Začetek izgradnje 100.000 anten: največji observatorij na svetu

Perth, 04. 12. 2022 21.43 |

Avstralci so na zahodu celine znotraj države Wajarri začeli z izgradnjo več kot 100.000 anten, ki bodo del največjega radioastronomskega observatorija na svetu. Ta bo raziskovalcem vesolja omogočil pogled v milijardo let nazaj oziroma v t. i. kozmično zoro. "Gre za ključen projekt za naslednjih 50 let," poudarjajo astronomi.

Po treh desetletjih razvoja so Avstralci začeli z izgradnjo 100.000 radijskih anten, ki bodo del najmočnejšega in največjega radioastronomskega observatorija na svetu. Projekt z originalnim imenom Square kilometer array (SKA) je tudi eden izmed največjih znanstvenih projektov tega stoletja, piše Guardian.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

SKA bo znanstvenikom omogočil pogled nazaj v zgodovino vesolja oziroma t. i. kozmično zoro, ko so nastajale prve zvezde in galaksije. Uporabili ga bodo tudi za raziskovanje temne energije, vzroka širjenja vesolja, pa tudi morebitnega odkrivanja zunajzemeljskega življenja.

Poleg sto tisoč radijskih anten ga bosta sestavljala tudi dva niza teleskopov, vsak bo opremljen še z dodatnimi oddajniki. V državi Wajarri bo stal prvi niz, imenovan SKA-Low, ki bo lovil nizkofrekvenčne radijske signale. Prav tako bo izredno občutljiv nanje, po napovedih znanstvenikov je osemkrat bolj občutljiv od obstoječih primerljivih teleskopov. Drugi niz teleskopov SKA-Mid bo zgrajen v južnoafriški regiji Karoo.

"Gre za ključen projekt v astronomiji v naslednjih 50 letih. Odkrival bo rojstva in smrti galaksij, iskal nove gravitacijske valove in širil meje našega znanja," je opisala direktorica prvega niza teleskopov Sarah Pearce. Teleskopa bosta lahko zaznala tudi radijske valove na več deset svetlobnih let oddaljenih planetih. "Morda bomo lahko odgovorili tudi na večja vprašanja ali smo sami v vesolju?" je še izpostavila.

Njeni kolegi projekt prav tako opisujejo za zelo pomemben mejnik pri astronomskih raziskavah. Profesorica Lisa Harvey-Smith z Univerze v Novem Južnem Walesu meni, da je pomemben za svetovno astronomsko skupnost. "Na uresničitvi projekta je več tisoč ljudi delalo več deset let,"  je izpostavila in dodala, da so izredno ponosni na skupni dosežek.

• krovni2
  • PRALNI STROJ
  • SESALNIK
  • ČISTILEC
  • klima
  • tv
  • ura
  • skiro
  • kosilnica
  • krovni

Uporabnik S2020
13. 12. 2022 13.19
te antene so kot gobe po dežju premajhne so zalila jih bo voda
Korintos11
05. 12. 2022 08.57
Kaj vas tako zanima preteklost, za prihodnost se bolj zanimajte.
ejgaunga
05. 12. 2022 08.57
Bog se usmili vas novinarjev na 24ur. To ni več normalno, koliko napak najdem v vaših člankih. V Avstraliji sem bil že šestkrat, vsakič po tri mesece, pa do danes še nisem slišal za državo Wajarri. Obstaja regija s tem imenom, v Zahodni Avstraliji, države pa s tem imenom ni!
bronco60