Tuja scena

Dua Lipa bo morala zaradi objave paparačeve fotografije pred sodišče

Los Angeles, 10. 07. 2021 12.30 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Pevko Duo Lipo toži fotografsko podjetje, ker je na Instagramu brez dovoljenja ali avtorizacije objavila njegovo fotografijo, na kateri čaka na letališču. Podjetje trdi, da je s tem zavestno ustvarila dobiček, saj je njen profil na družbenem omrežju usmerjen v zbiranje sledilcev z vsebino, nato pa jih usmerja h kupovanju njenih (glasbenih) izdelkov.

Dua Lipa je brez dovoljenja fotografa na Instagramu objavila svojo fotografijo.
Dua Lipa je brez dovoljenja fotografa na Instagramu objavila svojo fotografijo. FOTO: Profimedia

Februarja 2019 so paparaci Duo Lipo v svoj objektiv ujeli na letališču, ko je čakala v vrsti za vkrcanje na letalo. Kasneje je zvezdnica to fotografijo delila na Instagramu s svojimi oboževalci, sedaj pa se je zaradi objave znašla v težavah. Fotografsko podjetje Integral Images namreč pevko toži, ker je "brez dovoljenja ali avtorizacije" zavestno uporabila njegovo fotografijo, s katero je ustvarila dobiček, saj ji njen profil na Instagramu služi kot marketinško orodje za promocijo svoje glasbe. 

Fotografsko podjetje zahteva sojenje pred poroto in odškodnino v višini 150.000 dolarjev (126.000 evrov), prav tako pa želi odredbo, ki bo pevki preprečevala nadaljnje kršitve pri uporabi njegovih fotografij. 

Ukradeno fotografijo je Dua objavila 7. februarja 2019, štiri dni po tem, ko je bila posneta. Na njej zvezdnica stoji v vrsti za letalo s potnim listom in letalsko vozovnico v roki, na glavi pa ima velik klobuk. Pod sedaj že izbrisano fotografijo je zapisala: "Do nadaljnjega bom živela pod velikimi puhastimi klobuki." 

Ironično je, da bo pevka morala na sodišče zaradi fotografije, na kateri je sama, a zakon o avtorskih pravicah določa, da je lastnik pravic po navadi fotograf, zato je bila Dua zaradi nedovoljene objave v prekršku. Pevka pa ni edina zvezdnica, ki jo paparaci tožijo zaradi objave lastne fotografije na družbenih omrežjih. Podobno se je zgodilo tudi Gigi Hadid, Liamu Hemsworthu, Khloe Kardashian, Ariani Grande, Justinu Bieberju in Jennifer Lopez

Koronavirus pasica nova
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (51)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Supervillain
10. 07. 2021 19.28
-1
Kako je ta ženska huda huh.
_endrug
10. 07. 2021 19.17
-1
Ena, ki se imeni je Duo?
_endrug
10. 07. 2021 19.18
-1
123maradona
11. 07. 2021 19.45
meval
03. 08. 2021 10.31
+1
Imenuje se Dua Lipa, dobra pevka ( letošnji Grammy za najboljši album) in zelo pozitivna oseba. Če koga moti njena nacionalnost naj se vpraša, zakaj je nacionalist.
MTM AUDI
10. 07. 2021 18.51
-2
Mislila je da je u Aljbaniji..
123maradona
10. 07. 2021 19.38
+0
Houdor
10. 07. 2021 18.06
+0
paparaci so voluharji
peglezn
10. 07. 2021 18.05
+0
Duo Lipa... sliši se kot codename za popoldanski počitek
Štajerc123
10. 07. 2021 17.22
-6
Še tu v kulturi srbijance boli, da imajo Albanci tako uspešne pevke v ZDA, Britaniji ,in vse povsod. Kako jim ni sram glede na to da so taksen teror naredili 98-99 nad albanci, pa da nea govorimo o teroru na Hrvaskem, in vBiH. No coment...žalostno je to za same srbe...
poply
10. 07. 2021 17.25
-7
I Zola
10. 07. 2021 16.12
-3
Lipa je srbska beseda. Pametnemu dovolj.
SMOKVAsarma
10. 07. 2021 16.24
-1
RamzesII
10. 07. 2021 15.29
-1
Oni bi še odškodnino, morda, če dokažejo koliko je dejansko zaslužila oz. imela dobička z njihovo sliko, samo trditi da a je s tem zavestno ustvarila dobiček, ne pomeni nič, brez argumenov in konkretnih dokazov o dobičku konkretno za to sliko. Seveda tega pa nimajo.
RamzesII
10. 07. 2021 15.26
+4
"zakon o avtorskih pravicah določa, da je lastnik pravic po navadi fotograf" Aja, tudi če sam krši zakon in zasebnost drugih, da naredi sliko, z eno besedo paparaci.
jmis
10. 07. 2021 14.02
-5
Duo Lipa, sliši se kot kak amaterski vikend bend za razne veselice 😂
Millady
10. 07. 2021 14.35
+2
Ženska ima bolj pomembno poslanstvo, je zelo aktivna kosovsko-albanska piarovka/promotorka v US
Millady
10. 07. 2021 15.11
+1
Yp. In Rita Ora, pa Bebe Redža...obvladajo politični marketing
123maradona
10. 07. 2021 19.44
-2
Millady, so uspešne.....kar nekatere močno boli. Pa ne pozabimo GASHI & Sting , ....
kekec1222
10. 07. 2021 13.56
+2
Duvaj mi ga lipa.
123maradona
10. 07. 2021 19.40
-3
Sputnik8
10. 07. 2021 13.46
+6
Slikal jo je, da bi zaslužil. Služenje na nezakonit način, ker je brez privolitve slikane osebe. Javna objava je poglavje zase. Tožila jih bo za 500.000,00 pa bo mir.
blaow
10. 07. 2021 14.20
+2
slikanje kogarkoli na javnih prostorih je dovoljeno.
RamzesII
10. 07. 2021 15.33
-3
Niti ne, potem ne bi preganjali ljudi, ki slikajo bodisi otroke ali pomembnejše osebe ipd. Čeprav je res da imamo svet dvoličnih posameznikov.
blaow
10. 07. 2021 16.51
-1
Ja sej preganjajo jih zato ker druzga ne morjo narest. Slike so legalne. Preganjanje pa pač reakcija človeka ki tega ne želi
dadinho10
10. 07. 2021 13.43
+3
Narobe svet. vec pravic ima paparazzi, ki lovi in zasleduje zvezdnike po celi dan, za eno fotko, ponavadi zgecljivo, kot ta zvezdnik, ki se znajde na tej fotki.
Wahl
10. 07. 2021 13.38
+0
Jaz čakam pred trgovino z erotičnimi pripomočki.
Nace Štremljasti
10. 07. 2021 13.13
+1
če me slikajo na zmajskem mostu sam prašam kam bo poslal sliko
Maxx365
10. 07. 2021 12.56
+22
Predvidevam, da jo je paparaci fotografiral brez njenega dovoljenja, zdaj bo pa odškodninsko odgovorna, ker je taisto fotografijo na kateri je ona sama, objavila na svojem instagramu? Ne moreš verjeti.
Zmaga Ukrajini ...
10. 07. 2021 13.10
+14
Ja, to so ZDA in njihovo mrcvarjenje avtorskih pravic. Jaz bi na njenem mestu tožila paparazze, ker niso imeli dovoljenja, da jo slikajo.
štrekeljc
10. 07. 2021 13.11
-7
Bila sta na javnem mestu, torej fotograf ni potreboval nikakršnega dovoljenja. Po tvoje bi moral tudi vsak turist, ki slika Tromostovje, za dovoljenje vprašati vsakega, ki je tisti hip na njem. Ne moreš verjeti, kako kratko nekateri razmišljajo.
Papyrus123
10. 07. 2021 13.28
-3
Na javnem mestu ne rabis dovoljenja za slikanje
Zmaga Ukrajini ...
10. 07. 2021 13.29
+5
Res ne moreš verjeti, kako kratko nekateri razmišljajo. Zlasti tisti, ki o zadevi nimajo pojma. Če misliš, da znane in slavne osebnosti nimajo pravice do zasebnosti, se bridko motiš. Zadnja znana sodna bitka, ki se jo spomnim, je tožba, ki sta jo Meghan in Harry vložila proti nekemu mediju, ki je Meghan v Kanadi slikal medtem, ko se je z Archiejem sprehajala po mestnem parku. Zdaj je ta medij v stečaju. Zelo odmevna sodba je bila tudi pred ESČP (tudi sicer ima zelo veliko sodb v zvezi s pravico do zasebnosti), ko je Carolina Monaška tožila nek nemški medij, ker jo je slikal s prijateljem, ko sta bila na kosilu v neki restavraciji in zraven pisaril svoje umotvore v stilu - glej, Carolina se veselo zabava z neznancem v nemški restavraciji, medtem ko njen oče, knez Rainier, doma v Monte Carlu leži na smrtni postelji,... itd. Skratka, če misliš, da lahko KOGARKOLI slikaš v javnosti brez njegovega dovoljenja, potem je jasno, da nimaš pojma. Tudi javne (znane in slavne) osebnosti imajo svoje polje svobode (in zasebnosti), ki je sicer resda ožje od polje nekega slehernika, pa vendarle obstaja. Tudi kar se tiče Tromostovja - da, mnogi se slikajo tam, vendar počakajo, da gredo mimoidoči mimo, ali pa mimoidoči počakajo, da se vsi kitajčki pofotkajo. Če gre pa za sliko Tromostovja kot tako, je pa to daljinski posnetek, kjer ljudi praviloma ni mogoče prepoznati. Enako je na snemanju na plaži. Nekdo te lahko toži, če preveč opletaš z mobitelom okrog njega in njegovih, ... če pa te dobijo, da snemaš otroke, ti pa zelo verjetno grozi, da ti "sodijo" kar kopalci sami.
štrekeljc
10. 07. 2021 14.08
+4
Mesečev sij, v javnosti lahko slikam kogarkoli, razen če je ta v situaciji, ki bi škodila njegovemu ugledu. Tako pravi zakon. Drugo pa je, kar pravijo šank strokovnjaki. Pomisli samo, koliko fotografij petkovih protestov obstaja, recimo. Tudi sam sem na eni, pa kaj. Če bi ne hotel biti, bi ne bil tam, čisto enostavno.
Mirotar
10. 07. 2021 14.56
-2
drugac je tako ja, ne smes slikat brez privoljenja, ampak dost folka se sploh ne zaveda, da so na slikah..v bistvu je ze to neke vrste nadlegovanje, ampak zvezde se temu pustijo, ker je to del promocije..
Mirotar
10. 07. 2021 14.58
-1
to ni res, ce me slika na protestih in vidim sebe na sliki lahko zahtevam odstranitev...lahko pol blura, barva cez mene karkol pac jaz" se s tem ne strinjam..
Zmaga Ukrajini ...
10. 07. 2021 15.52
-2
štrekeljc, ... še enkrat,... motiš se. Brez privoljenja posameznika le tega NE SMEŠ slikati oz. snemati audio, video posnetke, itd. Protesti so druga kategorija - gre za javni shod, kjer lahko upravičeno pričakuješ, da bo to pritegnilo tudi medije, ki so upravičeni poročati o teh zadevah (tudi slikovno) in, kot je v navadi zadnje čase, po socialnih omrežjih hitro zaokrožijo tudi mnoge fotografije in filmčki samih udeležencev. Zato bi težko pričakoval "zasebnost" pri udeležbi na javnem shodu. To bi težko argumentiral tudi na sodišču. In to je popolnoma druga kategorija "zasebnosti". Ali morda veš koliko papirjev moraš podpisati npr. v šoli, da dovoliš, oz. ne dovoliš, da tvojega otroka zvočno ali slikovno snemajo? Ali veš zakaj npr. tedaj, ko kličeš telefonsko številko uradne institucije (ali pa tudi zasebne) pogosto naletiš na opozorilo, da se pogovor snema? Pri nas je nek prfoks totalno znorel, ker je opazil, da ga je med predavanjem neka študentka zvočno snemala. In mimogrede - šlo je za prfoksa, ki ima avtorsko pravo in pravo intelektualne lastnine v mezincu. Skratka, ni tako preprosto, kot si ti misliš. In marsikdo bi te "lahko" razbil, če bi bil ti tako vsiljiv, ker očitno smatraš, da imaš pravico vsakega snemati, slikati,... No, saj tudi že marsikateri paparazzo jih je dobil po nosu, ker rinejo iz gromovja in oprezajo za zvezdniki. Iz istega razloga - spoštovanja zasebnosti, osebnih podatkov, itd., se praviloma pri fotografijah avtomobilov obvezno "zablurajo" registrske tablice, tudi na google zemljevidih zelo vestno brišejo obraze mimoidočih, registrske tablice, ipd. Skratka jaz te lahko tožim, če me boš slikal ali snemal medtem, ko bom prisotna nekje na javnih površinah, ... če pa si želim pridobiti pozornost - npr. hočem stopiti na Prešernov spomenik in nekaj povedati ljudem,... takrat pa me imaš pravico slikati, snemati, itd. Razumeš razliko?
Zmaga Ukrajini ...
10. 07. 2021 15.54
+0
... takrat pa me imaš pravico slikati, snemati BREZ MOJEGA SOGLASJA...
mijam75
10. 07. 2021 16.39
+2
aha ja, torej če si na javna osebnost na javnem mestu, lahko upravičeno pričakuješ, da se boš pojavil na slikah... Nekako tako gredo tvoji argumenti... Sicer pa natolcevanje in pisanje laži je eno, fotkanje znanih na javnih krajih pa drugo... Daj poglej malo, koliko slik zvezdnikov v prostem času obstaja, tudi takih, ki so jim v škodo. Če bi bila zakonodaja tako enostavna, na spletu ne bi bilo slik zvezdnikov, ker bi jih vsak prepovedal in zahteval odstranitev.
Zmaga Ukrajini ...
10. 07. 2021 17.25
-2
Tole je očitno nekaterim pretežko🤣. Ok,... zadnji poskus. Zapomni si le to, da ima VSAK sleherni človek pravico do zasebnosti. Vendar pa se polje zasebnosti razlikuje od posameznika do posameznika, pač odvisno od "popularnosti, prepoznavnosti, zvezdništva, oseb iz sveta politike, zabave, ...". Torej, če poenostavim - nekdo, ki je svetovno znan ima precej ožje polje pravice do zasebnosti od slehernika in torej ne more pričakovati, da bo imel zasebnosti kolikor jo bo hotel imeti. Govorim seveda o pravni praksi kot jo je postavilo Evropsko sodišče za človekove pravice. Treba je pač razumeti, da se pravica do zasebnosti neke slavne osebe ne konča s tem, ko ta zaklene vrata in odide zdoma. Torej bi ESČP v primeru tožb medijev oz. paparazzev priznalo pravico do zasebnosti "javnim" osebam tudi v primeru, da so le te na javnem kraju (načeloma!). In to nima nobene zveze z "javnostjo" kraja, kjer se nekdo nahaja, pač pa stvar drugih okoliščin - ali gre za javni nastop, "nehoten" javni nastop, ... ali pa gre morda za zasebno večerjo s prijatelji, sprehod skozi mestni park, odhod v trgovino, ipd.,... Seveda mnogo zvezdnikov paparazzi "zasačijo" v takih zasebnih okoliščinah, kjer bi si želeli ostati "anonimni". Vendar se le redki odločijo za tožbo pred sodišči. In tega se mediji dobro zavedajo. O razlogih za to najbrž ni treba posebej razglabljati. Kaj misliš, koliko je Severini pomagalo, ko je na Hrvaškem tožila medije zaradi objav njenega nekajminutnega zasebnega posnetka - t. im. "domačega porniča" in zahtevala takojšnjo prepoved objavljanja, poskušala iztožiti odškodnino, itd? Da ne omenjam tega, da se je sojenje zaradi tega filmčka po hrvaških sodiščih svaljkalo dobrih 10 let. Skratka nikjer nisem trdila, da je zakonodaja v teh (ali tudi drugih) zadevah enostavna. In mimogrede, tudi Placido Domingo, ki je v četrtek gostoval v Ljubljani je zahteval prepoved snemanja. Čeprav sicer iz drugih razlogov, pa vendarle. In že omenjena Harry in Meghan sta neki britanski medijski hiši prepovedala objavljati fotke njune družine, pa je nek medij to prepoved prekršil. Sedaj je v stečaju. Dovolj pomenljivo?
štrekeljc
10. 07. 2021 19.25
-1
Kakšno pravo imajo v Angliji ali celo Ameriki me ne zanima kaj dosti, saj živim v Sloveniji. Pri nas je to precej odprto, ampak: na javnem mestu lahko javno slikam kogarkoli. Ne smem pa ga slikati na skrival ali v situaciji, ki je zanj lahko neprijetna. Ne smem te slikati, kadar lulaš ali kadar seksaš, pa četudi to počneš na javnem kraju. Ti pa greš in Severinin pornič primerjaš s stanjem v vrsti. Nista to dve popolnoma različni stvari?
dule
10. 07. 2021 12.56
-2
Paparačeve? Kdo ali kaj je to?
capalacinka
10. 07. 2021 12.54
-1
sanje vsakega paparaca, ker za sliko od medijske hise ne bi dobil vec kot pest evrov
1Drgregoryhouse
10. 07. 2021 12.49
+0
Kakšne probleme imajo nekateri
Apostol1
10. 07. 2021 12.42
+14
Skregano z zdravo pametjo.
štrekeljc
10. 07. 2021 13.12
-10
Zakaj? Lastnik fotografije je tisti, ki je fotografijo naredil! Pika.