Magazin

Proti Marsu poletele tri misije, asteroidni prah prispel na Zemljo. Kaj nas čaka v 2021?

Washington/London/Tokio, 02. 01. 2021 17.43 |

Mars
Urša Vrečar

Leto 2020 je Zemljo zaznamovala pandemija koronavirusne bolezni, a za raziskovanje vesolja je bilo leto za nami v marsičem prelomno. Medtem ko se je življenje na Zemlji zaustavilo, so znanstveniki proti Marsu poslali tri misije, odkrili sledi fosfina v oblakih, ki obdajajo Venero, in uspešno pripeljali prah s 300 milijonov kilometrov oddaljenega asteroida Ryugu. Že februarja letos nas čakajo novi dosežki – misije Združenih arabskih emiratov, ZDA in Kitajske bodo dosegle rdeči planet.

V letu 2020 smo si lahko ogledali Sonce tako blizu kot še nikoli. Satelit Solar Orbiter se je Soncu namreč približal na 77 milijonov kilometrov in posnel najbližje fotografije naše zvezde v zgodovini. Fotografije so med drugim razkrile miniaturne sončeve izbruhe, poimenovane 'taborni ognji' na Soncu.

V letu 2020 so proti rdečemu planetu poletele kar tri misije: ameriška, kitajska in tudi prva arabska. Združeni arabski emirati so junija kot prvi namreč proti Marsu izstrelili Upanje oziroma Al Amal. Cilj misije je preučevanje podnebja in podnebnih sprememb na Marsu, na katerem sonda ne bo pristala, temveč bo krožila v njegovi orbiti celotno marsovsko leto oziroma 687 dni. Sonda Upanje je le prvi korak v veliko bolj daljnosežnem načrtu ZAE – gradnja človeškega naselja na Marsu v naslednjih 100 letih. Nekaj dni pozneje je sledila kitajska misija Vprašanja nebu 1 oziroma Tianven-1. Njihov rover bo preučeval prst in sestavo tal.

Istega meseca je ameriška Nasa rdečemu planetu naproti poslala rover Vztrajnost oziroma Perseverance. Njen glavni cilj je iskanje sledi starodavnega mikrobnega življenja. Poleg tega bo v kraterju Jezero, kjer je pred 3,5 do 4 milijarde let tekla voda, zbiral vzorce kamnin in prsti, ki naj bi jih na Zemljo v sodelovanju z Evropsko vesoljsko agencijo pripeljali leta 2031. Z Vztrajnostjo je proti Marsu odpotoval tudi brezpilotni helikopter Ingenuity oziroma Iznajdljivost, ki bo postal prvi helikopter, ki bo letel na drugem planetu.

Ameriška Nasa in Muskovo zasebno podjetje SpaceX sta poskrbela za novo prelomnico v poletih v vesolje. Astronavti so proti Mednarodni vesoljski postaji maja prvič poleteli s plovilom zasebnega podjetja. Obenem sta astronavta Bob Behnken in Doug Hurley, ki ju je v kapsuli Dragon v vesolje ponesla raketa Falcon 9, postala prva po desetletju premora, ki sta poletela z ameriških tal. ZDA so namreč leta 2011 upokojile raketoplane, astronavte na MVP pa so nato pošiljale z ruskimi raketami. Manj kot 19 ur po izstrelitvi je raketa SpaceX z astronavtoma na krovu pristala na vesoljski postaji. Novembra so nato štirje astronavti prav tako prispeli na MVP s SpaceXovo raketo.

Življenje v oblakih nad Venero?

Sredi septembra so britanski znanstveniki svet presenetili z novico, da so v oblakih, ki obdajajo Venero, odkrili plin fosfin – ki ga na Zemlji povezujemo z življenjem. Proizvajajo ga namreč le mikrobi v črevesju živali, kot so pingvini, najdemo pa ga tudi v okoljih, kjer je manj kisika, kot so močvirja. Venera do zdaj ni bila ravno na vrhu seznama planetov, na katerih bi lahko odkrili sledi življenja. Po velikosti je podobna Zemlji, a kar 96 odstotkov njene atmosfere sestavlja ogljikov dioksid, temperature na površju pa se dvignejo nad 450 stopinj Celzija. Znanstveniki, ki so odkrili fosfin, ne trdijo, da gre za dokončen dokaz o življenju, a gre za namig, ki zahteva nadaljnje raziskave.

Se v oblakih, ki obdajajo drugi planet od Sonca, skrivajo sledi življenja?
Se v oblakih, ki obdajajo drugi planet od Sonca, skrivajo sledi življenja? FOTO: NASA

Po šestih letih in šestih milijardah kilometrov je japonska sonda Hajabusa 2 sredi decembra nad puščavo v Južni Avstraliji uspešno odvrgla kapsulo z dragocenim tovorom – prahom s površja asteroida Ryugu. Proti asteroidu je sonda poletela že leta 2014, vzorce prahu pa je uspešno zbrala lani. Asteroidni prah naj bi pomagal pri pojasnjevanju, kako je bil videti naš sončni sistem ob nastanku pred približno 4,6 milijarde let. Asteroidi so namreč ostanki kamnin in snovi oziroma "gradbenega materiala" iz nastanka Osončja. Gre za ostanke, ki se niso vključili ali razvili v planete. Sonda Hajabusa 2 svoje poti po vesolju še ni zaključila – potem ko je odvrgla kapsulo, se je odpravila naprej. V prihodnjih letih naj bi se približala še vsaj dvema asteroidoma.

Tudi ameriška Nasa je poslala sondo proti asteroidu. Osiris Rex je oktobra pristala 330 milijonov kilometrov oddaljenem asteroidu Bennu in z njegovega površja nabrala vzorce kamnin in prahu – ti naj bi na Zemljo prispeli leta 2023.

Leto 2020 se bo zapisalo tudi v slovensko zgodovino. V vesolje sta namreč poletela prva slovenska satelita, Nemo-HD in Trisat. Nemo-HD je novembra že posnel prve večspektralne posnetke Zemlje, natančneje območja Tržiča, Železnikov in Selške doline ter Poljanske doline, so ob tem sporočili iz Centra odličnosti Vesolje-SI.

Konec decembra smo si na nebu lahko ogledali t. i. veliko konjunkcijo. Jupiter in Saturn sta si bila namreč na videz izjemno blizu – nazadnje sta se tako približala pred več sto leti, natančneje leta 1623. Naslednjič ju bomo lahko tako blizu drug drugemu opazovali šele čez 60 let.

Nazadnje sta si bila Jupiter in Saturn tako blizu leta 1623.
Nazadnje sta si bila Jupiter in Saturn tako blizu leta 1623. FOTO: AP

Kaj nas čaka letos?

Nasa je pred nekaj meseci razkrila svoje načrte programa Artemis, poimenovane po grški boginji živali, lova in Lune, s katerim namerava do leta 2024 ponovno poslati človeka na Luno. Prvi polet Artemis 1 bo sicer potekal brez posadke, predviden pa je za november 2021. Tri tedne naj bi krožil okoli Lune. Sam program Artemis naj bi tlakoval pot do človeka na Marsu. Indijska organizacija za vesoljske raziskave namerava marca letos izstreliti tretjo lunarno misijo Chandrayaan-3.

Februarja bo na Marsu precej 'gneče' – tega meseca bodo namreč na rdeči planet prispele vse tri prej omenjene misije. V orbito bo prispelo Upanje Združenih arabskih emiratov, kjer bo predvidoma krožilo dve leti. V kraterju Jezero bo pristal Nasin rover Vztrajnost, v orbito bo prispelo tudi kitajsko plovilo Tianven-1, kjer bo krožilo nekaj mesecev, preden bo pristalo na površju. S tem bo Kitajska postala tretja država, ki ji je uspel pristanek na Marsu.

Mars

21. 01. 2021 14.47
Najlepše v Vesolju je ko se povspnem na Mons Veneris in se dobro s klinom pribijem, da ne zdrsnem dol.
Killing floor
10. 01. 2021 16.25
Ljudje so ze na marsu in ga raziskujejo sam vas prostovoljne zajcke bojo pa samo testirali ...trajalo bo se da ozivimo mars nazaj...
21. 01. 2021 14.04
c00kies
04. 01. 2021 10.51
Lepo! Letos bo torej zelo pestra pomlad z obilico novih dosežkov v koliklor misije uspejo. No, upam da vse misije uspejo ne glede na narod, stroške in kam gredo in da prinesejo nekaj novega upanja po tem apokaliptičnem 2020. Vsak tak napredek človeštva je izjemen in ga je vredno ceniti. Naslednja meja pa raziskovanje lune Titan verjetno v neki precej oddaljeni prihodnosti, pa vendar držimo pesti.
Drekachi24
03. 01. 2021 21.21
Le najdite mikrobe in jih uvozite na Zemljo. Mogoče bi na Marsu prej še postavili laboratorij za razvoj cepiv?
SOKI
03. 01. 2021 09.35
Indijci bi raje poskrbeli za javni prevoz smeti in reciklažo. Se iz plastičnih vrečk skoraj ne vidijo. Da ne govorimo o sociali, javnem šolstvu in zdravstvu.
03. 01. 2021 08.51
V vesolju nismo sam in tudi nikoli nismo bili sami.
03. 01. 2021 09.01
ivcekivcek
03. 01. 2021 16.33
04. 01. 2021 10.36
ja, najbrz so mikrobi na skoraj vsakem planetu .. ni pa nikogar v bližini ki bi prisel na obisk ali mi k njim
Carmennula26
02. 01. 2021 21.52
Od leta 1969 do danes stojimo na mestu, in moramo priznati, da smo v zaporu na zemlji na odprtem oddelku in to je tudi vse, tu se lohka plodimo pojamo in veselimo, nikoli ne bomo nikamor odšli ostali bomo tukaj da se pogrizemo za procente in primitivizem in to je vse kar danes nudi znanost in nikoli ne bo drugače..
02. 01. 2021 21.55
03. 01. 2021 10.19
Komentar laika brez kančka integritete ter poznavanja dosežkov, napredka posameznih vesoljskih agencij na tem področju.
Uomo 46
02. 01. 2021 21.43
Čez 180 dni mora Pentagon razkriti vso tajno dokumentacijo in znanje o nezemljanih ... Trump je pred kratkim postavil ta pogoj, če ne nebi podpisal finančna sredstva za sveženj pomoči gospodarstvu ...
02. 01. 2021 21.57
To delajo zato, ker se bo kmalu nekaj zgodilo in ljudje bodo izginjali in elita bo to predpisovala nezemljanom, v resnici vse pise v Bibliji kaj se bo zgodilo.
03. 01. 2021 08.04
03. 01. 2021 08.06
Imate pa fantazijo. In Nezemljani so v resnici hrčki.
hotchilipoper
03. 01. 2021 08.26
Dokler bomo imeli take idi te kot si ti ne bo nikoli bolje
04. 01. 2021 10.26
mankaj bo Trumpln zahteval, Trumpln pakira kovčke .. njemu je mar samo zase ..
02. 01. 2021 21.17
Pred časom v zrak spustil balon s kamero in GPS. Kamera posnela mimo leteče letalo, še višje veliko črt spodaj letečih letal. Na višini 34 km je balon stisnilo in padel na zemljo 34 km stran od mesta vzleta. Nasini kvazi sateliti nikoli ne posnamejo nobenih črt letal, tisti Red Bulov balon, kjer naj bi kvazi mož skočil iz vesolja je ostal cel. A ta balon in kvazi mož ni občutljiv na vakum, ki vse stlači skup. Iz višine 34 km pade balon na tla samo toliko km stran pri zemlji, ki se vrti s hitrostjo 1600 km/h na njenem obodu. Ajde kvazi OVCE razložite mi vse to.
02. 01. 2021 21.27
Kaj? Vakuum naj bi stisnil tistega, ki je poletel z balonom? Atmosfera se vrti skupaj z zemljo in nehaj že ponavljati vseh teh neumnosti.
02. 01. 2021 21.31
Ja ja se vrti po tvoji pameti. Zemlja v eno stran zračne mase pa v drugo ali pa iz severa ali vzhoda, ali zahoda. Bodi raje tiho da izpadeš še večji bedak.
02. 01. 2021 21.35
ti si pa frajer, logike nimas nobene .. vakum ne stiska ampak razteza , vlece narazen.. koliko stran pristane balon je odvisno od tega kako dolgo je v zraku in koliko piha veter. in pa se nekaj .. ne verjames v satelite, ma kako si pa zmeril visino "tvojega" poleta .. ma ti po moje se bicikla ne znas vozit.. pa cistitke da si uspel obvladat tipkovnico
02. 01. 2021 21.37
Tudi v avtu ko se pelješ 100kmh se atmosfera v avtu pelje 100kmh zraven in lahko pihaš zrak v avtu v vse smeri. Daj raje razloži ali naj bi po tvoje vakuum stisnil tistega moža, ki je poletel z balonom?
02. 01. 2021 21.38
Poiščite zdravnika, čeprav se bojim, da je prepozno.
02. 01. 2021 21.39
02. 01. 2021 21.46
BRUSILEC, če bi bil pametnejši, bi mogoče vedel, da obstajajo višinomeri za merjenje višine na podlagi zračnega tlaka, ki nima nobene veze s satelitom. Ti še kaj ni jasno bedak neumen.
02. 01. 2021 21.48
TJ tisto o tvojem avtu drži, a se mogoče zavedaš, da si s tem potrdil, da je nad zračno mejo kupula, ki varuje zemljo in čez njo ne moreš. Pa ne bova zdaj razpravljala ali je kupula plastična ali pa samo tako močno magnetno polje, ki ne pusti nič skozi. A to pa ne ane.
02. 01. 2021 21.50
ITG le pojdi v prvo klop pouka, ki uči splošno razgledanost ne pa med fijakarske konje.
02. 01. 2021 21.54
bedak neumen .. sej si sam napisal da si poslal kamerl z gpsom .. kaj pol mene napadas za tvojo neumnost :)
02. 01. 2021 21.56
BRUSILEC če znaš brat še enkrat preber kje si omenil satelit. Glede GPS pa ti povem, da ta dela preko zemeljskih anten in signalov, ne pa preko neobstoječih satelitov.
03. 01. 2021 08.45
Torej po tvojem še nobeden niti ni bi l v vesolju in vesoljska postaja ne obstaja zaradi tvoje namišljene kupole,ki ne moreš mimo nje haha??.
03. 01. 2021 08.58
03. 01. 2021 10.24
Če te v šoli niso naučili osnov fizike, kako lahko potem domnevaš, da ti bo tukaj nekdo na kratko razložil vsa dejstva, fiziko matematiko na tematiko balonov, vzgona, pritiska itd ? To, če ti sam nekaj ne razumeš ni dokaz, da se ni zgodilo. To je dokaz, da nisi prebral vrsto knjig ter doumel osnove fizike. Pojasniti določene stvari nerazgledani osebi bi zgledalo podobno, kot razlagati psu kako deluje motor na notranje zgorevanje.
User723439
03. 01. 2021 15.22
Varen, višinometer na podlagi zračnega tlaka deluje na katerem principu? Da se zračni tlak z višino niža. Kaj ti to pive? Da se tlak spreminja z višino, kar se pa ne sklada s teorijo ravnozemeljcev, da gradienta tlaka ne moreš imeti, če ni bariere. Zdaj se pa prosim odloči, kaj boš zagovarjal.
04. 01. 2021 10.33
Varen .. da dela gps preko zemeljskih satelitov? ma dej, en izlet v neko luknjo stran od gsm signala ti se vedno pokaze gps lokacijo.. kaj pa ladje, kje imas gps oddajnike na oceanih ? :) ma po vase so ti skriti, privezani na vsakih nekaj 10km na oceansko dno .. ponekod globokega nekaj kilometrov .. kaj pa letala ki letijo nekaj tisoc kilometrov od obale, 10km nad oceanom ? :) pa dej vsaj poiscite neke mogoce alternative , nekj kar vam ne more se 16 letni otrok ne more negirati. vase teorije so mozne samo senilnim starkam ki slepo verujejo v boga, neko kozmicno energijo in nevemkajše ..
02. 01. 2021 20.29
Najvišje se je peljal Rus z Migom. Konec zgodbe. Okroglo vrtečo zemljo okol sonca, Luno, Mars in vse satelite sanjajo samo Američani. Pa še to šele potem, ko so zadnjega Nemca izgnal iz Nase, katero so itak oni ustanovil. Če njih ne bi bilo bi danes Američani še vedno letel s plopelersko avijacijo kot naši in s fračo streljali v zrak.
02. 01. 2021 20.40
Potem je tudi sputnik samo mit?sicer pa odvisno kaj jemlješ kot rekord, raketni motor deluje v tudi tam, kjer reakcijski ne. Npr x 15 je letel višje kot omenjeni mig. Tako američani kot sovjeti so dobili tehnologijo od britancev.
02. 01. 2021 20.45
Gozdar potem se boš pa zbudil glede tehnologije. Američanom so jo dali atomsko bombo Namci, NASO so ustanovil Nemci, reaktivni motor so imeli Nemci, prvo borbeno letalo Amerike je bil ukraden Ruski mig, katerega so ukradli za njih Izraelci. Ti še kaj povem, da ne boš tako zabit?
02. 01. 2021 20.57
Tako je dali so jim bombo, ki bi jo lahko uprabili proti njim..logično. Nemci so ustanovili ameriško vladno agencij, prav tako logično. In to preden je bil izrael sploh ustanovljen, in preden so sovjeti prišli ven s svojim,sploh logično.
02. 01. 2021 21.40
02. 01. 2021 21.57
IRG pametno da si odstopil. Brez argumentov mi ne prideš do živega.
03. 01. 2021 09.03
Hja a ni Einstein enkrat rekel da se z bedakom preprosto ne kregaj ker ne boš prišel do zaključka? No tako je s tabo VAREN. Ploščata Zemlja.. ma dej no 😂
03. 01. 2021 10.32
Najbolj smešno , da ne rečem žalostno pa je dejstvo, da osebe z takšnim nivojem inteligence oziroma splošne razgledanosti dobivajo všečke. Osnove matematike, ki jih učino v osnovni šoli ti dajo znanje, da lahko v roku parih minut izmeriš ukrivljenost planeta zemlje. Ja tako enostavno je. Ampak doumeti to osnovno znanje je za 1/4 prebivalstva pretrd oreh. Naj vam še enkrat napišem, da boste razumeli kaj vam poizkušam dopovedati. Osnovna matematika vam omogoči izračunati ter dokazati, da je naš planet elipsiodne oblike torej okrogel in ne neka ravna plošča. Sedaj pa, če imate vsaj malo znanja angleškega jezika uporabite strica googla ter se pozanimajte kar vas nisio naučili v osnovni šoli kako se izračuna ter najbolj enostavno dokaže, da živimo na planetu in ne na plošči.
03. 01. 2021 10.33
Ti si preveč neumen, da bi razumel besedo argument.
User723439
03. 01. 2021 15.24
Do živega ti ne pride. Saj tudi oslu ne moreš priti do živega, nitj ga naučiti fizike.
04. 01. 2021 09.11
Najbolj smešno je recimo da letalo tipa airbus 320 veliko približno kot 5 avtobsu na visini 10 km komaj viden.Vesoljska postaja velika kot manjši avtobus vidna na neverjetnih 400 km.Pa dej ko koga tu jeba.
Cmrlj3
04. 01. 2021 09.32
ISS je velika približno 70x110m. S sončnimi paneli seveda. Vidna je pa s teleskopom.
04. 01. 2021 15.27
Dej ti ki si nekakšen profesor povej kdaj je bilo zadnje natanco merjenje zakrivljenosti zemlje.Ce ne veš ti bom napisal.A tisti ki verjame da leti v Austrlijo dol naj provetri malo glavo.Ne vem ce ste vsi taki razgledni in pametni verjetno bi še sam Tesla za vas bio bedak ko je izjavilk da gravitacija ne obstaja in pika.
IanNow
02. 01. 2021 20.23
A so janeza nalozili? 🤣
02. 01. 2021 20.22
To je še večji svetovni nateg kot koronček. So moral prizorišče iz Evrope preselit v Avstralijo, kjer se lahko skrivajo v njihovih puščavah in sanjajo vesolje.
02. 01. 2021 20.33
02. 01. 2021 20.14
Rover Perseverance na Marsu bo ZAKON.
resslovenka
02. 01. 2021 20.01
Kdor misli, da, je življenje le na planetu Zemlja, živi v globoki zmoti. Kaj pomeni planet Zemlja, v neskončnosti galaksij. Se kdaj vprašate? Koliko sonc, koliko planetov, koliko različnih kultur? Katera od teh kultur je že med nami, pa se tega v svoji ozkosti pojmovanja življenja sploh ne zavedamo? Ker se ubadamo s stvarmi, ki sploh niso pomembne. Kajti v enem samem trenutku se lahko vse spremeni. 🙄
02. 01. 2021 20.19
Noben ne misl da je življenje le na zemlji pa nikjer drugje. Ampak vprašanje ni to a je še kje življenje, ampak a je še kje inteligentno življenje, pa ne nujno tolk inteligentno k je človek ampak tudi kaj manj. Ampak to da so pa samo neki mikroorganizmi na drugih planetih to za nas nebi blo neki zelo fascinantnega.
02. 01. 2021 20.21
Planetov podobnih Zemlji primernih za življenje je v vesolju na milojone potem so pa še drugi,ki so drugačni in primerni za življene za drugačna bitja.Genij
02. 01. 2021 20.21
Pametuješ o svetovih, pa še Zemlje nisi dojel. Dokler boš verjel v okroglo vrtečo zemljo, da si nastal iz opice, na pristanek na Luni, 11 september in še kaj, si na ravni ovce.
02. 01. 2021 20.22
Recimo opice ala šimpanz, majo 98% enak dnk kot mi, pa so pa več 10 miljonov let za nami v inteligenci. Narava ni mejhna stvar.
02. 01. 2021 20.32
02. 01. 2021 20.35
COM ti jo imaš pa mi razloži kako lahko voda teče v hrib brez črpalke. Pa kako lahko letalo s pristajalno hitrostjo 250 km/ pristane na zemlji, ki se vrti s hitrostjo 1600 km/h. Pa z argumenti to pojasni ne z bluzenjem in prebranim na spletu.
02. 01. 2021 20.48
Kje teče voda v hrib? Tako da pristaja s hitrostjo 1600+250 km/h + 30km/s kolikor je hitrost zemlje in vsega na njej okrog sonca,... absolutna hitrost je nepomembna.
02. 01. 2021 20.52
GOZDAR teb sem že povedal glede tvoje pameti. Na tvoji okrogli zemlji tečejo reke Nil, Volga, Amazonka v hrib. Pa nikjer nobene črpalke. Na koncu svojih plusov med številkami pa dodaj = in rezultat. IN kaj neumnega si hotel povedat?
02. 01. 2021 21.05
Samo na yt, kjer verjamejo, da je severna polobla zgoraj.
02. 01. 2021 21.09
GOZDAR zdaj pa že sam sebe spodbijaš. Ja fino.
02. 01. 2021 21.11
VAREN, ker očitno zavračaš gravitacijo oz. jo ne razumeš, pa ti razloži kaj sili vodo navzdol na tvoji ravni zemlji.
resslovenka
02. 01. 2021 21.18
Hja, al pa kaj bolj intiligentno. Jaz človeške rase nimam za najbolj intiligentno stvaritev tega vesolja. 😎
02. 01. 2021 21.38
Gravitacija ni bila nikoli dokazana. Pa mi ne pametuj, da če ni bila dokazana, da še ne pomeni, da ne obstaja. Če pa je zate padec jabolka gravitacija pa uživaj v njej.
02. 01. 2021 21.44
resslovenka .. najbrz ima skoraj vsak planet neko obliko organizma, ampak trditi da je v tem trenutku nekja bolj razvitega od nas .. je preprosto idiotsko. brez enega dokaza, krneki. ko pa pristanejo na zemlji ti bom segel v roko ..
02. 01. 2021 21.47
Varen: torej kaj poganja vodo navzdol na tvoji ravni zemlji? Izogibaš se vsem vprašanjem.
03. 01. 2021 09.09
04. 01. 2021 09.12
Zakaj ga klicejo planet boljše bi bilo nekaj v smislu okroglega.
02. 01. 2021 19.57
Oh kok si selajo dela okol marsa, noben normalen človk nebi hotu jit tja, nenormalni so pa neuporabni. K fora je da ke se bi še dalo prit, sam nazaj ni mogoče. No je pa res da bojo mel znanstveniki še cajt naštudirat kako prit ke pa nazaj, k naš sonce naj bi crknu šele čez 5 miljard let, zemla pa z njim.
02. 01. 2021 20.06
Zdej če pravijo da človek obstaja nekje 6 miljonov let, je to še nekje dobrih 800 krat človeškega obstoja, kr je nepredstavljivo velik, za človeka, za vesolje pa verjeten ne tolk...
02. 01. 2021 20.08
u tem času bi svet z blade runnerja loh bil resničnost...
02. 01. 2021 20.18
02. 01. 2021 20.33
"Zdej če pravijo da človek obstaja nekje 6 miljonov let, je to še nekje dobrih 800 krat človeškega " Kaj si hotel s tem povedati?
02. 01. 2021 21.48
sej je logicno .. clovek se je razvil za toliko v teh 6 milijonih letih .. amlak dejstvo je da se je razvil eksponencialno v zadnjih 4 tisoc letih, predvsem zadnjih 200tih. kam nas bo to pripeljalo, pa .. ma dalec od pricakovanj.ker preprosto ni realno izkoristit energijo da bipobegnili iz tega soncnega sistema, nasli novo sonce, planet za nas
StrikeOne
02. 01. 2021 19.55
Ali nas v 2021 čakajo končno prava razkritja? Upajmo da kajti ZDA so začele hitet z objavami posnetkov UFO in sedaj je tudi Uradno 6 veja Ameriških sil vzpostavljena in sicer Space Forces ali tako imenovani Guardians.
Debely
02. 01. 2021 19.46
To je PRAVI članek. Pohvale avtorici.
Sebaibro
02. 01. 2021 19.41
A je zemlja ravna?
martyn
03. 01. 2021 11.21
21. 01. 2021 14.24
Ma, ni ravna, samo ploščata je. Za nekatere!?!
TEDO84bv0MEDO
02. 01. 2021 19.35
Raziskujejo, če je kaj dobrega na Marsu, da bi se lahko imelo rudnike tam. Vse bi delali roboti.
02. 01. 2021 19.55
Tudi če bi na marsu tekle reke zlata se ne splača, morda čez 100 let.
Lillija123
02. 01. 2021 19.30
Kot, da bomo verjeli.. To je isto kot ko so poleteli na Luno pa se je zadaj vidlo da je blo zrezirano lol
notrajnc05
02. 01. 2021 19.53
Kaj je, a ne gre to skupaj s tvojo teorijo evolucije?? Adam in Eva, pa kača in jabolko, pa nebesa in pekel.... In zdaj se ti smodijo kabli v glavi, ker 99% folka vidi zadevo drugače kot so tebe dresirali.
02. 01. 2021 21.10
Kdo je pa rekel, da se zivljenje ni resetiralo. Vse enostavno pise. In kmalu se bo ponovno.
Lillija123
02. 01. 2021 21.34
02. 01. 2021 21.47
Kje si nasel 99% mi ni jasno. Vsaj polovica ali vec ljudi verjame v nekaj vec ali drugace receno - v kreacionizem.