Tujina

Tudi uradno: čistilka ni kriva, da je vlak trčil v hišo

Stockholm, 05. 05. 2014 13.39 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Se še spomnite bizarne nesreče izpred več kot leta dni, ko je vlak na obrobju švedske prestolnice sredi noči trčil v stanovanjsko hišo? Zdaj je zgodba končno dobila epilog. Železniško podjetje je sprva za nesrečo okrivilo 20-letnico, ki je čistila vlak, a uradno poročilo pravi drugače.

Švedski preiskovalci so razkrili vsebino uradnega poročila preiskave nekoliko bizarne železniške nesreče, ki se je zgodila 15. januarja 2013 na vzhodnem obrobju Stockholma. Takrat smo poročali, da se je potniški vlak zaletel v stanovanjsko hišo, na njem pa je bila v času nesreče zgolj čistilka, ki je bila v nesreči huje poškodovana. Najprej so ugibali, da je ženska vlak ugrabila in se nato zaletela v hišo na koncu proge. Le nekaj dni pozneje so švedski mediji poročali, da je policija čistilko zaslišala, ta pa jim je razkrila, da se je vlak nenadoma začel premikati, ona pa ga nikakor ni uspela ustaviti, zato se je zatekla v zadnji vagon in si poiskala zatočišče.

Vagone, ki so prebili stene stanovanjske hiše, so odstranili šele po dveh tednih. V vsem tem času, pa si je mesto nesreče ogledala truma radovednih Švedov.
Vagone, ki so prebili stene stanovanjske hiše, so odstranili šele po dveh tednih. V vsem tem času, pa si je mesto nesreče ogledala truma radovednih Švedov. FOTO: Reuters

Zdaj so preiskovalci tudi uradno sporočili, da čistilka ni kriva za nesrečo, ki je imela ogromno materialno škodo, a se je k sreči končala brez smrtnih žrtev. Kot so zapisali v poročilu, 20-letnica, ki je sredi noči čistila ustavljen vlak, ni mogla vedeti, da se bo vlak začel premikati, če bo zaprla vrata. S pritiskom na gumb za zapiranje vrat se je vlak začel premikati, ženska pa ga nikakor ni mogla več ustaviti, saj sistem za zaviranje ni bil vključen, ker vlak ni bil operativen, pojasnjujejo preiskovalci.

Zato je bilo edino prav, da si je posiakala čim bolj varno zavetje, saj je bilo trčenje neizbežno. Ženska je v nesreči utrpela težje poškodbe, k sreči pa nihče od stanovalcev hiše, v katero se je zaletel vlak, ni bil poškodovan.

Čistilka ni vedela, da se bo vlak začel premikati, če bo zaprla vrata, opozarjajo preiskovalci.
Čistilka ni vedela, da se bo vlak začel premikati, če bo zaprla vrata, opozarjajo preiskovalci. FOTO: Reuters

Tožilstvo je preiskavo zoper 20-letnico zaključilo že nekaj dni po nesreči, saj ni bilo dokazov, da je čistilka nesrečo povzročila namerno ali zaradi malomarnosti. Zdaj so znane tudi ugotovitve uradne preiskave, ki je bila uvedena predvsem zaradi odškodninskih tožb. Namreč železniško podjetje je vso odgovornost za nesrečo vztrajno prelagalo na čistilko.

Preiskovalci so podjetju Arriva, ki ima v lasti vlak, naložilo, da takoj uvede določene varnostne mehanizme, ki bi preprečili takšno 'verižno reakcijo'.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (22)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

lila2140
06. 05. 2014 05.31
Ne razumem te nesreče. Ali vlak ni vozil po tirih? Ali se je iztiril ali kako? Kar nekaj.
Ramzess
05. 05. 2014 20.35
+0
Tipično, obtožili in okrivili so žensko, ker je bila tam, kot policaji obtožijo tistega, ki ga najdejo na mestu zločina, četudi ta zgolj žrtvi pomaga, skratka klasika, nič novega, nevem zakaj se sploh čuditi.
Ramzess
05. 05. 2014 20.28
-1
Zanimivo je, da dela, oz. je delala, na vlaku, pa ne ve kje so zasilne zavore.
User112003
05. 05. 2014 16.00
+28
ja pa sej to je smešno, vklak ni operativen a če zapreš vrata se začne premikat=)
Ramzess
05. 05. 2014 20.30
-1
Kako se sploh to lahko zgodi, da zapreš vrata, pa se vlak začne premikati, in da, ravno zato ker ni bil operativen, oz. ni bil na vož nji, temveč parkiran, bi moral biti zavorni sistem aktiviran.
samanthka
05. 05. 2014 15.59
-9
Ja a ji ni noben razlozil kako vlak deluje??
KungFuPanda
05. 05. 2014 17.18
+18
Zakaj bi ji pa moral? Ona ne vozi vlaka, ampak ga čisti. Če pa je vlak bil v takem stanju, da se pri zaprtju vrat začne premikat, pa ni ona kriva. Običajno bi vlak moral imeti neke varnostne mehanizme, da ne spelje brez strojevodje, se ti ne zdi?
bob87
05. 05. 2014 18.04
+8
Jest bi podjetju, ki je izdelal tak vlak odvzel dožiljenske licence za gradnjo takih izdelkov. Kot bi se avto začel remikati ob zaprtju vrat- HALO. Tam moraš najprej imeti pravi ključ, ga nato še vstaviti in obrniti in če je avtomatik vsaj dati v brzino oz. pri klasičnem menjalniku še pravilno upravljati sklopko in plin. To so neki po zdravi pameti narejeni sistemi.
samanthka
05. 05. 2014 18.08
-3
Ja dej no,se na vsakem sihtu ti morjo razlozit, ce je kaj varno nujnega, nemi klamfe prodajat..valjda da usluzbencu povejo,ce je en sam knof odlocilen?!!!
Ramzess
05. 05. 2014 20.31
-1
Res je, če dela na vlaku, mora nekaj vedeti, za ukrepanje v sili.
SecretMind
05. 05. 2014 15.54
+40
ce je zenska pametna, bo železnice stožila. Zaradi tega, ker je delala v nevarnih delavnih pogojih, zaradi poškodb, ki jih je utrpela in zaradi pritiska odgovornih, ki so odgovornost preložili nanjo.
Swashta
05. 05. 2014 18.29
+7
V ameriki ženska nikoli nebi več rabila delati, V Evropi pa se najbrž ne bo ravno obogatila s tožbo. Ne vem, kako je na švedskem - pri nas bi komaj dobila za bergle....
Ramzess
05. 05. 2014 20.32
Evropa ni Amerika, sploh pa ima EU zakone, ki preprečujejo bogatenje iz naslova odškodnin.
JosipBrozDrugi
05. 05. 2014 15.54
+25
rad bi prebral kakovosten prevod izvirnega članka. ne verjamem namreč, da obstaja tako tehniško neumna izvedba, ki bi ob zaprtju vrat aktivirala pogon vlaka. to je skregano z vsemi varnostnimi zahtevami (beri: pametjo).
sigma1
05. 05. 2014 15.23
+25
Nazadnje sem se vozil z vlakom dalnjega leta 1991 in takrat je bila v vsakem vagonu ročka zasilne zavore. A danes tega ni več ?????
bebo3
05. 05. 2014 18.33
+0
ja, tudi jaz se tega spomnim. ne vem pa kako je zdaj ker vlaki so itak out.
Heretik1
05. 05. 2014 15.01
+18
Najbolje bi bilo, da vlake čistijo kar visoko usposobljeni strojevodje.
Ramzess
05. 05. 2014 20.33
-2
User398398
05. 05. 2014 14.24
+35
Ne razumem kako lahko nekaj tako velikega kot je vlak spraviš v pogon z enim pritiskom na gumb??
grim3
05. 05. 2014 14.45
+27
OK, da spraviš v pogon s pritiskom enega gumba je po eni strani razumljivo. Ampak da pa zapreš vrata, in vlak avtomatsko spelje? Pa da potem še zavore ne delujejo? To je pa šlamparija totalna. Zasilna zavora bi itak VEDNO morala biti operativna, ne pa da jo moraš eksplicitno vključiti, preden se sploh lahko aktivira.
Astor1
05. 05. 2014 14.47
+20
To je dokaz da se ne sme vse sprivatizirati za vsako ceno. Ko potem se gleda samo na zaslužek ne pa več na varnost.
Darko32
05. 05. 2014 14.04
+60
To je lep dokaz, da delajo šlamparijo. Tukaj je več kot očitno, da bi moral biti za nadzor vlaka nekdo, k ije strokovno usposobljen in poučen kako ukrepati. ZAto je tej ženski potrebno plačati odškodnino, saj so jo javno blatili in obtožebvali za nekaj, kar ni kriva. Ona je bila v službi zato, da čisti in pika. NE pa da bo nadtzirala vlake. Očitno je velika krivda tuudi na motorovodji, k ini ukrepal pravilno. Najbolje je obtožiti nekoga in mu podtakniti lumparije.