FIT 24UR

Zdravnikov je premalo

Novo mesto, 22. 10. 2007 10.05 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Slovenijo pesti pomanjkanje zdravnikov. Po različnih ocenah trenutno primanjkuje 300 do 500 zdravnikov.

Zdravstvo v Sloveniji, je prepričan predsednik Slovenskega zdravniškega društva Pavel Poredoš, še vedno dosega visoko raven. To pa vzdržujejo zdravstveni delavci, predvsem zdravniki, ki kljub maloštevilnosti in šibki stimulaciji skrbijo za uresničevanje zdravstvenih programov. Čakalne vrste pa niso odraz slabega dela zdravstvenih delavcev, temveč materialnih pogojev.

Na 144. letni skupščini Slovenskega zdravniškega društva, so ugotovili, da primanjkuje 300 do 500 zdravnikov, zato društvo išče alternativne možnosti, kako rešiti problem. Predsednik novomeškega zdravniškega društva Branimir Ivka je povedal, da je potrebno ustrezno ovrednotiti delo zdravnikov, ki doživljajo hude obremenitve. Zdravniki so izpostavljeni nadurnemu delu in velikemu številu zdravniških storitev.

Kljub temu, da slovenski zavarovanci v zdravstveno blagajno povprečno prispevajo manj kot 2000 evrov, je slovenskim zavarovancem večina zdravstvenih storitev dostopna na evropsko primerljivi ravni, je povedal predsednik Slovenskega zdravniškega društva.
Kljub temu, da slovenski zavarovanci v zdravstveno blagajno povprečno prispevajo manj kot 2000 evrov, je slovenskim zavarovancem večina zdravstvenih storitev dostopna na evropsko primerljivi ravni, je povedal predsednik Slovenskega zdravniškega društva. FOTO: 24ur.com

Predsednik Slovenskega zdravniškega društva Pavel Poredoš je poudaril, da za zdravstvu danes niso najbolj naklonjeni časi. Poleg standardnih očitkov na račun dela zdravstvenih delavcev in razglašanju domnevnih zdravniških napak, se v javnosti pojavljajo kritike na račun učinkovitosti zdravstvenega sistema. Zdravniki tudi ne smejo molčati ob interpretacijah različnih anket in ocen zdravstva, četudi jih opravljajo mednarodne ustanove. Verodostojnost teh podatkov je po njegovem mnenju velikokrat vprašljiva, zlasti njihovo tolmačenje.

Sistem še vedno deluje dobro

Poredoš je povedal, da so predstavniki medicinske stroke trdno prepričani, da je slovenski zdravstveni sistem še vedno učinkovit in deluje bolje, kot bi lahko pričakovali glede na materialno podporo. Slovenski zavarovanec povprečno v zdravstveno blagajno letno prispeva manj kot 2000 evrov, medtem ko zavarovanci razvitih držav prispevajo skoraj trikrat toliko.

KOMENTARJI (29)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

User264122
24. 10. 2007 13.07
Zmaga pa potem pri vsem tem prepoved nošenja cokel :)))
User204511
24. 10. 2007 12.42
Zdravnikov je dovolj, ampak se vse bolj umikajo v zasebno prakso. Gnečo imajo tisti, ki so plačani preko zavarovalnic. Če si samoplačnik, ni problem najti zdravnika in takojšnje zdravstvene storitve. Problem je naš zdravstveni sistem kot celota in pohlep zavarovalnic, ki so vreče brez dna. Je 2000 EUR prispevka na leto premalo? Pri tem, da plačujemo vse več storitev, ki jih zavarovalnice ne krijejo ali pa pridemo hitreje na vrsto pri zasebnikih. Da je zdravstveni sistem učinkovit glede na materialno podporo, ki jo dobiva, je milo rečeno, zavajanje ljudi. Dejstvo je, da plačujemo iz leta v leto več storitev iz svojega žepa (poleg plačevanja zavarovalnic), pa še kvaliteta storitev se slabša. Ne, sistem ne deluje dobro, sistem deluje kriminalno. In nima smisla, da ljudje sploh še plačujejo zavarovalnice, če skoraj povsod postajajo samoplačniki.
Tonček Balonček
24. 10. 2007 12.10
Seveda, popolnoma se strinjam s tabo. Širše tega nihče ne ceni! Pri raznih profesorjih pač ne ugotavljajo, koliko mu jih je umrlo zaradi napak, spregeldov itd., če si pa kak terenec ali črna živina na kliniki, je pa že statistično za take zadeve velika možnost. Če vsak dan obravnavaš pardeset bolnikov je malo drugače, kot če se ukvarjaš z izbranimi primeri, izzivi! Tudi imenitno ni! Ta gonja proti zdravnikom me spominja na povojne čase proziinteelktualizma. Velika krivda je tudi na zdravnikih! Ne enposredna, oblast ej pač zadeev uredila tako, da zdravljenje postaja vse manj cenjeno in nehvaležno, najbolje je biti kak znanstvenik, koordinator projektov, inovator, direktor itd. Kdo bo sploh še zdravil? Očitno je primarna naloga postal neka pomožna dejavnost. Kot tista ambulanta dr. Housa! Tudi ljudje (pacienti) postajajo taki. Mislijo, da zdravljenje poteka samodejno (saj plačam zavarovanje!). Pri življenskih zavarovabnjih in raznih skladih pa noč in dan nekaja računajo in kalkulirajo.
User264122
24. 10. 2007 11.34
No, vzrok za vseskupej lahko iščeš tudi v pogojih za delo na "župniji na vasi" in izkoriščen potencial zdravnika v primerjavi z "vatikanom"... koneckoncev tudi spoštovanje "farških mojstrov" v primerjavi z "papežem" je pri nas porazno... tudi ljudje bi vsi radi takoj videli "papeža" oz "vatikanskega študenta".... če malo uporabim tvoje prispodobe... Hočem rečt, da zadeva ni tok simple in enostranska, kot se zdi....
User264122
24. 10. 2007 11.25
Glede na gonjo proti zdravnikom, ki se razvija v SLO, se ne bom čudil, če bo šel dober del dipomantov raje kr v raziskovalne in farmacevtske sfere.... smeh
Tonček Balonček
24. 10. 2007 10.47
Saj pravim, na MF se vpisujejo popolnoma anpačni ljudje, podobno je tudi na teologiji,, vsi bi šli v Vatikan študirat ali pa za misionarje, nihče ne bi bil v župniji kje na vasi.... Raznih Mengelejev trenutno ne potrebujemo.... niti država nima denarja plačevati teh znanstvenikov, v bistvu le za to, da bo pri 35-letih z nekega izpopolnjevanja v Houstonu npr. sporočil, da bo tam ostal še nekaj, kasneje pa mogoče pride nazaj, seveda le na fakulteto, ne v ordinacijo, tja le toliko, da dobi kak nov primer za svoj novi članek, "case report". Kot klinični specialisti so te ljudje zanas izgubljeni, vanje smo vložili ogromno denarja. Na žalost imajo te zadeve rešene el v košarki in nogometu, drugje pa nategujejo države in ostale ter se grejo neke zasebnike. Zakaj tudi nogometaši niso s.p. ali d.o.o.??
User264122
24. 10. 2007 08.58
Mislim, da vam vsem, ki govorite o MF in maturi in pogojih za vpis lahko odgovorim z enim stavkom: Študentov, absolventov (in verjetno tudi sekundarijev) je dovolj, manjkajo zdravniki. Sicer pa vedno se govori o primankljaju zdravnikov, nikoli pa kakšne specialnosti manjkajo in kje... sklepam, da je to predvsem družinska medicina na periferiji, kamor pa vsak vsaj malo ambiciozen mladi diplomant ne bo šel... raje tujina, če tu ne dobi prave priložnosti!
Tonček Balonček
24. 10. 2007 08.36
Če bi pri nas zaposlili še 500 zdravnikov, ki bi delali ("izvajali storitve iz naslova zdravstvenega zavarovanja"), bi Zavod za zdravstveno zavarovanje v enem letu bankrotiral!!! Iz česa bi plačal stroške, ki bi jih povzročilo njihovo delo (plače, porabljen material, oprema itd.itd.). To kar nekaj nakladajo brez zveze!!!
User265875
23. 10. 2007 15.50
Ne vem od kje vlečeš ti te podatke, ampak niti slučajno ni v ZDA tako rožnato kot pri nas. Čakalnih vrst res nimajo, ker jih zelo veliko odslovijo še preden specialist pride 1 km zraven. Družina, ki plačuje toliko, niti približno nima vseh teh ugodnosti, ki jih navajaš. Zavarovanje je tam komot 20% celotnega družinskega proračuna. In ravno to ne krije prav dosti. Zdravil pa itak večina zavarovaliških programov ne krije sploh.
Tonček Balonček
23. 10. 2007 08.57
"Naj malo omilijo pogoje za medicinsko fakulteto." Ja, pa še s srednje veterinarske naj jih jemljejo... Kdor pač ni sposoben opraviti mature tudi študirati ne bo mogel. Je pa res, da je motiv študentov medicine nekoliko napačen. Večini ni kaj dosti do človeka, svi bi bili neki znanstveniki, ne pa zdravniki, to je rutina, brez zveze. Tako razmišljajo, saj gre v glavnem za razne piflarje. Zadnja leta na MF sploh ni potreno kakšno ogromno število točk, tako da jih vsak priden dijak ahko doseže, če se le potrudi. Gotovonpa bo gimnazijec lažje sledil npr. patološki fiziologiji ali biokemiji kot kat medicinski tehnik, sorry!
Tonček Balonček
23. 10. 2007 08.43
Tone, poizkusi imeti v ZDA družino zavarovano za 7.700 EUR letne premije, pa boš videl, kaj ti bodo rekli, če bo žena npr. zbolela (bog ne daj) za rakom ali imela kakšno kronično bolezen. Preberi drobni tisk!!! Tam so za tak znesek stroški zdravljenja zelo limitinari, sorry! ZA to premijo še kakšnega dobrega antibiotika ne boš dobil, sa sumamed boš kar precej doplačal. Če iamš kakšno teto v Amriki, jo kar povprašaj!!
User279481
22. 10. 2007 23.05
Jaz se sploh ne čudim če nam primanjkuje zdravnikov,če se samo spomnim na primer dr. Sojaka iz UKC. Za take strokovnjake ni denarja,za vse drugo pa je.Sramota! Pol pa se še čudimo zakaj je zdravnikov sploh pa strokovnjakov premalo...
User273563
22. 10. 2007 21.58
Novinarji zopet podajajo nepreverjene informacije. Da je zdravnikov premalo je navaden nateg. Vedite da so zavarovalnice tiste, ki odobrijo koliko operacij bo zdravnik opravil in ker jih ne odobrijo dovolj se pojavljajo čakalne vrste. Zato imajo zavarovalnice takšne dobičke. Tako velik del denarja, ki je namenjen za zdravstveno varstvo gre kot ponavadi v privat žepe. Ko se zavarovalnice nasitijo z denarjem, v dobri volji odobrijo dodatna sredstva ( dodaten program operacij), potem so na vrsti nenasitni zdravniki (za spremljajoče osebje ostanejo drobtinice), ki dopoldne nočejo operirati in varčujejo z delom, saj jih popoldne tako čaka bogat zaslužek. Torej, če imate denar ste preskrbljeni, če ne pa čakajte na milost in nemilost najprej zavarovalnice, nato pa še na zdravnika. Če se vam vse to posreči vam pa želim čim prejšnje okrevanje.
User268340
22. 10. 2007 21.15
Ja sej ni čudn! Kokrat se je že dijaški svet Srednje zdravstvene šole Ljubljana zavzel za to, da bi lahko se vpisali na MF s strokovno maturo. Itak vejo 10x več o zdravstvu in OGROMNO podlage, kot pa gimnazijci.
User105276
22. 10. 2007 21.02
rewritable, ne zavajam: v USA stane povprečno zavarovanje 4 članske družine 11.000 USD oz. 7.700 EUR (http://www.usatoday.com/money/industries/health/2... Pri nas bi plačevala v povprečju 2 starša 4.000 EUR, kar pomeni, da Poredoš grdo zavaja, ko navaja faktor "skoraj 3x toliko". Pri tem je potrebno povedati, da v okviru USA zdr. zavarovanja dobiš bistveno več kot pri nas, za marsikatere bolezni je verjetnost preživetja 2x višja kot pri nas, čakalnih vrst ni, bolniška oskrba je neprimerno boljša, odnos zdravnikov do pacientov tudi. Če upoštevamo, da je povprečna mesečna bruto plača v USA 2.450 EUR, razpoložljiva (naš neto) pa 1.830 EUR (http://www.worldsalaries.org/usa.shtml), pri nas pa je povpr. neto plača 850 EUR, je jasno, da je za američane zdr. zavarovanje bistveno cenejše kot pri nas - predvsem pa zanj dobijo eno najboljših zdravstvenih oskrb na svetu, mi pa praktično nič, če izvzamemo amaterska predpisovanja neustreznih antibiotikov za potrebe farmacevtskega lobija. Če pa upoštevamo še vse zneske, ki jih morajo ubogi Slovenci plačevati za privatne storitve, ker sicer ne pridejo pravočasno na vrsto ali celo podmizna podkupovanja, pa je slika še neprimerno hujša.
User265875
22. 10. 2007 18.54
Tone Anžlovar: ne zavaji, če v ZDA plačuješ tako nizko zavarovanje, te bo ena prometna nesreča hitro streznila. Opomogel si pa finančno verjetno ne boš zelo dolgo časa. Večina programov ti tam tudi ne krije zdravil (te hodijjo kupovati v Mehiko, da je ceneje - pusti ob strani Lekadole, govrim o res dragih zdravilih). Izračunaj npr. (če grem v drug ekstrem) koliko plača v zavarovanje tisti, ki mu bodo brez kompliciranja transplantirali jetra ali kostni mozek ali ga morebiti operirali na odprtem srcu, morda oskrbeli zaradi večkratnih zlomov po poškodbi (poleg tega, da bo moral zdravila sam plačati) Torej z ZDA ne moreš primerjati teh reči, prvič ker sistem niti približno ni isti kot v na stari celini; drugič, ker se za enake storitve veliko več zapravi (predvsem zaradi tožb).
User108308
22. 10. 2007 18.28
Daj 24 ur ne fopajte ljudi z neresnicami. Napisali bi raje tudi to zakaj naši študentje ki so v sloveniji doštudirali ne opravljajo staža tukaj ampak hodijo predvsem v bljižni Graz. Zato ker pri nas predaugo čakajo na opravljanje staža. Potem pa je normalno zdravnikov premalo. Pač slovenija
User279877
22. 10. 2007 12.03
Študij je težak se strinjam. Pač zdravniki si ne smejo privoščiti veliko napak in morajo vedeti kaj delajo, vendar to velja za vse poklice, razlika je le popravljati je bistveno težje v njihovem, včasih nemogoče. Učijo se tako ali tako vse življenje kakor vsi ostali. V spodnjem mojem komentarju je napaka kar se tiče znseska prispevkov, mislil sem povpr. 600.000 SIT letno, od začetka je bilo manj kasneje več, rabil pa nisem nikoli. Po reformi razen kot samoplačnik verjetno tudi v bodoče ne.
User105276
22. 10. 2007 11.58
Poredoš klati neumnosti. Povprečna družina v USA plača za zdr. zavarovanje letno 11.000 USD, kar je manj kot 2x več kot pri nas. Če upoštevamo, da imajo tam več kot 2x višje povprečne plače, plačujemo v Sloveniji za zdr. zavarovanje astronomske vsote, saj v navedeno ceno 2000 EUR niso všteti stroški dodatnega zdr. zavarovanja in tudi ne vse samoplačniške akcije bolnikov, ki bi sicer v čakalnicah propadajočega slovenskega zdravstvenega sistema umrli.
User264122
22. 10. 2007 11.35
Moje mnenje je, da problem ni v študiju (seveda bi bile potrebne reforme, modernizacija, ampak to je druga zgodba, ki nima veze s številom zdravnikov). Hočem rečt - vsak ve, da študij medicine ni lahek in da je dolgotrajen - ampak če si pravi človek za stvar te to od študija ne odvrne. Drugič - študentov medicine je ogromno (cca. 200 na letnik + zdej je še v MB fakulteta), večina fax konča v roku 7-8 let (kar je odlično, če gledaš da v tem času študenti končujejo 4-letne faxe). Če se prav spomnim sproducira MF v LJ cca. 50 diplomantov na leto (lahko da se motim). Skratka, primankljaj bi se moral v roku par let zakrpat. Omejitev na fax pa seveda mora bit, s strinjam, da mogoče uspeh na maturi ni najboljši način selekcije in bi bili sprejemni bolj ustrezni (pa ne samo za MF)... vendar tu ma vse svoje pomankljivosti.