Zaradi koronavirusa preložili rusko-evropsko misijo na Mars

Moskva, 12. 03. 2020 21.45 |

M.V. / STA

Rusko-evropsko misijo na Mars so danes zaradi tehničnih težav in izbruha novega koronavirusa preložili na leto 2022, so sporočili iz ruske vesoljske agencije Roskozmos. Misijo so sicer v preteklosti že večkrat preložili.

"Sprejeli smo težko, a dobro premišljeno odločitev, da preložimo začetek na leto 2022," je sporočil direktor Roskozmosa Dmitrij Rogozin. Potovanje od Zemlje do Marsa je sicer najbolj primerno takrat, ko sta planeta v primerni medsebojni legi. Naslednja priložnost bo tako šele čez dve leti.

Tehnične napake so odkrili v mehanizmu za pristajanje.
Tehnične napake so odkrili v mehanizmu za pristajanje. FOTO: AP

Misijo, pri kateri sodeluje še evropska vesoljska agencija Esa, so v preteklosti že večkrat preložili in bi jo morali zagnati letos. Med drugim so zadnjo odločitev sprejeli, ker potrebujejo več časa za izdelavo vseh potrebnih delov za plovilo.

Težavo predstavljajo elektronske škatle, ki v mehanizmih za spuščanje in pristajanje ne delujejo ustrezno, s tem pa ogrožajo varni pristanek.

“Prepričan sem, da bodo ukrepi, ki jih izvajamo z evropskimi sodelavci, zagotovili uspeh misije in prinesli pozitivne rezultate,” je dejal Rogozin.

Pri Esi so kot razlog navedli še trenutno epidemiološko situacijo v Evropi, saj je sodelavcem praktično onemogočeno potovanje do partnerjev misije. V izjavi novega koronavirusa niso neposredno omenili.

V okviru misije bodo raziskovali zgodovino življenja na rdečem planetu.
V okviru misije bodo raziskovali zgodovino življenja na rdečem planetu. FOTO: AP

V okviru misije, ki bo za potovanje na Mars potrebovala leto dni, nameravajo sicer ugotoviti, ali je na Marsu kdaj bilo življenje, želijo pa tudi bolje razumeti zgodovino vode na rdečem planetu.

• Telefon meseca maja

HUSO BOSS
14. 03. 2020 10.59
Po ocenah znanstvene raziskave naj bi korona zahtevala okoli 3 do 5mio. svetovne populacije.. Glede na to da se bliža begunski naval ki jih je ravno pb. toliko vemo čigavo maslo je to
kure bedne
13. 03. 2020 21.44
Tudi leta 2022 jo bodo preložili.