MotoGP

Dovi bo na potrditev uvodne zmage čakal do Argentine

Ženeva, 16. 03. 2019 15.50 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Čeprav je Andrea Dovizioso v reprizi lanske dirke za VN Katarja tudi letos ugnal aktualnega svetovnega prvaka Marca Marqueza, bi lahko vseeno ostal brez zmage na uvodu nove sezone. Štiri moštva, ki so se po dirki v Losailu pritožila, da je tovarniško moštvo Ducatija med samo dirko uporabilo nedovoljene aerodinamične pripomočke, so se sedaj pritožila tudi na mednarodno motociklistično zvezo (FIM), ki bo končno odločitev sporočila pred začetkom dirke v Argentini.

Sporni aerodinamični dodatki na motociklu Danila Petruccija.
Sporni aerodinamični dodatki na motociklu Danila Petruccija. FOTO: AP

Po dirki za VN Katarja so pri moštvih Aprilie, KTM-a, Honde in Suzukija vložili protest zoper ekipo Ducati. Razlog naj bi bil nedovoljen del na zadku dirkalnika Andree Doviziosa in Danila Petruccija. Šlo naj bi za nekakšno krilce pod zadnjo gumo. Krilce naj bi se uporabljalo za hlajenje zadnje gume. Sporen pa naj bi bil tudi aeordinamični dodatek na sprednjem kolesu, ki naj bi zagotavljal boljši oprijem sprednjega kolesa. Tehnični komisarji so od Ducatija po prejeti pritožbi nemudoma zahtevali dokumentacijo in dele, da preverijo, ali je vse v skladu s pravili. Kot kaže, je bilo vse v skladu, saj so se komisarji odločili, da jo bo Ducati odnesel brez kazni, a zgodba še ni zaključena. Omenjena štiri moštva so se pritožila tudi na mednarodno motociklistično zvezo (FIM), ki je sedaj ustanovila posebno komisijo, ki bo še enkrat preučila ta primer in dokončno odločitev sporočila pred dirko za VN Argentine, ki bo na sporedu 31. marca. Do takrat bodo obveljali rezultati iz Dohe, a bi vseeno lahko Dovizioso ostal brez zmage, če se komisija odloči, da je italijansko moštvo res kršilo tehnični pravilnik prvenstva motoGP.

"Po dirki za VN Katarja, ki je bila na sporedu 10. marca, je komisija prvenstva razreda motoGP, ki jo sestavljajo Freddy Spencer, Bill Cumbow in Ralf Bohnhorst, prejela pritožbo Aprilie, KTM-a, Honde in Suzukija. Omenjena moštva so se pritožila zaradi domnevnih aerodinamičnih pripomočkov, ki jih je moštvo Ducati uporabilo na zadku motocikla. Te dodatke so na svojih dirkalnikih uporabljali Andrea Dovizioso, Danilo Petrucci in Jack Miller. Omenjena komisija je takoj po dirki pritožbe moštev zavrnila, a so pritožbo takoj naslovila na FIM, ki ima za te primere posebno komisijo, ki jo sestavljata Stuart Higgs in Cesario Samarita. Po pravilniku sta omenjena komisarja primer predala pritožbenemu sodišču, ki deluje znotraj mednarodne motociklistične zveze, a je povsem neodvisen organ. Omenjeni organ bo v naslednjih dneh pripravil zaslišanje, na katerega bo povabil vsa vpletena moštva. Odločitev pa bo sprejeta pred začetkom dirke za VN Argentine. Do takrat rezultati z dirke za VN Katarja veljajo," so v sporočilu za javnost zapisali pri mednarodni motociklistični zvezi. Pri Ducatiji so sicer prepričani, da niso storili ničesar narobe in da je Gigi Dal'Igna zgolj našel novost, ki v pravilih ni opredeljena in s tem tudi niso kršena pravila. Spomnimo, podobno se je zgodilo že pred leti, ko so pri italijanskem moštvu prvi začeli uporabljati krilca na sprednjih maskah. Sprva so se ostala moštva pritoževala, kmalu pa so se tudi sama začela posluževati podobnih pripomočkov in kmalu nič več ni bilo sporno. Zelo verjetno je, da se bo tudi po tokratni inovaciji Ducatija zgodilo podobno. 

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (48)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

FIRBCA
18. 03. 2019 11.42
Bravo samo tako gre razvoj naprej.
Profesormarck
17. 03. 2019 12.23
-29
talijan vedno nekaj mešetari,dela pod mizo,sam da prehiti konkurente,sam ,tud z nekaj let najboljšo mašino ne more ustavit Profesorja Marca.Mislim,da jih bodo kaznili in to več ne bo dovoljeno,če pa že bo,pa bojo tudi druga moštva zmotirali ta "čudesa",da bojo vsi enaki.Če lahk en,naj vsi..pa da jih vidimo takrat !
.jezdimir
17. 03. 2019 12.28
+36
Ti res nisi za drugega kot v mešalc metat...hehehe
Profesormarck
17. 03. 2019 12.48
-36
..tu bi se pa spisek tvojih prjatlov končal !..še he,he,he,he..pa me več ni.
CarlossCarsss
17. 03. 2019 14.00
-26
.jezdimir
17. 03. 2019 14.33
+25
Korl važno da ti je toplo z mešalcem, pokvarjenca...hehehe
.jezdimir
17. 03. 2019 16.41
+23
Mešalc smiliš se mi...lahk ti pomagam z lajšto, zadnja šansa...hehehe
SamŠeSTRUP
17. 03. 2019 20.41
-28
hahaha, prdimir, ti je mal nerodno, k te je folk skužil 😂😂 itaq, tko kot vedno, se boš brukal naprej heheheheheheheh.....
JackSparrovwvw
18. 03. 2019 18.34
-15
Veš kaj @Strup, problem je v tem, da NI nerodno. In za nekaj takega moraš biti fejst rukjen in fejst razvraten. Eine männliche Hure, bi rekli Nemci.
SamŠeSTRUP
18. 03. 2019 21.20
-16
Deo30
17. 03. 2019 10.05
+35
Res nekateri uporabniki ste tako otročji da me glava boli,sem vas že sit....Če nimate vprašanj,mnenja ali kakšno novo informacijo glede moto-gp rajši ne pisat in se spravljat en na drugega....Samo se neki prepucavate in lažete.....
bojanstopar2
17. 03. 2019 08.16
+16
vsako leto se pritežujejo še ostali jih naj dajo gor in bo mir
Rujevit
17. 03. 2019 10.36
+28
Yamaha je imela deflektor vode, ki pa so jim ga dovolili le na dežnik dirkah. Aprillia je nato razvila krilce, pritrjeno na nihajno roko, enako kot ima to sedaj Ducati, pa jim ga niso dovolili uporabit, ker ga je Aprillia sama definirala kot aerodinamicen dodatek. Tudi Suzukiju so rekli, da so kakrsna koli krilca dovoljena le iz varnostnih razlogov (deflektor vode, peska, hlajenje gume ....) Ducati pa je uporabil izredno podobno krilce, ga klasificiral kot hlajenje gume in dobil dovoljenje za uporabo. Seveda hocejo sedaj ekipe vedet, v čem je Ducatijevo krilce drugacno in s tem dovoljeno. Prvostopenjsko sodišče je pa samo reklo, da je krilce v skladu s pravili, ne pa tehnicne obrazložitve zakaj je v skladu. Razsodišče FIM pa mora podat tehnično obrazložitev, zakaj je v skladu s pravili. In po besedah šefov Aprillie in Suzukija je to tudi razlog za nadaljevanje pritožbe.
careizavogala
17. 03. 2019 11.56
-7
Se strinjam in pravilno je tako. Neglede za katero moštvo gre, mora se vedeti kje so meje in pravila naj bodo za vse enaka. V kolikor se izkaže, da so zadevo zamolčali, je prav, da se jim požuga. Pa je čisto vseeno kdo je....pravila so, pravila.
LightningBolt
16. 03. 2019 22.24
+13
Ko bo redbull ta glavn sponzor za motogp pa kriiila ne bodo problem.
FjallRaven
16. 03. 2019 21.05
-21
Na sliki sta omenjena dva dodatka...problem pa je sam zadnji?
Chrome
16. 03. 2019 20.29
+18
Preveč zavirajo razvoj motociklizma, edina omejitev katera je potrebna je kubikatura, vse ostalo naj bo prosto po prešernu. Sporna so krilca katera povečajo stabilnost motocikla oz. povečajo oprijem zadnje gume, ker ni pregreta in je s tem motocikel še bolj "varen"? MotoGP je boj voznikov in tehnologije, in če npr ktm želi dve zadnji gumi pa naj jih ima, ena taka malenkost v 10 letih lahko že pomeni dirkanje po zraku... Oblika motocikla je bila določena v prejšnjem stoletju, čas je da se to spremeni...
MaliOriam
16. 03. 2019 21.02
+12
ce bojo sli v aerodinamiko, se lahko isto zgodi kot z f1. Ko ga bo hotel prehiteti, se mu ne bo mogel dovolj priblizati zaradi umazanega zraka.
mzvezda
16. 03. 2019 19.06
+13
Samo v vednost. Pred začetkom sezone je Aprilia imela podobna krilca kot Ducati, ampak njim so jih zavrnili, Ducatiju pa ne?? Zakaj? Ker so pri Apriliji napisali da gre za aerodinamična krilca, pri Duceju pa že od začetka smatrajo ta krilca kot cooler system..
JackSparrovwvw
16. 03. 2019 18.30
-54
Takšni protesti so v motoršportu normalna stvar. Zdaj kazati s prstom na Hondo in omenjati nevoščljivost, je otročje. Japonci so pa res fairplayeri, to jim moramo priznati. Na drugi strani pa Italijani....hmmm...no, če pogledaš enega Gigija ali pa Rossija v ksiht....laška posla, vedno nekaj mutijo in delujejo neiskreno.
Deo30
17. 03. 2019 09.58
+17
Jooj ti vedno neki žališ,priznaj da ne maraš italjane in je.....Kaj se tiče Ducatija pa je res dobro in inovativno razvil motor....Ni muljal in kopiral,zato ne obtužuj in ne pisat ne resnice.....Dovi pa je zasluženo zmagal in se ve da ni novost da skoraj vedno zmaga v Qatar-ju....
barjagula
17. 03. 2019 09.59
-14
Po moje imaš tud ti ksiht kot Jack Sparrow
Deo30
17. 03. 2019 12.09
+15
DirtySanchez
16. 03. 2019 18.26
+29
Mislim da bodo žal Doviju zmago odvzeli, saj se dobro ve da je celotna karavana motogp naklonjena in prilagaja pravila nikomur drugemu kot Muarquezu.....sramota za motogp.
spectator935
16. 03. 2019 18.49
+27
poper00
16. 03. 2019 18.59
+24
Se pravi ,da je MM osvojil vse naslove prvaka z pomočjo in jih drugače ne bi?Daj poglej si njegove vožnje in si nehaj lagati ter se lažno prepričevati.
Boris Kavčič
16. 03. 2019 19.07
+36
profesor m
17. 03. 2019 09.23
-9
blebetanje iz naslonjaca in ob pivi,....mogoce sedis v kaksni komisiji z informacijami iz prve roke,...ali si to zvedu v gostilni od samih najpametnijih kameradov .....razen da imas anti mm stalusca v svoji glavi..od navijacev druge izbrane vrste.....dokazi in samo dokazi
ma?erugl
16. 03. 2019 18.19
-36
Imajo lahko se 10 aerodinamicnih krilc za letos pomojm prva in tudi zadnja zmaga;)
type r
16. 03. 2019 18.18
+35
Tuki se vid,da Honda ne prenee poraza!!!Ni mi pa jasno kva v luft skačejo pri Apriliji oziroma KTM-JU!! Kot,da sta brata Espargaro oziroma Zarco v cilj pripeljala tik za Dovijem! Yamaha se je tuki pokazala v zelo dobri luči.Ne iščejo krivca drugje oziroma ne iščejo dlake v jajcu
popstarr
16. 03. 2019 18.29
+26
V enem tujem mediju sem zasledil, da je Aprilia sprožila ta postopek zato, ker so tudi oni nekaj iznašli pred sezono, pa jim tega niso dovolili, postopek je bil sprožen bolj ali manj zaradi nejasnosti pri pravili, torej kaj je dovoljeno in kaj ni.
BenBostrom
16. 03. 2019 18.31
-18
škoda da sploh komentiraš ker absolutno nimaš pojma zakaj sploh gre in kaj je sploh spornega....eg2 turbo
Chrome
16. 03. 2019 18.04
+5
Komplicirajo tam kjer res ni potrebe, jokajo zaradi krilca ki hladi gumo... a vsa moštva so dala v razvoj to krilce in čakajo kaj bodo sporočili iz FIMa. Enako je bilo s sprednjimi krilci, vsi takoj v zrak na naslednji dirki pa so imeli enaka. V zaporo vzmetenja se pa še ni nihče vtaknil? Čakajo če to s krilci ne uspe?
nebel
16. 03. 2019 17.47
+17
Honda je precej podla ko ne zmaguje. Kar bi bilo brez MM večinoma. Potem pa se gre take fronte.
Petarda10
16. 03. 2019 17.33
+13
Sploh ne vem zakaj namescajo neka krilca in podobne bedarija 3 leta nazaj nic od tega ni bilo
disorderliness
16. 03. 2019 21.56
+2
HerrFlick
16. 03. 2019 16.33
+41
gre že v nos španski dorni da ni zmagal eden izmed njihovih...forza duce
Otancici
16. 03. 2019 17.07
-12
Poglej malcek lansko sezono in videl bos, da je letos fotokopija lanske. Vsi vemo, kako se je koncalo.
SamŠeSTRUP
17. 03. 2019 09.24
-10
Ker ne najdeš drugih izgovorov, je dorna zadnje kar imaš. Samo da je po vaše, pa magari dorna. Najdi drugi šport, magar balinanje
ChampionsLeague17
16. 03. 2019 16.01
+24
na začetku sezone "ni nihče to opazil " sedaj ko pa zmaguje pa iščejo izgovore da ja ne bi zmagal ..
mojcd
16. 03. 2019 16.42
+16
ZKL (zdrava kme?ka logika)
16. 03. 2019 16.58
-1
Stari to je zacetek sezone in zmagal je eno,....nevem od kje ti mnozina. Sicer se pa strinjam da je tole nepotrebno...im MM fan ;)
Franci Luzar
16. 03. 2019 17.01
-11
če bi zasledoval Moto GP. bi vedel da so še takoj pritožil ! končno pa to ni nobena novost, da Italijani vedno triksajo, poglej Ferrari in Schumacher, če bi bil M.Schumacher pošten, potem bi po svoji zaslugi bil vsega trikratni prvak v F 1
NDM
16. 03. 2019 17.13
+4
megla postaja mocnejsa...vidljivost vsemanjsa....
SamŠeSTRUP
16. 03. 2019 17.17
-11
ChampionsLeague17
16. 03. 2019 16.00
+17
nebel
16. 03. 2019 17.48
-8
Prej da maček zacvili, ko mu stopiš na rep.