Zgodovinski dogodek: prvič na vesoljskem sprehodu le ženski

Washington, 06. 03. 2019 11.13 |

Ameriška vesoljska agencija je napovedala zgodovinski prvi vesoljski sprehod izključno astronavtk. Ključna naloga Anne McClain in Christine Koch bo predvsem menjava baterij. Dogajanje bo z Zemlje v vesoljskem centru v Houstonu spremljala še tretja ženska, ki bo astronavtki na sprehodu nadzorovala in jima pomagala.

Anne McClain in Christina Koch se bosta na sprehod na Mednarodni vesoljski postaji (ISS) odpravili še ta mesec, in sicer 29. marca, je sporočila Nasa.

Na Zemlji jima bo v vesoljskem centru Nase pomagala tretja ženska, Kanadčanka Kristen Facciol, ki je svoje navdušenje izrazila na Twitterju.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Astronavtke so bile v preteklosti že večkrat na vesoljskih sprehodih, a tokrat bo prvič, da bosta v paru samo ženski. Opravljati jih je treba zaradi opravljanja mehanskih opravil. Tiskovni predstavnik Nase je za The Independent povedal, da bodo sprehod izvedli po tem, ko bo na ISS skupno šest astronavtov. Tri, ki še manjkajo, bo na postajo 14. marca pripeljal ruska raketa Sojuz.

To so kozmonavt Aleksej Ovčinin in astronavta Nick Hague ter Kochova. Anne McClain pa je že na ISS. Ovčinin in Hague sta bila sicer na poti v vesolje že oktobra lani, a sta morala ob izstrelitvi zaradi napake zasilno pristati.

Kochova in McClainova naj bi pred tem 22. marca opravili vesoljski sprehod skupaj s Haguom. To bo 214. sprehod z ISS, ki kroži 408 kilometrov nad Zemljo.

Prva ženska, ki je opravila vesoljski sprehod, je bila kozmonavtka Svetlana Savicka, dogodek so praznovali 25. julija 1984. Astronavtka Peggy Whitson pa je opravila največ sprehodov med kolegicami – 10. Sally Ride je bila prva Američanka v vesolju, tja se odpravila leta 1983.

• krovni2
  • PRALNI STROJ
  • SESALNIK
  • ČISTILEC
  • klima
  • tv
  • ura
  • skiro
  • kosilnica
  • krovni

JE-BI-GA
17. 03. 2019 21.02
Zanima me kakšen je sex v breztežnostnem prostoru, to se mora pumpat................haha
pravica5
14. 03. 2019 12.50
Pri Arabcih so jim pa komaj avte dovolil voziti. Pa še to pod raznimi pogoji.
11. 03. 2019 18.29
Za ta dnar bi jim lahko vsaj Armani te "vesoljske" obleke naredil, te obleke izgledajo kot da so ih kupili v Hoferju za pusta,
07. 03. 2019 18.57
Koliko keša je šlo za to vesolje,vsaka hisa,avto,kadri bi lahko imeli elektriko na vodo...Sem gledal en dok..Znanstvenik ki je delal v nasi rece,dejte nam en dostopen planet ki ima vodo in iz vode naredimo vse kisik,gorivo in elektriko....Evo toliko jih je briga za naso edinstveno in ne normalno lepo zemljo.....
07. 03. 2019 19.37
Za vojsko pa gre 30-krat več kot za vesolje. A agresije pa podpirate? Dvojna morala; proti znanosti in za agresije.
07. 03. 2019 19.50
Jaah amerika ima 500 miljard letni budget in pol drmajo povsod po svetu,too niti ni dobro....Kaj se tiče znanosti,ja za nekaj koristnega ma za Mars...maa jeb. jih Mars....Znanstveniki pravijo da je Mars bil nekoč kot zemlja....In tudi za znanje, od nekaj ki je oddaljeno 100.000 svetlobnih let od nas in tudi ce se nekaj zgodi tam ma kaj nas briga dokler pride do nas,je zemlja ze fosil....Tako da za v vednost to ja,maa poglabljanje v nedogled ne.....
08. 03. 2019 08.25
Deo30: ZDA so imele zadnji proračun v višini 4,11 bilijona dolarjev (4110 milijard). Samo za vojsko so namenile 680 milijonov. Mars je oddaljen od Zemlje samo med 3 in 22 svetlobnimi minutami (povprečno 12,5 svetlobnih minut) in ne nekaj stotisoč svetlobnih let. Cela naša galaksija ima premer "samo" 100.000 svetlobnih let.
08. 03. 2019 10.15
08. 03. 2019 20.45
09. 03. 2019 09.37
Štirim, ki ne verjamejo, priporočam, da kdaj kaj preberejo.
28. 03. 2019 20.45
Mars je od Zemlje odaljen točno toliko koliko je zemlja odaljena od sonca. Tako pravi njihova znanost. Foton potrebuje 8 minut od sonca do zemlje. Njihova znanost je toliko raztegljiva, da so morali zemljino atmosfero razzzzzzzttttteeegnitiiiii toliko, da so vanjo vključili tudi luno, ker ugotavljajo, da jim ljudje ne verjamejo več in nekako morajo fiziko prilagoditi novi pravljici
giiinem
07. 03. 2019 18.02
porota
07. 03. 2019 17.15
a so bile "pozitivno" diskriminirane
07. 03. 2019 14.22
Samo Samanto Cristoforetti poslušajte in vam bo vse jasno. Nikoli nismo zapustili LEO. Poglejte si kako se te wonder woman zapletajo v zajle,.eni celo trdijo, da obstajajo žepki gravitacije, da nekje deluje nekje ne,.perje bo padlo kot kamen, kladivo bo lebdelo,.vse to je površni rendering v post produkciji,.Cris Hadfield ima stalne težave z zajlami,.Tery Virts-u se zalomilo, da vse snemajo na zemlji. Buzz Aldrinu vest ne da miru in govori, kako gor nikoli niso bili,.Don Petit bi šel gor toda, kaj, ko so tehnolijo izgubili in je vse skupaj boleč poskus,.zanimivo vsi, ki so bili na luni imajo čudno slepoto in ne vidijo zvezd,.medtem, ko jih drugi vidijo,.očitno imajo privide, haha,.zdaj se je klubu lažnjivcev pridružil še izrahell,.kitajci so kontrolno sobo kopirali kar iz računalniške igrice iz 90 let,.japonci slikajo luno v tranzitu in glej ga zlomka, zemlja je 4 x večja od lune, kako je potem ta ista zemlja z lune tako majhna,.skratka na bruhanje gre vse skupaj,.oni že vejo zakaj,.be rekla ABBA (mimogrede abba pomeni oče, stvarnik),.money, money,.oz. DIRE STRAITS,.money for nothing. Dragi Galileo,..epur non si muove
07. 03. 2019 16.40
Ja, vsake laži je enkrat konec, pa tudi tisti so dobri Red hot chili peppers, Space may be the final frontier but it's made in a holylwood basement...
07. 03. 2019 19.40
Antilevičar: Dajte poiščite zdravniško pomoč. Morda pa še ni prepozno? Na Luni čudna svetloba in ne vidijo zvezd??? Vi jih očitno na Zemlji vidite tudi podnevi.
08. 03. 2019 08.27
antilevičar: In človek se nikoli ne bo dvignil s tal. Vsa letala so posneta v Hollywoodu. Podobno je tudi z avtomobili. Saj ne more voziti nekaj na bencin.
09. 03. 2019 09.45
Imate pa fantazijo. Dokazov, da so bili na Luni je nešteto. Danes imamo posnetke, tudi na spletu, dejavnosti astronavtov (posnetek naprav, ki so jih pustili tam, spodnjih delov lunarnih modulov, ....) na vseh 6 mestih pristankov ljudi, s strani ameriških, ruskih, kitajskih, japonskih, indijskih in evropskih satelitov. Hollywood močno precenjujete. Če bi lahko postarali kamenje, da bi bili za 190 milijonov let starejše od vsega, kar so kdaj našli na Zemlji, bi bil to večji dosežek kot pristanek na Luni. Enako starost in sestavo prsti sta potrdila ruska avtomata Luna 16 in Luna 20.
10. 03. 2019 12.16
Da, če ne verjameš,.s fotoaparatom se da slikat in se lepo vidijo zvezde tudi čez dan, pa ni potrebna neka zahtevna naprava. Glede na to, da jih ne ovira atmosfera se morajo zvezde videti odlično,.zelo dobro znajo, da bi astronomi v njihovih slikah takoj odkrili napake in bi njihova pravljca bila prej odkrita
10. 03. 2019 12.24
Letala letijo zaradi atmosferske lastnosti, ki ji pravimo vzgon. To je možno v atmosferskem okolju kjer zračni tok skrbi, da letimo-lebdimo. V vesolju to ni možno, zato tam ni letal,.beri fake shuttle-ov. Motorje z notranjim zgorevanjem so izrinili motorji na kompresirani zrak,.tako, da ja,.tudi z letali je veliko zavajanja. Mimogrede tvoja NASA ima daleč največji filmski studijo kateremu zavida tudi hollywood in partner disney studio
10. 03. 2019 12.32
Saj nam prodajajo pravljico o postaranih organskih in anorganskih snoveh. Vse metode na katerih to temeljijo so velikokrat dokazane za netočne oziroma zelo zavajajoče
11. 03. 2019 16.01
So povsem točne. V njih dvomijo le neizobraženi.
Bigbadjohn
07. 03. 2019 11.56
A baterije greta menjat? Sem mislo, da greta n´mau pomest...pa pobrisat prah, hehe
09. 03. 2019 09.46
Zapisano, da bi vi razumeli. Gre za sončne panele in ne baterije.
Mega100
07. 03. 2019 11.37
Zemlja in Luna se vrtita do centimetra oba isto, pravi NASA. Vedno vidimo le eno stran Lune.... Zakaj na Luni ni nobenih anten...zakaj..zato ker nikoli niso bili na Luni. Če bi bili na Luni, bi mi v 1 minuti dokazali da se motim.
gozdar1
07. 03. 2019 13.21
Kakšnih anten? Ti tako ne verjemeš nobenim dokazom.
07. 03. 2019 19.43
Vam ne more nihče ničesar dokazati. Ste enostavno brezupen primer. Na Luni so na vseh šestih mestih pristankov astronavti postavili reflektorje, ki nam omogočajo še danes z laserji vsak trenutek izmeriti razdaljo do Lune. Prej kot v minuti; v 2 in pol sekundah!!!
0OO7
07. 03. 2019 07.12
Zakaj pa ne? Saj zadnje čase vidimo tudi to, kako ženske same hodijo v gostilne...
07. 03. 2019 14.29
Ne sam to, tudi na moške WC-je kar pogosto zahajajo,.:))
07. 03. 2019 19.46
Ena od teh je vojni pilot s činom polkovnice in je sodelovala v letalskih bitkah nad Irakom. In vi bi se taki čudili, če bi sama šla v gostilno. Vi ji ne segate niti do gležnjev. Vi greste sami v gostilno?
10. 03. 2019 12.37
Čin ne pomeni ničesar. Dobiš ga lahko na veliko različnih načinov. Tudi pri nas v SV imamo veliko polkovnikov pa se ne znajo podpisat kaj šele kaj drugega. Letalskih bitkah nad Irakom? O kakšnih bitkah je govora, če so amerikanci imeli popolno dominacijo v traku in večina letal z letališč ni mogla niti vzleteti, ker so jim motili elektroniko. Drugo je protizračna obramba, toda tudi ta dolgo ni zdržala. Vse je to BS.
11. 03. 2019 16.04
Čina v ameriški vojski ne dobiš kar tako. Tudi vi znate pisati pa očitno niste končali osnovne šole.
11. 03. 2019 16.09
Poznam kar nekaj Slovencec, ki so se tam šolali. Povem ti, mi smo znanstvena fantastika za njih. O činih nebi, še vedno trdim, da se jih, da dobiti na razne načine, da tudi v tvoji USA.
kure bedne
06. 03. 2019 20.04
Mogoče bosta v nizki orbiti ne pa vesolju. Prej v plavalnem bazenu in veliko zračnih mehurčkov v okolici. tralala hopsasa. Menjali bosta baterije. Pa ne me j..........
0OO7
07. 03. 2019 07.13
Ženske igračke so energetsko kar požrešne...
CRNALUKNJA
07. 03. 2019 11.31
PolnKontejner
06. 03. 2019 13.09
Dober se znajdejo moški. Le zakaj bi se oni po nepotrebnem izpostavljali.. :)
Blue Dream
06. 03. 2019 13.21
Čakamo še prvega človeka na temni strani lune.super priložnost
06. 03. 2019 14.57
06. 03. 2019 14.57
06. 03. 2019 16.46
15. 03. 2019 15.30
06. 03. 2019 13.05
a ni za astronavta potrebno bit super glava z posebnimi znanji in ultra superhud vojaški pilot? kaj od tega imajo te ženske če lahko izvemo njihove reference?
MojsterSplinter
06. 03. 2019 13.08
Njune in najine reference zadoščajo, da se onidve sprehajata po vesolju, midva pa ne.
06. 03. 2019 13.37
Anne ima v ameriški vojski čin polkovnika in je sodelovala v vrsti letalskih napadov med vojno v Iraku. Pilotira borbene helikopterje in reaktivne lovce. Ima dva doktorata (elektrotehnika, aeronavtika). Druga ima samo pilotski izpit, sicer pa tudi dva doktorata (strojništvo, aeronavtika). Bila je vodja vrste Nasinih laboratorijev in raziskovalne postaje na Antarktiki.
06. 03. 2019 13.57
ivan če je to res kar si napisal pol so verjetno prave za tako stvar. samo zakomplicirale bodo vse glih enako
06. 03. 2019 14.53
Za "astronavta" je potrebno, da si en opranoglavc podkupljen in en velik lažnivec,
06. 03. 2019 16.47
07. 03. 2019 14.25
Imajo dobre vagine in velik G, ter spadajo med "mojstre"
07. 03. 2019 19.48
Saj drugih Nasa ne pusti na ISS. Morajo biti najmanj enake moškim; večinoma jih seveda presegajo.
08. 03. 2019 08.08
Tipično desničarsko. Sovražite vse: demokracijo, južnjake, Rome, begunce, istospolne, upokojence, ženske .......
PolnKontejner
06. 03. 2019 13.05
Super! Moški bodo pa skozi šipo gledal in režal... :)
09. 03. 2019 09.48
PolnKontejner: Imate prav. Zato, da greš ven, moraš imeti jajca. Skozi šipo gledati ni potrebno veliko poguma.
devlon
06. 03. 2019 12.51
na Luno pa ni še nobenemu uspelo na sprehod it?
06. 03. 2019 16.49
Dvanajst se jih je sprehajalo do 1 km od lunarnega modula. Štirje med njimi so tudi prevozili po 12 km z električnim avtom.
Blue Dream
06. 03. 2019 12.43
2.4k a ma kera slovenske korenine iz 15 kolena?
ArkaMast
06. 03. 2019 12.34
Joj bo dezja :))
06. 03. 2019 12.27
upam da bodo izklopili mikrofone da ne bodo na zemlji samo tračanja poslušali. sej ko pridejo nazaj bo ena rekla ej veš sem ti pozabla povedat še.... sicer bo to zelo zahtevno. ženske vsako enostavno stvar zakomplicirajo da ti kapilare v riti popokajo. tu bo še veselo
06. 03. 2019 13.42
Nizko ocenjujete vojaško pilotko s činom polkovnika in poveljnico postaje na južnem polu.
11. 03. 2019 16.11
Kar 14 na forumu je takih, ki so jim dva doktorata in pilotiranje vojaških letal mala malica. Ogromno za malo Slovenijo. Glede na take ocene niste končali niti osnovne šole. Morda pa ne verjamete v letala?
Mrider
06. 03. 2019 12.05
Za žensko z očali sem že mislil, da gre za Amy Farrah Fowler :) :)
RupniK
06. 03. 2019 12.04
Upam, da so vsaj oblečene isto. Drugače ne bo pol ure mimo, ko bodo prišle nazaj! Na smrt skregane seveda. :)
06. 03. 2019 13.40
Zelo se motite, če mislite, da je težje iti v okolico ISS kot pilotirati vojaško letalo med spopadi v Iraški vojni ali voditi postajo na južnem polu?
06. 03. 2019 14.55