Tuja scena

Lena Dunham o težavah z zanositvijo: Nikoli ne bom mogla imeti otrok

Los Angeles, 17. 11. 2020 09.58 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Ameriška igralka, ki jo poznamo iz serije Punce, je v svežem eseju zapisala, kako težka so bila zadnja leta zanjo, ko je spoznala, da nikoli ne bo mogla imeti otrok. Sprijazniti se s kruto realnostjo ni bilo lahko, je zapisala.

V novem eseju, ki bo decembra objavljen v sveži izdaji modne revije Harper's Bazaar je Lena Dunham zapisala o izzivih, s katerimi se je morala spoprijeti v zadnjih letih. Svetu je zaupala, da nikoli ne bo mogla imeti bioloških otrok.

Lena Dunham
Lena Dunham FOTO: Profimedia

Po tem, ko so Leni zaradi diagnoze endometrioze odstranili enega od jajčnikov, maternico in maternični vrat, se je v želji po nosečnosti zatekla k zunajtelesni oploditvi in nadomestnemu materinstvu. A tudi ta poskus se je izkazal za neuspešnega. "Izkazalo se je, da so po vsem, kar sem prestala (od kemične menopavze do več kot ducat operacij in neprevidnosti z drogami), moji jajčniki nehali proizvajati jajčeca," je 34-letnica zapisala v eseju: "Če bi jih pravočasno in pravilno shranili, bi morda lahko s pomočjo darovalca sperme in nadomestne mame celo imela otroka."

Igralka je bila pred leti na rehabilitaciji po tem, ko je po odstranitvi maternice postala odvisna od zdravil. Spet se je pokazalo upanje, da bo morda lahko imela biološke otroke, a te sanje so se ponovno razblinile. "Sredi pandemije sem izvedela slabo novico, da nobeno od mojih jajčec, ki smo jih shranili, ni preživelo. Ko me je zdravnik nagovoril s tistim čutečim glasom, v katerem se je zaznalo, kako žal mu je zame, sem se zlomila." Zdravnik je igralki povedal, da je bilo kar pet od šestih jajčec neplodnih in da ima šesto jajčece sledove hude genske mutacije, kar pomeni, da se ne bi niti moglo razviti v plod.

Od majhnega je sanjala o svojih otrocih. A realnost je drugačna.
Od majhnega je sanjala o svojih otrocih. A realnost je drugačna. FOTO: Profimedia

"Obrisala sem si solze in se mu zahvaljevala in zahvaljevala. V svoji glavi sem si že uprizorila, kako bom to povedala svojim staršem. Edina tolažba v tem razočaranju biologije je bila biologija, ki me je naredila – moji starši."

34-letnica je zapisala tudi, da je bilo materinstvo nekaj, o čemer je sanjala od majhnega, in da se bo z novo realnostjo težko sprijaznila. "Ko sem bila še deklica, je moje telo proizvedlo vsa moja jajčeca. Bila so v meni, obsojena na propad. Vendar tega še nisem vedela. Bila sem samo še ena tistih prepotentnih žensk, misleč, da bom zagotovo nekoč imela otroke, ker si jih pač želim. Ker mi je svet govoril, da je to moja pravica, da bom zagotovo nekoč imela otroke."

Povedala je tudi, da je poskusila imeti otroka, a je vsak poskus propadel. "Moje telo tega preprosto ni dovoljevalo. Razpadlo je moje telo. Razpadle so moje zveze. In v tem procesu sem nekje na poti postala tudi odvisnik. Izgubila sem se, a upanje sem ohranjala v jajčecih, ki sem jih imela zamrznjena." Povedala je, da jo je poskus zunajtelesne nosečnosti oddaljil od prijateljev in da se je začela zapirati vase. "Vsak poskus je bil dražji in napornejši. Nisem več videla luči na koncu tunela. Izgubila sem upanje."

Za zaključek je napisala, da lahko sam v življenju vplivaš na veliko stvari, a na to, da bi ti vesolje poslalo otroka, pač ne moreš. "Narave pač ne moreš nadzirati."

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (43)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

RichPiana
17. 11. 2020 13.54
+1
Ne vem kaj je kemicna menopavza ampak slisi se ful zdravo.
CestniKolesar370Wattov
17. 11. 2020 13.10
+3
Nepričakovano zanosiš, otroka nočeš, narediš splav, ko je to še zarodek, ki je toliko razvit, kot pljunek. Nobenega obsojanja, počni kar ti paše. Ampak da si želiš zanosit samo zato, da bi imela splav, to je pa bolano v vseh možnih pogledih. In to je Lena Dunham izjavila: "Želim si imeti splav". Ko je to rekla, ni bila ne noseča, ne delala na tem, da bi bila. Samo želela si je splav. In če se po vsem tem ženska komurkoli smili sedaj, ko ve, da svojih otrok ne bo mogla imeti, potem z vami nekaj ni prav.
tantadruj1
18. 11. 2020 08.39
+1
ja pač ne rabi endokrinologa, temveč psihiatra.
Da se mene pita..
17. 11. 2020 12.53
-7
Če imaš denar, se vse da.
Geres
17. 11. 2020 13.05
+7
Potem bi bil Steve Jobs še živ. Pa mu niti presaditev jetr ni pomagala.
prerojeni_vzviseni_toncek
17. 11. 2020 12.50
-5
40 letnica ne more imeti otrok.. a bejž no.. a še ni slišala za menopavzo...
Geres
17. 11. 2020 13.00
+6
Gospod vzvišeni: 1. ima 34 let. 2. Izjemno redke ženske so pri 40ih v menopavzi...
lotmerzanec
17. 11. 2020 12.29
-3
Joj a je edina na svetu?? Je tudi zato kriva sedanja vlada?? Pozabili ste napisati še nekaj o Ceci in o Severini!!
Joža_Gulikoža
17. 11. 2020 12.13
+1
in koga to briga tukaj?
Geres
17. 11. 2020 12.41
+0
Tebe, ker si si vzel/a čas ne samo za branje, ampak celo za komentiranje.
Pacek22
17. 11. 2020 11.44
+2
Kdo pa dons še hoče otroke?
AxisDeus
17. 11. 2020 11.06
+5
Večina žensk in moških si otroka pač želi, to je dejstvo, zelo redki so tisti, ki si ga ne, k temu smo biološko naravnani. Kot rečeno, izjeme potrjujejo pravilo, a tukaj nimamo mesta obsojati, ker je rojstvo svobodna odločitev in prinaša s sabo resno zavezo, tako čustveno kot finančno, ki zahteva veliko odrekanja - in oseba, ki se jo res sili roditi ali pa je zato neprimerna (psihično), pa se jo sili zaradi socialnega pritiska, s tem, da se odreče otroku, sebi in njemu naredi najboljšo uslugo, ki je mogoča. Zelo veliko oseb pa sem srečal, moških in žensk, da ne bo pomote, ki so se prepričali, da otroka nočejo, ker so imeli sami težave s starši, neplodnostjo (ta je velik tabu) ali pa enostavno niso mogli najti kompatibilnega partnerja, sami pa enostavno ne bi zmogli. Tudi radikalni feminizem, ki implicira, da je vsaka nosečnost in materinstvo v osnovi orodje za podreditev ženske, je pripomogel. Ampak podrediš se, če se ne odločiš tako, kot ti veleva glava in občutki. Če je želja, ali pa če je ni, to ne sme biti predmet diskusije, ampak osebna odločitev, ki je poleg tega še zelo intimna. Ne odrečimo drugim tega, kar (n)imamo sami.
tantadruj1
18. 11. 2020 08.46
+1
ja, no.. biološko smo naravnani na reprodukcijo. tako kot vsako živo bitje. to da si vsak želi otroka je pa vzgojne narave. svobodna odločitev ni rojstvo, ker nihče od nas se ni odločil za rojstvo, ampak je svobodna odločitev zaploditev. v nekaterih primerih se za to odloči samo eden od dveh. (pač na hinavski način). in oprosti ampak mogoče se je človeštvo samo počasi zavedalo, da narediti novo živo bitje, ki je tvoja kopija, ker drugo ne more biti če ga sam vzgajaš pač ni nek hud uspeh v življenju. in prav je tako, ker evolucija gre v to smer... da uporabljamo bolj možgane kot nagon. zato je pa več tistih, z več nagona na tem svetu. pol pa gremo v smer vojn, revščine in primitivizma. in če je res to samo intimna in osebna odločitev, potem ukinite takoj vse pomoči in previlegije, ki v družbi po zakonu s tem nastanejo. ker ko bodo otroci nehali biti sredstvo za "ugodje" jih bo manj. trentno lahko rodi vsaka, primerna ali ne.. do 18. lahko s tem otrokom počne kar želi. po 18. isti dan se ga pa lahko odkriža. poglej okoli sebe. in ne nimam osebne traume, samo odprte oči.
bandit1
17. 11. 2020 11.01
-8
Poznam enega, ko se dama usede na njegov kavč pa je že noseča.
CestniKolesar370Wattov
17. 11. 2020 10.51
-2
To je tista ženska, ki je na TW objavila "želim si imeti splav" še preden je sploh zanosila oz. poskušala zanosit. Vso njeno jokanje je tako za moje pojme po defaultu nepomembno.
A si ti mal bogi
17. 11. 2020 10.47
-2
Zelo mi je žal zanjo, na brezjah bom svečko prižgal. Po vseh teh descih in drogah me more imeti otrok..joooj nee lena
Wolf031
17. 11. 2020 10.39
-2
Ženska je najbolj "plodna" v njenih zgodnjih do srednjih 20, po 30 letu se verjetnost za zanositev z vsakih letom drastično zmanjša. To je pač biološka realnost.
Et54678
17. 11. 2020 11.00
+4
ni res, da se po 30. drastično zmanjša, preberi malo strokovne člsnke, ne gostilniških čenč. bilj začne padat po 35. letu, po 30. zelo rahlo. ogromno žensk ima danes otroka ravno med 30. in 35, kar je normalno. imajo sj še vsaj kaj od mladisti, v primerjavi s tistimi, ki grejo direkt iz najstništva v materinstvo pri 21... in se jim po 30 strga
Wolf031
17. 11. 2020 11.03
-4
@Evkalips, preberi kaj sem napisal ... Po 30 letu se z vsakim letom začne drastično zmanjševati. Po 35. letu se že šteje kot rizična nosečnost. Preberi ti malo strokovne članke ...
Et54678
17. 11. 2020 11.04
+4
tako mladi dandanes imajo otroke samo na podeželju al pa uni k ne grejo študirat
Et54678
17. 11. 2020 11.05
+4
prijatelji pari vsi dobili otroke po 30. brez problemov
mySii1
17. 11. 2020 11.13
+2
Lahko so veseli. Poznam zensko ki je po 40. letu zanosila brez problema. In potem so tukaj ženske pri 25ih, ki hodijo na umetne oploditve ker ne morejo zanositi naravno. Je pa res dokazano da po 30.letu plodnost zacne upadati.
Et54678
17. 11. 2020 11.25
+5
po 30. začne res upadati ampak za par %, med 35. in 40. drastično vsako leto, tko to je. pa še vedno ima ogromno žensk 2. al pa 3. otroka ravno med 35 in 40. eni se kle obnašate kot da je to neka eksotika imet otroke kasnej kot pr 20, ne pa normalna realnost...
Et54678
17. 11. 2020 11.28
+4
razumem take s tem mnenjem, če ste že stari (iz drugačnih časov) in iz vasi, za ostale pa ni opravičila
Wolf031
17. 11. 2020 11.37
-5
@Evkalips, mi je čisto vseeno kdaj ima kdo otroke, sem ti samo napisal kaj statistika in znanost pravi. Če želiš imeti najboljše možnosti, da dobiš otroka, da bo ta zdrav, brez genskih napak, je najbolje imeti otroke v 20ih.
Et54678
17. 11. 2020 11.43
+4
ni res, poznam 25. letnico z dawnovčkom. možnosti za težave so vedno, po 30. narastejo, ampak za par procentiv, ne 50% kot se eni obnašate. nad 35. postane bolj rizično pa še vedno jih ogrooomno zanosi in donosi brez problemov. ajd pri 39,40 pa je res zelo povečano tveganje genetskih napak. priporočam v branje sodobnejših preiskav, ne izpred 20 let, ko si bil sam mlad.
janez139
17. 11. 2020 11.45
+0
Ali pa priseljenci iz Kosova npr... zato je že pol moje vasi njihove...
Kuku456
17. 11. 2020 12.16
-2
tantadruj1
17. 11. 2020 10.31
+6
mah. po moje pa je sanjala ker je bila tako vzgojena, kot 99% deklic.. iz prve voziček in lutko v roke.. naj pogleda okoli sebe, ljudi s paralizo, sindromi, brez rok, nog, tetraplegiki.. itd.. v bistvu če bi dosegli evolucijo bi razumeli da res ni potrebno konstantno delati svoje kopije ampak mogoče v tem življenju sebe povzpeti na višjo raven... je pa družba res primitivno hudobna in kruta do žensk, ki nimajo otrok, samovoljno ali ne.. dokler smo na nivoju cerkve je tako žal..
AxisDeus
17. 11. 2020 10.58
+0
Se zavedaš, da tetraplegija, paraliza in vse to kar si naštel, načeloma ni gensko pogojeno, ampak deformacija oz. nevrološka poškodba, ki se bo tu pa tam dogajala vso zgodovino in se lajšala s tehnološkim napredkom? Ne, ker potem tu ne bi kvasil evgeničnih neumnosti in nesmislov. Upam, da bodo tole tvojo kloako izbrisali, tebi pa svetujem, da se pošteno vprašaš, v kaj verjameš. Z zadnjim delom se pa celo nekako strinjam, čeprav lahko nekaj damo tudi biologiji, ne pa cerkvi.
Et54678
17. 11. 2020 11.02
+0
družbs ni nič hudobna in primitivna do žensk ki jih nimajo lol, mogoče na vaseh
mySii1
17. 11. 2020 11.16
-4
Kaj pravzaprav hoces povedati s paraplegiki, tetraplegiki...? Kaj da oni nimajo otrok? Ne razumem. In pa... Nivo cerkve? Kaksne bedarije kvasiš. Kaj a samo cerkveni ljudje hocejo otroke? Idiotizen totalni
janez139
17. 11. 2020 11.46
+1
Kaj pa nivo đamije, mislim da bo to v bližnji prihodnosti bolj aktualno kot cerkev...
tantadruj1
18. 11. 2020 08.50
+1
@axisdeus.. vseeno je ali je poškodba ali gensko.. hočem povedat da ni najhujše kar se ti lahko zgodi to da ne moreš imeti otrok.. pač ne moreš.. tako kot ne biti visok kolikor želiš, imeti barvo las ki si jo želiš,.... itd.. in lažje živiš če sprejmeš svoje omejitve, kot da se kot norec zaganjaš v steno in od tega znoriš.
tantadruj1
18. 11. 2020 08.51
+1
Lolik
17. 11. 2020 10.29
-5
Da splph kaj takega rece....pa pol se medijem reklamra....n3 zasluži si otrok
Geres
17. 11. 2020 10.15
+6
Nepolodnost je hud udarec za vsako žensko, ki si želi imeti otrok. In večina si jih želi. Morda ne pri 20ih, pri 30ih pa ja. Upam, da se sestavi in morda najde smisel, v posvojitvi otroka.
tantadruj1
17. 11. 2020 10.33
+3
mislim da bi tudi tu morali priti do zavedanja, da otroka lahko posvojiš tudi če imaš "svoje" biološke otroke.. ker otrok je otrok in če bo rasel v isti družini bo točno isti kot vsi ostali.. pa še nehali bi se deliti na svoje in tuje in ne vem kaj še vse znamo. bele, črne, rumene..
A si ti mal bogi
17. 11. 2020 10.46
-5
Et54678
17. 11. 2020 12.06
+0
Geres
17. 11. 2020 12.10
+3
Ni isto, ampak če si otroka močno želiš, potem je po moje tudi to opcija. So pa procedure za posvojitev menda zelo zakomplicirane, pa itak moraš imeti denar za posvojitev iz tujine, ker npr v Sloveniji otrok za posvojitev ni.
tantadruj1
18. 11. 2020 08.56
@evkalips ja, no sej to hočem povedati.. otrok je otrok.. ti pa bi "svojega" ker? aja, mu boš lahko daroval organ če bo potreboval ker bosta dnk kompatibilna... eh.. ne skrbi, zaradi vzgoje bo točno tak kot si ti. na žalost.
tantadruj1
18. 11. 2020 09.01
@geres mislim da je prav da so procedure zakomplicirane... sicer diskriminatorno, če pomisliš da zanosi pa lahko vsaka. ne? tudi to da hočeš otroka pod vsako silo je pomoje kar noro. no. dati kateremu koli otroku dom in ljubezen pa je samo plemenito dejanje. bolj kot to dati "svojemu" ki mu jo brezpogojno moraš, če si ga že naredil, pa že tu se marsikje zatika.