Odkrili fosile prazgodovinske želve v velikosti avtomobila

Washington, 16. 02. 2020 12.09 |

Pred več milijoni let je jezera in reke na severu današnje Južne Amerike naseljevala orjaška želva – natančneje v velikosti avtomobila. Tehtala je več kot eno tono. Novodkriti fosilni ostanki kažejo tudi, da so imeli samci na obeh straneh oklepa rogove, ki so jih uporabljali kot nekakšna kopja za boj proti tekmecem.

Na severu Južne Amerike so arheologi odkrili nove fosilne ostanke prazgodovinske želve, Stupendemys geographicus.

Fosile plazilca, ki je v dolžino meril kar štiri metre, tehtal pa 1,25 tone, so našli na območju puščave Tatacoa v današnji Kolumbiji in regiji Urumaco v Venezueli, ti pa razkrivajo bolj celovito podobo te prazgodovinske želve, ki je po zemlji hodila pred sedmimi do 13 milijoni let v preteklosti. Prvi fosilni ostanki so bili sicer najdeni že v 70. letih prejšnjega stoletja, a je Stupendemys kljub temu do sedaj ostal zavit v skrivnost, piše BBC

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Samci so imeli na vsaki strani oklepa naprej usmerjene rogove blizu vratu, globoke brazgotine na fosilnih ostankih pa po mnenju znanstvenikov nakazujejo, da so jih uporabljali kot nekakšna kopja za boj proti drugim samcev oziroma tekmecem za samice ali teritorij, piše Reuters

Sama velikost želve je bila po mnenju raziskovalcev ključnega pomena za njegovo preživetje, menijo znanstveniki, saj se je tako lažje branil oziroma ni postal tarča večjih plenilcev tistega časa. V enem od fosilov so namreč našli tudi odtise zob velikega krokodila.

Stupendemys je naseljeval močvirnata območja na severu današnje Južne Amerike, v času pred oblikovanjem rek Amazonka in Orinoco. Natančneje, velikanska želva je po vsej verjetnosti živela na dnu jezer in rek, prehranjevala pa se je najbrž z manjšimi živalmi, rastlinjem, sadjem in semeni.

Uporabnik463696
18. 02. 2020 12.33
to so ble ninja turtles!
NovodobnoSuženstvo
17. 02. 2020 07.20
In zakaj sta dva enaka video posnetka??? A da bi javnost dvakrat pogledala in bila bolj prepričana, da je vse res????
nnikkitta
16. 02. 2020 15.26
Tudi dron opazuje najdbo.
Omas1313
16. 02. 2020 15.20
Supervillain
16. 02. 2020 14.30
In vse to je bilo res.Lp
Wahl
16. 02. 2020 12.35
Ko preberem članek in grem pogledat še vir, vedno znova ugotavljam slabe prevode.
Let it be ...