ZNANOST IN TEHNOLOGIJA

V delcih prahu asteroida odkrili vodo

Sendai, 23.09.2022, 13:06 | Posodobljeno pred eno uro

V delcih prahu, ki jih je japonska vesoljska sonda pridobila z asteroida, ki je bil od Zemlje oddaljen približno 300 milijonov kilometrov, so znanstveniki presenetljivo odkrili kapljico vode. Odkritje dodatno podpira teorijo, da je življenje na Zemljo prišlo iz vesolja.

Asteroid Ryugu
Asteroid RyuguFOTO: Jaxa

Do ugotovitve o prisotnosti vode so znanstveniki prišli na podlagi analize 5,4 grama kamnin in prahu, ki jih je z asteroida Ryugu nabrala japonska vesoljska sonda Hayabusa-2.

Gre za "karbonizirano vodo, ki vsebuje sol in organske snovi", je pred današnjo objavo raziskave v reviji Science novinarjem pojasnil vodja mednarodne ekipe znanstvenikov Tomoki Nakamura z univerze v japonskem Tohoku. Dodal je, da ima kapljica velik pomen.

PREBERI ŠE
Je voda na Zemljo prišla iz asteroidov?

Odkritje namreč govori v prid teoriji, da so asteroidi, kot je Ryugu ali njegov večji matični asteroid, ob trkih z Zemljo slednji zagotovili vodo s soljo in organskimi snovmi, je še dejal Nakamura. Po oceni znanstvenikov bi ta proces med drugim lahko bil neposredno povezan z nastankom oceanov ali pojavitvijo organskih snovi na Zemlji, na primer aminokislin.

Sondo Hayabusa-2 so na misijo k asteroidu Ryugu izstrelili leta 2014, pred dvema letoma pa se je vrnila v Zemljino orbito in odložila kapsulo z vzorcem. Nakamurovo ekipo sicer sestavlja okoli 150 znanstvenikov, med njimi tudi 30 iz ZDA, Francije, Velike Britanije, Italije in Kitajske.

Namizna aplikacija Internet Explorer odhaja v pokoj

Zagotovite si nemoten vstop v svet aktualnih novic in jo nadomestite z najnovejšo verzijo Chromea, Firefoxa, Safarija ali Microsoft Edgea.