MotoGP

Ezpeleta bi proračun moštev motoGP omejil na 15 milijonov evrov

Madrid, 02. 04. 2012 06.30 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Izvršni direktor Dorne Carmelo Ezpeleta je v enem izmed zadnjih intervjujev izrazil željo, da bi v prihodnjih sezonah letni proračun moštev razreda motoGP omejili na 15 milijonov evrov.

Carmelo Ezpeleta
Carmelo Ezpeleta FOTO: Reuters

V času, ko se večina ubada s finančno krizo, je krčenje proračunov čisto normalen pojav. Zato ne čudi, da želi izvršni direktor Dorne Carmelo Ezpeleta zmanjšati proračune moštvom, ki nastopajo v elitnem razredu motoGP. Ezpeleta si želi, da bi v prihodnje imela moštva na razpolago zgolj 15 milijonov evrov, medtem ko bo na primer Honda v tej sezoni porabila približno 40 milijonov. "Višina proračuna, ki mi je všeč, je 15 milijonov evrov. To ne vključuje plač dirkačev in stroškov namenjenih marketingu. To bi dosegli s tehničnimi omejitvami, ki neproporcionalno vplivajo na razvoj motociklov. Ni prav, da Honda vsako sezono zapravi 40 milijonov evrov," je za španski časnik AS povedal Ezpeleta. Španec je ob tem tudi zaupal, da se ob morebitnem zmanjšanju proračunov razredu motoGP namerava pridružiti BMW.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
KOMENTARJI (21)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

hrc1
02. 04. 2012 13.27
+10
More ostati brez omejitve kolko katera ekipa porabi saj se bo drugače razvoj zeeeeloooo upočasnil in posledično bodo se tudi motocikli ki jih lahko mi kupimo iz leta v leto enaki..... Carmelo Ezpeleta naj potem sam sebe tudi omeji ne pa da sam zapravlja miljone za Ferrarije itd......
rokin
02. 04. 2012 15.02
-4
tko al tko bo motošport propadu čez 20let ker bo primankoval nafte....
User387075
02. 04. 2012 17.09
+6
nafte je na zemlji tolko da je nebo nikoli zmanjkalo, to z naftnimi krizami je samo eno velko nate.g.ovanje naroda.
User703279
03. 04. 2012 09.47
+1
viking76
02. 04. 2012 12.34
+1
če bodo to naredili, bo šlo počasi vse navzdol in tudi razvoj cestnih motorjev bo trpel na ta račun, ker vemo, da so vse novosti prvo na teh prototipih raketah in potem to tehniko spravijo tudi na cestni motor.
erlapsus
02. 04. 2012 11.52
+2
Gresini Honda porabi na sezono v motogp-ju..9,8mio€....to velja za CRT in "HRC" motor.....od tega porabi 4,5mio samo za motorja+deli...1,8mio za potovanja izven Evrope....1,8mio za presonal...250.000 € za teste...450.000€ za hospitality,logistika,kamione,in Evropska potovanja....in ostalo;)
lioon
02. 04. 2012 12.44
+1
Ducati je samo za Rossija lani porabil 15mio eur :) Koliko so porabili za vse tedenske novosti, ki so jih ufural lani pa ne vem. Verjetno ne malo...Sicer pa tole omejevanje MotoGP-ja počasi že najeda...Definitivno bo to vplivalo na razvoj same tehnologije, ki prej ali slej tudi pride do cestnih motociklov, ki jih lahko mi kupimo..
erlapsus
02. 04. 2012 14.35
+1
hja lioon to si pa zdaj povedal....kot,da moraš ti ROS-ju plačevati;)...ti kar mirno spi...tisti,ki ga plačujejo(in ga bodo tudi letos 12,5mio€)...že vejo zakaj;)..kar se pa tiče omejevanja...je verjetno edina možnost,da motogp obstane...lahko bi izvedli vse ceneje,če bi npr znižali kubaturo namesto,da so jo višali...pa bi to prinesli notri z obrati;)
User600203
02. 04. 2012 14.38
+2
dobro si napisal, se kejsi sonet ne upa oglasit.....
User600203
02. 04. 2012 14.39
+2
sam je pa tut res, da bi bilo fajn, da dokler bo trajala tota kriza, nebi bilo fajn, da bi bila štartna vrsta tak prazna....
User387075
02. 04. 2012 17.07
erlapsus se ne morem strinjat z tabo glede prostornine motorjev, saj so bli 800 kubični motorji dražji od 1000 kubičnih, isto moč in višje vrtljaje ven dobit iz manj prostornine, dražja zadeva pa dosti prej se jo uniči. Isto kot če 1.4 motor našpanaš na 300 konjev al pa 2.0 motor, manj boš plačal pa dosti dlje bo šel motor. zato so pa tudi šli nazaj gor na 1000 kubikov.
BigBoss
02. 04. 2012 19.47
-2
Bravo lioon to ai telo profisionalno napisal.Spoštujem te kot boga.Ti si moj heroj.Car
lioon
02. 04. 2012 20.23
+1
Erlapsus, to bi prej lahko zate rekel...Primerjaš poltovarniško moštvo, ki nima popolnoma ničesar pri razvoju motorjev s tovarniško ekipo. Bučke prodajaš na splošno. Pa to o zmanjšanju kubature je tudi bučka...največ bi prihranili, če bi ostali na 800cc, ker če bi šli nižje, bi bilo spet polno prilagajanja, testiranja itd....zresni se in nehaj že enkrat primerjat jabolk s hruškami.....
erlapsus
02. 04. 2012 21.00
+1
...citiral bom nekoga,ki ve malo več od vseh nas..."najboljša rešitev bi bila... dirkati s 600cc agregati...potrebna so pravila,ki bi vzpodbujala moštva...da bi pri manjši kubaturi....istisnili čim večjo moč....takrat bi se pridružila tudi moštva,ki so se zaradi previsokih stroškov odpovedale dirkanju na najvišji ravni...J.Burgess;)
lioon
02. 04. 2012 21.21
-1
On nej rajš najde rešitev za Ducatijev front-end, ki naj bi ga rešil v vsi vemo koliko sekundah....
Omen3
03. 04. 2012 00.33
+3
Lion,to z 800ccm motorji pa nimaš prav.... Ti motorji so bili razvijani posebej za MotoGP in so poleg tega precej dragi,ker ni tako masovne proizvodnje.Ravno zato so šli po novem na 1000ccm,da so lahko za CRT dobili dokaj cenovno ugodne agregate,ker so že bili na tržišču.... Ravno tako pa bi se lahko odločili za 600ccm motorje (kot je omenil Erlapsus),ker so tudi že na tržišču in bi s tem tudi zmanjšali stroške.....samo to bi bil potem nekakšen "downgrade" iz 800ccm za MotoGP (in tovarniška moštva bi težko pristala na to). Je pa res dilema med tem kaj je bolje....zaradi prevelikih stroškov v kriznih časih zmanjšati proračun in s tem riskirati potencialen odhod še kakšne tovarniške ekipe (ker ne bo več takega razvoja brez vlaganja)....po drugi strani pa manjši proračun mogoče pomeni še kakšno novo moštvo v MotoGP. Spremembe pa bodo definitivno potrebne,ker če bo večina CRT moštev tako zaostajala (kot do sedaj)...bodo lahko po eni strani nevarni trenutki na stezi zaradi "zaostalih"....po drugi strani pa take dirke ne bodo preveč zanimive...ne za gledalce,ne za sponzorje.
lioon
03. 04. 2012 16.57
-2
No jst sm predvsem na to gledal brez CRT ekip. Pač, če bi bili le prototip motorji na sceni, bi bilo ostati na 800cc še najmanj potratno. Se pa vseeno ne strinjam z omejevanjem porabe tovarniških moštev, ker konec koncev to zavira razvoj tehnologije. Pa tudi razna nova pravila na sceno +4kg...to je spet dodatni strošek, glede na to da so nekatere ekipe že razvile motor do dorečene teže. Se mi zdi, da bo šlo vse samo že navzdol, sploh s pravili, ki pridejo naslednje leto...
Omen3
03. 04. 2012 22.39
+1
Žal pravilo "+ kilogramov" za MotoGP motorje ne bodo opustili.....saj je za nasledno sezono (2013) že dogovorjeno da bo minimalna teža MotoGP motorja povišana na 160 kg (za leto 2012 je ta 157 kg).Predvsem,da se zmanjša prevelika razlika med GP in CRT motorji.
Sodnik_Kriv
02. 04. 2012 07.01
+5
To bi bilo kot pri ferrariju v F1 odkar velja isto pravilo da lahko ponucajo določeno število denarja za razvoj dirkalnika zato jim pa gre tako slabo! isto bo pri hondi ko nebojo smel zapravlat kokr se jim zahoče ! mislim da je to edino pravilno !
User823401
02. 04. 2012 08.32
+9
To je neko,kot če bi Barcelona letno za okrepitve lahko porabila le 15 mio evrov, kdo ima pač naj razvija in razvoj gre naprej...
User281750
02. 04. 2012 11.11
+2
V F1 je Ferrari bolj udarilo to, da so prepovedali medsezonska testiranja... Pa seveda so jih zapustili glavni akterji uspehov...