Formula 1

Mosley za enoten motor v F1

Pariz, 17. 09. 2008 16.01 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Predsednik Mednarodne avtomobilistične zveze (FIA) Max Mosley se je zavzel za to, da bi v formuli 1 uvedli enoten motor v vseh dirkalnikih.

Max Mosley
Max Mosley FOTO: Reuters

S tem ukrepom bi se v formuli 1 znebili ogromnih stroškov, ki iz dneva v dan še rastejo, poleg tega pa bi po Mosleyjevem mnenju razvoj motorjev F1 lažje prenesli v avtomobilsko industrijo.

Max Mosley je moštva sicer že pozval, da skupaj razvijajo vzmetenje, pnevmatike in menjalnike. Njegova želja po skupnih motorjih je poleg skrb zbujajočih stroškov tudi v tem, da bi to manj obremenjevalo okolje, trenutni postopki pri investicijah in razvoju tehnologije pa so po Mosleyjevem mnenju 'neracionalni'.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (21)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Riko Hirsl
25. 09. 2008 11.35
rubriko Formula1 bi lahko uvrstili med rubriko Politika. ...če je to šport?!?!
stroj1
22. 09. 2008 22.34
schumacher je v formuli boljši od chuck norrisa, čeprav to ni možno:)
flyboy1701
19. 09. 2008 21.37
Komot prenesem kritiko. To sploh ni problem. Si me pa Apokalypse narobe razumel. lahko vidiš da sm napisal med dobre voznike samo tiste k niso bli še prvaki. Za šumaherja je res da je nekej zmag osvoju po čudnih potih, samo kaj pa njegovih prvih nekaj naslovov. Ko je dirkal še pri benetonu in prvo leto v ferrariju k je v bistvu zmagal z povprečnim avtom. Pa tut nihče ni reku da vem kdo je najbulši voznik. Pravim samo da na podlagi pokazanega sklepam kdo je dober in gdo slab. Tko ko sm napisal, dober voznik je konstanten, četudi nima nekih odmevnejših zmag. Važno je da je recimo na vsaki dirki med top 5. Najboljši voznik vseh časov pa itak ne obstaja zato ker je bil vsak voznik dober v svojem obdobju.
firko
19. 09. 2008 18.53
najbolš,da dajo od fičkov mašino,pol bojo mel pa moštva z manj denarja 750,tisti z več denarja pa 850.fajn bi blo gledat,da bi mel dirkalniki ročni menjalnik in manj te elektronike,da bi blo vse bol ročno
elloco
19. 09. 2008 15.32
dejmo naredit že tako vsako sezono bolj nezanimivo formulo še bolj nezanimivo!!! že tako se skoraj nič ne prehitevajo...kaj bi še hotli imet??? da so vsi v vrsti kot mravljice al kako!?!?!?
Apocalypse
19. 09. 2008 12.15
ferrari...flyboy....mam en komentar... Mal preveč mešate pojme...najboljši šofer ne pomeni enako kot voznik z največjim številom lavorik. Ne vem od kje sanjate da vi veste kdo je realno boljši voznik in kdo blefer itd... Če bi bili vsi enaki avtomobili tud šumaher nebi bil prvi tko ke je bil prej...sj se ve kak je večino zmagal pa zakaj. V primeru enakih motorjev bi imele veliko večjo težo uvrstitve na kvalifikacijah. In vsi ki zagovajrate tistga bedastega šumaherja....zakaj pa ni sprejel povabila da bi vozili f1 in rally in potem dobili končnega zmagovalca? Ja zato ker dejansko ni tolk dobr voznik an :) Kdo je najboljši voznik sedaj ali pa vseh časov je tud tko neumestno govoriti, saj se ni še nikoli zgodilo da bi tekmovali pod enakimi pogoji. Lep pozdrav vsem, tisti ki prenesejo kritiko in tudi tisti ki se že tresejo da nazaj napišejo spet nekj u bran rdečim ;)
J.K. & Gang
19. 09. 2008 09.16
Zame je dobr dirkač tisti, ki v katastrofalnih pogojih (dež), uspe odpeljati dirko s čim manj napakami in se uvrstiti med točke ali pa celo na stopničke (tudi najvišjo). Seveda z dirkalnikom, ki realno na običajnih dirkah zaostaja za krog ali dva. Še vedno pa velja za največjo senzacijo VN Mađarske 1997 ko je Hill z Arrowsom, ki je bil še slabši od Minardijev dosegel 2. mesto po okvari hidravlike 2 kroga pred koncem pa seveda Schumacher leta 1996 ko se je boril z ´razštelanim Ferrarijem´. U glavnem F1 ni ameriški IndyCar kjer 50% ekip uporablja Fordove motorje. Pravično bi bilo, realno pa ne.
MaLi_BoG
18. 09. 2008 19.58
flyboy1701 100 odstotno se strinjam...vsaj ena pametna izjava med temi budali kr gleda enx na leto f1 in ravno takrat zmaga njegow idol...in že so vsi pametni....vsak se trudi po najbolših močeh....nobeden ni slab...vsak človek hoče u lajfu nekaj doseči...sem pa tudi jst osebno za kar se zavzema max mosley.....vsi enak motor...naj se vidi kdo je res tapravi pilot...bi se vsaj presmejal enx u lajfu kr bi gledal hamiltona.....vsak bi naredu u lajfu marsikaj če imaš denar...če imaš denar imaš avto...za formulo govorim....lahka enim...kr so ga fafali ron-u da so dobili kolikor toliko dober avto...
flyboy1701
18. 09. 2008 15.46
lejte, massa je bil celo svojo kariero razen začetka ko je bil pri sauberju takoj za najboljšimi, kubica je tudi squz enako dobr, ma uvrstitve med top 5 večinoma, alonso je pa na eni dirki nekje na vrhu na drugi zadnji na tretji odstopi itd. Nisem nikoli reku da je kateri koli voznik v f1 karavani slab, reku sm samo da se ločijo bleferji od kvalitete. Za hamiltona pa itak, ko ga vsi tako hvalite, lani je dosegel take rezultate samo zato ker je mel kot novinec najboljši avto, pa še ta je bil kopija ferrarija. Tk da on je za mene največji blefer kar jih je trenutno v f1. Alonso je pa itak ena jokica k se squz nekej pritožuje kak je težko pa ne vem kaj, da bi pa glede tega kej naredu pa ne. Pa tut za njega nisem reku da je slab, mu prvoščim vse naslove. i če bo še kakega dobil mu tut tistega prvoščim. Motijo me tisti vozniki k so kao dobri pa ne znajo neke konstantnosti držat tut če ne vozijo najbulšega avta. pol ko jim pa že rata zmagat se pa veselijo ko da so nevem kaj dosegli. Primer: hamilton v spaju takoj po zmagi na konferenci govoru ko da je celo dirko vodil, a v bistvu je samo zadnja dva kroga bil prvi. hamilton bi mogu prit v formulo od zadaj, v slabših moštvih da bi dobil malo tistega spoštovanja med ostalimi vozniki, tako ga pa nihče v formuli ne mara. Pol pa še take poteze delo k ji je v monzi da si še več sovražnikov nabira za sabo. in pol prjavi da mu je bla storjena krivica.
ferrari
18. 09. 2008 15.05
Mclaren_car Naj ti bo nekaj jasno o Massi,do sedaj ni smel biti prvak,ko je vozil najboljši šofer vseh časov (Schumacher) ni smel biti lani je pa moral pomagati Kimmiji tako,da sem o tem povedal vse,kar ti je potrebno vedeti,o motorjih pa ni nikjer ne Brni ne Mosley rekel,da bi morali biti od enega proizvajalca.
zupi1
18. 09. 2008 14.15
flyboy ampak res. alonso je bil dvakrat pa je po tvojem blefer. hamilton je pa lani samo za eno tocko ostal brez naslova in tudi letos je zelo dober. masa pa je ze zelo dolgo v formuli1 pa se ni pokazal vidnejsih rezultatov.kubica je tudi dober vendar zmaga takrat kadar mclaren in ferari odstopita
dejan2106
18. 09. 2008 09.16
Flyboj? Zakaj pa so nekateri bleferji že bili prvaki,tvoji \"kvalitetni\" dirkači pa še ne??
Ales Prost
17. 09. 2008 23.54
Ja pa na trgu bi tud lah prodajali pol samo enake avtomobile,Mosley je pa res bolan se vidi
flyboy1701
17. 09. 2008 23.28
Ja sm za to da se npr. mclaren, ferrari, bmw pa še kir od teh vsedejo skup za eno mizo pa nardijo en avto. Recimo ferrari bi naredu motor, mclaren šasijo, itd. Pol vse squp to zmontirajo v eno celoto. Pol pa tist ko bi lahko si bi kupil narjen bolid in bi z njim dirkal. S tem bi močno zmanjšali stroške, pa tut dirkači bi bli vsi na istih pogojih, oziroma bi bilo vse odvisno od tega kako dobro bi nastavili avto za dirko in kako sposoben bi bil dirkač. Tako se bi bleferj(hamilton, alonso)i ločli od kvalitetnih dirkačev(massa, kubica).
J.K. & Gang
17. 09. 2008 22.32
motorjeva = motorjev
J.K. & Gang
17. 09. 2008 22.31
To je pa skoraj tako mogoče, kot če bi hotela žaba postat operna pevka. Preveč polemik bi bilo, kdo naj bi bil ta exkluzivni izdelovalec motorjeva za dirkalnike F1. Je preveč denarja v igri, da bi se marsikdo kar tako sprijaznil, ker nebi bil izbran. Že pri pnevmatikah je verjetno isto, pa se morda o tem niti ne govori kaj posebaj preveč.
mihc123
17. 09. 2008 21.48
ja najbolj pravično bi bila za vse isti motor, vendar se mi zdi nemogoče, saj tega praktično nikjer ni, da bi imeil vsi iste pogoje... Se strinjam z inšpektorjem, vsi finančne omejitve pa bo bolj pravično...
Blaž Lupše
17. 09. 2008 19.56
Da bo spet sam ena firma služila in se reklamirala tako kot pri pnevmatikah. Bolje bi bilo določiti neki znesek katerega bi zmogla vsa moštva, znotraj katerega bi lahko moštva razvijala. Saj F1 ni samo dirkanje.
ferrari
17. 09. 2008 18.54
No tole smo že slišali v nedeljo pred veliko nagrado Monze,ko je na HTV imel intervju sam Brnie Ecelston,kajti tam se v celih 2,5 ukvarjajo s F1 ne pa kakšno spodnje perilo nosi manekenka ob dirkalniku.Včasih bi bilo potrebno pogledati k južnim sosedom kako oni poročajo in komentirajo samo dogajanje v F1,tole s Ališičem pa je za poj v k.......
highflyer
17. 09. 2008 16.48
Edino prav bi bilo. Dirkalniki bi morali biti VSI enaki...samo različne barve in potem bi se dejansko videlo kdo je dober voznik in kdo je voznik tipa Barichello, ki je dobr le azradi hitrega avtomobila.