FIT 24UR

V Sloveniji je bilo lani izdanih 525.206 receptov za antidepresive

Ljubljana, 22. 07. 2015 09.18 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Poraba antidepresivov narašča tako v Sloveniji kot v drugih državah OECD. A ob naraščanju predpisovanja antidepresivov upada predpisovanje pomirjeval. Večkrat so zdravnika zaradi težav duševnega zdravja obiskale ženske kot moški.

Hodnik
Hodnik FOTO: Thinkstock

V Sloveniji je bilo lani izdanih 525.206 receptov za antidepresive. Kot pravijo na Nacionalnem inštitutu za javno zdravje (NIJZ), poraba antidepresivov narašča tako v Sloveniji kot v drugih državah OECD. A ob naraščanju predpisovanja antidepresivov upada predpisovanje pomirjeval.

Po podatkih NIJZ so zdravniki v Sloveniji leta 2010 izdali 459.681 receptov za antidepresive, lani pa že pa 525.206. Največ antidepresivov zdravniki predpišejo odraslim med 45. in 64. letom starosti. Ženskam je predpisanih približno dvakrat več receptov za antidepresive kot moškim.

Kakšne so težave?

V letih 2011 in 2012 so imeli tisti, ki so obiskali zdravnika na primarni ravni zaradi težav z duševnim zdravjem, najpogosteje anksiozne motnje, reakcije na hud stres in prilagoditvene motnje ter depresivne epizode. Pri moških so sledili obiski zaradi duševnih in vedenjskih motenj, ki jih je povzročilo uživanje alkohola, pri ženskah pa zaradi neopredeljene demence, navajajo na NIJZ.

K zdravniku večkrat ženske kot moški

Po podatkih inštituta so zdravniki na primarni ravni med leti 2009 in 2013 zabeležili v povprečju 91.774 obiskov letno zaradi različnih duševnih motenj, kar je slaba dva odstotka vseh zabeleženih obiskov oz. 45 obiskov pri zdravniku na 1000 prebivalcev na leto. Večkrat so zdravnika zaradi težav duševnega zdravja obiskale ženske kot moški, še ugotavljajo na inštitutu.

Kako se to kaže na bolniških?

Zaradi duševnih motenj je bilo pri izbranih zdravnikih v Sloveniji med leti 2009 in 2013 v povprečju zabeleženih 18.471 primerov bolniškega staleža na leto, kar je 2,5 odstotka vseh bolniških staležev. Večkrat so bile na bolniški zaradi težav z duševnim zdravjem ženske kot moški. A ob tem na inštitutu poudarjajo, da moški o težavah z duševnim zdravjem neradi spregovorijo in neradi obiščejo zdravnika oziroma se s težavami spopadajo drugače kot ženske.

Bolniška odsotnost zaradi duševnih motenj je dolga, dodajajo na NIJZ. Povprečno trajanje ene odsotnosti z dela zaradi duševnih motenj je med leti 2009 in 2013 znašalo 44 dni. Moški so v povprečju zaradi duševnih motenj dlje v bolniškem staležu, in sicer 48 dni, ženske pa 42 dni.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (58)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

BŠK
24. 07. 2015 20.22
+2
In kaj je tu čudnega? Povejte tudi koliko se jih skriva za omenjenim da jih jemlje v resnici pa jih preprodaja ter z drogami ukvarja Vsi jamrajo da jih boli to in ono, a v resnici jim ni nič! Poznam primere, ko jim z temi zdravili omejujejo določene pravice ter z tem regulirajo trg
Eitipatapa
22. 07. 2015 22.43
+3
Pa jaz sem vam že sigurno 8 let nazaj odkril, da ogromno ljudi na visokih položajih v kakšnih tovarnah, uradih ipd., dnevno jemlje antidepresive. Ta podatek me sploh ne preseneča. Sem rajši privat in zaslužim mogoče tudi nekajkrat manj kot takšni, pa živim veliko bolj umirjeno življenje.
periot22
22. 07. 2015 19.05
+5
Kakršno je stanje v sloveniji to ni nič novega ,narod je vse bolj depresiven!!!!!
Skopušnik Janez
22. 07. 2015 12.57
+14
Za vse tiste ki svet vidite le skoz denar in ki na žalost še niste dobili depresije, če sam nebi klonil in obiskal zdravnika, ki mi je predpisal antidepresive, lahko le povem da bi zdavnaj sprožil kroglo v glavo brez občutka strahu oziroma brez da bi se oziral na okolico. Brez antidepresivov sem kot da bi vsak dan vstajal in legel brez sonca, v megli in dežju. Življenje brez tablet je za mene horor in na žalost si sam ne morem pomagat, ne nočem ampak ne morem.
valjhunsinkajtimara
22. 07. 2015 13.09
+2
Lahko... če zmoreš, se začni ukvarjati s tekom... 2 do 3x na teden po pol urce, pa je za 33% bolje in si dovolj zbran, da lahko kaj nrediš zase. vem. da je to težko doseči, če nisi fit, a je super rešitev. potem je tu še terapija ( transakcijska, kjer se išče vzroke, ali geštatlt, kjer se izboljšuje pogled na svet). res da stane, a deluje.. le terapevta/ko pravega zase moraš najti.
valjhunsinkajtimara
22. 07. 2015 13.12
+2
jz vem da zmoreš.. le malo pomoči pri tem na začetku potrebuješ.. pozanimaj se naprimer pri društvu Ozara
Skopušnik Janez
22. 07. 2015 13.16
+2
valjhunsinkajtimara hvala ti od srca. Moj meil če bi se lahko javil, mc _degaafnayahoocom
valjhunsinkajtimara
22. 07. 2015 13.37
+2
Gr8one
22. 07. 2015 12.35
+2
525.206 receptov. OK. Po koliko škatlic pa je bilo napisanih na teh 525.206 receptov???
Sporo
22. 07. 2015 12.40
+0
In koliko to stane...Ne pozabimo pa še dejstva, da mnogi, ki papajo antidepresive, zvečer pohustajo še kakšen Xanax ali Helex, da se lažje spančka, po efektu antideptesiva. Vso to igrico, kot njene posledice, ki prihajajo, pa seveda časti ZZZS.
Gr8one
22. 07. 2015 12.43
+0
Poznam, in ne boš verjel takšne (pod vplivom) delajo v vzgojnih ustanovah.
Sporo
22. 07. 2015 12.46
-3
Vem in me zazebe, ko pomislim, kdo nam vzgaja potomce.
Gr8one
22. 07. 2015 13.07
-1
Hahah vi kar talite minuse, samo vaši sončki so v takšnem varstvu. Ker jemanje tehle bonbončkov ni razlog za bolniško še manj pa za odpoved delovnega razmerja. In vsi ko pravite, da se pod vplivom teh zdravil normalni si enako zatiskate oči, kot tisti, ki kadijo konopljo in govorijo, da to ne vpliva na njih in normalno funkcionirajo. Se spomnim (ne poznam naziva) nekih tablet kao energijskih ( v reklami je mama spuščala neko kovinsko roleto pred trgovino) po katerih se imel občutek da sem na X ih.
mitja123123
23. 07. 2015 09.06
+1
Vidva oba rabita antidepresive pa še to vama ne bo pomagalo, kako cepivo proti slovenceljski omejenosti
Sporo
22. 07. 2015 12.32
+5
Vesel bi bil, če bi nekdo med vami, ki papate antidepresive, prebral in nam posredoval seznam stranskih učinkov svojih čudežnih bonbončkov...zgroženi boste! Glede na posledice uživanja antidepresivov, se lahko v prihajajočih letih opravičeno bojimo za zdravje populacije..aja, pa saj ima farmacija že pripravljeno naslednjo serijo tablet, ki jih boste potrebovali, da "zdravite" stranske učinke predhodnjih tabet...dobrodošli v farmcevtskem vrtincu.
valjhunsinkajtimara
22. 07. 2015 12.35
+3
tu se strinjam s tabo.. nebi se jih smelo predpisovati.. sploh pa ne v takem obsegu, kot to počno sedaj... kot talali bombone.
mitja123123
23. 07. 2015 09.07
+1
v takem obsegu a ti pa veš kaj je pravi obseg, ne poznaš situacije zato ne bodi pameten
mitja123123
23. 07. 2015 09.08
+0
A ti pa veš definirati obseg ali kaj ne komentiraj nekaj kar na pamet
Seele
22. 07. 2015 12.26
+21
Žalostno se mi zdi da je depresija še vedno tako hudo stimatizirana. Po mojem bi bilo veliko manj samomorov če bi si ljudje dejansko upali iti k zdravniku in mu povedati, da razmišljajo o samomoru in da potrebujejo pomoč. Tudi jaz sem ena izmed tistih, ki se zdravi zaradi depresije, in to že par let. Pri meni se je razvila zaradi zlorab v otroštvu (takšnih stvari se ne glede na to kar si nekateri mislijo ne preboli kar tako). Na živce mi gre ko nekateri še vedno mislijo, da so antidepresivi droge ali pa samo placebo. Niso. Zaradi njih lahko funkcioniraš kot normalno človeško bitje.
valjhunsinkajtimara
22. 07. 2015 12.31
+0
.. bi ti svetoval terapijo namesto AD... AD ne rešuje, le lajša za nekaja časa... samo to sama najbolje veš. ni treba, da ostane tako kot je.
suey
22. 07. 2015 12.37
+3
Isto je pri meni, samo filajo s tabletami a dejansko ne znajo pomagat. Tako bom večno v začaranem krogu, če se ne bom odločila za drugo pot.
valjhunsinkajtimara
22. 07. 2015 12.41
+1
probajte transakacijsko ali geštalt terapijo (psihoterapija.. ne gre za čira čara z aurami, čakrami ali kako bioenergijo in regresijo).. sicer stane tam do 50€ na uro, a daje rezultate in lahko se izvijete iz te more.
valjhunsinkajtimara
22. 07. 2015 12.41
+1
valjhunsinkajtimara
22. 07. 2015 12.44
+5
+ Teka pomaga.. če si čisto na dnu, lahko se dvigneš z tekom.. (aktivnim). ti telo pomaga z naravnimi antideprsivni. a je to treba 2x na teden po po, ure teka,.,, kar je pa težko doseči, samo se da
valjhunsinkajtimara
22. 07. 2015 13.02
+1
za krizo si lahko pomagate tudi z črno čokolado in kako banano ali dve.. vzame ostrino udara če do njega pride
Seele
22. 07. 2015 14.59
+3
Nisem samo na antidepresivih ampak tudi redno hodim na psihoterapijo. Ampak le-ta sama po sebi ni dovolj, vsaj za tiste z težjo obliko bolezni. In če bi "tek" res preprečeval/zdravil depresijo, je vrhunski športniki nikoli ne bi imeli (pa jo imajo).
mitja123123
23. 07. 2015 09.11
-1
Malo preberite, antidepresivi dejansko pomagajo in ne zasvojijo. Jemlješ jih določeno obdobje, da se telo nafila s seratoninom - hormonom sreče, ki si ga zaradi takšnih in drugačnih dejavnikov izgubil. V času jemanja moraš pa seveda osvojiti pozitivne vzorce, ki si jih telo zapomni in ob prenehanju boš tudi normalno živel naprej. Če pa jemlješ kar tako in čakaš na čudež pa se žal tesnoba in drugi dejavniki ponovijo.....
poslanka sexs
22. 07. 2015 12.11
+13
dajte jim sluzbe ne da ste jim vzeli clovesko dostojanstvo bedaki slovenski ni cudno da je v sloveniji toliko samomorjev
valjhunsinkajtimara
22. 07. 2015 12.19
+7
ochi
22. 07. 2015 12.09
-1
Morda zenskam bolj verjamejo. Ko sem jaz svojemu rekel da mislim da imam depresijo ker slabo spim se zbudim zaspan in sem razdrazen, me ni smerglov per posto.
Ni_Nicka_11
22. 07. 2015 12.02
Kako? Evo ti ga antidepresiva.... :)))))))
Sporo
22. 07. 2015 12.00
+5
Med ekstazijem in antideptesivom skoraj da ni razlike...razen, da je pri slednjem dohtar diler. V glavnem 30% Slovencev je tako ali drugače alkoholikov, mladi več ali manj vsi pohajo konopljo, nekaj je težkih narkomanov, četrtina prebivalstva pa na antideptesivih...pa da ne pozabimo nesrečnikov, ki jih zdravstvo fila z iber močnimi nevroleptiki...pa seveda, tramali in ostali močnimi opiati, ki jih zdravnik predpiše že za kurje oko... Aja, pa tabletke za spanje, ki jih papca celo naš predsednik, ne smemo zanemarit. Skratka, družba zadetkov.
valjhunsinkajtimara
22. 07. 2015 12.06
+2
pa ti si mal.... :D kake neumnosti :D... zbriši raje komentar, ker se sramotiš... "Med ekstazijem in antideptesivom skoraj da ni razlike"?
Sporo
22. 07. 2015 12.13
+1
Oba stimulirata izločanje serotonina v hipofizi...če si slučajno ta nesrečnik, ki papa te bonbončke, ti svetujem, da se malce informiraš...predno se totalno razosebniš.
valjhunsinkajtimara
22. 07. 2015 12.20
-3
glavna funkcija X pa ni da teb stimulira proizvodnjo serotonina temveč druge zadeve... to je kot če bi reku, da za žejo piješ polnomasno mleko
Sporo
22. 07. 2015 12.24
+2
Motiš se! Je pa res, ne stimulira proizvodnjo, kot se napačno izražaš, pač pa stimulira izločanje serotonina, ki ga proizvaja tvoja lastna žleza...no, zdaj veš.
valjhunsinkajtimara
22. 07. 2015 12.26
+0
LuckyBastardo
22. 07. 2015 11.31
+10
to je lep dokaz kaj se dogaja z človekom... še malo še malo......
MARIHUANANANA
22. 07. 2015 11.26
+5
legalizirajte me in nebo več nihče potreboval antidepresivov.
valjhunsinkajtimara
22. 07. 2015 11.30
+4
konoplja je anitdepresiv, ki te nekoliko uspava v življenju in potem nič ne narediš... ustvari občutek ugodja in zadovoljstva, ki pa nima osnove, in zato se čez 10 - 15 let zbudiš in zaveš da v tem času nisi naredil nič drugega, kot pa miril svoje potrebne in želje z kajenjem trave.
valjhunsinkajtimara
22. 07. 2015 11.54
-1
ne AD ne konoplja nista odgovor na težave .. sem proti jemanju obojega
Sporo
22. 07. 2015 11.26
-8
Vsak četrti komentat na tem portalu, zapiše zadeta oseba...važno da vam špiča v biči. Sicer pa depresija na obstaja, obstaja zgolj depresiranje...če sploh kdo razume razliko.
valjhunsinkajtimara
22. 07. 2015 11.30
+5
valjhunsinkajtimara
22. 07. 2015 11.26
+3
je to še vedno tak tabu, da niti "tapametnih" komentatorjev ni tu?
xxx121
22. 07. 2015 11.09
+11
V preteklosti so zdravniki prevečkrat predpisovali pomirjevala,danes pa na tem področju ni več tako,saj je poraba teh zdravil bolj nadzorovana.Zdravljenje pa je izboljšano iz Antidepresivi a škoda,ki je bila narejena z nepremišljenim predpisovanjem pomirjeval nebo kmalu popravljena.Nihče pa si ne upa spregovorit koliko pomirjeval se je pojedlo celo med samim zdravstvenim osebjem v zadnjih nekaj letih. ! ?
JožeG
22. 07. 2015 12.16
+3
Tale primerjava pomirjeval in antidepresivov je pa precej bosa. Škoda zaradi predpisovanja antidepresivov je namreč še večja, kot škoda narejena s predpisovanjem pomirjeval. Antidepresivi so kemijske snovi, ki se vpletajo v kemijske procese možganov in sproščanje nevrotransmitorjev in niti približno niso nedolžna zdravila. Ljudje se po njih osebnostno spremenijo (postanejo čustveno otopeli, neiniciativni itd.) in tudi na antidepresive se organizem navadi, tako da jih je težko ukiniti. Poleg tega se masovno predpisujejo za stanja, ki nimajo nobene zveze z depresijo. Predpisujejo jih celo majhnim otrokom. Če je masa ljudi depresivnih zaradi katastrofalnih družbenih razmer, ki jih generira gonja po dobičku, potem tega ni mogoče ozdraviti z antidepresivi. Potrebne so družbene spremembe, ki pa jih med drugim zavira tudi masovno predpisovanje antidepresivov, kajti oseba, ki je na antidepresivih niti svoje frustracije ne more več normalno izraziti.
valjhunsinkajtimara
22. 07. 2015 12.33
-3
". Ljudje se po njih osebnostno spremenijo (postanejo čustveno otopeli, neiniciativni itd." taki so le med jemanjem ADjev. Ko nehajo se to popravi.
devlon
22. 07. 2015 10.51
+17
še sreča, da so ta zdravila...drugače bi imeli 2000 samomorov na leto
valjhunsinkajtimara
22. 07. 2015 11.20
+10
imamo jih 440+ na leto (več k en na dan!)... SI ZAMISLIŠ, DA BI TOLKO LJUDI UMRLO NA CESTI... politiki in vsi tisti pametni priskledniški uradniki ter funkcionarji bi imeli dnevno konference o tem.. vsi ti bi ob tem doživeli orgazem, ker bi lahko ta račun pridobivali denar, uvajali nove kazni in predpisovali nove in nove tečaje ter preverjanja voznikov (za katere bi potem podelili licence svoji žlahti)
janijankov
22. 07. 2015 10.38
+2
Nujno opustit vladne manire in polovit lopove, ki so nas pripeljali v to nesrečno stanje - vam je jasno ?................Že 25 let lažete o Janši, da je na antidepresivih - zdaj pa je že skoraj VES NAROD na antidepresivih ! VAM TO, KAJ POVE ?
valjhunsinkajtimara
22. 07. 2015 10.46
+2
za janšo pravijo govorice tu gor, daj je na antipsihotikih ne antidepresivih... mislim,da ne razlikuješ tega dvojega
janijankov
22. 07. 2015 11.46
+0
To trdiš ti. No, saj takih vas je kar nekaj tu gori. Drugače pa ja - zelo možno je, da uporabljaš antipsihotike za pomiritev hude nagle vznemirjenosti - mogoče celo duševnih motenj (kaj se ve?), ki bi preprečevale jasno razmišljanje pa tudi razumno ravnanje. lp ia, ia, ia,
valjhunsinkajtimara
22. 07. 2015 12.08
-1
.. pa kej se najdejo taki, k ti? od kje se se našli?
batom@pinkponk.com
22. 07. 2015 09.54
+33
a se kdo čudi??? Že dolgo nismo več "zdrava družba", že dolgo nismo več "socialna država", že dolgo je "človek človeku volk". In posledice so tukaj. Samo še huje bo.
anjerd
22. 07. 2015 10.03
+39
V kapitalizmu delavci hodijo kot zombiji v službe, kjer lahko zdržijo le pod antidepresivi, medtem ko njihovi šefi igrajo golf, vozijo jahte, gradijo vile. Prav z vilami bo potzrebno prekiniti to tradicijo .
hotchilipoper
22. 07. 2015 10.36
+19
In vsako leto naredi 443 ljudi samomor,le da tega se pa ne sme objavljati na veliki zvon
valjhunsinkajtimara
22. 07. 2015 10.47
+14
ko pa trije umrejo na cesti, pa majo štiri državne službe konferenco in hočjo več gnarja ter ubets nove tečaje za šoferje
komodor
22. 07. 2015 11.37
+4