POPKAST

V šolah je preveč učenja na pamet

Ljubljana, 25. 10. 2023 07.51 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
Brigita Potočnik
Komentarji
68

Kako je s plačami učiteljev, zaradi katerih bo danes popoldne pred vlado protestni shod učiteljev, ali res zaslužijo tako slabo in koliko v resnici delajo? Kako je z nasiljem v šolah, zadnji primer se je zgodil na kranjski osnovni šoli, kjer naj bi učitelj s svinčnikom zbodel učenca, in še o marsičem drugem, tudi o učenju na pamet, smo se v Popkastu pogovarjali z učiteljem Urošem Ocepkom, kandidatom za najboljšega učitelja sveta.

"Sem zadovoljen s svojo plačo, v desetih letih v šolstvu sem napredoval zaradi svojega dela, angažiranosti," pravi učitelj računalništva na Srednji tehniški in poklicni šoli v Trbovljah Uroš Ocepek, a opozarja tudi, da so začetne plače učiteljev res nizke. To je po njegovem eden od razlogov, da se mladi ne odločajo za učiteljski poklic. Učiteljev pa, vemo, že zdaj marsikje kronično primanjkuje.

Ocepek je kritičen do aktualne prenove predmetnika v šolah. Kot pravi v Popkastu, bi morali narediti novega, ne pa, da pri nekaterih predmetih odvzemajo znanja, pri drugih pa dodajajo. Nasploh je po njegovem v šolah, na kar sicer opozarjajo tudi nekateri starši, preveč učenja na pamet, preveč podatkov. "Sem bral znanstvene članke s tega področja in nekateri zagovarjajo, da je to dobro, v smislu, da se uri spomin, dejstvo pa je, da je danes znanje dostopno prek spleta. Je pa vprašanje, če je kritično razmišljanje ustrezno, če otroci znajo prepoznati, kaj je pravilno v smislu lažnih novic," pravi Ocepek.

Čeprav slovi kot strog, pri zadnjem testu pri njegovem predmetu je dobila tretjina dijakov negativno oceno, pa velja Ocepek tudi za učitelja, ki brez težav prisluhne težavam dijakov, tudi bolj osebnim. "Če bi danes želel spremeniti nekaj v šolstvu, potem bi rekel, da si lahko vsak dijak izbere enega učitelja, ki bo njegov zaupnik," razmišlja Ocepek. 

Ali učitelji zmorejo samorefleksijo? So taki, ki so odlični v poznavanju vsebine, ki jo poučujejo, niso pa najbolj uspešni v podajanju znanja učencem. Kaj storiti  v takih primerih, kdo naj bo tisti, ki bi se pogovoril s takim učiteljem, smo vprašali Ocepka. 

In ker so tudi učitelji samo ljudje in bi se lahko zgodilo, da tudi njim kdaj popustijo živci ... Se je kdaj to zgodilo tudi kandidatu za najboljšega učitelja sveta? Enkrat, odgovarja Ocepek. Zakaj, pa v Popkastu, v katerem boste lahko slišali tudi o učiteljih, ki otroku, da bi imeli mir pred starši, dajo višjo oceno, kot si jo zasluži.

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (68)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

pingvinislo5
25. 10. 2023 12.15
+0
Hahaha, nekoč so se npr. morali naučiti celotni Krst pri Savici na pamet... Danes pa se morajo naučiti le to, kdaj je bil napisan, pa poslušamo budalestične, da se preveč učijo...
Mehtilda
25. 10. 2023 13.07
Pingvin, ti zagotovo nimaš otroka v šoli, v hčerini oš so imeli kar nekaj pesmic za naučit se na pamet. In prav je tako. Problem je zame osebno pri kakšnih drugih predmetih, ko morajo dobesedno na pamet znat snov, ker so dandanes testi večinoma samo še taki, da vpisuješ posamezne besede, letnice, obkrožaš med navidezno enakimi odgovori itd..sploh več ni splošnih vprašanj, kar npr pri zgodovinj al pa geografiji bolj kaže na razumevanje snovi ( zdaj govorim o gimnazijah, ne OŠ). Grozno pa je, da je to tudi na faksih čedalje bolj tako.. Krivi smo pa starši, ker se množično pritožujejo in je pri takih testih možno samo prav ali ne prav..in je pika al je pa ni..pri splošnih vprašanjih je pa bolj stvar učitelja, kako bo podelil pike..
sevenup
25. 10. 2023 11.47
+5
Vi raje učite otroke živeti in preživeti. Koga briga Cosinus, tanges, algebra,...?! Pokažite raje kako delati, kako preživeti hude čase itd. Mimogrede diploma ne pomeni nič, če delat ne znaš!
nemski_ovcar
25. 10. 2023 10.53
+1
Učili smo se integrale in podobne bedarije, katerih 90% od nas sploh nikoli ne rabi. Da bi nas pa naučili financ in upravljanja z denarjem..ne to pa ne. In potem pravijo, da smo finančno nepismeni.
geemale
25. 10. 2023 11.11
-5
...pa slovenščino si tudi prešprical vidim.... pa kaj bi s tem
orhideja79
25. 10. 2023 11.12
-1
Če še nisi ugotovil, je bistvo šole, ustvarjat delavce, ki bodo ubogali svoje nadrejene. V nobeni šoli, te ne bodo učili financ in kako upravljat z njimi, ter kako jih dejansko zaslužiti. Tega si vsi želimo, samo smo še daleč od tega.
tarzan13
25. 10. 2023 09.55
+13
v šolah je zdej vse dovoljeno..tudi učitelji nimajo nobenga znanja, ko umes brskajo po telefonih ...groza res
Sortegilio
25. 10. 2023 09.53
+13
To se pa strinjam z njim. Res je preveč učenja na pamet. Vsaj polovica kar se učimo v šoli, je popolnoma nekoristno v službah oz. kasneje v življenju.
Delavec_Slo
25. 10. 2023 10.02
+8
trollolll
25. 10. 2023 10.44
+3
na nek nacin res... na drug nacin pa je to pokazatelj koliko je nekdo sposoben absorbirat in obdrzat v glavi. navsezadnje tisti, ki bodo sli studirat pravo ali farmacijo ali podobno, morajo v glavi drzat en kup materjala. tudi racunalniski faks te ne nauci za tvoj poklic. pomaga ti razviti neke vzorce razmisljanja in pristope k resevanju problemov (recimo). kako bos naredil nek ucni program, ki bo kasneje koristil v sluzbi in mesarju in programerju in policaju?
Gutenberg
25. 10. 2023 11.05
+4
Vseeno ti mora šola dati neko širino, način razmišljanja in reševanja problemov.
User300173
25. 10. 2023 09.50
+5
Vedeti, kje in kako v literaturi bajti rešitev je dober del uspeha. Spodbujanje logičnega pristopa je bolje od piskanja, tega je dovolj pri pesmicah.
punkracij
25. 10. 2023 09.49
+9
Generacije,ki prihajajo so vse bolj lenobne in športno neaktivne.Če je zdrav duh v telesu tudi učenje na pamet ni neka tezava.
nelika123
25. 10. 2023 11.08
+1
Sportno neaktivne.Saj ne igrajo vec sportov.Samo ucijo se gibov pri odbojki,kosarki za oceno.Ne sportajo.Pri nas ni bilo ocen in smo vsako uro igrali sport...odbojka,kosarka,nogomet...whatever...naucil si se z igranjem....
St. Gallen
25. 10. 2023 09.46
+0
prodote pogledati svicarski solski sistem. potem pametujte
VelikoVedro
25. 10. 2023 09.45
+7
Zatečeno stanje. Učenci v šole hodijo uveljavljat svoje pravice do te mere, da šola ne more delovati normalno. Ker deluje nenormalno prihaja do zelo izrazite negativne selekcije med učitelji. Zanič učitelji, zanič učni program. Najboljši ne bodo učitelji, ker se ne bodo šli v šolo pustit učencem in njihovim staršem izsiljevat. Hard reset. Zmanjšat 'pravice' učencev in staršev, povabit v učiteljstvo z dobrimi pogoji dela boljše učitelje in jim dat možnost oblikovat sodoben učni sistem. Ne kariernim pedagoškim uradnikom, katerih financiranje je odvisno od udeležb na čim več seminarjih in konferencah ter objavah čim več člankov.
orhideja79
25. 10. 2023 10.45
Dandanes je bistvo, da ima otrok, čim boljše ocene, ter, da bo dosegel, čim več točk in, da bo posledično prišel na željeno srednjo šolo ali fakulteto. To mislim, da je razlog za vmešavanje staršev v šolo. Kako to rešiti, bo težko, ker vsi, pa res ne morejo, na željeno srednjo šolo ali fakulteto. Starši imajo velik vpliv na otroka, njim se gre, da bo njihov otrok delal, za veliko denarja (veliko plačo), ne pa ali je ta poklic njim všeč ali ne in, ali se vidijo v tem. Vse se vrti okoli denarja in to, bi se moralo spremeniti, če mene vprašate.
nelika123
25. 10. 2023 10.59
Vprasanje je drugacno od tega da vsi ne morejo na dobre sole....Ocene so odvisne od uciteljev,znanje na solah pa je razlicno.Tako nekdo,ki je na eni soli dober,bi bil na drugi odlicen.In ima zaprto pot za naprej....
BedanecinPehta
25. 10. 2023 09.44
+1
Pa vektorje in ulomke se učit v srednji šoli 👍😬
Abica
25. 10. 2023 10.34
+2
nora_ovca
25. 10. 2023 09.29
+8
Absolutno. Ta piflarija bi se morala zmanjšat. Nevem, kaj ima za nas veze, katera reka teče nekje v X nekje v tisoče kilometrov oddaljeni državi, medtem ko ne znajo plačat položnic ali zalaufat pralnega stroja in zamenjati žarnic. Od tiste reke nikoli ne ho imel nič in v parih mesecih bo to že zdavnaj pozabil, ker tega pač ne rabi. Pri vseh je tako.
VelikoVedro
25. 10. 2023 09.48
+6
Če greš samo na praktično uporabna znanja dobiš učinkovite avtomate brez širine in splošne razgledanosti. To je dobro za politike, čim bolj omejen folk, ki se mu da prodat vse. Se pa strinjam s tabo, da ponekod (in ravno geografija je tak primer) je absolutno preveč faktografije, ki se jo pozabi praktično takoj in je samo zapravljanje časa in energije.
sp9s
25. 10. 2023 11.07
+1
splošna razgledanost je ravno tako pomembna kot praktična znanja
urban.decay
25. 10. 2023 09.23
+9
kot je spodaj en napisal, nemorjo bot vsi odlicnjaki, to enostavno ni normalno. 30procentov je po zaslugi izsiljevanja starsev, 30 se jih pifla na pamet, ker inteligence ni podedaval nazalost od starsev, 30 jih je pa realno mogoce res. 10 procentov je pa takih k so za v posebno solo. nazalost tak je! ce je otrok pocasn je pac pocasn, ni za v navadni program. zdej pa ze ma vsak prilagojen program, ker en ma disleksijo, en je hiperaktivn, en ma nevem kaj, drug ma ze svetovalca zraven… to ni za normaln program. ampak seveda nekaterim starsem se pac to neda dopovedat da njihov otrok je pac pod povprecjem… vsak bi mogu zdej podpisat da ga prestavijo tamauga na solo za posebne… ja seveda noben noce, ker njihov soncek pa ni pr tapocasnih… tule blizu nas je ena iz posebne sole medicinska sestra… zdej al je to slabo al je to za nekiga motivacija nej pa sam pr sep premisl…
nelika123
25. 10. 2023 09.31
+6
V mojih casih smo bili odlicni brez pomoci starsev,smo bili skoz na ulici...bodmo iskreni.Od nas se je manj zahtevalo.....
orhideja79
25. 10. 2023 09.44
-1
Če bi imel otroka z disleksijo, z adhd, z avtizmom,itd. nebi pisal takole. To niso otroci, ki so pod povprečjem ali tapočasni, kot to praviš, ampak to ni bistvo. Vsi ti otroci, imajo odločbe in poseben program, to je pa res. Na koncu šolanja, imajo oni, enako izobrazbo, kot otroci z navadnim programom in niso čisto nič manj vredni. Za primer, vsi največji umi ( Albert Einstein, Bill Gates, Steve Jobs, Michelangelo,...) so bili avtisti.
urban.decay
25. 10. 2023 09.48
+0
z nobeno besedo ni omenjeno nikjer, da so manjvredni!!
VelikoVedro
25. 10. 2023 09.55
+4
Nisem učitelj in nisem niti blizu temu, sem pa imel priložnost delat s 'problematičnimi' učenci v osnovni šoli. Sami enkarji, problematični, robni primeri. Delal sem s 4, kolikor jih je bilo takrat v generaciji na tisti šoli. Noben ni bil niti približno tako neumen, kot je kazala redovalnica in - pomembno - kot so pravili učitelji! Vsi so bili iz neurejenih družin, šola jim ni dala priložnosti, ampak hitro etiketo na čelo da so pač neumni in brezveze. Če si jih jemal z normalnim spoštovanjem do sočloveka, jim dal priložnost in jim pomagal so to sprejeli in uspeli. Niso neumni, imajo obrambe pred okoljem doma in v šoli. Pri predmetih, kjer sem jih pomagal niso samo naredili popravce, ampak so imeli precej višje ocene kot dvojke.
orhideja79
25. 10. 2023 10.00
+0
ko se norca delaš z nekoga, ki je šel v posebno šolo, se to smatra za manjvredno. Razen če znaš razložiti, kako je za nekoga, lahko motivacija iti v posebno šolo? Otroci z adhd, avtizmom, aspergerjem, disleksijo,...hočejo obiskovati normalen program (navaden program). Noben tak otrok, si ne želi iti v poseben program. Ne morem, pa to reči za starše
orhideja79
25. 10. 2023 10.02
+0
VelikoVedro
25. 10. 2023 10.05
Ja, ampak to zahteva več kot pavšalen 'normalen' program. Res je da si otroci z naštetimi stanji zaslužijo enako priložnost, kot vsi ostali. Res je tudi, da s svojimi potrebami lahko ovirajo druge, ki teh potreb nimajo. Zagotovo obstaja prava rešitev, ni pa tako simpl/povšalna kot normalen program / prilagojen program.
Gram
25. 10. 2023 09.16
+4
Sem mislil, da je šolski sistem že prerasel čase, ko si za drdranje na pamet, brez razmišljanja, dobil oceno 5.
spoštovanje
25. 10. 2023 09.13
+9
šolski sistem je tako kot zdravstveni....nasedla investicija brez perspektive in jasnih ciljev
ReAnDa
25. 10. 2023 09.12
+8
Učitelji pogosto povemo in sporočimo pristojnim, da je preveč snovi in da se kar drvi skozi vsebine učnega načrta, sestavljalci učnih načrtov pa, ki sodijo samo na svojih ohlapnih izkušnjah in sedijo na doktorskih nazivih, tradicionalno oziroma konzervativno ostajajo neomajni.
Uporabnik1812060
25. 10. 2023 09.10
+9
Če bi spet uvedli sprejemne izpite za v srednjo šolo /gimnazijo in potem tudi za na faks, bi se videlo, koliko znanja posameznik dejansko ima. V tem primeru ne bi pomagalo, da starš izsiljuje za višjo oceno. In teh je seveda vedno več, ker je nenormalno preveč odličnjakov.
KOMET1981
25. 10. 2023 09.10
+5
Ce ti ucitelji vrzejo gor skripto, in v 10 min kao razlozijo....pol so pa ucenci odvisni sami od sebe.
ReAnDa
25. 10. 2023 09.16
+7
Na faksu še skripte ne vržejo gor. Morajo sami pobrskati za knjige in vire s po min. 500 stranmi, da ti lahko npr. šarajo po drobovju, kosteh...
Gram
25. 10. 2023 09.19
+3
To niti ne bi bilo tako slabo, če bi že od začetka vzpodbujali kreativnost, radovednost in priti do nekih samostojnih zaključkov. Literature je ogromno, tudi zelo kvalitetne.
nelika123
25. 10. 2023 09.04
+0
Prevelika teza je tudi na predmetih kot so šport,glasbena in likovna.Zakaj je tako?
nemski_ovcar
25. 10. 2023 09.00
+1
V šolah se ne uči za realno življenje ampak je polno balasta.
Potouceni kramoh
25. 10. 2023 08.58
+0
Bom povedal na pamet : EU je zadnha, 51 država USA.