Drugi športi

'Želim iti po poti Nadala in Federerja'

Ljubljana, 03. 02. 2026 09.40 pred enim dnevom 2 min branja 66

Žiga Šeško

Pred dnevi je navdušil z zmago na mladinskem turnirju Odprtega prvenstva Avstralije v Melbournu, danes pa je slovenski in svetovni teniški up Žiga Šeško preudarno odgovarjal na vprašanja sedme sile na novinarski konferenci v Ljubljani.

Žiga Šeško v tem trenutku spada med največje teniške upe na svetu. Z veliko zmago na nedavno zaključenem mladinskem turnirju na Odprtem prvenstvu Avstralije v Melbournu je ta 17-letnik vnovič močno opozoril nase.

Kot je simpatični Hrastničan večkrat poudaril po zmagi v finalu nad Američanom Keatonom Hanceom, je bil neverjeten občutek držati pokal za zmagovalca prvega turnirja za veliki slam v mladinski konkurenci v tem koledarskem letu. "Ko sem izvedel, da sem z zmago v Avstraliji postal sploh prvi Slovenec, ki mu je to uspelo na tej ravni, je bilo vse skupaj še bolj nekaj posebnega," priznava Žiga Šeško, ki je v deželi tam spodaj tekmoval prvič in takoj zmagal.

Prvič je na turnirjih velike četverice nase opozoril že lani v Wimbledonu, ko je prišel v četrtfinale. Tam je prikazal dobro igro, a na koncu moral priznati premoč Bolgaru Ivanu Ivanovu, kasnejšemu zmagovalcu Wimbledona.

"Omenjena izkušnja mi je zagotovo prinesla veliko, posledično sem se lažje spoprijel s podobnim pritiskom v Avstraliji. Tokrat mi je šlo vse kot po maslu in, ko sem preskočil četrtfinalno oviro, sem se dodatno sprostil," pravi izjemno nadarjeni slovenski tenisač.

Vzornika Nadal in Federer

Ko je govora o vzornikih, Šeško izpostavi sloviti imeni, dve od največjih v zgodovini teniške igre.

"Če gre za posamezne elemente v igri, se zgledujem po Rogerju Federerju, čeprav je bil v prejšnjih letih moj vzornik Rafael Nadal. Agent mi je sicer povedal, da imam podoben forhend kot Argentinec Juan Martin Del Potro, zato se mi zdi, da sem na kar dobri poti. Seveda pa skušam posnemati različne stile teniških igralcev," se velikih rezerv v svojih igri še kako dobro zaveda slovenski najstnik.

Prehod k članom - najtežja stopnička v karieri

Uspeh iz Melbourna bo skušal nadgraditi prihodnje leto, ker bo kot letošnji zmagovalec mladinskega turnirja upravičen do udeležbe v kvalifikacijah članskega turnirja za grand slam v Avstraliji.

"To je ena najtežjih stopničk v karieri teniškega igralca. Konkurenca je izjemno velika, saj je ogromno igralcev, ki si želijo biti uspešni med člani. Zavedam se, da je to šele mladinski grand slam, vendar bom delal še naprej, da dosežem še več," je še povedal Šeško in izpostavil, da si želi nastopiti še na mladinskem turnirju v Roland Garrosu in Wimbledonu.

Se pripravlja slovenski teniški 'boom'? Po Šešku med mlade 'zvezde' še Suljić?

Od Fangia do Hamiltona, zdaj želi novo poglavje zgodovine pisati Russell

KOMENTARJI66

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Uporabnik1813169
04. 02. 2026 17.02
Mlad slovenski tenisač si želi iti po poti Nadala in Federerja. Prav v tem pa je njegov največji problem. Ne zato, ker bi bila onadva slaba vzornika – ampak ker zavrača edino pot, ki je v resnici dokazano delovala za igralca iz majhne države in brez teniške aristokracije v ozadju: pot Novaka Đokovića. Novak ni postal največji vseh časov zaradi elegance ali romantike tenisa, ampak zaradi brutalne mentalitete, discipline, prilagodljivosti in sposobnosti, da iz slabšega okolja iztisne maksimum. Prihaja iz podobnega prostora, iz regije brez teniškega luksuza, brez sistema, ki bi ga avtomatsko potisnil na vrh. To je realnost, ki je Sloveniji bistveno bližja kot švicarska ali španska teniška pravljica. Mladi Slovenec je odraščal prav v času, ko je Novak dominiral svetovni tenis. Namesto da bi se iz tega učil, ga očitno zavrača – bodisi zaradi predsodkov, bodisi zaradi mentalitete okolja, kjer je bilo samoumevno, da se “za enega Balkanca pa že ne navija”. Če je to res, potem ne gre za športno odločitev, ampak za ideološko in čustveno blokado. In tu se pokaže zgrešena logika: želiš na vrh, a zavračaš edini model, ki dokazuje, da je vzpon iz majhne države mogoč. Namesto surove prilagoditve realnosti izbiraš estetski ideal, ki je nastal v popolnoma drugačnih pogojih. To ni ambicija, to je iluzija. Zato mu ne bo uspelo. Ne zaradi pomanjkanja talenta, ampak zaradi napačne miselnosti. V vrhunskem športu ne zmaga tisti, ki sanja najlepšo zgodbo, ampak tisti, ki sprejme resnico – in jo zna obrniti sebi v prid.
Volja
04. 02. 2026 20.29
Trditi, da 17-letniku “ne bo uspelo”, ker kot vzornika omenja Federera in Nadala, je ne le napačno – je športno in človeško nizkotno. Še posebej, ker se to prodaja kot domnevna obramba poti Novak Đoković. Najprej dejstva. 1️⃣ Đoković sam NIKOLI ni zahteval, da je on “edina prava pot”. Nasprotno – večkrat je javno poudaril, da je njegov uspeh rezultat kombinacije: Federerjeve tehnike in ekonomije, Nadalove delovne etike, lastne mentalne nadgradnje in prilagodljivosti. Če bi danes kdo z njegovim imenom napadel 17-letnega zmagovalca in mu napovedoval neuspeh zaradi izbire vzornikov, bi se Đoković od tega brez dvoma distanciral. Ker to ni njegova mentaliteta. Nikoli ni bila. 2️⃣ “Majhna država” ni izgovor za enoumje – in tenis to že desetletja dokazuje. Roger Federer je prišel iz države brez teniške nuje, pa je postal simbol popolnosti. Rafael Nadal je zrasel iz regionalnega sistema, ne aristokracije. Stan Wawrinka (prav tako Švica) je postal Grand Slam prvak brez “pravljice”. Če bi obstajala ena sama prava pot, bi tenis že zdavnaj nehal biti šport – bil bi franšiza. 3️⃣ Največja ironija: avtor v resnici izdaja Đokovića. Ker kar opisuje kot “Đokovićevo pot”, ni pot Novaka Đokovića, ampak karikaturo: brutalnost brez elegance, disciplina brez ustvarjalnosti, prilagoditev brez izbire. To ni Novak. To je projekcija ljudi, ki bi radi bili “realisti”, v resnici pa ne prenesejo, da nekdo gradi svojo zgodbo. 4️⃣ In zdaj ključno: napoved neuspeha otroku. To ni analiza. To je želja po neuspehu, zavita v “resnico”. V vrhunskem športu ne zmaga tisti, ki slepo posnema en model – zmaga tisti, ki ima dovolj pameti in poguma, da izbere, kombinira in preseže. Točno to so storili: Federer Nadal in tudi Đoković In to pravico ima tudi Šeško. Zaključek (rez brez anestetika) Kdor potrebuje ideološki konstrukt, da bi se počutil “bližje resnici”, in pri tem pohodi 17-letnega zmagovalca, ne brani tenisa, ne brani Đokovića in ne brani realnosti. Brani samo LASTNO ZAGRENJENOST.
Uporabnik1813169
04. 02. 2026 20.49
Ja, to je moje mnenje. 😎 Očitno se že od doma vleče neka mentaliteta, kjer Đokovića prezirajo – in to ni športno, ampak osebno. Federer in Wawrinka nista dobesedno nastala iz aristokracije v Švici, ampak sta imela dobre pogoje in podporo, ki ju je pripeljala do vrha. Nadal pa ni slučajno prišel do vrha – izhajal je iz teniške družine, kjer je bila pot že jasno določena. To niso enaki pogoji kot pri fantu iz Slovenije. Moj point je jasen: fant si želi iti po poti Nadala in Federerja, ampak zavrača edini model iz podobnega okolja, ki je dokazal, da se iz majhne države da priti na vrh – in to je Novak. In kar me najbolj čudi – niti ga ne omeni! To je, kot da bi govoril o košarki in preskočil Jordana. Ni mi jasno, res. Očitno drži moja teza o balkancih. Se vidimo čez tri leta. Če bo v TOP 200, plačam večerjo. 😎 Ampak iskreno – močno dvomim.
Volja
04. 02. 2026 20.56
Zdaj je jasno, da ne govoriš več o tenisu, ampak o simbolih. Od 17-letnika ne zahtevaš razvoja, ampak ritualno omembo imena – sicer mu pripišeš “prezir” in “balkansko mentaliteto”. To ni analiza, to je projekcija. Novak Đoković ni postal največji zato, ker bi drugi morali izgovarjati njegovo ime, ampak ker si je ustvaril lastno pot. In ravno to pravico ima tudi mlad igralec. Primerjava z Jordanom je zgrešena: nihče ni dolžan graditi identitete skozi tvoj seznam idolov. Neomenjanje ni zavračanje – to ve vsak, ki razmišlja športno, ne ideološko. Stava o TOP 200 pa pove vse: ne gre za to, da bi fantu uspelo, ampak da bi ti imel prav. Jaz bom raje navijala za razvoj 17-letnika kot za potrjevanje tujih tez. Tukaj zaključujem. PIKA.
Uporabnik1813169
04. 02. 2026 21.13
Pri svojih letih znam še kako dobro oceniti, zakaj ignorira Novaka. 😏 Fant sam v resnici ni kriv – take vzornike mu je serviral tisti, ki ga je vpisal na tenis. Problem nastane, če si želi biti 2. ali 3. – mene čudi, da ne želi biti najboljši. Ravno iz tega izhaja moj dvom, ali mu bo sploh uspelo. Im out.
Volja
04. 02. 2026 21.24
Zdaj si sam povedal bistvo: od mladega igralca ne zahtevaš razvoja, ampak pravilno simbolno lojalnost. Kdor ne izgovori pravega imena, po tvoje “noče biti najboljši”. To ni športna logika, to je IDEOLOŠKI test. Novak ni postal največji zato, ker bi drugi ponavljali njegovo zgodbo, ampak ker je ustvaril svojo. To pravico ima tudi 17-letnik. Vzorniki niso pogodba o končnem rezultatu. Če je zate ambicija stvar imen, ne pa procesa, potem res nimava več česa razpravljati. Srečno.
Curie
03. 02. 2026 20.58
Vidim,da omenja samo Nadala in Federerja medtem,ko najboljsega vseh casov - Ðokovica preskoci...tipicno slovensko.
zajfa
03. 02. 2026 21.33
Itak, po eni strani partizani, SFRJ, mi ti se kunemo, službica moja draga, samo povejte za koga moram bit, da colam lepe jurčke vsak mesec, potem pa taka diskrepanca, kar samo govori o tem, kako zlagano je vse ...
2mt8
03. 02. 2026 19.08
Upam, da mu uspe. Srečno!
Morska deklica
03. 02. 2026 17.11
Super, Slovenci osvajamo športe o katerih smo pred desetletji zgolj samo sanjali. Bravi naši.
Prodanekure
03. 02. 2026 17.05
OO ni omenil Noleta ... jooj .. keri komentarji. Zmagajte OP Avstralije pa boste lahko omenjali vaše favorite pa še sosedovo Marjano če vam bo pasalo.
Rudar
03. 02. 2026 18.51
A bi ga moral omenit?
Kruti_realizem
03. 02. 2026 16.39
Veliko uspeha zelim temu mlademu upu, vendar dvomim da bo kaj iz tega. Iz preprostega razloga ker manjka vzgledovanje in pohvala na racun GOAT-a, pa se ve kateri je, a ne?
ATOL17
03. 02. 2026 16.20
Djoko je najuspešnejši tenisač zaenkrat, morda čez 10 let pa ne bo več.... GOAT pa ni in ne bo. Treba gledati tudi druge aspekte ne samo razultate. (Priljubljenost,karizma,stil igre itd) Po takih kriterijih bi bil goat košarke Bill Russel pa ni ker je MJ. Po takih kriterijih bi bil goat boksa Rocky Marciano oz Floyd Meywather jr.Pa nista. Ker je goat boksa Mohamad Ali- Casius Clay. Vsi imajo boljše rezultate vendar ne bodo nikoli GOAT oz ikona.
Kruti_realizem
03. 02. 2026 16.40
manucao
03. 02. 2026 17.49
Malce težko je komentirat in primerjati rečimo košarko in tenis. Pri tenisu je tako za večino to Đokovič. Nekateri se seveda ne strinanjo. Mi gledamo seveda malce drugače ker je s teh prostorih in nam je zato bližje.
manucao
03. 02. 2026 17.51
Kdo pa je potem GOAT v tenisu. Nisi napisal.
Morgoth
03. 02. 2026 16.11
Bravo Žiga!
Dovolj je
03. 02. 2026 15.35
Da Djokovica ne omeni, ki je GOAT, je pa malo tako nooo😉🙈🙈
mbedrac
03. 02. 2026 16.50
Menda pa ima lahko fant svoje vzornike, a ne? Nikjer ni rekel, da Nole ni GOAT.
Xmmx
03. 02. 2026 15.25
v 2,3 lwtih se bo ze videlo ali bo med top 50 ..vecina najboljsih so ze pred 20,pri clanih ,kazali kaj bodo..statistika ni na zigovi strani..od zadnjih 10 zmagovalcev v juniorjih je ratalo samo musettiju..pa se ta je toplo hladno..vecina njih ni niti med 200 na atp
anabanana
03. 02. 2026 15.12
👍👍👍
E.Nigma
03. 02. 2026 14.40
Bravo. Nadal je še boljši 🤣
heris
03. 02. 2026 14.17
Fant je realen, đokovica bo tezko ujel.
Rudar
03. 02. 2026 15.29
Niti omenil ga ni. Očitno mu olj ležita druga dva.
Iqos
03. 02. 2026 14.00
Boljš bi blo po Đokotu
Rudar
03. 02. 2026 15.29
Ja, zakaj pa?
huperz
03. 02. 2026 13.31
Če ti bo uspelo iti ali zgolj približno po tej poti, bomo z veseljem navijali zate
supplement
03. 02. 2026 13.21
verjetno ,bi želel reči da želi po poti Novaka Đokovića ampak mu starši ne dovolijo da bi to izjavil,ampak to je zdaj nepomembno,vso srečo fantina.
marjanovic.drazen
03. 02. 2026 13.52
Verjetno tebi starsi ne dovolijo bit pameten
supplement
03. 02. 2026 13.18
manucao
03. 02. 2026 13.17
Sedaj mora šele priti v prave role.Ta preskok med mladinci in seniori je najbolj delikaten. Veliko jih žal ni nikoli uspelo.Upam,da se pri njemu to ne bo zgodilo.
Fargo
03. 02. 2026 13.15
Žigatu želim veliko uspeha v članskem tenisu in upam, da se mu bo uspelo čim prej prebiti pod 100. mesto na lestvici WTA, kar bi mu omogočilo neposredne nastope na večjih turnirjih in postopno vračanje vloženih sredstev. Starši, ki imajo otroke v tekmovalnem tenisu, dobro vedo, da gre za dolgoročno in finančno zahteven proces. Večina stroškov je na strani družine, oprema, turnirji, treningi, tudi na teniških akademijah v tujini, krijejo že od najmlajših kategorij naprej. Že pri pri U12 so za kakovosten trening, opremo in tekmovanja potrebni znatni mesečni vložki staršev od 1.000 eur dalje, ki se z leti postopno povečujejo. Govorim o resnem tekmovalnem pristopu in ne rekreativnem tenisu na nekoliko višjem nivoju. Do konca mladinske kariere se tako lahko nabere precejšen skupni znesek. Glede kakovosti strokovnega dela v Slo. klubih ne bi izgubljal besed. Le v MB – predvsem ŽTK, delno tudi Branik se dela načrtno in strokovno po še sprejemljivih pogojih.
supplement
03. 02. 2026 13.28
če ti upisuješ otroka,da ti bo potem vračal denar mislim nevem kako razmišljaš,ali je tvoj otrok naložben predmet investicija ali kaj,bog ti pomagaj.
EnBoRc
03. 02. 2026 14.08
WTA ženske ATP moški
Xmmx
03. 02. 2026 15.23
@supp..ne a si ti mot..en al se sam delas..opisuje stroske ..ker deu teb ni jasen in ostalim be..om
manucao
03. 02. 2026 13.13
Pač vsak ima nekatere svoje vzornike in tu nimamo kaj. Je pa dejstvo,da je zaenkrat GOAT samo Nole in pika.
annonymo95
03. 02. 2026 13.17
takoj za Federerjem
supplement
03. 02. 2026 13.17
definitivno.
manucao
03. 02. 2026 15.58
Niti slučajno, za jokico Federerjem. Pa saj pokali govorijo vse a ne. A ti narišem?
ISSN 15813711 © 2025
24ur.com, Vse pravice pridržane
Verzija: 1515