Formula 1

Ferrari: Lauda je zamudil priložnost, da bi držal jezik za zobmi ...

Ljubljana, 21. 08. 2010 17.26 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Ekipa Ferrarija se je že odzvala na kritike legendarnega dirkača formule 1 Nikija Laude, ki je ostro obsodil početje svojega nekdanjega moštva na VN Nemčije.

Niki Lauda
Niki Lauda FOTO: Reuters

Nekdanji dirkač formule 1 Niki Lauda, ki je s Ferrarijem osvojil dva od svojih treh naslovov svetovnega prvaka, je nad početjem svojega nekdanjega moštva ogorčen. Prepričan je namreč, da se moštvo ne bi smelo vmešavati v dogajanje na stezi, saj na ta način prikrajša tudi navijače za razburljive dvoboje. Za zgled je postavil ekipo Red Bulla, kjer naj bi dalo moštvo svojima dirkačema povsem proste roke. "To, kar je storil Ferrari na VN Nemčije, je povsem nedopustno in zaslužili bi si strogo kazen. A prepričan sem, da se svetovni svet za motošport ne bo prav veliko vznemirjal zaradi tega dogodka," je bil kritičen Lauda.

Pri Ferrariju so se na takšne kritike že odzvali in so tako na svoji strani zapisali, da so imeli po dogodkih na Hockenheimringu skoraj vsi potrebo nekaj povedati, zadnje kritike pa prihajajo iz Avstrije. "Tokrat je stari dobri Niki zamudil priložnost, da bi držal jezik za zobmi, saj mu je za časa dirkanja pri Ferrariju naša dirkaška politika povsem ustrezala. Kje pa je bil v starih 'dobrih' časih njegov moralni čut?" so zapisali na Ferrarijevi uradni spletni strani. "V takšnih primerih je najbolj pametno, da se počaka na svetovni svet za motošport, saj je ta pristojen za končne odločitve."

  • festival
  • festival 1
  • festival 2
  • Festival 3
  • Poletna noč
  • Stvarjenje
  • El Amor Brujo
  • The Duke Ellington
  • Kronanje Popeje
  • Dih zveri
  • Ennio Morricone
  • Cluster
  • Fantom
  • EuroCubans
  • Vicente Amigo
  • Robben
  • Munchnski virtuosi
KOMENTARJI (38)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

vednoprav
24. 08. 2010 08.24
Sredi dvajsetih let prejšnjega stoletja je AIACR organiziral prvo Svetovno Prvenstvo v avtomobilizmu, kjer pa so za točke, pokale, denar in slavo tekmovala izključno podjetja. Šlo je za nekakšno konstruktorsko prvenstvo, pri čemer vozniškega niso šteli, tako da je bilo moštvom v interesu, da pridobijo karseda najhitrejše voznike. Tovarniška moštva so v glavnem štela po tri avte s precej strogo hierarhijo. V normalnih razmerah je bil njihov najvišje cenjeni voznik vedno na čelu trojice, v kolikor pa je slučajno njegov avto odpovedal, je lahko vskočil v katerega od morebitnih preostalih avtov na dirki in s tem morebiti v »drugem poskusu« prišel do rezultata, ki bi zadovoljil njegove delodajalce. Precej enako zadevo so v istem času začeli uveljavljati tudi na vztrajnostnih dirkah; moštvo je nastopilo s tremi avti in imelo med šest in deset voznikov, ki so se presedali v avte po lastnih željah, oziroma po želji šefa dirkaškega moštva. Dirkanje je s tem dokončno postalo moštveni šport, kjer je bil uspeh kolektiva važnejši od uspeha posameznika.
User460621
23. 08. 2010 23.28
to so delal vsa moštva in še delajo tako tako da ne se prikrivati oči in rečti ja to dela samo ferrari amlo moregen to delajo vsa moštva tak mimogrede zato pa je pač formula 1 vsako leto slabša
vednoprav
23. 08. 2010 22.19
faaac 23.08.2010, 17:47 Kar se mene si usekal žebljico na glavico.To je to in nič drugače.
vednoprav
23. 08. 2010 22.17
Soling - Sem ti odgovoril,pa očitno admin ni bil zadovoljen z odgovorom.Ne bom še enkrat pisal,ker ti pošteno povem,da ti nebi znal drugače replicirati kot sem.
vednoprav
23. 08. 2010 22.14
zoran13 - Hja no,se moram kar strinjati,toda vedi,da je stalnica moštvo in da na začetku so vsi tekmovali kdo ima boljši bolid in ne kdo je boljši voznik.Bistvo dirkanja v F1 je bilo moštvo,šele kasneje so nekako uveljavili posamični naslov sv. prvaka.Prvinsko je bil pa to moštveni naslov in kot sem že dejal ne dirkač.Včasih se celo vse dirke niso štele v točkovanje za svetovnega prvaka
User490089
23. 08. 2010 19.49
niki.25 let nazaj si bil najboljši voznik f1 in naš idol. deset let nazaj največji strokovnjak za f1, danes si še nekaj naj: največji gobcač f1!
AlternativeFacts
23. 08. 2010 19.40
@zoran13 - Znano je tudi, da Mansell ni bil prvak niti nkrat, ko je vozil za Ferrari.Njegov edini naslov datira v leto 92(Wiliams). Arturo Merzario pa je siva cona pri N.Laudi.
User415281
23. 08. 2010 19.04
znano pa je tudi to, da je niki na začetku svoje kariere odgovoril:"tu sem da dirkam, ne da parkiram dirkalnik!", ko ga je novinar vprašal, zakaj ni ustavil in pomagal dirkaču ki se je prevrnil in živ gorel v avtomobilu.mislim da je bila VN nizozemske leta '73, nisem pa prepričan. in ko je imel nesrečo on, je imel srečo, da njegovi sotekmovalci niso razmišljali kot on in ga izvlekli iz goreče razbitine.sicer pa pravi poznavalci ved(m)o, da se nikija ne jemlje resno...
zoran13
23. 08. 2010 18.08
Znano je, da je legendarni Niki Lauda eden največjih poznavalcev Scuderie Ferrari, saj je bil tudi sam žrtev njihove politike. Znano je tudi, da je bil takrat športni direktor moštva, tudi današnji direktor celotnega Ferrarija Luca Cordero di Montezemolo. Znano je tudi, da je to edini še dirkač, ki je takrat živečemu Enzu Ferrariju, rekel ne. Znan je tudi takrat izrečen stavek:˝ Bomo videli kje bom jaz čez dve leti in kje bo Ferrari.˝ Znano je tudi, da se je po hudi nesreči na Nurburgringu 01.08.1976, vrnil na dirkalne steze po 41dneh na dirko v Monzi in tam osvojil 4.mesto. Klju temu, da je trajala rehabilitacija tako malo časa, ga je Enzo zamenjal, kar mu ni nikoli oprostil in to kljub do takrat visokemu vodstvu v sezoni 1976, po osvojenemu naslovu svetovnega prvaka v letu 1975. Znano je tudi, da je Ferrarijeva politika takšna, da jim vse pomeni njihov avtomobil, saj je dirkač, samo tisti, ki lahko dirkalni avtomobil vozi. Tudi zaradi njihove politike, ki je velikokrat dajala prednost tudi njemu, je kljub osvojenemu naslovu svetovnega prvaka v letu 1977, moštvo Ferrari zapustil. Bil je tudi eden redkih dirkačev, ki je po moštvu Ferrari, vozil za druga moštva in leta 1984 še tretjič osvojil naslov svetovnega prvaka za moštvo McLaren. Znano je da imajo pri Scuderii Ferrari vedno probleme s tistimi dirkači, ki so osvojili naslove svetovnih prvakov, saj so Mansell, Prost, Raikonnen in drugi izkusili ravno to.
User406057
23. 08. 2010 17.47
Soling22.08.2010, 13:47-12 Normalno pa je, ko bo enemu izmed dveh kazalo bolje, da ga bo potrebno podpret ob koncu sezone. Počasi prihajaš do bistva. Za Masso je bila dirka v Nemčiji že zelo prepozna oziroma konec bitke za naslov. Z izvršeno akcijo pa so v igri zadržali Alonsa. Če bi to storili na zadnji tekmi, in s tem omogočili Alonsu osvojitev naslova, bi bilo pa pošteno oziroma normalno??
Daoist
23. 08. 2010 15.13
starost daje Laudo,zato pa take ven meče...
stroj1
23. 08. 2010 11.29
Hitrimujo......se strinjam.....ampak pravila so pravila! Pravite da Massi niso dobesedno povedali naj Alonsa pred sebe spusti....seveda da niso.....iz ukazov massi ni torej ničesar mogoče dokazat. Mogoče pa je dokazat iz telemetrije....kjer se bo lepo videlo da je massa v vseh krogih približno enako oziroma na polno pritisnil plin iz ovinka....v tistem krogu ko pa je spustil alonsa pred sebe pa plina ni stisnil do konca! To je dokaz s katerim lahko ferrari izgubi točke! Oziroma jih mora!
User281124
23. 08. 2010 10.11
@Hitrimujo Vse si povedal lepo in prav, objektivno. Ampak, s takšnimi dejanji se pravzaprav izgublja prvobiten namen dirkanja (in ostalih tekmovanj). F1 postaja še bolj predvidljiva, kot kakšna mehiška telenovela... Skrajni čas je bil, da se je vrnil Šumi in zmotil lagodje in samozadostnost v F1.
User576019
23. 08. 2010 09.58
Se mi zdi, da je glede tega še najbolj pošteno izjavo dal prav Schumacher, ki je brez sprenevedanja povedal, da se je to dogajalo že prej in se bo še, predvsem zaradi visokih finančnih vložkov za dosego naslova. In možakar ima prav. Konec koncev, če ekipa za dosego naslova prvaka investira 400 milijonov EUR, bo prav gotovo naredila vse, da bo ta naslov tudi dosegla in bo favorizirala tistega voznika, ki ima še kakšne možnosti ta naslov tudi privoziti. In Alonso je bil pač v trenutku te odločitve v skupnem seštevku 30 točk pred Maso. Vse ostalo je itak samo sprenevedanje. Kdo pa je tako neumen, da bo favoriziral voznika, ki nima več realnih možnosti za naslov, mu dovolil zmagati, nato pa ob koncu sezone to odločitev opravičeval pred sponzorji, sploh, če je za las zgrešil naslov? Vsak sponzor daje denar zato, da se lahko pohvali, da sponzorira samo najboljšega. In denar je sveta vladar. Zato se lahko mi tu še tako posipamo s pepelom in se delamo pametne, dokler bodo finančni vložki tako visoki, bomo gledali pač to, kar gledamo.
flamengo
23. 08. 2010 08.03
Čudno, da se take umazane stvari dogajajo, kjer je alonso, ki se vedno izmaže brez kazni. Morali bi ga diskvalificirati do konca sezone ali odvzeti vse letošnje točke in zmage. Vsi, ki mislite, da je to početje normalno, se motite. To je enako kaznivo kot je nameščanje izidov pri fuzbalu. Vsaka čast webru, ki se je edini uprl tej "moštveni svinjariji" favoriziranju enega drikača in naslednjo dirko zmagal.
User550617
23. 08. 2010 07.45
Očitno Hinko Smrekar scena - dvoličnež pač!
User281124
23. 08. 2010 07.30
Lauda ima seveda prav ! In bravo, da je to tudi na glas povedal.
User375937
22. 08. 2010 19.07
Lavda ima popolnoma prav! Tisti,ki pravijo naj radijsko zvezo med dirkači in boksi ukinejo-zelo malo poznajo strategijo formule ena!!
ziziZdjskl
22. 08. 2010 15.06
Samo 1 dirkač je lahko prvak - za moštveni uspeh delata pa oba ja....tako da pametnjakoviči, ponovim še enkrat - ne moreta biti 2 svetovna prvaka !!! Tako da se bo vedno, tako ali drugače, vplivalo nanju iz boksov, če pa bi FIA res rada da se to ne dogaja, je stvar zelo preprosta - ukinite radijsko povezavo in obvestilne table pa naj potem res "samo" dirkajo...eto tako !!!
AlternativeFacts
22. 08. 2010 14.20
Lauda pač mora promovirati novega sponzorja na kapci, pa malo blebeta.Stvar je zelo enostavna,če so moštveni ukazi prepovedani, potem je čisto vseeno, ali so ti prikriti ali ne.SO PREPOVEDANI.Tudi pravilo 39.1 ne govori o prikritih/dovoljenih ali pa direktnih/odkritih ukazih ampak:"39.1 Team orders which interfere with a race result are prohibited.".V ta sklop lahko komot navržete tudi "save fuel" ali pa "Seb. is faster save material" ukaze, ki tudi posežejo v končno razvrstitev dirke, pa če vam je to všeč ali ne.