Košarka

'Harden je boljši strelec od Jordana, to je dejstvo'

Houston, 16. 08. 2019 09.56 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Ekipa Houston Rockets bo tako kot v zadnjih sezonah lige NBA tudi v naslednjem letu merila visoko. Rakete imajo po mnenju generalnega menedžerja Daryla Moreyja v zvezdniku Jamesu Hardnu "boljšega strelca od Michaela Jordana", po slovesu Chrisa Paula pa mu bo na pomoč pri lovu na šampionski prstan priskočil stari znanec Russell Westbrook.

Harden (z žogo) prodira proti obroču na tekmi z Memphis Grizzliesi.
Harden (z žogo) prodira proti obroču na tekmi z Memphis Grizzliesi. FOTO: AP

Generalni menedžer Houston Rocketsov Daryl Morey je v podcastu 100 Thieves izjavil, da je James Harden ne le po njegovem mnenju, temveč tudi statistično "boljši strelec" kot legendarni Michael Jordan. Jordan je s Chicago Bullsi osvojil šest šampionskih prstanov, Harden pa kljub zbiranju rekordnih strelskih dosežkov še nobenega kot član Oklahome City Thunder (2009-12) in zdaj houstonskih Raket.

"Dejstvo je, da je James Harden boljši strelec od Michaela Jordana. Dajte Jamesu Hardnu žogo in preden jo predate se vprašajte, koliko točk proizvedete, tako je namreč potrebno ocenjevati napad, James Harden pa je daleč na prvem mestu v zgodovini NBA," je dejal Morey.

"Pravijo, da bi Michael Jordan storil več od Jamesa Hardna, če bi ga postavili v današnjo ekipo. To je možno. A če govorite samo o zgodovini NBA ... Če daste temu tipu žogo, koliko točk doseže njegova ekipa, preden žogo dobi nasprotna ekipa. To je James Harden. In vem, da bo to ljudi jezi, a to je preprosto dejstvo."

Le štirikrat v zgodovini
Moreyju je pred novo sezono v Teksas uspelo namesto Chrisa Paula pripeljati Russlla Westbrooka, nekoč Hardnovega soigralca v Oklahoma Cityju. Pri Rocketsih se v lovu na izmuzljivi naslov, ki so ga nazadnje osvojili leta 1995, opirajo tudi na zgodovino.

"Imamo dva nedavna MVP-ja. To, da sta v isti ekipi dva MVP-ja v triletnem obdobju, se je zgodilo le štirikrat v zgodovini NBA. Vsakič je tista ekipa osvojila naslov. Bomo videli, kako se bo razpletlo za nas," je dodal Morey.

Še nikoli toliko metov z razdalje in takšnega izkoristka v napadu
V minuli sezoni je Harden v povprečju dosegal 36,1 točke na tekmo, še posebej je odmeval njegov niz 32 tekem, v katerem je njegovo povprečje poskočilo na 41,1, v tem obdobju pa nikoli ni dosegel manj kot 30 točk. Statistika pravi, da je bil Hardnov met 60-odstoten ali boljši v sedmih od desetih sezon v NBA, medtem ko je Jordanu to uspelo v štirih od 15 sezon. V rubriki "plus/minus" v napadu njegov izkupiček iz minule sezone znaša 10,5 in je višji od katerega koli v karieri legendarnega "Aira".

Jordan ima višje povprečju, če gledamo vso kariero (31,5 točke na tekmo), v primerjavi s Hardnovim povprečjem 29,0 točke. A ocenjevanje samo skozi številke je nehvaležno, ocenjujejo pri Bleacher Reportu, glede na to, da se ekipe v NBA vedno bolj zanašajo na mete z razdalje in se na tekmo v povprečju že na splošno dosega več košev kot kadarkoli v zgodovini. V Jordanovi prvi sezoni v NBA so tako ekipe v povprečju zadele vsega 3,1 trojke na tekmo, v času njegove kariere povprečje nikoli ni preseglo 16,7 trojke.

Za primerjavo so v minuli sezoni v povprečju ekipe na koš zmetale kar 32 metov za tri točke na tekmo, kar je bil nov rekord, tako kot odstotek zadetih metov iz igre (0,524) in izkoristek v napadu (110,4 točke na tekmo). Košarkarski navdušenci seveda nikoli ne bodo zagotovo vedeli, kako bi se Jordan znašel v današnjem času, in kako bi šlo Hardnu v 80. in 90. letih prejšnjega stoletja, zato se bodo debate nadaljevale tudi po začetku nove sezone NBA 22. oktobra.

Izbor najboljših potez Jamesa Hardna v rednem delu sezone 2018/19:

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Izbor najboljših potez Michaela Jordana v končnicah lige NBA:

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (30)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

androtta
16. 08. 2019 20.14
+8
Jordan je doktor za vse te palcke,....
seronja80
16. 08. 2019 16.05
+8
a model si je res upal primarjati Jordana s tem solerjom! košarka v času Jordana je bila povsem druga, ko gledaš sedaj tekme včasih sploh nimaš občutka da ekipa zna igrati obrambo samo mečejo en za drugim, samo razlika je v temu kdo več vrže kateri je večji zvezdnik v ekipi in Harden ima definitivno zapisan nek aneks da mora na tekmo dobiti določeno število metov.. Jordan je bil močan prtaktično v vseh elementih košarke, Harden obrambe sploh ne zna igrati in to se najbolj vidi ko pridejo v končnico, ko postane njegova igra dobesedno povprečna ko se začne igrati obramba. Naslova prvaka pa itak ne bo videl nikoli razen, če se bo še on pridružil v tako ekipo kjer bo imel še 3 podobne zvezdnike kot je on. Zame je bila ta primerjava na nivoju, kot da bi sebe kot amaterskega igralca nogometa primerjal z naprimer Kylian Mbappejom
krnekilojz
16. 08. 2019 15.47
+6
pa saj v tem času ne igrajo nobene obrambe, za razliko od Jordanovih časov.
Iniesta
16. 08. 2019 15.24
+8
MJ forever ...
09ZarMan10
16. 08. 2019 15.17
+15
Jordan je en sam, niti Harden in niti James mu nista dorasla, to je dejstvo!
cekinar
16. 08. 2019 13.24
+1
Ne ,nikakor mi ne pride do izraza kombinacija harden-westbrook čeprav sta že igrala ,kot soigralca+durant pri oklahomi l.12 v velikem finalu.
Matej Gosler
16. 08. 2019 13.01
+14
MJ praktično ni metal trojk in pa za razliko od Hardna je garal v obrambi. Huston pa s to sicer atraktivno košarko ne more niti do finala.
mikmik 1
16. 08. 2019 12.55
+13
MJ je bila poezija gledat, JH pa sam veselje gledat...
natolcevanjenapolno
16. 08. 2019 12.50
+10
obril bi se lahko
Lenika23
16. 08. 2019 12.45
+24
Nespoštljivo je omenjati Hardna v istem stavku z Gospodom Jordanom. Harden je navadna šut-mašina, Airovi koši pa so 24-karatna inteligenca. Če je le mogel, je v akcijo vključil soigralce, Harden pa vidi le tri stvari: sebe, žogo in obroč. Sem imel take soigralce. Čez nekaj časa jim nismo več podajali - ker nas nobena pogodba ni obvezovala, le ljubezen do kolektivne igre.
VednoRealen
16. 08. 2019 12.54
-8
“Sebe, žogo in obroč.” Pogledaš statistiko, povprecje 11 asistov na tekmo cez celo sezono. Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
pako-san
16. 08. 2019 12.33
+22
Ce se kdo razume v kosarko,ve kako grobo so igrali v 90ih letih. Tega enostavno vec ni. Tako da se ne da primerjat zaenkrat nobenega kosarkasa z Jordanom. Seveda je to moje mnenje....lp
Uporabnik1152447
16. 08. 2019 16.40
+1
Igrali so bolj grobo, dajali so manj točk, conska obramba je bila prepovedana, trojke so na polno začeli metati šele s Curryjem. Bila je drugačna košarka.
cekinar
16. 08. 2019 12.04
+5
o ja,Harden je res en najboljših strelcev v zgodovini lige,je pa slabši v obrambi v primerjavi z jordanom,CP 3 je bil boljši soigralec od westbrooka,tak da naslova po moje še ne bo,moti pa me da "step back"niso koraki ,potem bi mel harden10 točk nižje povprečje ,podobno bi blo z malim d. # 77 v dallasu.
Haralmaan
16. 08. 2019 12.47
+2
"Step-back" niso koraki, predstavljaj si kot nekakšen dvokorak, le po nazaj. t.i. double stepback pa so koraki, ki mu jih velikokrat ne štejejo. Da ne omenjam prostih metov ki mu jih dajejo.
bikoborec69
16. 08. 2019 12.02
+5
ta bi bil dober za Vonovo
CestniKolesar370Wattov
16. 08. 2019 11.33
+32
MJ je svoje rekorde in najboljše utrinke kariere dosegal v playoffih, Harden pa proti nepomembnim ekipam v rednem delu sezone, v playoffu pa ponikne. Če že govorimo o strelcih, je KD za Hardna znanstvena fantastika.
VednoRealen
16. 08. 2019 12.25
-5
Se vidi da nimas pojma o pojmu, prod GSW v playoffu je imel povprecje 35/7/5
CestniKolesar370Wattov
16. 08. 2019 12.58
+10
In ti si mi prišel povedat o eni seriji? Bravo, res si talent. Poglej malo njegovo playoff preteklost. 39.1%, 37.6%, 43.9%, 41%, 41.3%, 41%, 41.3%. Toliko je njegov met iz igre v playoffih po sezonah odkar je pri Houstonu. Veš kaj pomeni 37.6% met iz igre?
CestniKolesar370Wattov
16. 08. 2019 13.03
+5
Saj vem, da si fan in se ti realnost v glavi izkrivlja, ampak Harden je znan kot playoff choke mašina. Playoff v Houstonu met za 3 okrog 33%, iz igre okrog 41%. Težko bi rekel, da je to nekakšen strelski vrh, pa če imaš ti doma 10 njegovih dresov.
Iniesta
16. 08. 2019 11.27
+32
Bla bla bla ... MJ je se vedna dalec pred vsemi ... edini in neponovljiv ...
VednoRealen
16. 08. 2019 12.43
-2
Res je. Ampak nihce ni rekel da je Harden bolsi igralec kot MJ in tega tudi nihce ne misli, je pa dejstvo da je boljsi strelec, saj se v casu Jordana pac ni metalo tric.
rekapaka
16. 08. 2019 11.24
+24
Koliko žog bosta izgubila na tekmo Od 15 naprej, tudi 20 izgubljenih žog me ne bo presenetilo. Jordan je eden in edini; neponovljiv!
krneki_123
16. 08. 2019 11.09
+27
Proti Bad Boysom iz Detroita Harden ne bi dosegel niti 20 točk. Več kot polovico trojk doseže iz nedosojenih korakov, obrambe do playoffa praktično ni. Pri clutch metih pa tako ni primerjave. Naj ga kar imajo, pa še Westbrooka navrh zraven.
VednoRealen
16. 08. 2019 12.38
-1
Harden ki vrze 13 trojk na tekmo in mece 11 prostih nebi dosegel 20 tock proti Bad Boysom, ki niso bili perimiter defenderji ampak inside bullyi, v ligi ki ne dovoljuje vec fizicne igre. Seveda. Imel bi povprecje po 40 pik.
big brother
16. 08. 2019 11.07
+18
Kok sm jaz vidu, v 70% metov zgreši.
dark horse
16. 08. 2019 10.58
+27
Današnja otroška obramba proti tisti iz 90 let. Kot dan in noč. Vse za spektakel in čimveč točk
kesmag
16. 08. 2019 10.58
-6