Znanstveniki so odkrili fosile malega krokodila iz obdobja jure

Santiago de Chile, 07. 08. 2021 17.04 |

Maja Pavlin

Fosili majhnega krokodila, ki je po našem planetu hodil v obdobju jure, paleontologom ponujajo vpogled v razvoj sodobnih plazilcev. Vrsta, ki je v dolžino merila manj kot en meter, si je Zemljo delila z ogromnimi dinozavri, paleontologi pa ugotavljajo, da je imel ta prednik krokodilov verjetno veliko bolj pokončno držo kot njegovi današnji sorodniki.

Paleontologi so odkrili fosilne ostanke krokodilske vrste, ki se je po Zemlji sprehajala pred približno 148 milijoni let, v obdobju pozne jure. Po mnenju raziskovalcev je bila ta na novo odkrita vrsta, Burkesuchus mallingrandensis, razmeroma majhna žival. Dolga naj bi bila približno 70 centimetrov, spadala pa je v skupino Mesoeucrocodylia, ki vključuje vse žive krokodile in njihove fosilne sorodnike, poroča The Independent.

To odkritje ima ogromen pomen, saj osvetljuje razvoj sodobnih krokodilov. Ta jurska žival je živela istočasno z dinozavri, v času, ko so po današnji Južni Ameriki romali ogromni sauropodi in manjše rastlinojede vrste. "Njihovo telo je v dolžino merilo manj kot en meter, kar je bilo običajno za večino triasnih in jurskih kopenskih krokodilov," so v študiji zapisali znanstveniki.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Fosilna stegenska kost prednika krokodila kaže, da je imela ta vrsta bolj pokončno držo,  pri plavanju in vstopu v vodo pa se je gibala podobno kot današnji krokodili. Na podlagi analize sprednjih okončin so raziskovalci dejali, da je imela ta zgodovinska žival morda bolj pokončno držo kot njeni današnji sorodniki.

Dodali so, da se drža, ki jo vidimo pri današnjih krokodilih, morda ni razvila istočasno v prednjih in zadnjih udih, temveč je šlo za ločena procesa v različnih pogojih. "Čeprav so to le ugibanja, je možno, da so zadnje okončine, ki so pri današnjih krokodilih pomembnejše za gibanje, svojo obliko spremenile prej kot sprednji udi. Možno je, da Burkesuchus z nekoliko pokončnimi sprednjimi in iztegnjenimi zadnjimi okončinami ponazarja to vmesno stanje," so v študiji ugotovili raziskovalci.

Sauropod
Sauropod FOTO: Shutterstock

Medtem ko biološki razlogi, zakaj so ti predniki krokodilov ostali tako majhni, trenutno niso znani, raziskovalci domnevajo, da bi lahko bil razlog tekmovanje z ekološko prevladujočimi velikimi kopenskimi dinozavri.

Paleontologi pravijo, da Burkesuchus mallingrandensis razširja naše razumevanje raznolikosti prednikov krokodilov iz jurskega obdobja in osvetljuje evolucijo različnih krokodiljih rodov. "Odkritje podpira idejo, da je Južna Amerika predstavljala zibelko za razvoj krokodilov v času pozne jure," so v študiji zapisali znanstveniki.

• Telefon meseca maja

proofreader
07. 08. 2021 20.03
Komaj čakam da kdo naredi pravi jurski park z živimi dinozavri.
Jež
07. 08. 2021 19.30
Spet vse lari fari medija pa se širi te bedarije
Supervillain
07. 08. 2021 21.00
oba tri sm te vido
07. 08. 2021 21.55
živimo na morski gladini ker je dokaz za krivino 😂 lepo sančkaj
Uporabnik1888402
07. 08. 2021 18.54
Zakaj so predniki bili tako mali vam ni jasno. Zato, ker je cela znanost ogromno ugibanja ...
kure bedne
07. 08. 2021 18.24
A spet so vaši znanstveniki nekaj odkrili? Živa groza.