Energijska prihodnost Slovenije

'Žrtve niso izključene, gospodarski, družbeni in drugi vplivi bi prizadeli celotno Slovenijo'

Krško/Ljubljana, 02. 08. 2019 07.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 8 min
Avtor
Anja Kralj
Komentarji
82

Kako smo v Sloveniji pripravljeni na morebitno jedrsko nesrečo Nuklearne elektrarne Krško?Kot pojasnjujejo na upravi za jedrsko varnost, ob jedrski nesreči v NEK ne moremo izključiti žrtev, kar pa je odvisno od dejanskega poteka nesreče in izvajanja zaščitnih ukrepov: "Število ranjenih ali bolnih v primeru uspešnih zaščitnih ukrepov bi bilo zelo majhno."

"Jedrske elektrarne so zelo skrbno projektirane in grajene, zelo skrbno se nadzoruje obratovanje in vse spremembe, zelo pomembni so stalno spremljanje in izmenjava izkušenj po svetu ter nenehno izboljševanje tako na področju obratovanja kot varnosti. Ravno zato je verjetnost za nastanek jedrske nesreče izjemno nizka. Posledice takšne nesreče so zelo različne, v primeru težke nesreče so lahko tudi zelo obsežne z dolgotrajnimi posledicami," pojasnjujejo na Upravi za jedrsko varnost Republike Slovenije.

V načrtih zaščite in reševanja so vnaprej pripravljeni tudi napotki za prebivalce, s katerimi pa je te treba seznaniti vnaprej. V primeru evakuacije ob jedrski nesreči se prebivalcem priporoča, da vzamejo s seboj le najnujnejše stvari.
V načrtih zaščite in reševanja so vnaprej pripravljeni tudi napotki za prebivalce, s katerimi pa je te treba seznaniti vnaprej. V primeru evakuacije ob jedrski nesreči se prebivalcem priporoča, da vzamejo s seboj le najnujnejše stvari. FOTO: Miro Majcen
Če med nesrečo v jedrski elektrarni npr. odpove zadrževalni hram, se lahko v okolje sprosti znatna količina radioaktivnih snovi, in potrebni so zaščitni ukrepi za prebivalstvo. Kakšen bo izpust radioaktivnih snovi, je odvisno od mnogih dejavnikov: obsega poškodbe sredice, hitrosti puščanja zadrževalnega hrama in ali gre za suh ali moker izpust. Na koncentracijo in pot radioaktivnih snovi v zraku vpliva tudi vreme.

Kot so pojasnili na Upravi za zaščito in reševanje RS, je odziv na jedrsko nesrečo v NEK po stopnjah nevarnosti določen z načrti zaščite in reševanja, kjer so predvideni in načrtovani načini obveščanja, alarmiranja, radiološkega nadzora, ukrepi in naloge zaščite, reševanja in pomoči, ki bi jih izvajale sile za zaščito, reševanje in pomoč v NEK, občinah, regijah in v državi: "Vse sile za zaščito, reševanje in pomoč, ki so predvidene za ukrepanje ob jedrski nesreči se za izvajanje nalog ustrezno opremljajo in usposabljajo. Prav tako so prebivalci, ki živijo na območju v bližini NEK, informirani o nevarnostih in seznanjeni z ukrepi in nalogami zaščite, reševanja in pomoči ob nesreči." Največji izziv ob morebitni nesreči bi bila pravočasna izvedba preventivne evakuacije prebivalcev iz neposredne okolice NEK, ocenjujejo.

Možnost težke nesreče vsakih 20.000 let

''Vplivi na habitate in vrste, območja posebnega pomena, ekosisteme in podobno bi bili majhni oziroma celo pozitivni zaradi dolgoročne odsotnosti človeških dejavnosti na prizadetih območjih.''

Kot dodajajo na upravi za jedrsko varnost, verjetnost nastanka in poteka nesreče v jedrski elektrarni ocenjujejo z metodologijo verjetnostnih varnostnih analiz, ki temeljijo na identifikaciji možnih začetnih dogodkov ter na določanju zaporedij dogodkov, ki jih vsak začetni dogodek lahko sproži, skupaj s posledicami. Glavni rezultati verjetnostnih varnostnih analiz za oceno verjetnosti pojavljanja jedrske nesreče so verjetnost za poškodbo sredice ter verjetnost, količina in časovni potek radioaktivnih izpustov zaradi odpovedi zadrževalnega hrama.

Največji izziv ob morebitni nesreči bi bila pravočasna izvedba preventivne evakuacije prebivalcev iz neposredne okolice NEK, ocenjujejo.
Največji izziv ob morebitni nesreči bi bila pravočasna izvedba preventivne evakuacije prebivalcev iz neposredne okolice NEK, ocenjujejo. FOTO: Miro Majcen

Tako je izračunana verjetnost poškodbe sredice za NEK 4,26·10-5. To pomeni, da je možnost težke nesreče vsakih 20.000 let, kar je primerljivo z elektrarnami podobnega tipa in starosti drugje. Pri tej vrsti nesreče imamo poškodovano sredico reaktorja, vendar ni nujno, da imamo tudi radioaktivne izpuste. To pomeni verjetnost, da smo prišli do zadnje pregrade, t. j. zadrževalnega hrama. Za obsežno nesrečo mora popustiti tudi ta pregrada in je verjetnost za nesrečo še približno 25-krat manjša.

Politični in družbeni vplivi popolnoma nenadzorovane jedrske nesreče bi bili večji od gospodarskih. Vsekakor so vse posledice težko predvidljive, opozarjajo na upravi za jedrsko varnost.

Če med nesrečo v jedrski elektrarni npr. odpove zadrževalni hram, se lahko v okolje sprosti znatna količina radioaktivnih snovi in potrebni so zaščitni ukrepi za prebivalstvo. Kakšen bo izpust radioaktivnih snovi, je odvisno od mnogih dejavnikov: obsega poškodbe sredice, hitrosti puščanja zadrževalnega hrama in ali gre za suh ali moker izpust. Na koncentracijo in pot radioaktivnih snovi v zraku vpliva tudi vreme. Ker je verjetnost za tako nesrečo enkrat na okoli 500.000 let, je verjetnost ocenjena kot zelo majhna.

Žrtve niso izključene, gospodarski, družbeni in drugi vplivi bi prizadeli vso Slovenijo

Kot pojasnjujejo na upravi za jedrsko varnost, v primeru jedrske nesreče v NEK ne moremo izključiti žrtev, kar pa je odvisno od dejanskega poteka nesreče in izvajanja zaščitnih ukrepov: "Število ranjenih ali bolnih v primeru uspešnih zaščitnih ukrepov bi bilo zelo majhno. Evakuacija je načrtovana za območja znotraj 3 km in 10 km okoli NEK. Notranje območje (3 km) bi bilo evakuirano takoj ob razglasitvi nesreče, drugo območje pa po potrebi. Število za stalno razseljenih ljudi bi bilo odvisno od dejanske kontaminacije oziroma izpusta in bo znano, ko bi bile opravljene ustrezne meritve sevanja. Med vplivi se ocenjujejo gospodarski in okoljski vplivi, vplivi na kulturno dediščino ter politični in družbenimi vplivi. Gospodarski, družbeni in drugi vplivi bi prizadeli vso Slovenijo. Sicer pa imajo jedrske nesreče globalni vpliv na ves svet."

Možnost težke nesreče glede na oceno tveganja je vsakih 20.000 let, kar je primerljivo z elektrarnami podobnega tipa in starosti drugje.
Možnost težke nesreče glede na oceno tveganja je vsakih 20.000 let, kar je primerljivo z elektrarnami podobnega tipa in starosti drugje. FOTO: Miro Majcen
Zaužitje tablet kalijevega jodida je eden od predvidenih zaščitnih ukrepov ob morebitni jedrski ali radiološki nevarnosti, s katerim preprečimo kopičenje radioaktivnega joda v ščitnici. Tablete bi zaužili šele potem, ko bi ta zaščitni ukrep odredil poveljnik Civilne zaščite Republike Slovenije in bi nas k temu pozvali v sredstvih javnega obveščanja. Za primer jedrski nesreče v NEK imajo prebivalci, šole, vrtci, zdravstveni domovi, domovi za ostarele, drugi zavodi, gospodarske družbe in organizacije, na osnovi Pravilnika o uporabi tablet kalijevega jodida ob jedrski ali radiološki nesreči, v 3 km in 10 km pasu okrog NEK tablete kalijevega jodida predhodno razdeljene. Za vse ostale prebivalce RS se tablete kalijevega jodida hranijo v bolnišnicah in drugih zdravstvenih organizacijah in se razdelijo glede na potrebo izvajanja jodne profilakse.

Kot so pojasnili na upravi za zaščito in reševanje, se državna vaja zaščite in reševanja za primer jedrske nesreče izvaja na pet let, NEK izvaja vaje vsako leto, kot državne vaje se izvajajo tudi vaje v regijah, ki so lahko prizadete zaradi nesreče v NEK oziroma so predvidene za sprejem in oskrbo evakuiranih prebivalcev. Slovenija redno sodeluje tudi na mednarodnih vajah, ki jih na temo odziva na jedrske nesreče organizirajo EU, Mednarodna agencija za atomsko varnost in Nato.

Napotke za ravnanje v primeru jedrske nesreče pripravlja NEK v sodelovanju z občinami Krško in Brežice ter Upravo RS za jedrsko varnost in Upravo RS za zaščito in reševanje. Informacija vsebuje osnovne informacije o delovanju NEK, kakšne bi bile posledice v primeru nesreče, načinih obveščenosti o nevarnosti, načinu izvajanja ukrepov zaščite, reševanja in pomoči  (zaklanjanje, evakuacija, RKB- zaščita, zaužitje tablet kalijevega jodida …) in napotkih za osebno pripravljenost na nevarnost.

Način in oblike obveščanja prebivalcev na ogroženem območju, seznanitev z odločitvami o začetku izvajanja zaščitnih ukrepov so natančno določeni v občinskih in regijskih načrtih zaščite in reševanja. Ravnanje in pričakovani odziv prebivalcev je odvisen od razglašene stopnje nevarnosti v NEK in načrtovanih ukrepih zaščite, reševanja in pomoči: "Informacije ob jedrski ali radiološki nesreči bodo občanom posredovane preko osrednjih in lokalnih medijev in na druge krajevno običajne načine. Prebivalci na ogroženem območju bodo o začetku izvajanja zaščitnih ukrepov obveščeni z alarmnim znakom za neposredno nevarnost (alarmirani), čemur bodo sledila navodila za izvajanje ukrepov preko osrednjih in lokalnih medijev oziroma na druge ustrezne načine (npr. razglas)," dodajajo na upravi za zaščito in reševanje.

"Ocenjujemo, da smo na jedrske nesreče ustrezno pripravljeni, kar potrjujejo tudi mednarodni pregledi in inšpekcije. Predlagane rešitve v načrtih zaščite in reševanja, skladno z dognanji stroke in ugotovitvami po vajah, dopolnjujemo in z njimi seznanjamo ogrožene prebivalce in javnost."
"Ocenjujemo, da smo na jedrske nesreče ustrezno pripravljeni, kar potrjujejo tudi mednarodni pregledi in inšpekcije. Predlagane rešitve v načrtih zaščite in reševanja, skladno z dognanji stroke in ugotovitvami po vajah, dopolnjujemo in z njimi seznanjamo ogrožene prebivalce in javnost." FOTO: Miro Majcen

'Vplivi na habitate bi bili majhni oziroma celo pozitivni'

Zakon o odgovornosti za jedrsko škodo predvideva kritje škod, pri čemer pa naj bi o tem ob nesreči Državni zbor RS sprejel poseben interventni zakon. Vplivi na habitate in vrste, območja posebnega pomena, ekosisteme in podobno bi bili majhni oziroma celo pozitivni zaradi dolgoročne odsotnosti človeških dejavnosti na prizadetih območjih. Prav tako ni pričakovati škode na objektih kulturne dediščine, razen tega, da bi bili nedostopni za obiske in bi bilo njihovo vzdrževanje oteženo. Škoda bi lahko presegla 2,4 % BDP. Politični in družbeni vplivi popolnoma nenadzorovane jedrske nesreče bi bili večji od gospodarskih. Vsekakor so vse posledice težko predvidljive, opozarjajo na upravi za jedrsko varnost.

Najhujši scenarij: srednja stopnja tveganja za območje v radiu 25 kilometrov okoli NEK

Scenarijev, ki so predvideni v Oceni tveganja za jedrske in radiološke nesreče v Sloveniji iz septembra 2018, je več. Geografska porazdelitev tveganja za nesrečo v NEK ob najhujšem predvidenem scenariju je podlaga za načrtovanje zaščitnih ukrepov v primeru jedrske nesreče. Stopnja tveganja v primeru najhujšega scenarija nesreče v NEK je srednja za območje v 25 km okrog NEK, za preostalo Slovenijo je tveganje majhno.

Kot izpostavljajo na upravi za jedrsko varnost, smo se po jedrski nesreči v Fukušimi leta 2011, pa tudi drugod po vsem svetu, lotili analiz podlag za tovrstne ukrepe. Medresorska komisija za spremljanje izvajanja državnega načrta zaščite in reševanja ob jedrski ali radiološki nesreči je na začetku leta 2014 ustanovila delovno skupino za pripravo podlag ocene ogroženosti za jedrsko nesrečo v NEK. Zaradi večjega previdnostnega principa je delovna skupina predlagala, da se takojšnji zaščitni ukrepi načrtujejo tako kot že pred nesrečo v Fukušimi, v krogu do 10 km okoli elektrarne in da tudi območje predvidenih dolgoročnih ukrepov ostane na 25 km okoli objekta.

Scenarijev je sicer več, a tudi ob najhujšem predvidenem scenariju nesreče v NEK zunaj območja 25 km okrog NEK drugih zaščitnih ukrepov razen t. i. prehrambnih zaščitnih ukrepov ne pričakujemo in ne načrtujemo: "V prvi fazi izvajanja zaščitnih ukrepov se na območjih, kjer bi kontaminacija živil, s poudarkom na mleku in pitni vodi, ali predmetov splošne rabe lahko predstavljala tveganje, uvedejo naslednji ukrepi: prepoved paše živali na prostem in uporaba skladiščene (pokrite) krme; zaščita zalog pitne vode, ki se neposredno napajajo z deževnico; omejitev porabe in distribucije nebistvenih lokalno pridelanih prehrambnih proizvodov, proizvodov, ki so na prostem, proizvodov, pridobljenih iz mleka pašnih živali, deževnice, krme; omejitev distribucije predmetov splošne rabe, dokler se ne opravijo nadaljnje ocene."

Scenarijev je sicer več, a tudi ob najhujšem scenariju nesreče v NEK izven območja 25 km okrog NEK drugih zaščitnih ukrepov razen t.i. prehrambnih zaščitnih ukrepov, ne pričakujemo in ne načrtujejo
Scenarijev je sicer več, a tudi ob najhujšem scenariju nesreče v NEK izven območja 25 km okrog NEK drugih zaščitnih ukrepov razen t.i. prehrambnih zaščitnih ukrepov, ne pričakujemo in ne načrtujejo FOTO: Miro Majcen

Trajanje je omejeno, dokler ne dobimo dovolj zanesljivih meritev na celotnem prizadetem območju, da lahko izvedemo nadaljnje zaščitne ukrepe, dodajajo: "Glavna značilnost naslednje faze je pridobiti natančne podatke o kontaminiranih območjih, za kar je treba opraviti meritve. Prva prioriteta za izvajanje meritev, kjer se meri hitrost doze, obenem pa se jemljejo tudi vzorci zemlje, živil in pitne vode, so naseljena območja, ki niso bila evakuirana, da bi ugotovili, ali jih je treba evakuirati ali preseliti prebivalstvo. Iz meritev živil in pitne vode pa dobimo podatke, ki vodijo odločanje glede omejitev po prehrambni verigi."

'Slovenija na jedrsko nesrečo ustrezno pripravljena'

Na drugi strani je za scenarij jedrske nesreče v tujini stopnja tveganja v Sloveniji majhna. Gospodarski vpliv nesreče bi verjetno bil zelo majhen. Stroški, kot pojasnjujejo na upravi za jedrsko varnost, bi nastali z izvajanjem ukrepov v prehranski verigi (nadzor kontaminiranosti hrane) in zaradi zagotavljanja hrane iz nadomestnih virov. Večjih okoljskih vplivov ali vplivov na kulturno dediščino ni pričakovati. Politični in družbeni vpliv bi bil velik, vendar ne v Sloveniji, dodajajo.

Na upravi za zaščito in reševanje ocenjujejo, da je Slovenija za primer morebitne jedrske nesreče dobro pripravljena: "Odgovornost za varno delovanje in preprečevanje ter učinkovito ukrepanje v primeru nesreče je na upravljavcu jedrskega objekta (NEK), naloga države pa je, da izvaja strokovni nadzor nad delovanjem objekta, ki ga izvaja pristojni organ za jedrsko varnost in inšpekcijske službe, in zagotovi hiter in usklajen odziv v primeru nesreče v Nuklearni elektrarni Krško, kot tudi ob nesrečah v tujini. Ocenjujemo, da smo na jedrske nesreče ustrezno pripravljeni, kar potrjujejo tudi mednarodni pregledi in inšpekcije. Predlagane rešitve v načrtih zaščite in reševanja, skladno z dognanji stroke in ugotovitvami po vajah, dopolnjujemo in z njimi seznanjamo ogrožene prebivalce in javnost."

Napotki v primeru evakuacije za okoliške prebivalce

V načrtih zaščite in reševanja so vnaprej pripravljeni tudi napotki za prebivalce, s katerimi pa je te treba seznaniti vnaprej. V primeru evakuacije ob jedrski nesreči se prebivalcem priporoča, da vzamejo s seboj le najnujnejše stvari:

·osebne dokumente in denar,

·obleko za teden dni,

·pribor za osebno higieno,

·zdravila in recepte in nujne medicinske pripomočke,

·druge nujne življenjske potrebščine.

·s seboj lahko vzamejo tudi hišnega ljubljenčka.

jedrska energija banner
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (82)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

andrej.umek@guest.arnes.si
03. 08. 2019 14.40
+2
JE se projektira popolnoma drugače, kot večino ostalih objektov. To osnovno distinkcijo v tem članku pogrešam. Osnovna zahteva je, da se že obstoječa ograženost kraja in prebivalstva z gradnjo ne poveča bistveno. Projektant JE Krško Westinghaus je tako kot referenčno naravno nesrečo izbral padec meterorita na Krško. Ker se z gradnjo globalna varnost ne sme bistveno poslabšati, je bilo predvideno, da se zaradi gradnje JE lahko globalna varnost poslabša samo za 1 ali največ 2 na drugem decimalnemm mestu. Na osnovi preračunov, ki sem jih opravil sam ali s sodelavci, lahko zatrdim, da je Westinghaus ta cilj dosegel. Projektne osnove in varnostni ukrepi v Černobilu so bili popolnoma drugačni. Zato nesreča tam ni refernčna za Krško.
biggbrader
03. 08. 2019 09.30
+2
Saj imamo Mačkovo Kočevsko reko. Milanovi se bojo že spravili pod zemljo.
Jan088
02. 08. 2019 20.03
+4
Spet je čas za oglaševanje in pripravo terena... So se pa plačniki izkazali...
Karantanija
02. 08. 2019 20.03
-1
Sončna energija je prihodnost.
biggbrader
03. 08. 2019 09.30
+0
Karantanija
02. 08. 2019 19.59
-9
Sem proti jedrski energiji.Vse drugo je manj nevarno.
Karantanija
02. 08. 2019 20.00
-2
modelx
02. 08. 2019 21.48
+4
dal sem ti minus, ker černobil je specifika in vsi ga navajate, ker je iz vzhoda, zaraven pa nočete videti zatruškanih nesreč, ki so jih zakrivili na zapadu in nič manj groznih.
hojnikb
03. 08. 2019 10.05
+1
Aja ? Torej kurjenje premoga je pa boljše kot vohanje rožic? Bomo _celo_ Slovenijo pokril z solarnimi paneli, da bomo mel dovolj energije, ko enkrat začnemo masovno kupovat električne avtomobile?
Vinko Bosina
02. 08. 2019 16.35
+16
živim od NEK Krško 4km zračne linije, pa nimamo doma ene tablete kalijevega jodida, čisto zavajanje javnosti, povejte po pravici, kako je s tem
pokercat912
02. 08. 2019 17.18
-5
MkbS2
03. 08. 2019 18.02
reakcionar
02. 08. 2019 16.26
+3
Zdaj bom lažje spal.
gripson
02. 08. 2019 15.58
+3
Pravijo, da smo Bohinjci 100 let za leseno žlico... Ko bo jedrska nesreča, potem ne hodite k nam...
pokercat912
02. 08. 2019 17.19
+7
Je z Ukrajine tud do vas prsl ceprou ste bogu izza nogu
Karantanija
03. 08. 2019 08.22
+1
milan-hisan
02. 08. 2019 14.46
+2
Tako je. Levičarska trobila izvajajo anti propagando in širijo strah. Točno tako kot je napisal desirous pred menoj.
desirous
02. 08. 2019 14.14
+15
To je samo anti propaganda za izgradnjo NEK2. Glavni vzrok da naše voditelje NEK2 ne zanima je v tem, da bi gradnjo zelo natančno spremljali tuji nadzorniki (predvsem ZDA). Zato naši 'pošteni' in 'sposobni' voditelji ne bi imeli dovolj manevrirnega prostora za krajo denarja, izdelavo raznih dragih maket, neskončnega izbiranja izvajalca in podobnih izmišljotin.
modelx
02. 08. 2019 21.49
+2
sanjaj, da se denar ne bi kradel. tudi tu je več ponudnikov in kdor bo dal večjo mast, ta bo dobil naročilnico.
kure bedne
02. 08. 2019 12.55
+13
Pri nas je vedno vse pod kontrolo-vsaj tako vsi pravijo. Zato nas je pa treba biti strah, ker vemo, da to pomeni, da nič ni pod kontrolo.
Rakijan
02. 08. 2019 11.59
-14
Niste resni oz. resna(glavna promotorjo med komentarji, se najdeta?) resno.. Kje so pa rudniki urana in kakšen je tam vpliv na okolje? Sevanje in posredno umiranje delavcev.. Ravno tako kot druge tu, tudi mene zanima cena omenjenega drugega bloka. A odpadke boste v Zasavje vozili? Ne kot lahko razbereme iz komentarjev so le ti tako malega volumna, da jih res nebo problem skriti v kakšen zapuščen rov.. Ali kar v sami elektrarni med ostalo pisarniško inventuro v spomin našim potomcem.. Postavite si jo v Ljubljani pa se grejte z odpadno toplo vodo, da nebo potrebe po 13 hladilnih stolpih v Krškem. Ne drugega kot malo nižja cena. Vendar jo bomo še vedno pretoplo spuščati v Savo bomo pa zmanjšali kurjenju v TE TOL. Vidni dim je bolj strupen kot nevidno sevanje. Kurimo zadnjih 300 let, jedrska energija je mlada in nesreče se dogajajo zgolj vsakih 20000 let.. Vsi razumni, ne skurjeni Slovenci smo za racionalnejso porabo elektrike, že samo led svetila bodo lep prihranek, in pa gradnjo mikro in malih elektraren na OVE.. Za začetek hidroelektrarne na srednji Savi in Idrijci ter vetrne in sončne elektrarne.. J..ala vas jedrska! Lahko pa tudi z druge strani isto plat zgodbe pogledamo, je tu na 24ur članek o našem največjem porabniku elektrike in kako bi le to lahko zmanjšali..
stromar5
02. 08. 2019 12.35
+28
Potencial celotne srednje Save (okoli 10 elektrarn) je cca. 1 TWh letno, 300 MW sončnih elektrarn letno proizvede 0,3 TWh. 1.100 MW (1.700 MW) blok nuklearke bi letno proizvedel cca. 8,5 TWh (13,5 TWh). Že sedaj uvozimo okoli 1,5 TWh letno, kaj šele če zapremo TEŠ6, obstoječ blok nuklearke pa bo tudi verjetno obratoval samo še 20 let (toliko bi v SLO trajalo pridobivanje dovoljenj in gradnja NEK2). Že samo iz tega vidika je izgradnja NEK2 smiselna.
Rakijan
02. 08. 2019 13.19
-11
Kolikšen je pa celoten tehnično izvedljiv se neizkoriščen hidro potencial v Sloveniji? Se pravi JEK proizvede 6 TWh, od tega 3 dobijo Hrvati, naša bilanca je pa minus 2 TWh.. Se pravi, če je hidro potenciala samo 5 TWh lahko zapremo JEK in pridobimo vso potrebno energijo okolju prijazno brez jedrskih odpadkov? No jaz imam podatek da je potenciala se za 10 TWh.. Torej tudi Šoštanj lahko zapremo in Talum nadaljuje z primarno proizvodnjo. Vso javno upravo optimiziramo glede porabe pa lahko še izvažamo
stromar5
02. 08. 2019 13.45
+12
Še 10 TWh? Večino hidropotenciala (celotna Drava, večina Save in Soče in nekaj na ostalih rekah) že izkoriščamo, pa iz tega proizvedemo cca. 4 TWh letno. Večina preostalega hidropotenciala je teoretičnega, tehnično izkoristljivega je relativno malo, še manj pa ekonomsko upravičljivega. Poraba elektrike naj bi se do leta 2050 skoraj podvojila, zagotavljati 25 TWh bo brez nuklearke zelo problematično.
jozes12
02. 08. 2019 13.47
+9
Kaj ti če tehnični potencial, če ga družba ne sprejme? Poleg tega ni pomembna samo energija na letnem nivoju, to kar ti omenjaš kot 5TWh, ampak je pomembno kdaj je ta energija res na voljo... ker naše hidroelektrarne so pretočne in ne akumulacijske in ne omogočajo zadrževanja vode za daljše obdobje. Torej si zopet odvisen ali od uvoza ali pa moraš kombinirati s plinom. Ne moremo kar zapirati elektrarn,... ne vem kdaj vam bo to jasno.
Rakijan
02. 08. 2019 14.50
-11
Ja, predvsem na Dravi imamo pretočne hidroelektrarne.. Res si poznavalec. A vama narišem ali poskusim v kakšnem tujem jeziku rajši? Že danes, sedaj teh nekaj pičlih hidroelektraren proizvaja več od naše jedrske. Se enkrat, niti nevem kako točno bi vama to narisal, odgovorila nista niti enkrat. Kako izgledajo rudniki uranove rude, koliko smrtnih žrtev je tam? Stanje narave? Dejta mi razložit, če gre cena urana oz. uranove pogače gor za 300% (se gremo stavit, sedaj tukaj, da bo zrasla?) koliko to podraži ceno gorivnih celic/elementov oz. goriva? Cena 2 bloka JEK je? Odpadno toplo vodo, ki je skoraj tako pomembna kot elektrika bomo ohlajali v hladilnih stolpcih in izpuscali v Savo ali je v načrtu kakšen toplovod do Lj, Nm mogoče Če ali jo bomo izvazali Hrvatom za ogrevanje Zagreba mogoče? Nevem ne, zaupajta nam.. Kje kdorkoli od vaju omenja crpalne hidroelektrarne (baterije) našega omrežja? Govorimo samo o 5 TWh letne proizvodnje zgolj hidro energije, kje je še sončna, vetrna, geotermalna, termoelektrarne na plin in njihova odpadna topla voda za ogrevanje.. TE TOL ogreva tudi sanitarno toplo vodo.. Se enkrat (žal ne rišem najboljše..) Jeba.a vas jedrska! Ne potrebujemo je, potreba po elektriki se nebo podvojila se naslednjih 50 let ob smotrnejsi porabi in pametnih investicijah. No JEK 2, ni ne eno ne drugo..
Rakijan
02. 08. 2019 14.54
-5
V vednost HE so različnih tipov in velikosti.. Poglejte si malo kakšne mikro in male HE gradijo naša podjetja po Bosni, dobesedno na potokih in ne rekah ter koliko gospodinjstev le te oskrbujejo.. Kdo je na Hrvaškem postavil vetrne elektrarne, v Belorusiji veliko sončno elektrarno..
jozes12
02. 08. 2019 15.03
+7
Kaj ti smatraš kot akumulacijsko elektrarno? To, ki akumulira za 7 dni? Prava akumulacijska deluje na sezoni...torej ujame vodo pozimi npr. in jo potem koristi npr vsaj celo poletje. Takih nimamo ne. In naše sončne celice so prav take... torej 80% elektrike pride od maja do sept. Kaj pa potem?
jozes12
02. 08. 2019 15.08
+6
Odpadna toplota je povsem nekaj drugega kot soproizvodnja toplote kar se koristi v TE-TOL. Odpadla toplota gre skozi hladilni stolp v okolje, tisto toploto, ki se uporablja za ogrevanje pa je en del pare, ki ne gre v turbino za proizvodnjo elektrike ampak v toplotni izmenjevalec, ki prenese toploto na sistem za ogrevanje. Torej povsem druga toplota. Odpadna toplota pa ima cca 35 st C. Verjetno imaš na toplovodu cca 95 st C a ne....
Rakijan
02. 08. 2019 15.12
-6
Ja maš prav ja, ker pri nas je tako kot v Iraku, reke ponavadi presahnejo in je ogrožena preskrba z pitno vodo in potrebe kmetijstva ter tako dalje in zato potrebujemo sezonske ja.. S kje si se ti uzel resno, si vsaj plačan za ta tvoje znanje? Rudniki uranove rude, cena JEK 2, odpadna topla voda, crpalne hidroelektrarne si sploh opazil? No odgovoril ali kaj pametnega povedal tudi nisi..
Rakijan
02. 08. 2019 15.29
-5
Sej ni treba filozofirati pa omenjati zaprtih sistemov ali kakšnih drugih tipov termoelektrarn.. Vsa poanta je v izkoristku energenta, njegovi ceni in proizvodnji elektrike in toplote. Po svetu izkoristijo obojno mi žal ne povsod. Samo to. Pri OVE je energent zastonj, vse ostalo povzroča škodo na okolje oz. dodaten pritisk. Ne rabita filozofirati in odkrivati toplo vodo in odgovorita kar vaju sprasujem
stromar5
02. 08. 2019 15.46
+6
@Rakijan Ja, Dravske elektrarne so pretočnega tipa, edina prava akumulacijska hidroelektrarna v SLO je HE Moste (pa še ta omogoča največ tedensko akumulacijo). NEK zagotavlja okoli 696 MW 24/7, medtem, ko proizvodnja HE zelo niha (faktor izkoriščenosti na letni osnovi je dosti nižji, za okoli 50 %). Proizvodnja elektrike z jedrskimi elektrarnami povzroči cca. 5x manj smrtnih žrtev na enoto proizvedene elektrike kot proizvodnja s sončnimi paneli na strehah (pri tem je upoštevano rudarjenje urana, upoštevana sta tudi Černobil in Fukušima). A to odgovori na tvoje vprašanje a boš še naprej tečnaril? Cena urana v LCOE jedrskih elektrarn je par %, kar pomeni, da 3x povišanje cene urane ne povzroči opazne spremembe na LCOE. Kako naj vemo pričakovano ceno bloka 2, če še ne vemo niti kdo bo dobavitelj in kakšna bo nazivna moč reaktorja?! Geotermalna energija, kot je meni znano, pri nas ni primerna za proizvodnjo elektrike (prenizke temperature), za veliko vetrnic nismo primerna država, hidroenergija je omejena, plin je drag (zato Brestanica proizvaja samo v kriznih časih), ostanejo samo sončne elektrarne. Koliko bi rabili sončnih elektrarn? Koliko črpalnih hidroelektrarn/baterij? Koliko bi to stalo? Kdo bi to plačal? Kot sem že večkrat omenil, smotrnejša poraba energije pomeni dvig porabe elektrike (el. avtomobili, toplotne črpalke itd.). Mlinčki na potokih ne bi prispevali opaznega deleža k proizvodnji elektrike v državi.
Rakijan
02. 08. 2019 17.06
-4
Stromar5 daj no, resno.. 696 MW, 24/7???!!!! Kje je tu hrvaški delež? Kje je elektrika ob remont ali prenizkem vodostaju Save? Res so ja, vse HE na Dravi so pretočne ga tipa, predvsem Zlatoličje kot najmočnejša.. DEM (reka Drava) 592 MW in skoraj 3TWh na leto, večinoma poleti, tretjino manj v prehodnem obdobju (2x) ter ostalo pozimi.. Male in mikro HE so zate šala? Oskrbujejo od par 10 do nekaj sto, mogoče celo tisoč gospodinjstev in skrbijo za stalen pretok.. Se enkrat, zastonj energent, življenjska doba samih objektov jedrske objekte prekaša n krat. Nestrupen energent, brez odpadkov, v izobilju tu v Sloveniji, domače znanje okoli gradnje, vzdrževanja ter dobro plačana delovna mesta. Manjse, smotrnejse investicije in v primeru naravnih nesreč, terorističnih napadov itd.. Ne bomo odvisni od enega samega objekta. Sej ni treba da jo kdo fizično uniči, dovolj je podrt daljnovod in so izgube milijonske.
Rakijan
02. 08. 2019 17.10
-2
Zanima me pa predvsem od kje crpas te podatke o varnosti jedrske energije oz. proizvodnji, lahko daš kakšen link ali kaj podobnega ker ti enostavno ne morem verjeti in me zanima kako si prišel do takšnih spoznanj..
sodelujem
02. 08. 2019 11.45
+3
Ma nehajte že enkrat.Ko bomo kaj fasali se ne bo vedelo dokler ne bo presežena kvota mrtvih...Potem se pa lahko ..
Prekmurec02
02. 08. 2019 11.41
+14
Edina škodljiva stvar pri drugem bloku je ta, da ga bomo vsaj 5x preplačali.
Uporabnik8879
02. 08. 2019 11.12
+7
Tretji dan, tretji prispevek na isto temo, ha ha . Spet bo kakih 300 komentarjev z isto vsebino sledilo. Če bodo Korejci, Iranci, ali Iračani, kaj v luft poslali, nam ne bo treba nič gruntat, kaj bo če bo, če raznese Krško elektrarno. Dokler pa tega ni, je pa edina rešitev za našo energetsko situacijo, še en blok nuklearke.
Uporabnik473573
02. 08. 2019 10.53
+10
Zanimivo. Letno je več 10 posrednih in neposrednih žrtev TEŠ6 a o tem niste nikoli pisali.
Uporabnik8879
02. 08. 2019 11.16
+1
Kako pa to veš ? Imaš kake raziskave. Koliko jih je pa na Gorenjskem, k se ogreva pretežno na lesno biomaso. Daj no od nekdaj so kurili in še bodo, dandanes imajo vse večje ogrevalne postaje ustrezne filtre za čiščenje zraka in je onesnaženost zreka veliko manjša, kot je to v večjih mestih po SLO.
Banion
02. 08. 2019 10.44
+5
Očitno ima POP TV skrivne vlagatelje iz kroga ljubiteljev jedrske energije in hrvatov, Kar poglejte vse najlepše o hrvatih in jedrski energiji. Še NOVA 24 katere lastniki so madžari ne piše in ne hvali toliko madžarov.
borec91
02. 08. 2019 10.42
+5
ja dejstvo je ce se ze sam izklopi bomo meli mrk in redukcije ter zelo visjo ceno elektrike sam eni si to sploh ne znate predstavljat no ob zeledu smo bili doma 14dni brez elektrike in niblo fajn prakticno nimas kaj za delat pa smo nabavili drage agregate a zato ,da smo si akumulatorje napolnili pa se je bilo drago atomska je nujnost vse ostalo je pravlica za lahko noc
borec91
02. 08. 2019 11.05
+3
in edini skodlivi efekt nove nuklearke bo ,da nas bodo zopet okradli z njeno postavitvijo to pa nas bodo kot nas vsak dan tako beli crni rdeci ali zeleni
Volga Malek
02. 08. 2019 10.39
+6
A nam najpriljubljenejsi tovaris PV v vseh superlativih od samostalnikov in pridevnikov in enako vlada s 110% podporo prirejenih anket MSM prodaja verzijo in sanje za TES 7,8,9 +. Pa nismo vsi neumni da vam nasedamo pa nismo zaslepljeni. Migranti vdirajo v drzavo vsak dan 10+ pa se vse medijsko molci. Sramota od drzave. Upam da bomo nekoc doziveli da bojo telekomunikacijska podjetja ponujala da si lahko sam ustvaris programsko zeljo pa ce placujes 5 programov ali 30 jih placujes sam , ne pa prisilni RTV prispevek pa drugi kanali ; mogoce bo sledila objektivnost porocanja in profesionalnost ter pluralnost medijskega prostora - in da novinar ne bo 'politicni delavec' po Dolancevo.
Volga Malek
02. 08. 2019 10.40
+0
Ce ne bomo drzavljani/drzavljanke zaceli sami s civilno pobudo in evropskimi instancami - pridruzite se mi kot prvi ki je zacela s tem.
Bassettt
02. 08. 2019 10.32
+2
Spet o tej jedrski!!! se mi zdi, da se moramo nauciti sprejemati boljse odlocitve in z visjo zavestjo, tako da naj strokovnjaki opravijo svoje, denar vsekakor mora iti nekam, ce ga ni, pa vse stoji in se samo govori