Rover Vztrajnost potrdil obstoj starodavnega jezera na Marsu

Florida, 08. 10. 2021 16.19 |

Maja Pavlin

Nove fotografije z Marsa, ki jih je posnel rover Vztrajnost, razkrivajo, kako je več milijard let nazaj voda oblikovala pokrajino planeta. Fotografije namreč prikazujejo ostanke starodavnega jezera na tem rdečem planetu in delto reke. Potrditev jezera bo znanstvenikom zdaj pomagala pri nadaljevanju iskanja morebitnega preteklega življenja na tem rdečem planetu.

Rover Vztrajnost je februarja letos pristal na Marsu v kraterju, za katerega so znanstveniki sumili, da ga je bilo nekoč starodavno jezero, ki ga je napajala reka in v njem odlagala usedline. Fotografije, ki jih je posnel rover, so njihovo teorijo potrdile. Nove ugotovitve pa bodo zdaj znanstvenike vodile pri iskanju dokazov o morebitnem preteklem življenju na tem planetu.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Oblika spodnjih treh plasti kraterja potrjuje, da je bila tam nekoč prisoten enakomeren pretok vode. To kaže, da je bil Mars pred 3,7 milijardi let "dovolj topel in vlažen, da podpira hidrološki cikel", poroča The Guardian. Nasina astrobiologinja Amy Williams je z ekipo odkrila podobnosti med rečnimi deltami na Zemlji in pečinami, ki so vidne na dnu kraterja na Marsu.

V plasteh usedlin bodo znanstveniki zdaj iskali sledi že davno izumrlega življenja na Marsu. V plasteh bodo zdaj iskali biosedimente. V prihodnjih letih bo rover zbral 30 vzorcev kamnov in zemlje, ki jih bodo nato znanstveniki na Zemlji lahko tudi analizirali.

Strmo pobočje vzdolž delte kraterja na Marsu.
Strmo pobočje vzdolž delte kraterja na Marsu. FOTO: NASA
Odkrivanje, ali je na Marsu kdaj obstajalo življenje, je sicer glavno poslanstvo več milijard evrov vrednega projekta Vztrajnost.

Znanstveniki so že septembra sporočili, da je rover zbral dva vzorca kamnin, ki kažeta, da sta bila v preteklosti dlje časa v siku s podtalnico. Raziskovali upajo, da bodo v teh vzorcih odkrili ostanke mikrobnega življenja. Williams pravi, da je spoznanje, da je ta rdeči planet nekoč morda imel življenje, eno največjih odkritij človeštva.

jutri_pa_res
08. 06. 2023 10.42
Mogoče nam bo to pomagalo razumeti, da se klima verjetno spreminja po naravni poti, neodvisno od naše aktivnosti in da je vsa gonja glede toplogrednih plinov sviranje .... in priložnost za zaslužke nekim novim strukturam.
nono1234
18. 10. 2021 08.55
Zanimivo, da se toliko sredstev porabi za raziskovanje mrtvega planeta, istočasno se pa vztrajno skrivajo dokazi o obiskih iz vesolja in o tem, da obstaja življenje in to življenje kakršnega si lahko samo želimo. Pri nas je to celo tabu in tistega, ki o tem govori, se lahko kaj kmalu označi za duševno bolnega. Še enkrat torej povem, da je absurdno iskati življenje v vesolju in obenem živeti v prepričanju, da smo v neskončnem vesolju edini od boga dani.
16. 10. 2021 15.33
Več milijard let nazaj??? Slovenščina negativna ocena. Pravilno: Pred več milijardami let!
Antena
08. 10. 2021 21.11
Kaj raziskujemo Mars, zemlja pa propada ajoj ajoj
16. 10. 2021 15.33
Raziskovanje Marsa nam pomaga razumeti dogodke na Zemlji.
nono1234
18. 10. 2021 09.01
Antena, imaš prav, raziskava Marsa zagotovo ne bo rešila Zemlje. Ivan..., to kar praviš je sicer res, vendar res je tudi, da probleme na Zemlji zelo dobro poznamo, vendar premalo naredimo v pozitivni smeri. Nasprotno, obnašamo se kot, da je Zemlja naša last in lahko z njo v nedogled počnemo kar nas je volja. Tisti, ki meni, da rešujemo Zemljo, laže samemu sebi ali pa ne dojame bistva.
Salting