POPKAST

100-letne poplave: 'Druga priložnost' Golobove vlade

Ljubljana, 28. 08. 2023 15.53 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 6 min
Avtor
Anže Božič
Komentarji
76

Na dan, ko v Sloveniji znova gledamo v nebo in upamo na najboljše, v Popkastu gostimo nekdanjega generalnega sekretarja LDS in Zares Bogdana Biščaka ter kamniškega župana Mateja Slaparja, sicer dolgoletnega člana NSi in zasebno tudi svaka njenega voditelja Mateja Tonina. Rdeča nit pogovora je politični efekt poplav, ki se odraža tudi v najnovejšem merjenju političnega utripa v državi, ki so ga za našo medijsko hišo izmerili v Inštitutu Mediana. Vlada Roberta Goloba je v očeh volivcev tako izboljšala svojo podobo in jo po šestih mesecih znova podpira več kot polovica vprašanih. Javnost je izrazito pozitivno ocenila tudi ravnanje prvaka SDS Janeza Janše in obrambnega ministra Marjana Šarca. Kje so razlogi?

Naravna nesreča je dala vladi možnost, da se izkaže. Zato podpora ni presenetljiva, ocenjuje Bogdan Biščak. Kadar pride do podobnega angažmaja vseh sil v državi, je to pričakovana reakcija. "Nekoliko cinično bi lahko rekel, da je vlada dobila drugo priložnost. Moje mnenje je bilo namreč, da je bilo zelo malo verjetno, da jo bo dobila. Stvari so šle, kar se tiče javnomnenjskih podpor, navzdol. In ni bilo videti, kje bi se to lahko obrnilo. Še več, čakale so jih stvari, ki so imele zelo slabe možnosti, da uspejo – kot recimo zdravstvena reforma," je uvodoma dejal nekdanji član strank Janeza Drnovška in Gregorja Golobiča. Oblast je po njegovem mnenju zaenkrat reagirala dobro. Toda vse zastavljene projekte bo treba še izpeljati, opozarja.

"Upam, da bodo besede meso postale," je kot dolgoletni krščanski demokrat z biblijsko prispodobo nadaljeval kamniški župan Matej Slapar. Upa, da oblast po umiritvi rek in plazov ne bo pozabila na najbolj prizadete občine v državi. Poudaril je, da stroški intervencije v Kamniku ne bodo nizki, saj da je bilo dnevno na terenu preko 50 bageristov in 100 tovornjakov. Od države pa pričakuje predvsem preventivno sanacijo dolin, ki so povsem spremenile obliko, kar pomeni poglobitev rečnih strug, višje brežine in nove zadrževalnike vode.

Tako pa o osebni izkušnji z državno operative v prvih urah naravne nesreče: "Marjan Šarec je bil zelo aktiven in zelo hitro tudi na terenu. Je pa res, da brez gasilcev in našega štaba Civilne zaščite, ki mu je poveljeval vodja intervencije g. Jože Oblak, ne bi šlo. Mi smo se tisti petek zelo hitro 'ekipirali' ob treh zjutraj."

Fenomen spravni Janez Janša. Z lopato

Če vladni javnomnenjski vzpon Biščaka ni presenetil, pa ga je Janšev. Na lestvici povprečnih ocen politikov je namreč prvak SDS glede na mesec prej tokrat pridobil največ, kar osem mest. "Ampak tisto, kar je presenetljivo ni to, da je Janša prijel za lopato. Vsi so se trudili z lopatami in umazanimi škornji pred kamerami – brez kamer bi temu trudu bolj verjel. Tisto, kar je presenetljivo, je njegov pristop. Njegova spravljivost in odpoved konfliktni politiki do vlade. Zelo pametno je ocenil, da v tem trenutku s konfliktno politiko lahko samo izgubi," je razmišljal naš sogovornik. Spomnil je, da je podobno storil tudi pred volitvami 2004 in da je tokratna sprava le navidezna in kratkotrajna.

Na točki političnega miru v času nacionalne katastrofe in primerjave s časom spopadanja prejšnje oblasti s covidom sogovornika prvič mnenjsko trčita. Tedanji opozicijski četverček KUL – eden njihovih političnih botrov je bil tudi Bogdan Biščak – Janševi vladi v letih 2020 in 2021 ni privoščil političnega miru. Je torej desnica bolj državotvorna v času nacionalnih katastrof?

"Nedvomno je desnica tokrat odigrala drugače, kot je takrat levica. Ampak razmere so drugačne. Če je tam šlo za ukrepe, ki so pri marsikomu zbujali kontroverzne občutke in nasprotovanja, gre tukaj zaenkrat za ukrepe, ki jim ni mogoče nasprotovati," je ocenil nekdanji tajnik Zares in LDS.

"Kakor jih pogledaš. Jaz sem tudi na tiste ukrepe gledal kot na take, ki so državljankam in državljanom pomagali, da se ni bolezen širila, in takrat je cela Evropa tako reagirala. In takrat je del politike res stopil proti temu. Tokrat imajo vsi dobre namere. In tako je v krizi treba stopiti skupaj," je oporekal Matej Slapar. Sogovornika pa sta ostala vsak na svojem bregu glede uspešnosti ukrepov Janševe vlade. Tako glede z vidika stopnje smrtnosti kot ravnanja posameznih evropskih držav.

Kaj pa teza, da Golobova vlada krizo vodi bolj umirjeno kot Janševa? "Mislim, da je tudi tedanja vlada ravnala podobno. Ustanovili so strokovni štab. Mislim, da so bili gospodarski ukrepi res pravi in so zagotovili napredek države," je poudaril župan Slapar. Biščak pa je prikimal, da ima trenutna oblast že bolj izdelane izredne postopke, medtem ko je prejšnja pri tem naletela na povsem nepoznano situacijo.

Popkast z Bogdanom Biščakom in Matejem Slaparjem
Popkast z Bogdanom Biščakom in Matejem Slaparjem FOTO: POP TV

Sanacija: Človeka postaviti pred 'metuljčke'. Kaj pa vzroki za ujme?

 Župan je napovedal, da bo državi predlagal ustanovitev skupne lokalne pisarne za šest sosednjih prizadetih občin. Pri tem pa dejal, da zaupa ključnima človekoma, s katerima se je aktualna oblast obdala v imenu čim bolj učinkovite sanacije – novim državnim sekretarjem Boštjanom Šeficem in vodilnim gradbenim inženirjem Marjanom Pipenbaherjem.

"Gotovo, bo pa treba pozabiti na vse tiste, ki so doslej pri teh vprašanjih diktirali tempo. Z vsem spoštovanjem do vseh naravovarstvenikov bo zdaj treba dati v ospredje človeka in njegovo lastnino pred vse metuljčke. Najti res en pameten kompromis, da zavarujemo to, kar so ljudje ustvarili," je dejal kamniški župan.

"Se strinjam z županom. Toda pameten kompromis bo moral upoštevati tudi metuljčke. Ne vem, če lahko kar tako odmislimo vse soglasodajalce. Vzroki za naravne katastrofe namreč tičijo v glavnem v delovanju človeka. Ali bosta ta vlada in ta Evropa znali najti pameten kompromis, sem pa zelo skeptičen," je odgovoril Biščak.

Na točki, kaj je vzrok in kaj posledica prizorov, ki jih zadnje tedne spremljamo po številnih koncih države, sogovornika drugič mnenjsko trčita. Kaj prinaša izsekavanje gozdov ob rečnih strugah? So zaraščene struge res namenjene le temu, "da imajo ribe senco"? Kje so podnebne politike aktualne oblasti? In kako ter kje se lotiti nadomestnih gradenj za sodržavljane, ki so ostali brez vsega? 

Bogdan Biščak: "Treba je nekaj ne le zdrave kmečke pameti, ampak tudi strokovnosti."

Matej Slapar: "Tukaj ni neke velike znanosti. Treba je poglobiti struge."

Bogdan Biščak: "Je velika znanost! Očitno je velika znanost."

Matej Slapar: "Pri vsej veliki znanosti smo prišli do ..."

Bogdan Biščak: "Ne. Pri kmečki pameti smo prišli do tega."

Prihodnost Levice z Asto Vrečko/Miho Kordišem

Poleg političnega vpliva poplav pa nismo mogli mimo že tri mesece trajajočih volitev novega vodstva najbolj leve stranke v državnem zboru. Po slovesu Luke Mesca, ki ga je poraz proti "udarniški" Kordiševi frakciji prisilil, da se po 10 letih vodenja stranke poslavlja od položaja koordinatorja, se za njegovo nasledstvo borita ministrica za kulturo Asta Vrečko in poslanec Miha Kordiš. Kakšna je torej politična prihodnost z eno ali drugim?

"Po mojem manjša kot z Luko Mescem. Ne moremo pa reči, da je nima. Levica je od trenutka, ko so se končale volitve in ni imela drugega, kot da vstopi v to vlado, v zelo težki situaciji. To pomeni kompromise in notranje težave, ki so se zdaj pokazale. Tudi njihovi volivci so večinoma protisistemski. In stranka, ki postane vladna, postane sistemska. Bolj v tem vidim težavo kot v voditelju," je razmišljal Biščak. Ta v primeru, da Levica v procesu menjave oblasti znotraj stranke ne razreši notranjih dilem, ne izključuje niti scenarija grške Sirize. Ko je med leti 2015 in 2019 vladajoča stranka Siriza razpadla na dva tabora; politično bolj pragmatičnega premiera Aleksisa Ciprasa in vrednotno doslednejšega in bolj politično radikalnega Janisa Varufakisa.

"Levica s svojimi utopičnimi idejami ne prispeva konstruktivno k reševanju aktualnih problemov, ki jih ta država ima. Ni nobene velike škode, če ta stranka, pač ... karkoli bo z njo. Mislim, da so nekatere ideje Levice res utopične in nerealne za sistem, v katerem živimo," je bil oster župan stranke, ki je lani podpirala idejo presoje ustavnosti najbolj leve parlamentarne stranke.

Na tej točki sta prejšnja besedna dvoboja sogovornikov delovala kot manjša lokalna toča v primerjavi z močno supercelično nevihto. V igri pa močne besede od marksizma, totalitarizma in celo neke vrste politične povezanosti Levice in NSi.

Kakšne, si lahko pogledate v videoposnetku zanimive razprave, kjer se ne strinjamo o vsem, se pa o razlikah brez težav pogovarjamo.

KOMENTARJI (76)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

pekoči paradižnik
29. 08. 2023 13.07
+6
Menim, da Golob ni dojel, da ga s to enotnostjo peljejo naravnost na limanice. On bo namreč tisti, ki bo zrušil to enotnost - pacient pa tisti, ki bo to razglasil. Kot vedno.
Minovak
29. 08. 2023 12.36
-4
Nihče vam ne more dati več, kolikor mi lahko obljubimo. (Večni slogan levičarjev)
pekoči paradižnik
29. 08. 2023 13.03
+5
Laž je nesmrtna duša starih komunistov, ki so pri maši v prvi vrsti in belo gledajo, tako da ne veš ali jim prihaja ali odhajajo.
ssbobo
29. 08. 2023 10.39
+2
Bravo..... človk popolnoma primeren za koodonacijo..... Šefic je v nedeljo glede gradbene mehanizacije povedal, da bodo ukrepi usmerjeni k temu, da se jo poveča. Po njegovem se je treba zavedati, da je bila pomoč, poslana v Slovenijo iz tujine, namenjena intervenciji. “Sedaj se moramo seveda eventualno s temi državami posebej dogovoriti za nov aranžma,” je povedal. Kdaj bo torej to, še ni jasno..... kga mu je sploh jasno kwa naj bi delal..... piđin team
Krneki 00
29. 08. 2023 09.48
+3
eno je obljubiti drugo pa dejansko kaj narediti.... tale popularnost bo hitro zginila ko naslednje leto ne bo nikogar več na poplavljenih območjih
minnaema@yahoo.com
29. 08. 2023 09.38
+5
DRAGI MOJI vse se začne pri poštenosti ljudi. Ne velja se za nobeno stvar jeziti ali kregati, ker jeza ponazarja bolezen. Menda nekaj bdi nad nami, da oni, ki so preveč "žlehtni" jih mati narava pokoplje prej kakor jim je usojeno in NIČ ne vzamejo s seboj-nobenega koristoljubja
ssbobo
29. 08. 2023 10.41
+1
Branko Šil?ek
29. 08. 2023 09.03
+0
Dajte vi meni denar od lastninjenja pa objekte ,ker ne morete država za norca imet in si med seboj delite ljudje denar in objekte,potem pa se čudite če pride kaj narobe??zaradi lastninjenja ste me hoteli uničit,družino ste mi uničili,ko je žena delala lastninjenje vse bi morala takrat pustit državi, kar nisem dovolil niti takrat niti sedaj nekaj me pripada pa če sem bil kot otrok TITOV sin pa če je oče igral Tita v vasi mama pa Jovanko so delali za državo,sedaj na stara leta pa ničesar nismo dobili.KOT JE BIL DOGOVOR DOBIMO DENAR PAR BILJONOV OZ MILJONOV .Sam župan je mislil komu nismo nič dali smo ga ubili,naj se ne igra mamo ste že ubili ,kaj sledi da še huje bo za vas....Sosedi me sestreljujejo policije ni,bivša sodnica naročila ženi ubij moža da je raje odšla žena od mene ona pa še ni v aretaciji ki dela to,kje so sodišča kdaj bodo sosedi aretirani v DOBROVCAH ali občino MIKLAVŽ pa kdaj nam boste vrnili objekte,trgovske centre,ne da sledi pustil boš državi ,ker ne bom ničesar pustil sosedi pa si medsebojno kradejo,ker nas ubijajo.....
Julijann
28. 08. 2023 20.47
+5
Menda bo vsaka vlada " priskočila" na pomoč ljudem prizadetim v naravnih nesrečah. Kaj pa se bo na koncu izcimilo, pa je drugo vprašanje. Loviti popularnost, oz.priljubljenost na temelju naravne katastrofe, zame ne predstavlja boljšega rejtinga vlade, ker ona se je, kot sem napisal, dolžna odzvati. Priljubljenost se kaže z ostalimi ukrepi za ljudi, ki pa so bili do sedaj ničelni in bojim se, da taki ostanejo. Pozabilo se je na probleme v zdravstvu, cene še vedno šibajo navzgor, plače enih in pokojnine pa ostajajo iste.
minkica91
28. 08. 2023 20.33
+11
obljub je veliko. kaj bo pa v resnici ali bo pomoč res taka, kot govori golob, bomo še videli, od levičarjev smo vedno navajeni samo obljub, drugega pa skoraj nič.
Študent-ka
29. 08. 2023 08.34
-1
Nameraval ? To je pa tudi vse !! Odpisani zasedli
Betuul
28. 08. 2023 20.31
+5
Katastrofne nevihte ne morejo prinesti političnih točk! In to protestno zavračam! Izkoristiti stisko človeka za merjenje politike-ne bo šlo! Humanitarne točke;Lahko jih prinesejo g. Šestanu! 2.druga priložnost! Če bo podražitev bencina! do dons do polnoči ustavljena! Potem bomo merili politično moč
Julijann
28. 08. 2023 20.47
+2
mackon08
28. 08. 2023 19.22
+20
Prenehajte nabijati z 100 letnimi poplavami, takšne poplave bodo stalnica, vreme kot je bilo nekoč ga več ne bo.
Harpuna
28. 08. 2023 19.17
+15
Si mislite,da sedaj po Ljubljani biciklira in nori nekaj tisoč nasprotnikov Goloba,kot je bilo v času korona krize.
Betuul
28. 08. 2023 19.41
+9
Sedaj biciklajo in norijo za Zokijevih 20.000€ pribitka na poplavljeno hišo
Študent-ka
29. 08. 2023 08.37
+0
Niti ena vlada vam ne odgovarja!! Pa ti vladaj Harpuna ,pa da te vidimo ?
ActiveR
28. 08. 2023 19.15
+11
Golobova vlada bo nesrečo izkoristila, da nas dodatno obdavči. Kot ste brali se že spogledujejo tudi o obdavčitvi nepremičnin in premoženja. Preprosto bodo rekli, da ni denarja. Banke se pod pretvezo inflacije kopljejo v mastnih dobičkih. Kje so milijarde, ki smo jih dali za njihovo sanacijo? A to je bilo ŠENK? Ma kakšna vlada Golob, to je potreba zrušiti, še malo pa ne bo niti za kruh in kozarec mleka!
Njapo
28. 08. 2023 19.19
+12
mackon08
28. 08. 2023 19.23
-5
ActiveR tebi marsikaj ni jasno a ne, sprijazni se Janša kot premier je preteklost, ki se nikoli več ne bo ponovila.
Betuul
28. 08. 2023 19.40
-3
Betuul
28. 08. 2023 19.53
+3
😺08! Zarečenega kruha; se največ poje!
alicante123
28. 08. 2023 19.13
+13
Lahko je z tujim denarjem mahat po koprivah
Perovskia
28. 08. 2023 18.50
+13
Ker naslov. Lahko vas je sram. Druga moznost. A niso naj... Mastnolasec si je pa ponedeljek ustimal. Bruh. Bruh vlada. Bruh njihovo delo.. bruh
Betuul
28. 08. 2023 19.39
-3
Betuul
28. 08. 2023 18.38
+21
Meni ni ta mediana všeč! Še zlasti zdaj; ko imamo vidno katastrofo! Je stvarno neokusno meriti politično prednost! Saj se vse politike trudijo po svojih močeh biti humani!!ne podpiram teh točk sedaj ! Mediana bi pa lahk odprla klicni dobrodelno linijo Pomoč povodenj!
slovenka62
28. 08. 2023 18.31
+14
Upam da gredo prav kmalu nesposobneži.
UNLETMLE
28. 08. 2023 18.28
+19
Z dviganjem cen goriv in hrane in vseh ostalih storitev, je vse skupaj pesek v oči. So pač trenutna vlada, ki se je (slabo) znašla v tej situaciji. LP
Študent-ka
29. 08. 2023 08.43
-2
ULETMELE KAO BI SE PA TI ZNAKDU V KATASTROFI ? Lahko nam je čvekati in kritizirati in obsojati tule na portalu !
biggbrader
28. 08. 2023 18.03
+3
Slapar je kar dober župan. Verjetno si ne bi želeli Biščka namesto njega.
Abrams
28. 08. 2023 18.02
+2
Spet rehabilitacje kripl - socio rusofilov.
danyx
28. 08. 2023 18.01
+18
Golob je zaključil kariero..ti so še slabi kot janšisti
ArkaMast
28. 08. 2023 18.02
-13
To pravi samo vaš gospod s šalico, dežurni na NORA24TV. Plačan je za to.
Krneki 00
29. 08. 2023 09.49
-1
arkamast...verjemi da je veliko folka ki ne ivana ne goloba ne marajo...tko da ne nabijate tiste 3 stavke non stop ki jih poznate