Tujina

Z odprtjem sefa do Titovih dragocenosti

Beograd, 07. 02. 2013 13.09 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

V sklopu zapuščinske razprave bodo v Beogradu odprli sef, v katerem naj bi bilo vse, kar je po smrti ostalo v Titovi vili na Dedinjah. V sefu naj bi bilo med drugim zadnjih šest Titovih plač.

Josip Broz Tito
Josip Broz Tito FOTO: Reuters

Srbski predsednik Tomislav Nikolić je sklenil, da se odpre sef v banki, v kateri je shranjena zapuščina nekdanjega jugoslovanskega voditelja Josipa Broza – Tita.

Odvetniki družine Broz, ki se borijo za dediščino pokojnega maršala, predpostavljajo, da je v sefu  vse, kar je po smrti ostalo v Titovi vili na Dedinjah v Beogradu. V vrečah bi se moralo tako valjati zadnjih šest Titovih plač, avtorski honorarji za knjige, pisma ter nekaj zlata in nakita, piše Dnevnik.hr.

Zapuščinska razprava še vedno ni končana, čeprav se je začela že leta 1983. V uradu srbskega predsednika Nikolića zagovarjajo tezo, da so oni pravni naslednik nekdanjega dosmrtnega jugoslovanskega predsednika.

Pri odpiranju sefa bosta poleg odvetnika, ki zastopa urad srbskega predsednika, prisotna tudi zastopnika Titovega sina Miša in vnukinje Zlatice. Datum odpiranja sefa bo določilo sodišče.

V medijih se že vrsto let ugiba o vrednosti Titove zapuščine. Na eni izmed zapuščinskih razprav konec leta 2011 so ugotovili, da na popisnih listih manjkajo nekatere dragocene stvari, ki so bile najverjetneje ukradene. Med temi naj bi bile tudi dragocene slike in druga darila, ki jih je Broz prejemal od tujih voditeljev.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (535)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Špartak
08. 02. 2013 14.56
+3
Zgleda da vas mnogo govori, da je bil Tito kriminalec, diktator in nehuman. Njega krivite za krizo v Sloveniji in poboje po drugi svetovni. Resnica je takšna: PRVIČ (SLOVENSKA EKONOMSKA KRIZA)- Slovenija je po odcepitvi imela neki dolg, ki ga je odplačala do te mere da je bila v plusu. Po nastopu vlade LDS, ki je imela brehrbteničnega predsednika Drnovška se je pokradlo vse kar je še ostalo od starih podjetij... Po tem ko so izgubili popularnost je na oblast prišla avtokratna SDS katere filozofija je bila "naj se pokrade kolikor se le da". In tako smo se spufali, prišli v EU, ki je z prihodom nemških in drugih evropskih firm zlomila gospodarstvo, ker nismo bili dovolj konkurenčni (namreč imeli smo nesposobne direktorje, ki so bili pristaši SDSa). In tako, zaradi tega ker je ena vlada popljuvala po prejšnji, uporabljala sredstva le zato da so razveljavljali spremembe prejšnjih vlad in rekonstruirali sistem je vsa ta denar šel v zrak (da ne govorimo kaj so še vse pokradli oz. kakor oni temu lepše povejo- si "prilastili"). Sprememb na bolje bo težko naredit zaradi vse škode prejšnjih vlad, razmerja med opozicijo in koalicijo ( ki je 1 proti 1) in nekonkurenčnosti na evropskem trgu. DRUGIČ (JUGOSLAVIJA)- komunizem ima mnogo oblik, ki so dobile ime po vladarjih, ki so preko nje vladali: Kitajska- maoizem, Rusija- stalinizem, Marksove razlage so bile drugačne torej Marksizem ... Mi smo do leta 1948 imeli stalinizem a je kasneje nastal samoupravni komunizem ,ki je temeljil na samooskrbi, samoupravi, planskem gospodarstvu... Tu je mnogo razlag kako je bilo, kakšno je bilo gospodarstvo... Zakaj so torej pobili tako veliko oseb po vojni. Odgovor je preprost- če bi te osebe prišle na oblast takrat, pa bi one pobile svoje nasprotnike in bi se mi danes o tem pogovarjali. To se zmeraj naredi ,ko kakšno gibanje pride na oblast- poboj nasprotnikov in velike opozicije. Tudi kapitalisti so imeli svoje čistke znane kot Trumanove čiste, ki so jih izvajali v ZDA, odgovoren zanje pa je bil Joseph R. McArthy. Vprašal pa bi vas kaj bi si svet mislil če bi na oblast prišli belogardisti oz. pobiti Slovenci. Veljali bi za sodelavko okupatorjev in bili na spisku sil osi tj. kaj pa bi si potem mislili vsi vi, ki komentirate o pobitih Slovencih. Zahodni in vzhodni zvezniki so podpirali Tita in da ne boste mislili, da je bilo to zaradi podpore Rusije na kateri sta pristali še VB in ZDA, ampak so nas prvi podprli VB, ki je zanje delal sin Winston Churchila, ki je prišel v Jugoslavijo predsoditi katero gibanje bo dobilo podporo ( četniki, ustaši, belogardisti, partizani ...) TRETJIČ (KRIZA VREDNOT)- mnogi se pritožujete nad pomanjkanjem sredstev v Jugoslaviji. Torej če si želel imeti Levis kavbojke si moral v tujino, če si želel Milko si moral v tujino. Omenjali ste tudi čakanje na avto, primanjkovanje sredstev ... Od vseh čokolad ste hoteli ravno Milko in od vseh hlač ravno Lewis. Zaradi te požrešnosti, zbirčnosti in želje po več je prišlo do krize in odcepitve od Jugoslavije. V Jugoslaviji se je šlo za stolčke danes, v Sloveniji pa za to kolikšno imaš last, koliko pokradeš (seveda to se samo navezuje na politike ne za vse). Dejstvo je da denar ni več dobrina in ne vrednota. Ljudje živijo za dobiček in ne za ljubezen, doživetje in veselje, saj zanje je denar veselje. Če se hočeš dokazati v družbi moraš imeti denar saj denar pomeni družbeni status. Družbeni status ne pridobiš več z vrednotami kot so delavnost, solidarnost. Včasih so ljudje bili zadovoljni z potovanji na Jadran vsako poletje, stalnimi službami in vsem kar jim je Juga dala in to je bilo čisto dovolj za ceselje. Veselje se skriva v nasmehih ljudi in ne v iPodih, iPadih, iPhonih ... Jaz imam 16 let, mam vse to in še več, a menim da bi brez tega se dalo prelepo preživet. ČETRTIČ (DRUŽBENI NADZOR)- Smisel življenja, ki predstavlja najglobljo plast podzavesti je preživetje, razmnoževanje. Če želimo to doseči moramo pridobiti ugled in kako drugače kot z denarjem/kapitalom i
bora_bora
08. 02. 2013 16.00
+0
Špartak, lepo napisano, kar težko verjamem, da imaš šele 16 let, večinoma tole kar drži in je zgoščena družbene zgodovina Slovenije in Jugoslavije.
Špartak
08. 02. 2013 18.52
Imam 16 let ne skrbet . Rojen sem 11.10. 1996
...Lejga...
08. 02. 2013 12.32
+10
DRUŽE TITO MI TI SE KUNEMO,eni nikoli neboste vedeli kako je bilo .
takosenedela
08. 02. 2013 11.58
+1
še zdaj se mu kolca po odlikovanjah :)
olyca
08. 02. 2013 11.13
+7
Ob tej sliki pa janša mirne duše lahko pljuva po svoji, Jožeku pa mislim da ni do pet.
-G-
08. 02. 2013 12.14
+2
NewStar
08. 02. 2013 10.31
-4
Tukaj komentirajo lahko samo pristasi komunizma , ker ostalim brisejo post !Bom se enkrat napisal TITO = je bil kriminalna oseba , in je zasluzen za povojni poboj Slovencev in to v vecjem stevilu kot fasizem in nacizem skupaj -zal.Po taki osebi clovek ne more imeti lepih spominov, sploh , ce je clocek zivel v tistih casih in ve . da ga je UDBA spremljala na vsakem koraku , ce ni imel rdece knjizice. To so dejstva , ne pa povelicevanje kriminalcev !
grumman
08. 02. 2013 10.43
-2
lepe spomine imajo lahko tisti ki so imeli od komunizma korist...
charon
08. 02. 2013 11.13
+3
olyca
08. 02. 2013 11.16
+2
Imel je dobro taktiko, proti državne elemente je treba odstraniti.
jaka
08. 02. 2013 11.36
+3
Zatarra
08. 02. 2013 11.36
-3
@ charon: Žal. To je bil tudi najmočnejši temelj titoističnega komunizma (ali socializma, kot mu nekateri še pravijo). Torej, s splošno uravnilovko zaobjeti večino ljudstva in z nadzorovanim enoumjem ter prikrivanjem nasilnih metod delovanja v ozadju zagotavljati stabilnost in dolgotrajnost lastne oblasti. Morda bo iz omenjenega tudi kdo izmed mlajših bralcev uvidel, čigave metode so prakticirali zlasti nekateri vodilni predstavniki Slovenije po letu 1989, ki pa žal nikoli niso bili lustrirani tako, kot so bili njihovi nekdanji kolegi po skoraj vseh evropskih državah nekdanjega Vzhodnega bloka.
boris76
08. 02. 2013 11.50
+4
new Star ne na pamet Poboji med in po drugi svetovni vojni: - na vrhu pobojev so tako pristale sile nemškega okupatorja in domači izdajalci, predvsem domobranci, ki so zakrivili poboje 42.500 Slovencev - sledijo zavezniške sile in partizani, ki so zakrivili poboje 30.000 Slovencev - 20.000 jih ostaja nerazvrščenih - 5000 pa sodi med žrtve mobilizacije oz. drugo Udba ti je mogla res nekaj hudega nardit.
Nina Nubia 1
08. 02. 2013 12.31
+5
Moji starsi niso imeli knjizice pa jih ni nihce zasledoval- vemo koga se je odstranjevalo tiste,ki so na plano prisli ob razpadu jugoslvije,o izadajalcih pa skoda besed- Kruh smo-so imeli vsi,sluzbe,dopust 2x letno,regres,stanovanja... Evropska unija zadolzeni do grla,brez dela,dopust in regres iluzija... Zidovsko-crkveni lobi dela samo v svojo korist...
nikoli
08. 02. 2013 10.04
+12
Pa če bi danes VSI tako dobro živeli, bi mi bilo prav malo mar, kaj se dogajalo s političnim vrhom!
novak.novak
08. 02. 2013 12.16
-4
hahahahahahahahahahaha, iz kterga vica si pa ti pršel?tko dobro?par-nepar,čakanje na avto kai je pač bil po leto dni z vnaprejšnjim plačilom, dve vrsti kruha,depozit za tujino,nič kave , pralnga praška, cementa,...po kavbojke iz beograda v trst, dva tv programa,telefon sam v mestih, ostalo vse udarniško,..ja res, ena sama pravljica je bila...heheheheh aja, si ti takrat sploh živel, al si sam v sedanjih časnkih bral kol je bilo lepo? pejd na kubo, pa boš videl kak je blo lepo..
Nina Nubia 1
08. 02. 2013 12.36
+8
Takrat so vsi imeli denar za potovanje in soping po Italiji,koliko se jih lahko danes odpravi zapravljat v Italijo?? danes je vsega na pretek jeans,praska,kinder jajckov,avtov,nafte,kruha,cementa.... ampak DENARJA NI!!
jaka
08. 02. 2013 09.59
+9
V vrečah bi se moralo tako valjati...... ..Če so stvar shranjene v sefu, se tam pač ne valjajo, pač pa so tam shranjene!
mrredbull
08. 02. 2013 09.55
-3
En vic iz stare Juge: Moja Francka je prava komunistka. Vsem deli po potrebah!
pacijent
08. 02. 2013 09.55
+2
tarzan nad samotnim breznom, s teboj se strinjam!
pehtateta
08. 02. 2013 09.54
-10
Tito je bil diktator
mrredbull
08. 02. 2013 09.58
+13
Seveda je bil in to najboljši diktator vseh časov, saj je bil na čelu diktature proletariata.. !
mrredbull
08. 02. 2013 10.06
+11
mladina ne ve kaj je to diktatura proletariata..
mrredbull
08. 02. 2013 09.50
+33
Tito je bil eden največjih državnikov, ustanovil je gibanje neuvrščenih in s tem pomagal številnim revnim državam, da so gospodarsko napredovale.. Res pa je, da kadar je šel Tito npr. v Kostariko smo (he he) vsi vedeli, da bodo na trgovskih policah kmalu banane.. Živeli smo skromno in vsi smo imeli vse kar smo za zadovoljno življenje potrebovali.. Vsi smo imeli službe in vsak si je lahko kupil avto. Če je imel kdo stanovanjski problem je slej kot prej dobil družbeno stanovanje. V gostilnah smo se norčevali iz stalnih kongresov CK ZKJ ali RK ZKJ, pa politikov in nasploh iz komunizma. Takorekoč cela Juga je imela Tita resnično rada, saj je vladal po načelu 'deli in vladaj'.. Na njegovem pogrebu je bilo toliko državnikov kot na nobenem drugem.. RIP
novak.novak
08. 02. 2013 12.18
-6
vse kar drži je edino tvoj zadnji stavek....
kapetan09
08. 02. 2013 08.49
+31
Tito nikoli ni bil diktator , znal je z ljudmi . JJ je diktator , ki si baše svoje žepe - Titu ni ostalo nič ! Pa je med njina taka razlika kot Velikan proti bolhi . Bolha je JJ . Tito je bil heroj JJ pa ima afere na sodišču zaradi goljufije proti narodu . Ojoj , tito velik človek si bil - škoda le , da si bil komunist - lahko bi ostal socialist ! Komuniste ne marajo v ZDA . ker se kapitalisti bojijo revolucije , če bi narod zvedel kaj sploh je pravi komunizem . Zato se ga pa tako blati po Ameriki .
hitfrom100
08. 02. 2013 08.58
-1
kapetan09
08. 02. 2013 09.14
+10
hitfrom100
08. 02. 2013 09.18
-2
se mi je zdelo ja, da iz tega, kar jaz zavržem...
mbtk123
08. 02. 2013 09.34
+9
zakaj se utrujati z takimi ki sploh ne vedo kdo je bil Tito,
nikoli
08. 02. 2013 09.57
+10
Takrat je bilo: "Ima se - može se" ZA VSAKOGAR!
Zatarra
08. 02. 2013 11.10
-4
@ mbtk123: Se ne strinjam. Tudi vse one bi morali izobraziti o vseh, takšnih in drugačnih zgodovinskih tiranih (uporabil sem sicer skrajno ozko oznako!). Sicer bodo vsi ti ljudje še naprej ostali načrtno (ne-)informirani člani družbe, ki bo s tem in zaradi takšne pomanjkljivosti še naprej prav lepo vodljiva in grdo dovzetna za raznovrstne manipulacije (za lep primer tega beri naprej!). @ nikoli: Ti pa nisi ravno živel tistih časov, kajne? :> Namenoma te ne bom podučil npr. zgolj tega, kakšen \"turistični aranžma\" so Titejevi podrejeni po njegovih napotkih seveda organizirali za vse one, ki so si že v tistih časih drznili VIDETI (da je \"cesar gol\"), PREMIŠLJEVATI, izraziti LASTNO mnenje in občutje in s tem praktično postali prvi in daleč najbolj iskreni \"člani\" gibanja \'GOTOF SI\'. In le namig, da ne bi kdo predvsem izmed mlajsih bralcev prevec zgrešil pri iskanju odgovora - ne, tisto niso bile \"počitnice\" v zalivu Guantanamo na Kubi, ampak na nekem Sloveniji bistveno bližjem otoku, ki pa seveda nima prav nobene zveze z nekdanji grdim in pokvarjenim predsednikom kapitalističnih ZDA, Georgem Bushom mlajšim in njegovo NWO kliko! :>
Nina Nubia 1
08. 02. 2013 08.16
+47
Pod takozvanimi diktatorji je se dosti bolje zivelo Tito,Gadafi,Husein.... potomci izdajalcev sprijaznit se bo treba,da je bil Tito velik clovek,ki mu je mali clovek veliko pomenil.... danes demokraticna evropa te pa ozema kot mokro krpo,seveda z Ivanovo pomocjo.Tito morilec??? POGLEJTE RESNICI V OCI,bo slo??
Symbolic
08. 02. 2013 09.52
+6
pehtateta
08. 02. 2013 09.56
-14
Pod tako imenovanim diktatorjem.......................................Da Tito ke kriv pobojev 760.000 ljudi. Bo šlo? Aja, Nina, tudi šumnike imamo v slovenščini.
Nina Nubia 1
08. 02. 2013 12.38
Izdajalec ali nedolzen clovek JE VELIKA RAZLIKA!!!
Nina Nubia 1
08. 02. 2013 12.39
+1
Kaj te moti resnica ali Šumnik??? bi rekel,da prej resnica.
Borut Pahor 1
08. 02. 2013 08.10
+36
tito ni bil bogat po vsebinah sefa ampak ga je bogatila jugoslavija danes pa so naši politiki bogati država pa umira od revščine skupaj z državljani
Tone 12345
08. 02. 2013 07.40
+33
Če bi g.Josip Broz samo od provizij za pridobljene posle za Jugoslavijo živel katera mu je po zdajšni politiki in standardih pripadala bi si lahko kupil državo -pa si jo ni-Na koncu ni imel skoraj nič!!
MEDO VIKING
08. 02. 2013 07.35
+26
Ježek teka teka - to je bil vodja ne pa tvoj "lepotec" Ivan Janez Veličasni".
kapetan09
08. 02. 2013 08.53
+7
pehtateta
08. 02. 2013 09.57
+1
Sedaj je postal Janša Puklasi odkar imate plešastega SDjevca v Mariboru?
Tone 12345
08. 02. 2013 07.31
+55
predsednik TITO je bil človek za prave ljudi!!
Tone 12345
08. 02. 2013 07.33
+21
Ob smrti ni imel nič premoženja !Vse je bilo državno!!Koristil je lahko samo toliko kolikor je lahko užival!!
Tone 12345
08. 02. 2013 07.35
+36
V bistvu se že 20 let samo porablja in uničuje tisto kar je bilo pridelano v 40 letih!Tovarne gospodarstvo itd....!!
Tone 12345
08. 02. 2013 07.36
+22
Krepi se pa javni sektor in ne vem in ne razumem od česa se napaja!!A mi zna kdo razložit!!!
sprint
08. 02. 2013 07.23
+51
Eh Josip. Dolga leta smo se borili tako proti zunanjemu kot notranjemu sovražniku. Ampak vseeno jim je uspelo. To bitko smo izgubili. In poglej zdaj kaj je postalo iz naše države. Črepinje bede, sovraštva, revščine, suženjstva, poniževanja itd. "Čuvajte mi Jugoslavijo ko punčico svoga oka!" Ni nam uspelo. Eh Josip.
Buco -
08. 02. 2013 01.28
+20
menim, da od njegovih dragocenosti še dandanes marsikdo dobr živi
modelx
08. 02. 2013 09.00
+4
in ti marsikdo so oropali ostale, ki somo do njihovega ropa, vsaj približno spododbno živeli, sedaj pa jih je 90% pod robom, 8% je navidezno nad vodo, 2% pa bi jih moralo po vseh pravilih sedeti v zaporu.
mate08
07. 02. 2013 23.56
+97
GOVORITE KAR HOČETE.....DEJSTVO JE DA JE IMEL TASTAR BROZ NA POGREBU VEČ PREDSTAVNIKOV DRŽAV IZ SVETA KOT PAPEŽ JANEZ TADRUGI IN OSTALI POLITIKI......
Na Slovenskem
08. 02. 2013 00.04
-72
@Res s pogrebom lastnim se je pa res za hvaliti kaj a je bil to njegov največji dosežek ker z tem se definitivno strinjam .
ebiga
08. 02. 2013 00.11
+45
Na slovenskem, koliko je bil človek za življenja vreden se vidi šele na njegovem pogrebu. Koliko jih bo šlo za teboj na slovenskem? Na prste ene roke jih lahko prešteješ, otroci bodo pa še stroške imeli. Za pogrebce, župnika in sedmino. Si prišparal toliko, da ne bodo pufa jemali za tvoj pogreb?
Na Slovenskem
08. 02. 2013 00.43
-48
@Vse to je bil le en velik političen manifest politikov vzhodnega in zahodnega bloka saj so se le z pogrebom enega od soustanoviteljev neuvrščenih lahko usedli skupaj in pokazali svetu da je pripravljen na prehod v nove čase z dialogom . Če bi on umrl leta 1992 bi bila udeležba le 10 % . In z tem komentarjem tudi pljuvaš na vse borce ki so padli v vojni in niso imeli prav nobenega posebnega pogreba SLAVA JIM!! Ne pa njemu .
kapetan09
08. 02. 2013 08.58
+20
Na Slovenskem - vi ste svojo državo prodali in izdali . Vi ste gosti pri nas na Slovenskem. In zamenjaj ime čimprej in se preimenuj v Argentina- zemlja političnih emigrantov !