nas čaka podobna usoda, ampak ne bomo izumrli, samo število ljudi se bo zelo zmanjšalo, umrlih bo na milijarde. "Moramo biti dobro pripravljeni," je dejal papež, "na velike preizkušnje v bližnji prihodnosti, ki lahko zahtevajo celo žrtev našega življenja." Pojasnil je tudi, zakaj sporočila ni objavil v javnosti: "Če sporočilo naznani, da bodo umrli milijoni ljudi, si tega v resnici ne želimo dati v javnost. Mnogi želijo vedeti le iz radovednosti, ne pozabite, da znanje prinaša odgovornost. "
VAREN
30. 11. 2020 11.30
No znanstveniki podrite še teorijo prejšnjih, da zemlja ni okrogla in se n vrti.
KRATOS
30. 11. 2020 11.18
Jaz rad jem krompir
gumy
30. 11. 2020 11.09
"Med 150-letno vladavino na Zemlji....." A imate spet probleme s številkami?
mpotec86
30. 11. 2020 11.25
Senca6
30. 11. 2020 11.45
30. 11. 2020 11.06
Njihovi humanoidni potomci vladajo planetu še danes,ampak iz ozadja.
30. 11. 2020 13.53
A mi smo se v 5 miljonih letih razvili s pomočo evolucije iz opice v človeka,te se pa niso imeli časa razviti v 200 miljonih letih?Zanimiva ta vaša logika.
30. 11. 2020 16.56
O tem je govorila Lacerta (Interview with reptilian Woman). Razlagala je o njihovi civilizaciji, prehrani, domovanju. Potem pa pogledaš njena pričevanja in poskušaš preveriti kakšno dejstvo glede tega. Potem pa Credo Mutwa (afričan) govori o reptilianih, kot da je to nekaj običajnega.
30. 11. 2020 16.58
Mi smo se v 2 milionih let razvili, pravi zgodovina človeka. Dinozavri so izumrli 69 milionov let nazaj. Malo manjka znanja, čeprav logika deluje.
30. 11. 2020 19.33
Preberi si o napadu na vojno bazo Dulce.Grozljivka.
keved
30. 11. 2020 10.52
S sedenjem doma gremo lahko hitro po poti dinozavrov še mi. Od poslušanja jj in nijz drvimo na kant, seveda se vsa stroka tega še ne more zavedati, ker plač ne ustvarjajo s poslom
morfo
30. 11. 2020 10.32
Torej lahko vložim ugovor na šus pri zgodovini?🤔😁
rokus1
30. 11. 2020 11.14
Ne, lahko pa vložiš ugovor na maturo, ker je tole biologija in ne zgodovina...
mukimat
30. 11. 2020 10.31
Med 150 miljonov let vladanja...
Thor
30. 11. 2020 10.28
jaz bi rekel da je bil usoden kitajski virus in ker niso držali distance se na veliko družili brez mask in se niso držal priporočil JJ se je zgodilo sr...e
Enadvatristiripet
30. 11. 2020 10.25
Cak pa ko so bli najprej dinozavri ce najprej ni blo nic..pol je pa iz nic kr enkrat nastal raj in adam in eva. Te kosti so ziher levicarji dizajnirali in podtaknili.!!!
Justiceiscoming81
30. 11. 2020 10.21
Bli miljone in milijone let na zemlji in jih je mogu asteroid zbrisat... Človeštvo pa na zemlji par stotisoč let, pa bomo zje..al zemljo v manj kot par 100 letih... bravo mi... naumo rabl asteroida
Uporabnik419925
01. 12. 2020 17.48
Verjami , da že desetljetja mali delež najbogatejših zemljanov dela na tem, da zreducira populacijo tega planeta. Potreboval sem več kot 7 let, da sem povezal vse informacije v smiselen vzorec ter izluščil njihov načrt. V začetku sem bil zgrožen nad vsem kar sem postopoma odkrival nato pa sem spoznal, da imajo prav. Spoznal sem, da jim drugega ne preostane. Dolgo sem potreboval, da sem potem naknadno doumel na kakšen način bodo realizirali svoj načrt ker prebrati nekaj v smislu naredili bodo to in to... Hitro dobiš dvome o realizaciji njihove iddeje, pojavijo se dvomi o izpeljavi njihovega načrta, kako bi bilo mozno, da nihče ne : vlade, znanstveniki nebi opazili njihovega napada, načrta v akciji... No moraš prebrati ter razumeti določene stvari, da potem razumeš na kak način in z kakšno manipulacijo bodo uporabili ob realizaciji. Ko sem tudi to doumel sem se sprijaznil zgodilo se bo. Sedaj pa samo spremljam globalne odzive političnih vrhov posameznih držav in si poiskušam ustvariti lastno mnenje ob ppteku njihovega načrta. Ali jim bo uspelo ali ne. Se pa kljub temu, da sem jih v začetku sovražil zaradi odkritega sedaj strinjam z njihovo agendo prej sem pisal ogromno komentarjev na različnih internetnih platformah ter opozarjal, komentiral, debatiral z drugimi. Sedaj pa uživam preostali čas ob upanju, da jim uspe pravočasno realizirati njihov načrt preden bo prepozno. Na voljo imajo maksimalno 25-40 let potem bo prepozno.
PV12
30. 11. 2020 10.19
še vreme za 1 teden ne znate pravilno napovedat, kaj šele kaj se je zgodilo 65 million let nazaj.
Uporabnik419925
01. 12. 2020 17.36
Če tvoja izobraženost pešana na določenem področjih in ne moreš doumeti znanstvenih metod , ki prikazujejo dokaze takšne in drugačne vrste bolje, da ne komentiraš stvari, ki jih ne razumeš. Izpadeš klasičen primer splošne nerazgledanosti med ljudmi, ki dan danes širijo svoje neumne misli po spletnih platformah.