Znanstveniki osupli: v naši galaksiji odkrili 'grozd' 100 črnih lukenj

Washington, 05. 07. 2021 18.22 |

Maja Pavlin

Znanstveniki so v naši galaksiji odkrili ogromno skupino, v kateri je zbranih več kot 100 črnih lukenj, kar je približno trikrat več, kot bi običajno pričakovali. Črne luknje se nahajajo sredi kopice zvezd, ki so od nas oddaljene več kot 80 tisoč svetlobnih let.

Novo neverjetno odkritje znanstvenikov, ki jih je popolnoma osupnilo, bi lahko pomagalo razložiti skrivnostno zvezdno kopico Palomar 5, osvetlilo pa bi lahko tudi razumevanje, kako se bo kopica razvijala v prihodnosti. Morda pa bo pomagalo tudi pri razumevanju usode drugih podobnih kopic v naši galaksiji, poroča The Independent.

Znanstveniki predvidevajo, da bi odkritje večje skupine črnih lukenj, v kateri jih je zbranih kar 100, lahko pomagalo tudi razložiti nenavadni pojav, ki so ga nedavno odkrili v naši galaksiji – tanke tokove zvezd, za katere se zdi, da niso povezani s takšno kopico. Raziskovalci namreč menijo, da bi velike kopice, ki so napolnjene s črnimi luknjami, kot je na primer Palomar 5, lahko ustvarile te nepojasnjene tokove.

Črna luknja
Črna luknja FOTO: Shutterstock

"Ne vemo, kako nastajajo ti tokovi, toda ena ideja je, da gre za motene zvezdne kopice," je dejal Mark Gieles, ki dela na Inštitutu za kozmološke znanosti Univerze v Barceloni in je glavni avtor študije. "Vendar pa z nobenim od nedavno odkritih tokov zvezdna kopica ni povezana, zato v to teorijo ne moremo biti prepričani," ob tem poudarja in dodaja, da bi morali, da bi razumeli, kako ti tokovi nastajajo, preučiti enega s povezanim zvezdnim sistemom.

"Palomar 5 je edini primer, zato smo ga že podrobno preučili," je dejal. Palomar 5 leži v "galaktičnem obroču". Sestavljajo ga stare zvezde, ki ležijo okoli Mlečne ceste. To je ena najbolj redkih skupin obročev. Znan je tudi po dveh dolgih "repih", ki sta sestavljena iz razširjenih tokov izvrženih zvezd. Te repe znanstveniki uporabljajo kot ključni način za razumevanje njihovega nastanka v vesolju.

V novi raziskavi so znanstveniki posamično simulirali življenje zvezdne kopice. "Verjamemo, da se velik del binarnih združitev črnih lukenj oblikuje v zvezdnih kopicah," je povedal Fabio Antonini, soavtor študije z univerze Cardiff. "Velika uganka pa ostaja, koliko črnih lukenj se pravzaprav nahaja v teh grozdih," je dejal in dodal, da je to zelo težko oceniti, saj črnih lukenj ne moremo videti.

"Nova metoda pa nam omogoča ugotoviti, koliko črnih lukenj je zvezdnih kopicah. To lahko preprosto izvemo le s pogledom na zvezde, ki jih kopice izvržejo," je pojasnil.

Nastanek 100 črnih lukenj, ki skupaj 20 odstotkov mase celotne zvezdne kopice, pa je po mnenju znanstvenikov posledica dveh značilnosti teh kopic – njihovih redkih struktur in zvezdnih repov. Sčasoma bodo imele črne luknje v kopici takšno gravitacijsko silo, da bodo iz nje vržene vse zvezde, kopice pa bodo sestavljene le iz črnih lukenj.

Znanstveniki menijo, da bi se podobna zgodba lahko zgodila tudi pri drugih zveznih tokovih, ki bi nekoč naselili kopice.

ArkaMast
11. 07. 2021 13.39
Ena od teh je Mariborska nadškofija.
jozejoze1
06. 07. 2021 09.48
Kot kaže, je določenim osebkom z pomanjkanjem sivih celic lažje verjeti, da je nekdo brezmadežno naskočil gospodično, ter da je zemlja ravna. Ta članek je pač eror za njihov procesor.
ni_mi_vse_eno
06. 07. 2021 13.05
z pomanjkanjem .... Le kdo ima pomanjkanje? #Predlog S se uporablja pred soglasniki : c, č, f, h, k, p, s, š, t --- Predlog Z se uporablja pred soglasniki: b, d, g, j, l, m, n, r, v, z, ž --- Predlog Z se vedno uporablja pred samoglasniki a, e, i, o, u
jozejoze1
07. 07. 2021 08.46
zelo pomembno .......brez dvojine bi bil verjetno kolaps vesoljskih razsežnosti. Predvidevam da imaš ob sebi navodila ko naskočiš "micko"
asdfghjklqwertz
05. 07. 2021 21.57
Mogoče pa tudi v vesolju drži "Kar narava da, to tudi vzame" ... torej, vesolje da galaksije, in jih s časoma tudi nazaj vzame. ;) Mogoče se pa dočakamo, da nas bo popapala črna luknja.
User1908573
05. 07. 2021 21.39
komi čakam da najdejo lubenico črnih lukenj
ni_mi_vse_eno
05. 07. 2021 21.31
Znanstveniki osupli: v naši galaksiji odkrili 'grozd' 100 črnih lukenj ---- "Velika uganka pa ostaja, koliko črnih lukenj se pravzaprav nahaja v teh grozdih," je dejal in dodal, da je to zelo težko oceniti, saj črnih lukenj ne moremo videti. ---- 100 jih je, ker se to lepo sliši.
Gemma 1961
05. 07. 2021 21.08
A je delta virus v kaksni luknji
Thor
05. 07. 2021 20.50
100 jih je bilo pred 80 tisoč leti hmmm zdaj jih je lako več ali manj?
Tylers
05. 07. 2021 21.58
80.000 let je v galaktičnem merilu zgolj trenutek
antilevi?ar
05. 07. 2021 20.44
Ste sigurni? Prosim preštejte še enkrat, meni se zdi, da jih je "samo" 99.
Defragment
05. 07. 2021 20.04
Črna luknja je slovenski proračun. Ta posrka vase vse in ga ne zanima ne za Keplerja ali Newton-a. To je luknja, ki je totalno apolitična. Na drugi strani te luknje pa ven tolče svetloba slovenske svetle bodočnosti.
24 cenzur
05. 07. 2021 19.40
Pri astrofiziki je tako, res so odkrili že veliko novega, ampak bolje da jih poslušaš na vsake 10 let enkrat, ker toliko sprememb raznih teorij kot je tu, je pa že malo smešno. Vsak želi biti heroj in pristavljati piskrček.
Rophton
05. 07. 2021 19.34
Supervillain
05. 07. 2021 18.51
Zanimivo in še kako resnično.